Imitatie onderdelen - Ervaringen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5566
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 50 keren
Ontvangen waarderingen: 243 keren
Contacteer:

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#226 Bericht door kreidler844 » 11 mar 2024, 10:49

Constructie is duidelijk anders maar de voorpoot kan nooit uit elkaar vallen dus de veiligheid is prima gewaarborgd.
Lekkages zijn vervelend maar leveren ook niet direct gevaar op.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9360
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 961 keren
Ontvangen waarderingen: 797 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#227 Bericht door Eifelyeti » 11 mar 2024, 14:25

is de wand van de Voorpoot ook dunner in verglijk met de origineele poot?

ik denk het wel....niet goed voor de Bigbore en rrn 260mm rem
Bijlagen
HTQU4567.JPG
HTQU4567.JPG (62.19 KiB) 618 keer bekeken
WAII8402.JPG
WAII8402.JPG (46.05 KiB) 618 keer bekeken

capriv8driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#228 Bericht door capriv8driver » 14 apr 2024, 09:38

Eifelyeti schreef: 11 mar 2024, 14:25 is de wand van de Voorpoot ook dunner in verglijk met de origineele poot?

ik denk het wel....niet goed voor de Bigbore en rrn 260mm rem
Zo te zien heeft de wand van de poot in het giet stuk inderdaad een dunnere wand dikte. Iets waar ik een tijdje terug al op wees. Voor een brommer die 45 km/u haalt is dat misschien geen probleem. Ik heb zwakkere constructies van brommer voorvorken gezien. Misschien zijn de poten gemaakt van een sterker materiaal dan origineel maar eerlijk gezegd heb ik daar zo mijn twijfels bij.

Zou ik deze voorvork kopen voor mijn eigen Kreidler? Nee. Maar dit is mijn mening en die heeft eigenlijk geen waarde. Ieder moet dat voor zich zelf uitmaken. Er is nu al genoeg over deze vork geschreven en gedocumenteerd om zelf een keuze te maken.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3778
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 365 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#229 Bericht door jamojamo » 14 apr 2024, 12:06

capriv8driver schreef: 14 apr 2024, 09:38
Eifelyeti schreef: 11 mar 2024, 14:25 is de wand van de Voorpoot ook dunner in verglijk met de origineele poot?

ik denk het wel....niet goed voor de Bigbore en rrn 260mm rem
Zo te zien heeft de wand van de poot in het giet stuk inderdaad een dunnere wand dikte. Iets waar ik een tijdje terug al op wees. Voor een brommer die 45 km/u haalt is dat misschien geen probleem. Ik heb zwakkere constructies van brommer voorvorken gezien. Misschien zijn de poten gemaakt van een sterker materiaal dan origineel maar eerlijk gezegd heb ik daar zo mijn twijfels bij.

Zou ik deze voorvork kopen voor mijn eigen Kreidler? Nee. Maar dit is mijn mening en die heeft eigenlijk geen waarde. Ieder moet dat voor zich zelf uitmaken. Er is nu al genoeg over deze vork geschreven en gedocumenteerd om zelf een keuze te maken.
Ik ben het met je eens hoor, als er een gietgal op de verkeerde plek zit ben je de sjaak. Dit gaat weer een vervelend ding worden waarbij een eventuele nieuwe partij wel goed is maar dat is van buiten niet te controleren. Vertrouwen is weg.
Gr., Eric
Deze gebruikers waarderen jamojamo voor dit bericht (totaal 2):
heimat (14 apr 2024, 12:55) • capriv8driver (14 apr 2024, 20:42)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#230 Bericht door GerritjanS » 15 mei 2024, 19:45

imitatie voorvork, heb ik nu ok ervaring mee

Een plaatsgenoot vroeg me om hem te helpen met reviseren achterbrug en voorvork
achterbrug was geen probleem, maar voorvork is een ander verhaal.
Van de oude was het chroom al aardig versleten, vandaar dat de keerringen ook lekten
bij nader onderzoek bleek ook nog een poot goed krom te zijn.
Na nader overleg heeft hij besloten om er een nieuwe vork in te zetten, toen had hij deze storie nog niet gelezen hier
dus een nieuwe besteld bij een grote ,dozenschuiver,

toen de vork binnen was heb ik deze uit elkaar gehaald en kwam direct al een paar
problemen tegen.

De aanslagrubbers zaten los aan de messing houdertjes.
De dempings ringen, rubber, waren veels te klein en konden zo niet hun werk doen, en waren recht aan de buitenkant
ipv van schuin zoals het hoor, gelukkig had ik nog een complete revisie set liggen, dus dat opgelost.
Dan zat er nog een vreemd rood klein ringetje boven op het aanslagrubber, wat daar de bedoeling van is, joost zal het weten.
Dan bij een van de montage pennen zat een gatje van 3mmscheef geboord,
dus ook maar de oude er weer ingezet.
de moeren waren ook niet origineel, gewoon standaard m8 moer met nylon borging,
dus ook daar maar de originele overgezet.
Van de vorkbovenplaat waren de gaten allemaal groter,
27,3 was28,5mm
12,2 was14mm,
is dat nu zo moeilijk om te maken??!!.

Daarna kwam ik erachter dat beide onderpoten lek waren, mooi klote dus, weer extra werk en de boel demonteren,
er zaten dus, zoals eerder beschreven, gietgallen in de onderpoten en lekten via de steekas,
deze vetvrij gemaakt en weer dicht gemaakt.
Pff, zo kun je de kostbare tijd wel kwijtraken, ipv lekker toeren met dit mooie weer.
Ik zal vast wel iets vergeten zijn erbij te zetten, maar nu werkt het naar behoren, hoop ik.
Zo zie je maar eens weer dar imitatie onderdelen nooit plug and play zijn.

Zo ook de imitatie leleu ankerplaat, verder goed, maar de steekas paste en weer niet door, dus maar weer op de draaibank.

Hoop toch maar, dat zo een belangrijk onderdeel, toch snel verbeterd word, zo kan en mag het
absoluut niet.

20240515_184925 (Custom).jpg
20240515_184925 (Custom).jpg (8.43 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184630 (Custom).jpg
20240515_184630 (Custom).jpg (283.22 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184617 (Custom).jpg
20240515_184617 (Custom).jpg (298.56 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184524 (Custom).jpg
20240515_184524 (Custom).jpg (19.65 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184453 (Custom).jpg
20240515_184453 (Custom).jpg (15.93 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184444 (Custom).jpg
20240515_184444 (Custom).jpg (16.58 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184432 (Custom) (Mobile) (Custom).jpg
20240515_184432 (Custom) (Mobile) (Custom).jpg (289.81 KiB) 184 keer bekeken
20240515_184420 (Custom).jpg
20240515_184420 (Custom).jpg (20.96 KiB) 184 keer bekeken
Laatst gewijzigd door GerritjanS op 16 mei 2024, 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen GerritjanS voor dit bericht (totaal 4):
KJ (15 mei 2024, 20:11) • Gps (15 mei 2024, 20:17) • capriv8driver (15 mei 2024, 21:35) • jamojamo (16 mei 2024, 08:27)
Waardering: 36.36%

capriv8driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#231 Bericht door capriv8driver » 15 mei 2024, 21:57

Gerrit Jan, bedankt voor de review
toen de vork binnen was heb ik deze uit elkaar gehaald en kwam direct al een paar niet normale
problemen tegen
Hoeveel mensen zouden er zijn die dit verhaal niet kennen en ook de vork niet uit elkaar halen maar die mooie nieuwe blinkende voorvork zo in hun kreidler monteren en er mee gaan rijden?

Zou ik als verkoper deze voorvork nog willen verkopen in de wetenschap dat er iemand gewond kan raken (of erger) door een ondeugdelijk fabricatie en kwaliteit van dit product? Ik zou deze voorvork snel uit de verkoop halen en terug sturen naar de fabrikant. Maar wie ben ik?

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1359
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 1047 keren
Ontvangen waarderingen: 48 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#232 Bericht door Gps » 15 mei 2024, 23:34

GerritjanS schreef: 15 mei 2024, 19:45 imitatie voorvork, heb ik nu ok ervaring mee
is dat nu zo moeilijk om te maken??
Ik denk dat het probleem vooral is dat het al snel veel te duur word.

Zeker bij de gietdelen van de voorvork, waarvoor je dus mallen moet gaan maken.

Als ik de gat maten zie van die stuurplaat, dan ben ik wel redelijk sprakeloos.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#233 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2024, 08:19

Gps schreef: 15 mei 2024, 23:34
GerritjanS schreef: 15 mei 2024, 19:45 imitatie voorvork, heb ik nu ok ervaring mee
is dat nu zo moeilijk om te maken??
Ik denk dat het probleem vooral is dat het al snel veel te duur word.
daar ben ik niet mee eens
je moet die onderdelen maken, dus besteed er iets meer aandacht aan, en maak of laat ze GOED maken
dat met die gietgallen is een ander probleem, daar komt giettechniek en ervaring mee kijken
dit kan ook goed komen, kijk maar naar de originele


Zeker bij de gietdelen van de voorvork, waarvoor je dus mallen moet gaan maken.

Als ik de gat maten zie van die stuurplaat, dan ben ik wel redelijk sprakeloos.

dat snap je gewoon niet hoe dat kan
als ik ze zou laten maken, stuur ik de originele op of mee, en zo moet hij worden
chineese schuifmaat ????
o sorry we gaan niet discrimineren
die maken ook wel mooi en goed spul


Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60531
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 984 keren
Ontvangen waarderingen: 2334 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#234 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mei 2024, 08:54

GerritjanS schreef: 16 mei 2024, 08:19
Gps schreef: 15 mei 2024, 23:34
GerritjanS schreef: 15 mei 2024, 19:45 imitatie voorvork, heb ik nu ok ervaring mee
is dat nu zo moeilijk om te maken??
Ik denk dat het probleem vooral is dat het al snel veel te duur word.
daar ben ik niet mee eens
je moet die onderdelen maken, dus besteed er iets meer aandacht aan, en maak of laat ze GOED maken
dat met die gietgallen is een ander probleem, daar komt giettechniek en ervaring mee kijken
dit kan ook goed komen, kijk maar naar de originele


Zeker bij de gietdelen van de voorvork, waarvoor je dus mallen moet gaan maken.

Als ik de gat maten zie van die stuurplaat, dan ben ik wel redelijk sprakeloos.

dat snap je gewoon niet hoe dat kan
als ik ze zou laten maken, stuur ik de originele op of mee, en zo moet hij worden
chineese schuifmaat ????
o sorry we gaan niet discrimineren
die maken ook wel mooi en goed spul

Verkeerde beslissing genomen. Voor 100 euro pers je er twee nieuwe chroompoten in.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
jamojamo (17 mei 2024, 11:32)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1558
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#235 Bericht door GerritjanS » 16 mei 2024, 12:42

Is ook optie, masr hij wilde een nieuwe
Zijn onderpoten waren ook niet goed meer
Zijn keuze

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60531
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 984 keren
Ontvangen waarderingen: 2334 keren

Re: Imitatie onderdelen - Ervaringen

#236 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mei 2024, 12:44

GerritjanS schreef: 16 mei 2024, 12:42 Is ook optie, masr hij wilde een nieuwe
Zijn onderpoten waren ook niet goed meer
Zijn keuze
Zijn keuze was de makkelijke en dus verkeerde keuze. Onderpoten knap je gemakkelijk op of neem een gebruikte.

Enzo

Plaats reactie