Voorstelling van nieuwe RZT ontsteking met div. verstelingen voor Kreidler

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
wilhelmus
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 48 keren

Re: Voorstelling van een nieuwe Ontsteking met div. verstelingen voor Kreidler

#51 Bericht door wilhelmus » 17 apr 2024, 18:58

Volgens mei, niet geschikt voor geforceerde
Koeling als ik dat zo zie.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Gegeven waarderingen: 961 keren
Ontvangen waarderingen: 797 keren

#52 Bericht door Eifelyeti » 18 apr 2024, 09:46

wilhelmus schreef: 17 apr 2024, 18:58 Volgens mei, niet geschikt voor geforceerde
Koeling als ik dat zo zie.
Hallo Wilhelm,

goed gezien...vliegwiel is te hoog

Eifelyeti
Eifeltour Rijder

#53 Bericht door Eifelyeti » 11 mei 2024, 08:23

Gisteren wat tijd gehad om voor Leopold zijn RZT Ignitech van BMP te installeren.

Direct de elektrik op 12V gedaan... so 6-8h heb je wel nodig.

Kabels moet Leopold tehuis nog schoon maken. Daar was gisteren geen tijd meer voor en die moest nog terug naar België.
Heb hem de Ignitech op een provisorische kromme geprogrammeerd. Nu moet die nog met zijn eigen motorsetup en uitlaat naar de testbank om een perfecte kromme te maken.

Ontsteking, die externe Busie is achter de Ignitech

IMG_3828.JPG
IMG_3828.JPG (143.68 KiB) 440 keer bekeken

Testkromme / Vermogensdiagram

Leopold Testkurve Mai 2024.png
Leopold Testkurve Mai 2024.png (172.7 KiB) 440 keer bekeken

GerritjanS
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

#54 Bericht door GerritjanS » 11 mei 2024, 09:42

die kromme geeft meer voorontsteking als de rzt zelf, lijkt mij zo?!

ik ga volgende week de rzt ook proberen , die met 10 curves
ens kijken wat die beter doet als de koku met P17

KJ
Gegeven waarderingen: 654 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#55 Bericht door KJ » 11 mei 2024, 15:15

Direct bij RZT kopen echtstreeks kopen met goed advies en technische ondersteuning, vanaf € 259,-

https://rzt.de/RZT-Zuendung-Delta-21-90 ... ndapp-Puch

GerritjanS

#56 Bericht door GerritjanS » 11 mei 2024, 17:57

Als je direct bij RZT koopt kom je van een koude kermis thuis.
Dan past het niet, moet je nog naar een draaier toe.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder

#57 Bericht door Eifelyeti » 11 mei 2024, 18:25

KJ schreef: 11 mei 2024, 15:15 Direct bij RZT kopen echtstreeks kopen met goed advies en technische ondersteuning, vanaf € 259,-

Ja, maar dan moet je nog de Duitse porto betalen en nog iemand zoeken die de ankerplaat kan klaar maken met de draaibank en je hebt ma iemand die alleen DDR Duits kan praten :wink: ...
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 11 mei 2024, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

KJ
Gegeven waarderingen: 654 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#58 Bericht door KJ » 11 mei 2024, 18:38

GerritjanS schreef: 11 mei 2024, 17:57 Als je direct bij rzt koopt kom je van een koude kermis thuis
Dan past het niet , moet je nog naar een draaier toe
Zoals ik het begreep is de grondplaat al aangepast.

GerritjanS

#59 Bericht door GerritjanS » 11 mei 2024, 19:34

Ook verloop busje vd conus, en speciale moer?

emilio
circuit rijder
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

#60 Bericht door emilio » 12 mei 2024, 08:48

KJ schreef: 11 mei 2024, 15:15 Direct bij RZT rechtstreeks kopen met goed advies en technische ondersteuning, vanaf € 259,-

Ik wil de schrijver van bovenstaande citaat graag bedanken voor de extra reclame die hij voor dit fantastische product maakt.

Ik maak daarom graag gebruik van de gelegenheid te reageren op zijn statement. Allereerst ga ik op het technische gedeelte in echter voeg ik later een levensbeschouwelijke persoonlijke noot toe waarvan ik hoop dat de lezer het geduld kan opbrengen om mijn post tot het einde te lezen.

De redenen om met RZT aan de slag te gaan zijn als volgt:

- Als geen ander weet ik dat de 3 eenheid (kop, uitlaat en ontsteking) en het samenspel van deze 3 qua afstelling voor het grootste gedeelte het karakter van de motor en het vermogen bepalen. Nu zijn alle op de markt verkrijgbare ontstekingen altijd een compromis waardoor je veel aan vermogen en of karakter van jouw Kreidler laat liggen.
Nu verkoop ik geen losse cilinders, koppen en zuigers meer om teleurstellingen te voorkomen. Ik verkoop dus alleen complete tuningsetjes om teleurstellingen van klanten te voorkomen. Om het maximale uit een setje te halen ben ik dus ook aan de slag geweest met de diverse ontstekingen en uiteindelijk beland bij RZT om een programmeerbare curve te ontwikkelen die het maximale uit een setje weet te toveren. Ik ben begonnen met mijn 50cc Topline set. Met een MVT ontsteking wist ik 13,8 pk te halen bij circa 11700 toeren. Een hele mooi curve met ook kracht voor de lage en midden toeren. Uit ervaring wist ik dat ik meer uit de set zou moeten halen. De volgende stap was het plaatsen van, wat voor mij op dat moment de beste ontsteking was: De PVL Fire 650. Het resultaat 15 pk, 1000 toeren meer en op de top een redelijk brede powerband. De testbank grafiek was echter meer lineair naar boven waardoor het rijkarakter ten opzichte van de MVT minder was. Wat je eigenlijk wilt is dan het beste van beide werelden en zo is de programmeerbare versie idee ontstaan mede door invloeden van de topics die Eifelyeti op het forum met ons gedeeld heeft.

Ik heb dus 1 standaard RZT gekocht en 1 stator, rotor, bobine en spanningsregelaar. Bij Ignitech dus de programmeerbare CDI. Verder met zijn drietjes de hele dag op de testbank gestaan om de optimale curve te ontwikkelen. Het resultaat mocht er dan ook zijn. De souplesse van de MVT en de Topsnelheid van de PVL Fire 650 hebben we weten te combineren. Op dit moment heb ik 15, 3 pk en 9,22 Nm een hele mooie curve en gratis 8 km topsnelheid erbij gekregen. Ik heb er uitgebreid over geschreven op mijn Blog op www.blackmambaparts.com.
Het installeren van de RZT was zeker geen 1,2, drietje. Eerst kreeg ik de foute grondplaat toegestuurd en toen het de juiste was klopte er helemaal niets van. Ik heb dus de grondplaat zelf moeten aanpassen. Ook de stand van de pick up ten opzichte van het contact op het vliegwiel klopte niet. Gelukkig is het erg eenvoudig om de stand van de pick up zowel naar voren of achteren of naar boven of richting beneden aan te passen. Ik heb vervolgens een technische tekening gemaakt en deze naar RZT gestuurd. Juist om te voorkomen dat Kreidler liefhebbers teleurgesteld zouden worden met betrekking tot hun aankoop. Let op: dit is volledig belangeloos gebeurd omdat ik niet eens voorhad dit product te voeren in mijn assortiment. Verder was de bijgeleverde moer van pisbakkenstaal gemaakt. Als je deze machinaal op de krukas bevestigde dan draaide die helemaal dol. Ook hier heb ik een eigen moer voor ontwikkeld van een topkwaliteit en die ver genoeg de krukas op kon.

De doorslag om het product wel te voeren kwam doordat ik achterover viel van de laadcapaciteit van de ontsteking. Voorheen had ik altijd problemen met het laden van de accu omdat ik nogal wat vragers op de accu had staan. De accu liep dus met licht aan te snel leeg. De RZT laadt al direct met 85 watt vanaf 4500 terwijl de Kokusan dat bv pas doet vanaf 8000 toeren.

Ik heb avonden verdiept in de mogelijkheden van de deze ontsteking als standaard product en ben erg positief onder de indruk geraakt over de mogelijkheden. De uitleg over de curves en wanneer ze te gebruiken. Zo kun je de curves met een .1 erachter gebruiken voor standaard uitlaten en curves met een .3 erachter voor expansie uitlaten.
Op dat moment besloot ik het product op te nemen en heb ik de alleenrechten voor Nederland weten te verkrijgen.

De eerste serie van 15 daar heb ik de grondplaten zelf van aangepast en nu deze op is krijg ik grondplaten die met behulp van mijn tekening zijn aangepast.

Ik heb tevens alle handleidingen, en dat zijn er nogal wat, in het Nederlands vertaald en deze zijn te lezen wederom op mijn BLOG: https://blackmambaparts.com/category/rzt-ontsteking/
Het zou de schrijver van het citaat hierboven gesierd hebben indien hij deze informatie er netjes had bij vermeld. Mede omdat ik weet dat hij mijn website en van vele andere collega’s regelmatig en nauwlettend in de gaten houdt.

Nu even over de 259,00 die hij vermeld. Ik heb gekozen om het uitgebreide product de M10L te voeren. Het zijn dezelfde curves echter is de ECU eenheid uitgebreid met een toerenbegrenzer die je zelf kunt instellen en een launchcontrol. Samen met de ontwikkeling van de moer en de aanpassing van de grondplaten kom je op een hogere prijs uit. Jammer dat de schrijver dit allemaal niet vermeld omdat ik het allemaal wel gepubliceerd heb en ik er van overtuigd ben dat de schrijver het wel gelezen heeft.

Nu de persoonlijke noot…

Ik voer mijn zaak alleen. Ik doe de administratie, de verkoop het inpakken en de productontwikkeling. Ik maak geen gebruik van zeer goedkope arbeidskrachten en heb daarom geen tijd om alle social media bij te houden zoals bepaalde collega’s. Ik doe geen aanbevelingen van mijn producten op Kreidler.nl omdat ik vind dat het een consumentenmedium is waar liefhebbers zonder enige voorbehoud over hun hobby en over producten moeten kunnen ventileren. Dit in tegenstelling tot diegene die dit forum mis- of gebruiken als verkoopkanaal. Dat stuit me enigszins wel tegen de borst.

Ik sta graag sportief in de (boks)ring met open vizier om met mijn eigen kwaliteiten maar zeker ook met mijn verbeterpunten de “strijd” om de consument met mijn collega’s aan te gaan. Het raakt me dan ook diep in mijn hart om te moeten constateren dat keer op keer door dezelfde “bokser” continue stoten onder de gordel worden geplaatst.
Ik ben een grote vent en weet iedere keer deze stoten op te vangen zonder terug te slaan. Hoe was het ook weer over de wang die je moet toekeren? Een mooie beschrijving lees je hier: https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/102010324
Wat ik helemaal niet begrijp wat iemand in zijn vorig leven of wellicht in zijn jeugd heeft moeten missen om voortdurend die stoten onder de gordel te plaatsen. Ik voel daarom alleen maar medelijden met deze persoon. Ondanks dat je reeds ver in de herfst van jouw leven bent vrees ik dat dit verbeterpunt in het karakter in dit leven niet zal veranderen. Ik blijf hoop koesteren…. Er komt een nieuw leven aan waar je wellicht aan dit verbeterpunt kunt werken en je wellicht dan gaat begrijpen dat delen vermenigvuldigen is en dat anderen naar beneden trekken zodat jij je beter voelt omdat je het op kwaliteit niet kunt redden geen oplossing voor de lange termijn is. Ons clientèle is niet dom en ook zij zullen de stoten onder de gordel herkennen.

Ik kom uit een familie waarvan beide ouders afstammelingen zijn van vele generaties zelfstandigen. En ja… ik heb een dubbel paspoort. Ik ben zowel Belg als Nederlander. Mijn voorouders van Belgische kant waren echte TEUTEN. Hier als je wilt weten wat een teut is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Teut_(handel)
Aan mijn moederskant hadden we een windmolen, een café restaurant, een hotel, een taxibedrijf, een frituur, een benzinestation en zelfs een bezemfabriek en uit de ervaringen die geput zijn uit de vele generaties ondernemers hebben mijn ouders mij een aantal tips meegegeven om succesvol te kunnen zijn in het ondernemen. Lees ze goed wellicht leer je er nog van:

1. Praat nooit over jouw politieke voorkeur… je jaagt immers de klanten weg die het niet met je eens zijn.
2. Praat nooit negatief over jouw concurrenten en of de producten die ze voeren het komt altijd als een boemerang in jouw gezicht terug.

Tot slot ik krijg regelmatig de vraag van klanten wat ik je aangedaan het omdat je vol gif en negativiteit over me spreekt. Als collega doe je me er een plezier mee: je graaft immers jouw eigen graf. Als mens echter raakt het me diep en ik geef hier 2 voorbeelden van de wang toekeren die je schijnbaar nog steeds niet begrepen hebt.

Voorbeeld 1:

Smeermiddelen.
Ik verkoop circa 400 liter per jaar van een bepaald smeermiddel. Jammer dat die smeermiddelen regelmatig niet verkrijgbaar waren e ik die dus zelf in het buitenland met pallets heb moeten aankopen. Mijn leverancier gaf echter aan met het betreffende smeermiddel te stoppen en met een beter product te komen. Naar aanleding daarvan heb ik met de NL importeur van het oude middel contact opgenomen om het samen te doen. Niet omdat ik dat nodig had omdat ik met 400 liter per jaar niemand nodig heb. Nee ik deed dat om samen sterk te zijn en om samen leuke dingen te ondernemen en te ontwikkelen. Ik wist echter dat ik daarmee ook jou zou moeten gaan beleveren. Ik had daar geen problemen mee. Met gunnen bereik je meer dan met misgunnen (normaal gesproken dan).

Voorbeeld 2:

Ontstekingsdelen.
Ik verkoop van een ontstekingsdeel behoorlijk wat exemplaren en toen me gevraagd werd hoe ik er tegenover stond om jou te beleveren heb ik ook positief gereageerd.
In beide gevallen had ik je kunnen buitensluiten. Heb ik niet gedaan. Ik spreek niet negatief over je… ik schrijf niet negatief over je omdat ik het advies van mijn voorouders goed in de oren heb geknoopt. Het raakt me echter om te zien hoe jij je als mens ontwikkeld en er in dit leven echt niet meer dreigt bovenop te komen. Ik voel dus alleen medelijden…

Dit heeft me inmiddels weer onnodig te veel energie gekost voor iets?? Tja onnodig geruzie dat alleen maar verliezers kent. Ik heb veel respect voor mijn Duitse collega’s immers zij hebben afgesproken nooit en nooit op elkaars producten en of zaak negatief te reageren. IK BEN JALOERS OP MIJN DUITSE COLLEGA’S. Daar kunnen wij Nederlanders nog veel van leren. Zo, ik ga nu wandelen met de honden en voor het eerst met een vriend met de 2takt een dagje toeren.. Kijk dat is het leven. Stop met jaloezie en negativiteit. We hebben nog maar een paar goede jaren: geniet er van!
Deze gebruikers waarderen emilio voor dit bericht (totaal 8):
rs-r (12 mei 2024, 09:17) • wilhelmus (12 mei 2024, 10:14) • kreidler844 (12 mei 2024, 12:07) • KJ (12 mei 2024, 13:44) • jamojamo (12 mei 2024, 15:33) • Maarten (12 mei 2024, 21:40) • nozems (13 mei 2024, 14:01) • Melvin (15 mei 2024, 15:41)
Waardering: 72.73%

kreidler844
Gegeven waarderingen: 50 keren
Ontvangen waarderingen: 243 keren
Contacteer:

Re: Voorstelling van nieuwe RZT ontsteking met div. verstelingen voor Kreidler

#61 Bericht door kreidler844 » 12 mei 2024, 12:14

Ik begrijp je volledig Johan, als je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan is er altijd wel iemand die probeert om hem er af te maaien. Het leven is te kort om energie te steken in negativiteit.

Geniet er van!
Deze gebruikers waarderen kreidler844 voor dit bericht (totaal 2):
KJ (12 mei 2024, 20:49) • emilio (12 mei 2024, 21:32)
Waardering: 18.18%

nvliet
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#62 Bericht door nvliet » 12 mei 2024, 20:47

In West Friesland zeggen wij; Zeikers hou je altijd, gewoon lekker je eigen ding doen en als jij er een goed gevoel bij hebt en je klanten ook nog, vooral doorgaan, ik ben altijd netjes behandeld door jou, Johan.
Deze gebruikers waarderen nvliet voor dit bericht:
emilio (12 mei 2024, 21:33)
Waardering: 9.09%

Eifelyeti
Eifeltour Rijder

#63 Bericht door Eifelyeti » 18 mei 2024, 11:13

Hallo,

hier noog een tip:

De Grondplaat moet je het best noog ens wat naarbewerken. Dat heb ik bij de RZT van Leopold gezien.
Dat heb ik natuurlijk BMP door gegeven, die het nu ook naarbewerkt. :thumbleft

Is wel in 2 min gedaan :thumbleft

IMG_3821.jpg
IMG_3821.jpg (62.8 KiB) 33 keer bekeken
IMG_3823.jpg
IMG_3823.jpg (62.24 KiB) 33 keer bekeken
IMG_3824.jpg
IMG_3824.jpg (73.4 KiB) 33 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
Maarten (18 mei 2024, 12:59)
Waardering: 9.09%

GerritjanS