Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Te koop op moto.it epoca deze fraaie KTM Sachs 50GS uit 1973. Vraagprijs 5.500. Te koop in Cueno (Piëmonte):
KTM GS 50 UIT 1973, FMI GEREGISTREERDE MOTORFIETS MET HISTORISCH BESTAND EN TECHNISCH GEGEVENSBLAD.MOTORFIETS VOLLEDIG GERESTAUREERD EN WERKEND.VOOR INFO: (0039)335/6272325 GIANNI MARCHIARO
KTM GS 50 UIT 1973, FMI GEREGISTREERDE MOTORFIETS MET HISTORISCH BESTAND EN TECHNISCH GEGEVENSBLAD.MOTORFIETS VOLLEDIG GERESTAUREERD EN WERKEND.VOOR INFO: (0039)335/6272325 GIANNI MARCHIARO
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Te koop op moto.it epoca deze fraaie KTM Sachs 100GS uit 1975, vraagprijs 6.100.
Staat blijkbaar in een showroom. Adres: Via Daniele Da Torricella 29 - Reggio nell'Emilia - 42122 - RE, Emilia Romagna
Tekst: KTM 100 GS - JAAR 1975 CODE INTERN: RDS01040 Gerestaureerd, origineel kenteken, reguliere documenten, La vettura è in esposizione presso il nostro showroom a Reggio Emilia, Italy.
VALUTIAMO SCAMBI/PERMUTE CON AUTO E MOTO D'EPOCA Offriamo logistica e servizio di consegna a domicilio.
PER INFORMAZIONI CONTATTARE:
Petru: +39 338 642 9745
Pellegrino: +39 338 623 5648
Lorenzo: +39 335 629 3385
Alessandro: +39 335 642 3836
Pietro (moto): +39 337 14 83 812
Federico (moto): +39 331 64
Staat blijkbaar in een showroom. Adres: Via Daniele Da Torricella 29 - Reggio nell'Emilia - 42122 - RE, Emilia Romagna
Tekst: KTM 100 GS - JAAR 1975 CODE INTERN: RDS01040 Gerestaureerd, origineel kenteken, reguliere documenten, La vettura è in esposizione presso il nostro showroom a Reggio Emilia, Italy.
VALUTIAMO SCAMBI/PERMUTE CON AUTO E MOTO D'EPOCA Offriamo logistica e servizio di consegna a domicilio.
PER INFORMAZIONI CONTATTARE:
Petru: +39 338 642 9745
Pellegrino: +39 338 623 5648
Lorenzo: +39 335 629 3385
Alessandro: +39 335 642 3836
Pietro (moto): +39 337 14 83 812
Federico (moto): +39 331 64
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Leuk dat je reageert Adri want zoals Bertus Bonk al schreef-soms voel ik mij als "eenzame strijder".Jij hebt de moeite genomen om de Italiaanse tekst helemaal te vertalen begrijp ik. Heb dat abusievelijk niet vermeld. Denk overigens dat de kosten vanuit Italië bij de huisdeur afleveren ook niet gering zullen zijn...? IK zou 'm in ieder geval niet zonder daadwerkelijk gezien te hebben naar Nederland laten komen.
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Kwam deze Honda XL 125 SA uit 1983 tegen op Catawiki. In Isny gezien dat je ook met zo'n lichte 125cc viertakt veel plezier kunt hebben.Deze lijkt klaargemaakt te zijn voor het wat serieuzere werk.Ik ga 'm volgen en eventueel eens kijken hoeveeel goudstukken er aan de boom hangen...Kijk, qua vermogen is het misschien hetzelfde als mijn Looman Kreidler maar het komt wel veel rustiger in en met mijn leeftid (72) vind ik dat allemaal prima. Het is namelijk een heel verschil of je uren op zo'n ding zit en moeilijke passages moet overwinnen of dat je op de grasbaan in totaliteit (!) een uur rijdt. De verkoper meldt dan ook terecht dat het geen bliksemschicht is maar wel licht en makkelijk te besturen
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Heel mooi zo'n verzameling van lichte enduro's, waar in NL vroeger te weinig belangstelling voor was in tegenstelling tot 50cc cross dat zie zelfs nu nog met de classics. Het is nog altijd zo in NL dat je een motorrijbewijs nodig heb om met een 50-150cc te rijden in tegenstelling tot bijna alle andere landen. Met een 50-100cc is gewoon veilig rijden voor bijna iedereen. Als toegestaan word om met een ouder autorijbewijs tot 125cc te rijden zou er meer belangstelling zijn. Zelf heb ik nooit een motorrijbewijs genomen en rij in Polen en Duitsland gewoon met lichte motoren. Heb de jaren van 1964- 1970 veel met 50cc en 125cc cross gereden ,ook in de winter betrouwbaarheidsritten met een 125cc Puch ,met een autorijbewijs en geleend kenteken, deden veel hoe kwam je aan een kenteken voor een crosser, dat vond ik wel leuk om te doen,maar niet om resultaat te behalen in 15-30 min was ik alle 50cc(waren maar een paar) die voor mij gestart waren voorbij en dan moet je een half uur wachten voor je weer weg mocht. Dat was als crosser niets voor mij.
- Bijlagen
-
- Puch 125 enduro-1.jpg (74.4 KiB) 836 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Waren natuurlijk liefhebbers die alle betrouwbaarheidsritten reden en hun motoren tot de draad toe opreden ,dat is meer mijn stijl er moet zoveel mogelijk meegereden worden en duidelijk zie dat ze gebruikt zijn ik hou niet van nieuwstaat of totaal gerestaureerde motoren zowel crossers en enduro's zijn gemaakt en ontwikkeld om mee te rijden in tegenstelling te wat in b.v. in Italie te koop aangeboden word.
- Bijlagen
-
- 1965-rond-sachs-02 (2).jpg (125.2 KiB) 827 keer bekeken
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Met jouw laatste opmerking kan ik het gedeeltelijk wel mee eens zijn. Hoewel ik respecteer (!) dat er rijders zijn welke met een mooier dan het origineel deelnemen aan de verschillende disciplines (grasbaan, cross, classic enduro) ga ook ik vol voor de machines met patina oftewel gebruikssporen, hetgeen voor mij overigens niet gelijk is aan "tot de draad versleten". Je ziet in mijn sport (grasbaan) bijvoorbeeld veel machientjes als in nieuwstaat met o.a. als een spiegel gepolijste remtrommels...Mijn Looman replica staat er qua uiterlijk bij alsof ie al een behoorlijke strijd gestreden heeft, eigenlijk zoals ie op de bekende foto staat met de heer Looman na het behalen van het kampioenschap,maar technisch is ie al twaalf jaar absoluut helemaal tiptop !!
Nota bene, mijn Kreidler offroad staat er nog wel redelijk spik en span bij maar geen gepolijste remtrommels enz. Geen wonder overigens want nog steeds niet mee gereden...hetgeen wel de bedoeling is. Eerst de RDW (motorfiets)keuring.
Nota bene, mijn Kreidler offroad staat er nog wel redelijk spik en span bij maar geen gepolijste remtrommels enz. Geen wonder overigens want nog steeds niet mee gereden...hetgeen wel de bedoeling is. Eerst de RDW (motorfiets)keuring.
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Deze Tresoldi 80cc staat in de omgeving van Triëst te koop op Subito.it. Vraagprijs 5.000 euro maar er komt nog wel wat bij voordat je er mee op stap kunt zoals transport, cilinder nikasilen, keuring...
Tekst:Te koop Tresoldi 80 regelmaat jaar 1985, conservatieve restauratie moet worden voltooid, motor gemonteerd met nieuwe onderdelen, Tresoldi-cilinder moet opnieuw worden verchroomd, origineel Tresoldi team Polisport carter met snelle koppelingswissel, registratiedocumenten, vorken, monoschokdemper en koppelingen gereviseerd, nieuwe Metzeler Six Dagen achterband, Tommaselli-hendels.
Tekst:Te koop Tresoldi 80 regelmaat jaar 1985, conservatieve restauratie moet worden voltooid, motor gemonteerd met nieuwe onderdelen, Tresoldi-cilinder moet opnieuw worden verchroomd, origineel Tresoldi team Polisport carter met snelle koppelingswissel, registratiedocumenten, vorken, monoschokdemper en koppelingen gereviseerd, nieuwe Metzeler Six Dagen achterband, Tommaselli-hendels.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Je bedoeld deze Looman van 1967 waarmee Jan Ned. 50cc kampioen KNMV werd. Met Jan van Beek heb ik een paar jaar samen gereden bij de 50cc was ook mijn beste vriend collega crosser en wij waren het bijna overal over eens. Het ging over hoe snel en goed de motor was b.v. vering en hoe de kreidler en wij zelf eruit zagen interesseerde ons allebei niet wij reden niet met dure crossbroeken of crosslaarzen, toen hij in 1969 echte crosslaarzen en een 360cc ging rijden vroeg ik aan hem,heb je een bankoverval gedaan
- Bijlagen
-
- 2.jpg (210.43 KiB) 777 keer bekeken
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Die bedoel ik Hans.Zo erg ziet de mijne nog niet uit trouwens maar dat komt vanzelf .
Hoewel ik praten over oude crosstijden schitterend vind moeten we eigenlijk nu weer terug naar de enduro's want daar is dit topic voor bedoeld.
Hoewel ik praten over oude crosstijden schitterend vind moeten we eigenlijk nu weer terug naar de enduro's want daar is dit topic voor bedoeld.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Altijd mooi en goed de Simonini enduro's
- Bijlagen
-
- eqo5z4.jpg (101.83 KiB) 738 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Weet niet of deze al een keer geplaatst is.
- Bijlagen
-
- 10623817_806871496035721_5720066854243303605_o Kreidler 80cc enduro.jpg (163.25 KiB) 737 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Om buiten de weg te rijden heb ik ook nog deze kost heel weinig is wat zwaarder maar net zo veel plezier.Ben in het voordeel dat als ik mijn garage uitrij in Polen met een van mijn 6 motoren dat zeker 30-40km off the road kan rijden.
- Bijlagen
-
- 20151002_145510.jpg (140.25 KiB) 735 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Dat waren de echte pioniers,in 1960 met een 75cc FN een zesdaagse rijden.
- Bijlagen
-
- ISDT_1960_75cc-FN 12 Michel Collard 13 Michel Scheepers 15 Marcel Walravens.jpg (75.68 KiB) 718 keer bekeken
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Kijk Hans, van deze bijdragen word ik nou blij. Ga lekker zo door!! Op dit forum is ook een topic Simonini, waarom plaats jij jouw foto daar ook niet op?
Die foto van die 80cc Kreidler vind ik ook prachtig want lang gedacht zo'n ding te kopen (origineel) en om te bouwen maar ik had teveel spullen van een eitank en vandaar de offroad.
Die foto van die 80cc Kreidler vind ik ook prachtig want lang gedacht zo'n ding te kopen (origineel) en om te bouwen maar ik had teveel spullen van een eitank en vandaar de offroad.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
retteketet ik heb teveel interessante foto's om hier te plaatsen wel alleen al honderden van Simonini en Perego. Is moeilijk om een keuze te maken. Wat interessant is voor technisch geinteresseerden is b.v. de Schafleiter klauw schakeling 6 bak daar hebben ze 100000DM voor betaald en hebben ze de carterhelften 1cm breder gemaakt. Ook weet ik dat Rond-Sachs geprobeerd heeft om een Kawasaki 6bak in de Sachs te bouwen om van de trekspie schakeling te vervangen.
- Bijlagen
-
- 20071216_115949_20071223191908_Schafleitner_6Gg.Getriebe.JPG (120.78 KiB) 653 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
De z.g. normale 7bak weet ook niet waarom zoveel,ik moet die niet en ook de 6bak niet. De tandwielen zijn te smal en slijten in op de as.
- Bijlagen
-
- PEREGO7.jpg (99.83 KiB) 652 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
De cilinder van de Perego of Simonini Sachs was wel een kunstwerk in de jaren 70.
- Bijlagen
-
- cilinder Perego.jpg (43.39 KiB) 652 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
De onderkant.Zelf hou ik het bij een Polini cilinder zoals vele toendertijd is mij snel genoeg en betrouwbaar,
- Bijlagen
-
- 1146496_10203158382750672_927357235_n.jpg (61.03 KiB) 651 keer bekeken
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 15:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Woon zelf al 30jaar in Polen en het Oosten van Duitsland daar zie je bijna nooit een Kreidler,Hercules,Puch e.d. Iedereen vind dat ik maar vreemde motoren heb en zijn volgens hun niet goed en niets waard. Zij willen een uiterst betrouwbare,goedkopen onderdelen en makkelijk te repareren Simson die wij niet zo mooi vinden. Maar ja misschien hebben sommige er toch een leuke motor van gemaakt
- Bijlagen
-
- image (1) Simson enduro.jpg (69.96 KiB) 648 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10654
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 389 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Met me LK800 destijds ook lekker aan het crossen geweest in de crosskuil te ijmuiden. Had een honda MTX80 voorvork ingezet waar die beter mee crosstte en op de weg beter stuurde.
Andy,
Andy,
- Bijlagen
-
- 20170109_132559.jpg (91.6 KiB) 581 keer bekeken
-
- 20170109_132154.jpg (103.62 KiB) 581 keer bekeken
-
- Berichten: 1240
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
Nou Hans, ik blijf zeggen - ga lekker door met het plaatsen van foto's van enduro's!! Heb de foto's van de LK van Andy nog eens vergelijken met de 80cc enduro iets hoger op deze pagina. Heb 2 linkerhanden en dus een verstandig besluit van mij om toch maar een eitank op te bouwen