Kreidler Enduro

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Kreidler Enduro

#1 Bericht door retteketet » 10 aug 2021, 23:07

Eindelijk begonnen met de ombouw van een niet gekentekend kaal 1965'er bromfietsframe naar een zgn. Geländesport. Lag al jaren in de berging en toen ik het tevoorschijn haalde wist ik weer waarom. De bevestigingspunten voor betreffende de tank waren door een vorige eigenaar opgelast en dat niet bepaald netjes...Allemaal wel te overzien en bovendien zou er toch flink aan het frame gelast gaan worden. Verder had ik nog een ingekort achterspatbord liggen, een voorspatbord van een onbekende brommer, een 4 gang indirect kickstarterblok en een mooi want duidelijk smaller gemaakt (ei)tankje. Dit tankje heb ik ooit eens gebruikt voor mijn toenmalige offroad Kreidler welke ik een paar jaar geleden heb verkocht aan CvH. Ook vond ik nog Ceriani 30mm kroonstukken en twee Marzocchi 30mm vorken. Voorlopig kombineer ik twee poten van de Marzocchi's met die Ceriani kroonstukken. Inmiddels heb ik fraaie 30mm Ceriani poten gevonden maar...die moeten aan de bovenzijde pas gemaakt worden. Gaan namelijk met 28mm (conisch) in de bovenste kroonplaat. Ik laat ze afdraaien zodat ze passen in de 28mm bovenste Ceriani kroonplaat van een Garelli. Daar heb ik ook de passende buitenpoten van gevonden, in Duitsland met bijpassend een paar fraaie originele lampoortjes van Ceriani. Verder had ik nog een 19 inch wiel en een 18 inch met cross/enduroband plus een zitje wat ik jaren geleden bij CvH heb gekocht en laten aanpassen. Minder dik zodat ie veel meer het uiterlijk heeft van de zit zoals vroeger op een Looman Special werd gebruikt (zie elders op dit forum). Een plat voorlampje/laag stuur/hendels (Amal replica) en een mooie gasgreep met de gaskabel evenwijdig aan het stuur gescoord. De bedoeling is dat ik met dat standaard 4 gang blok en standaard (fluister)pijp naar de RDW ga (motorkeuring). Mocht dat lukken bouw ik er naderhand mijn grasbaanblok en expansiepijp van de Looman replica in. In Duitsland en in België zijn geregeld licentievrije ritten voor klassieke enduros en de bedoeling is dat ik daar een paar van ga rijden.

Ik hoop dat het plaatsen de foto hieronder van de eerste proef opbouw is gelukt.
Kreidler enduro 1965.jpg
Kreidler enduro 1965.jpg (70.06 KiB) 4178 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#2 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 10:33

frame enduro klaar voor poedercoaten.jpg
frame enduro klaar voor poedercoaten.jpg (51.35 KiB) 4093 keer bekeken
Het frame is nu volledig afgelast en klaar om te coaten. Het verschil is de tussenbuis- welke tussen de wangen van de tank loopt - van voor naar achterframe. De bedrading naar het achterlicht komt straks door de buis te lopen en gaat dan onder het zadel door naar het achterlicht. Nota bene, goed de RDW regels nagelezen en bij een 65'er is een remlicht niet verplicht! De steunbuis voor de zit hebben we gehandhaafd. Om met een kettingscherm te kunnen rijden (aluminiumplaat 1,5mm) hebben we daarvoor op de achterbrug extra steuntjes gelast. Bij de onderbouw hebben we alleen maar de voetsteunen aangepast. Géén klapsteunen want dat was er in de 60'er jaren nog niet. Voor alle duidelijkheid, het streven is om een zo correct mogelijke Geländesport te bouwen zoals die in die periode door particulieren, op zeer pragmatische wijze, werd gebouwd. [Nota bene: Mijn Looman Special (replica) crosser is daar ook een voorbeeld van. Die ziet er ook niet uit qua las- en spuitwerk net zoals de echte overigens. In mijn jeugd heb ik de Looman en de Crosta' zien rijden en in het rennerskwartier mogen aanschouwen. Vreselijke afwerking. De Costa stond gewoon in de met een roller opgebrachte grondverf en was bedekt met de afdrukken van vieze handen.] Mijn GS ziet er straks overigens wel strakker en beter afgewerkt bij máár niet te...

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#3 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 10:50

Even nog over de steunbuis onder de tank; het rechthoekige plaatje is voor de bobine van de Kokusan als het grasbaanblok er onder komt. Het steuntje voor de luchtfilterbak of te wel het roemruchte emmertje zie je in het midden tussen het typeplaatje en het balhoofd. Daar weer rechts van hebben we een nieuwe aanslag gelast, zie de driehoek, vanwege de Ceriani. Niet bepaald de schoonheidsprijs maar wel pragmatisch, zie de 60'er jaren.
Bijlagen
Bolle tank en versmalde tank.jpg
Bolle tank en versmalde tank.jpg (27.73 KiB) 4089 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#4 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 10:58

De versmalde tank ga ik vermoedelijk weinig gebruiken, alleen als ik zeker weet dat er tussenstops zijn waar getankt kan worden. De bolle (standaard) tank van een Super wordt trouwens dezelfde kleur, met kniekussens en de bekende metalen emblemen.
Bijlagen
Versmalde tank met verlengde bevestiging.jpg
Versmalde tank met verlengde bevestiging.jpg (35 KiB) 4087 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Kreidler Enduro

#5 Bericht door Caspar » 11 aug 2021, 11:08

Mooi Jan-Willem.
Er bloeit weer van alles in het zuiden.
Ga ik volgen !

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#6 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 13:01

Betreffende de Ceriani kroonplaten...voor alle duidelijkheid, in bepaalde types Garelli zitten Ceriani telescopen in maar met een 28mm kroonplaat boven en een 30mm kroonplaat onder. De binnenpoten zijn dan ook uiteraard bovenaan slechts 28mm. De onderpoten zijn van staal. Omdat de binnenpoten erg slecht waren meende ik slim te zijn en een paar zeer mooie (Ceriani) 30mm binnen/buitenpoten van een Aermacchi motorfietsje te kopen. Kom ik thuis met die poten om dan te moeten concluderen dat dit een nog moeilijker verhaal is. Ik had bij de koop bij de man thuis niet goed opgelet dus. Wel kan ik als verontschuldiging aanvoeren dat deze problematiek met de Garelli en Aermacchi poten mij toen nog totaal onbekend was. Ook bij die Aermacchi binnenpoten is overigens het gedeelte wat in de bovenste kroonplaat komt 28 mm. Echter, bij deze poten is dit conisch of te wel het verloopt over een afstand van een paar centimeter van 28mm naar de uiteindelijke 30mm. Tja, heb nu een machinebankwerker gevonden welke de poten over die paar centimeter afdraait tot op 28mm zodat ik de Garelli kroonplaat kan gebruiken. Moet bij hem in de stille momenten en dus kan het nog wel een paar weken duren...
Bijlagen
Ceriani cq Garelli onderpoten en Ceriani lampoortjes.jpg
Ceriani cq Garelli onderpoten en Ceriani lampoortjes.jpg (70.11 KiB) 4051 keer bekeken
Ceriani kroonplaten.jpg
Ceriani kroonplaten.jpg (32.86 KiB) 4051 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#7 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 13:15

Bij de meeste Ceriani's is de balhoofdpen te kort betreffende een eitank Kreidler. Net zo als bij mijn Looman is dus ook nu de balhoofdpen verlengd. De remverankering van de onderpoten van de Garelli past niet goed met betrekking tot de Kreidler voornaaf. Bij mijn Ceriani in de Looman (aluminium onderpoten) idem. Ik vind zelf de Garelli onderpoten best wel een ouderwetse uitstraling hebben en dus komen die t.z.t in de GS. ook ben ik best wel trots op mijn in Duitsland gevonden aluminium Ceriani lampoortjes. Ook alweer jaren geleden daar gekocht voor een relatief lage prijs. Met die lampoortjes (30mm) komt de (platte) lamp lekker dicht naar de voorvork toe. Ziet m.i. veel mooier uit en de lamp is minder kwetsbaar.
Bijlagen
platte voorlamp voor de GS en dellorto 20mm.jpg
platte voorlamp voor de GS en dellorto 20mm.jpg (47.02 KiB) 4049 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#8 Bericht door RS69 » 11 aug 2021, 13:38

Mooi project , en de UB 20 S ziet er nog erg nieuw uit. Hopelijk al een tijdje geleden gekocht, zijn nu erg duur geworden als je al een nieuwe kunt vinden.
Ik vond een paar jaar geleden nog een nieuwe UB 24 S op MP, compleet met spruitstuk en kelk voor mijn ENPO.
Gr :rs

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#9 Bericht door retteketet » 11 aug 2021, 14:09

Die USB 20 heb ik inderdaad al jaren. Na aankoop via MP direct laten controleren door Chris van Homoet. Gelukkig als nieuw net zoals een USB 22 welke ik ook al jaren heb. Op mijn Looman gebruik ik ook een 22 i.p.v. een 24'er. Kon toendertijd, zijnde nu ongeveer 10 jaar geleden, geen mooie (lees goede) 24 vinden. De Looman, het blok door Chris van Homoet opgebouwd, liep/loopt in de oldtimer voetversnelling klasse (bouwjaar motor t/m 1968) snoeihard en doet niet onder voor de concurrentie met 24 mm. Zie verder mijn bijdrage betreffende de Looman Special! Ik stop met het grasbaan rijden want het zat om telkens zo'n 300km en 300 km terug te moeten rijden voor pakweg een 75 minuten rijden. Dit grasbaanblok komt dus na de RDW in de GS. Overigens waarschijnlijk wel met een andere secundaire overbrenging. Op de grasbaan 14/56 en dat wordt of 13/50 of 14/50 maar misschien laat ik het ook wel zo. Ben er nog niet uit. Even met mijn vertrouwde "huistuner" zijnde CvH bespreken.

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#10 Bericht door retteketet » 13 aug 2021, 17:44

Bijgaand een foto van de speciale remplaatverankering. Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is. Op deze foto gaat het dus om de Marzocchi poten en een Kreidler voornaaf. Dezelfde constructie is succesvol (!) toegepast op mijn Looman Special (replica) met een volledige Ceriani vork in combinatie met eerst een Kreidler voornaaf en nu een Japans ding. Als straks de Ceriani binnenpoten klaar zijn en ingebouwd in de Ceriani/Garelli buitenpoten gebruik ik wederom dezelfde constructie.
Bijlagen
remplaatverankering.jpg
remplaatverankering.jpg (90.54 KiB) 3869 keer bekeken
remplaatverankering 2.jpg
remplaatverankering 2.jpg (47.39 KiB) 3869 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#11 Bericht door retteketet » 13 aug 2021, 18:27

Betreffende de door mij gebuikte naven-het zijn 120mm Leleu. Zijn wel niet "period",maar ze lagen - ingespaakt - in de berging. Mocht het allemaal straks goed functioneren spaak ik het voorwiel wel eens een keer om en komt er op dat moment een Campognolo 120mm in. Achter laat ik de Leleu overigens lekker zitten. Het is en blijft tenslotte een project wat voornamelijk wordt opgebouwd uit spullen welke ik al jaren in mijn berging had liggen. Daar ben ik heel pragmatisch in... En, ik heb bovendien ook nog een heel recent tot motorfiets omgebouwde (bromfiets gekentekende) LF welke de nodige pecunia heeft opgeslokt en binnenkort naar de RDW gaat.

Omdat alles nu wat stil ligt, het frame enz. is bij de (Belgische) coater en er gewacht moet worden op de "lakkenman" (vakantie) voor het maken van de juiste elfenbein (ivoor) lak zit ik te broeden op een oplossing voor de onderbrenging van de luchtfilterbak (emmertje) als het grasbaanblok er onder komt. Daar zit nu een grotere emmer op vanwege het grote Twin-Air filter. Het probleem is nu dat dit naar mijn smaak teveel onder de tank uitsteekt. Denk aan schade door vallen bijv. En dus heb ik de keus om de cilinder door CvH om te laten bouwen naar een rechte inlaat, nu dus schuin, of een bij CvH te koop zijnde kleinere luchtfilterbak. Een rechte inlaat betekent dat de luchtfilterbak onder het frame komt en bij een schuine inlaat naast het frame. Zie de foto van de Looman hierbij! Het is vermoedelijk zo dat het kleinere emmertje niet over het grote filter gaat passen. De moeilijkheid is dus dat ik dan ook de huidige grote zwarte toeter tussen de DellOrto en het luchtfilter niet meer kan gebruiken en er dus een andere (flexibele?) verbinding moet komen van de carburateur naar het (kleinere?) luchtfilter c.q. emmertje.
Bijlagen
Emmertje Looman Special (replica).jpg
Emmertje Looman Special (replica).jpg (50.93 KiB) 3863 keer bekeken
Looman Special (replica).jpg
Looman Special (replica).jpg (65.59 KiB) 3863 keer bekeken

kabouter
Berichten: 794
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Kreidler Enduro

#12 Bericht door kabouter » 13 aug 2021, 20:54

Retteketet ziet er mooi uit dat is nog wat anders dan al dat orgineel spul
ga daar mee door ik hou daar wel van .

gr Paul

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#13 Bericht door retteketet » 14 aug 2021, 10:40

Even een foto van de koplamp zoals deze straks wordt bevestigd. Ik schreef al eerder dat de GS wat strakker en netter zou worden dan zijn voorbeeld (Looman in enduro uitvoering Holten/Nijverdal).-zie mijn topic voor een foto betreffende die Looman. Zulk geknutsel, alhoewel absoluut gebruikelijk in die tijd, was/is mij een ware gruwel. Vandaar de Ceriani oortjes. Weet niet helemaal zeker of deze al in de 60'er jaren werden gebruikt op de Müller Zündapp, Aspes etc.
Bijlagen
De Ceriani lampoortjes en platte koplamp (proef opbouw).jpg
De Ceriani lampoortjes en platte koplamp (proef opbouw).jpg (31.25 KiB) 3808 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#14 Bericht door retteketet » 14 aug 2021, 11:00

Kwam ergens een oude foto tegen (1972) van een grasbaan Kreidler. Op deze foto lijkt wel een stofzuigerslang gebruikt te zijn tussen carburateur en luchtfilter. Wel een rechte inlaat i.p.v. een schuine zoals bij mij. Het traject is bij de mijne volgens mij korter. Lijkt mij wel een op zich goede oplossing maar...om te beginnen is de doorsnede van een stofzuigerslang is veel groter dan de opening van de carburateur (32mm diameter buitenomtrek). Verder moet ik nog kijken hoe het dan zit met de passing van het luchtfilter op die slang. Wordt volgende week dus.
Bijlagen
Buitendiameter 32 mm.jpg
Buitendiameter 32 mm.jpg (29.01 KiB) 3804 keer bekeken
Alternatieve verbinding tussen carb en luchtfilter.jpg
Alternatieve verbinding tussen carb en luchtfilter.jpg (45.81 KiB) 3804 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#15 Bericht door RS69 » 14 aug 2021, 14:21

Er zijn verloop/aansluitringen van Dellorto zoals je misschien wel weet. buiten diameter is dan 40 mm en komt dan in de richting van de stofzuigerslang, maar een gladde aansluiting/slang is natuurlijk mooier, vind ik althans.
Zie foto's van de UB 22 S en nog even hoe het zat en nu zit bij de Enpo van mij met de UB 24 S.
Gr :rs
Dellorto UB 22 S   .jpg
Dellorto UB 22 S .jpg (148.08 KiB) 3781 keer bekeken
Dellorto UB 22 S .jpg
Dellorto UB 22 S .jpg (115.61 KiB) 3781 keer bekeken
Emmer luchtfilter ENPO .jpg
Emmer luchtfilter ENPO .jpg (111.5 KiB) 3781 keer bekeken
luchtfilter enpo .jpg
luchtfilter enpo .jpg (115.65 KiB) 3781 keer bekeken
luchtfilter enpo.jpg
luchtfilter enpo.jpg (139.01 KiB) 3781 keer bekeken

buell killer
Berichten: 368
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#16 Bericht door buell killer » 14 aug 2021, 21:41

retteketet schreef: 11 aug 2021, 10:50 Even nog over de steunbuis onder de tank; het rechthoekige plaatje is voor de bobine van de Kokusan als het grasbaanblok er onder komt. Het steuntje voor de luchtfilterbak of te wel het roemruchte emmertje zie je in het midden tussen het typeplaatje en het balhoofd. Daar weer rechts van hebben we een nieuwe aanslag gelast, zie de driehoek, vanwege de Ceriani. Niet bepaald de schoonheidsprijs maar wel pragmatisch, zie de 60'er jaren.
Die smalle tank kijkt wel, voor enduro zou ik wel met geforceerde koeling gaan rijden als ik jou was

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#17 Bericht door retteketet » 15 aug 2021, 08:27

RS 69: Bedankt voor de tip in foto inzake verloopstuk op de DellOrto!! Was net van plan om de komende week de aanvoerbuis van carburateur en luchtfilter te demonteren om te kijken hoe e.e.a. was opgelost. Maar....weet jij of die verloopstukken er in verschillende diameter/doorsnedes zijn?

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#18 Bericht door retteketet » 15 aug 2021, 08:55

Héh Marcel, leuk dat ik weer eens een reactie van je zie!! Wel of niet gaan rijden met geforceerde koeling is inderdaad ook voor mij een punt. De vroege Looman reed in Holten/Nijverdal met geforceerde koeling, ook in de cross overigens. Ben wat huiverig om terug te gaan naar geforceerd. Moet er namelijk een andere kop op en dan is het maar weer afwachten of ie nog net zo gaat als nu. De huidige configuratie is echt goed, met dank aan Chris. Bovendien zit er nu een grote kop op en de cilinder is 10 jaar geleden al door Chris voorzien van gaatjes in de ribben. Helaas want niet gebruikelijk in de 60'er jaren en dus ook niet des Looman's. Nu waarschijnlijk een goede oplossing. In Enschede en omstreken, vlak aan de Duitse grens dus, werd eind 1967 en in 1968 nog volop gebruik gemaakt van de wel of niet verbouwde eitankframes en werd gereden met een klein blok cilindertje plus kop van de RS (Breitwand) of voor de iets beter gesitueerden een volledige RS Breitwand. Geforceerde koeling betekende een iets lager vermogen en in de 50cc telde en telt bij menigeen elk beetje extra vermogen. Dit is dus ook nog een mogelijkheid én historisch verantwoord.... Zo'n cilinder, helaas geen Mahle, ligt fonkelnieuw en (nog) niet getuned bij mij in de kast.

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#19 Bericht door retteketet » 15 aug 2021, 09:35

RS69: nog even nagedacht over jouw opmerking met betrekking tot een gladde aansluiting/slang. Eigenlijk vind ook ik dat mooier en heb ik dat al op het grasbaanblok. Ik ga komende week toch maar eens kijken of ik de huidige slang voldoende kan draaien om een kleiner emmertje dichter tegen het frame te krijgen en dus minder onder de tank uitstekend. Ik hoop dat een kleiner emmertje over het (grote) filter past anders moet ik daar (ook) een oplossing voor bedenken. Zo'n emmertje zoals op de Looman is nl. onder breder dan boven en ik weet dat er bestaan emmertjes welke boven/onder dezelfde doorsnede hebben. Ik krijg nog de maat door van zo'n kleinere en hopelijk is die hetzelfde als de bovenmaat van het huidige emmertje.

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#20 Bericht door RS69 » 15 aug 2021, 10:29

retteketet schreef: 15 aug 2021, 08:27 RS 69: Bedankt voor de tip in foto inzake verloopstuk op de DellOrto!! Was net van plan om de komende week de aanvoerbuis van carburateur en luchtfilter te demonteren om te kijken hoe e.e.a. was opgelost. Maar....weet jij of die verloopstukken er in verschillende diameter/doorsnedes zijn?
Nee geen idee, ik ben alleen deze maar tegen gekomen, ik heb er diverse op beurzen gevonden maar altijd deze maat.
Ook op de diverse websites in de afgelopen jaren alleen deze gezien, als er al een op stond, en duur volgens mij.
Gr :rs

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#21 Bericht door retteketet » 15 aug 2021, 10:46

Potjandrie, dat is een wel heel snelle reactie! Wederom bedankt RS69..Zal eens in overleg gaan met Chris van Homoet.

buell killer
Berichten: 368
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#22 Bericht door buell killer » 16 aug 2021, 11:36

JW proficiat

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#23 Bericht door RS69 » 16 aug 2021, 13:44

retteketet schreef: 15 aug 2021, 10:46 Potjandrie, dat is een wel heel snelle reactie! Wederom bedankt RS69..Zal eens in overleg gaan met Chris van Homoet.
+-
Vandaag nog even in de garage aan het hobbyen, en vond in de Dellorto lade nog deze pasring (gebruikt voor het emmerfilter en ooit gevonden op ja alweer een beurs) , misschien een idee om zoiets te (laten) maken door een handige draaier. dan kun je hem op maat maken voor de aanzuigslang.
Gr :rs
pasring voor emmer filter 3.jpg
pasring voor emmer filter 3.jpg (76.17 KiB) 3592 keer bekeken
pasring voor emmer filter 2.jpg
pasring voor emmer filter 2.jpg (132.77 KiB) 3592 keer bekeken
pasring voor emmer filter 1.jpg
pasring voor emmer filter 1.jpg (110.81 KiB) 3592 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1007
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#24 Bericht door retteketet » 16 aug 2021, 15:47

Bedankt RS 69. Een gedachte welke dit weekeinde ook door mij heen ging. Ik bestel eerst zo'n emmertje om dan uit te vogelen of het luchtfilter echt niet past. Volgens de leverancier (Chris van Homoet) past ie niét over het huidige filter en tot nu toe heeft hij in die 25 jaren altijd gelijk gehad, althans wat mijn spullen betreft. De doorsnede van bovenzijde van de huidige emmer en de nieuwe emmer zijn gelijk (13 cm) maar de nieuwe loopt niet naar buiten uit met andere woorden blijft over de gehele lengte 13 cm. Het huidige luchtfilter is 12cm doorsnede zowel boven als onder. .. Dus vraag ik mij af waarom het nieuwe emmertje niet zou passen. We zullen zien en uiteraard vermeld ik het resultaat in deze topic.

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#25 Bericht door RS69 » 16 aug 2021, 16:50

Ja houd ons op de hoogte, ook van de verdere vorderingen, is leuk om te volgen :clap
Gr :rs

Plaats reactie