Het werd tijd!

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Het werd tijd!

#51 Bericht door Flocke » 30 apr 2023, 13:01

jamojamo schreef: 30 apr 2023, 07:03 Nu ik de link van Carsten weer heb gevolgd en nu wat beter dat topic heb doorgelezen zie ik dat het waarschijnlijk mogelijk is het buffelframe balhoofd dusdanig in te korten dat de nieuwe type voorvork gaat passen. Dus @Pieter, nog even goed lezen!
Ja, das ist möglich und wurde damals offensichtlich häufiger gemacht.
Mein 6 Jahre älterer Bruder fuhr ab 1975 diverse RS.
Ich weiß wohl, dass er auch einen Büffelrahmen entsprechend am Steuerkopf bearbeitet hatte, um auf das "aktuelle" Modell hochzurüsten.
Teile von den neuen Modellen ab 1973 gab es auf dem Schwarzmarkt ja genug ... :D

jamojamo schreef: 30 apr 2023, 07:03 Ook leuk om te lezen in de info van Carsten dat er vervangingsframes geproduceerd zijn, waarschijnlijk in 1973 waarbij een nieuw type frame (met knik) een slot rechts en een verlengd balhoofd hebben ter opname van het oude type tank, voorvork en zelfs buddyseat en schokbrekers. Dat zijn volgens mij de punten waarop de frames anders zijn. Deze vervangingsframes zijn dan echt uniek.
Gr., Eric
Ja, das sind die damals aktuellen Rahmen ab 1973, die als "Ersatzteil" für im Verkehr befindliche Büffeltank-Modelle modifiziert worden sind.
Einfach aus dem Grunde, weil man offensichtlich kein alten Rahmen mehr fertigen wollte, hatte man eben die neuen angepaßt.

Bei diesen Ersatzrahmen, die oben den Knick haben, ist schön zu sehen, wieviel länger das Steuerrohr von den Büffeltankmodellen ist.

Gruß

Carsten

PjotterK
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2023, 13:56
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Het werd tijd!

#52 Bericht door PjotterK » 30 apr 2023, 13:46

Jemig de pemig! Wat is veel gepost! Een flinke voorstelronde :)
Ik ga er vanavond eens even rustig voor zitten om te lezen wat jullie allemaal geschreven hebben.
En ook niet onbelangrijk: wat ga ik allemaal doen met deze nieuwe kennis?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het werd tijd!

#53 Bericht door jamojamo » 30 apr 2023, 16:21

Flocke schreef: 30 apr 2023, 13:01
Bei diesen Ersatzrahmen, die oben den Knick haben, ist schön zu sehen, wieviel länger das Steuerrohr von den Büffeltankmodellen ist.

Gruß

Carsten
Anscheinend gab es also abweichende Rahmen. Ich erinnere mich das Nico (ocin) mal ein Kreidler gebaut hatte mit Merkmahle von ein 1966’er Zwischenmodell aber aus ein Teil. Die bei 1966 übliche lose seitenblechen waren wie aus ein Teil mit dem Rahmen. Mann sah nur der Falt. Wie beim ‘67-er war die Sitzbank Unterbau.

Leider ist mein Laptop mit Bilder nicht hier im Haus, ich suche aber noch mal kurz das Forum durch.
Framedeel 1967 onder buddy - Maarten's Kreidler Club!.png
Framedeel 1967 onder buddy - Maarten's Kreidler Club!.png (1.09 MiB) 1306 keer bekeken
Gr., Eric

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Het werd tijd!

#54 Bericht door adriline » 30 apr 2023, 17:23

Maak er iets moois van naar eigensmaak

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Het werd tijd!

#55 Bericht door Flocke » 30 apr 2023, 22:34

jamojamo schreef: 30 apr 2023, 16:21
Flocke schreef: 30 apr 2023, 13:01
Bei diesen Ersatzrahmen, die oben den Knick haben, ist schön zu sehen, wieviel länger das Steuerrohr von den Büffeltankmodellen ist.

Gruß

Carsten
Anscheinend gab es also abweichende Rahmen. Ich erinnere mich das Nico (ocin) mal ein Kreidler gebaut hatte mit Merkmahle von ein 1966’er Zwischenmodell aber aus ein Teil. Die bei 1966 übliche lose seitenblechen waren wie aus ein Teil mit dem Rahmen. Mann sah nur der Falt. Wie beim ‘67-er war die Sitzbank Unterbau.
Gr., Eric
Also abweichend in dem Sinne, dass es eben ein neuer Rahmen ab 1973 ist, den Kreidler bewußt abgeändert hat, damit man ihn als Ersatzrahmen für die Mopeds von 1967-72 nutzen konnte.

Andere abweichende Rahmen kenne ich nicht, was aber auch nichts heißen muß.

Der Rahmen auf dem gezeigten Bild von Dir, der sieht für mich wie ein gewöhnlicher 1967er Rahmen aus.
Bedenke, die Rahmen von 1966 waren Eitank-Rahmen mit den von Dir genannten Abdeck-Blechen (sh. unten), aber ein Eitank-Rahmen hat kein separates hinteres Schutzblech, wie Dein Bild zeigt.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.32.44.png
Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.32.44.png (1.04 MiB) 1255 keer bekeken
Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.34.57.png
Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.34.57.png (769.46 KiB) 1254 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (01 mei 2023, 01:31)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Het werd tijd!

#56 Bericht door b.bonk » 01 mei 2023, 07:54

zag op mp een bijna gelijke als die van pieter te koop.
ook buffel frame met chroom delen rmc.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Het werd tijd!

#57 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 mei 2023, 09:59

En ook niet onbelangrijk: wat ga ik allemaal doen met deze nieuwe kennis?
Omhoog
Dag Pieter,
Ik heb jou foto’s aandachtig bekeken.
Je bent ook wel wat gewend gezien jou ervaring met het landrover jungle syndroom, die in de regel met kwast en roller bruin of groen overgespoten worden.
Nou is een kreidler iets anders, zeker die van jou waar rationeel geen eer meer aan te behalen valt.
Tussen het ouderlijk huis en het zelfstandig wonen in de buurt van Hoogeveen is het met de Kreidler goed mis gegaan.
Jou foto met de Kreidler in betere tijden (posbank?) zitten de 150mm Campagnolo’s denk ik, heb je die nog?
Dit is het enige groene takje wat ik kan zien in het afgebrande bos mits ze aanwezig zijn, voor de rest is het een wrak, opgeknutseld met onderdelen die niets met het type Kreidler te maken hebben, toen der tijd ver in de vorige eeuw deden we maar wat, het waren immers gebruik voorwerpen, de focus lag op twee jaar later, een vette opel kadett bijvoorbeeld.
Anno 2023 is het opknappen van een Kreidler een dure exercitie, en die van jou is dat niet waard, zelf de basis voor een restauratie ontbreekt, daarom een gemeend advies, trek de stekker er uit.
Zet het op marktplaats, gezien de te verwachte opbrengst zit er altijd een mac drive in.
Emotionele waarde? Nul, de heren op dit forum hebben een Kreidler bril op, die zien alles zitten, zo lang het maar uit jou portemonnee komt.
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
maloud (01 mei 2023, 10:08)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Het werd tijd!

#58 Bericht door Caspar » 01 mei 2023, 10:16

Rationeel gezien heeft Henk natuurlijk helemaal gelijk.
En rendabel is het zeker niet.
Maar het zou voor mij des te meer een reden zijn om er wél iets moois van te maken. Eigenwijs is ook wijs ;-)

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het werd tijd!

#59 Bericht door jamojamo » 01 mei 2023, 12:26

@Henk: Zo kun je bijna iedereen die zich voorstelt wel bang maken en weg jagen Henk. Had je mij gevraagd een half jaar geleden of ik jouw hondekop restauratie een goed idee vond had ik ook nee gezegd. Een lelijke hondekop met unieke onderdelen, slecht gemaakt en veel te duur als je al wat vindt.
Laat een ander ook zijn fantasie uitvoeren en bedenk dat voor een toch al vern**kte combi alles toegestaan is.
Gr., Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Het werd tijd!

#60 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2023, 14:17

jamojamo schreef: 01 mei 2023, 12:26 @Henk: Zo kun je bijna iedereen die zich voorstelt wel bang maken en weg jagen Henk. Had je mij gevraagd een half jaar geleden of ik jouw hondekop restauratie een goed idee vond had ik ook nee gezegd. Een lelijke hondekop met unieke onderdelen, slecht gemaakt en veel te duur als je al wat vindt.
Laat een ander ook zijn fantasie uitvoeren en bedenk dat voor een toch al vern**kte combi alles toegestaan is.
Gr., Eric
Was een gewone Gt op motorkenteken waar regelmatig op gereden werd !!


Enzi

PjotterK
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2023, 13:56
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Het werd tijd!

#61 Bericht door PjotterK » 01 mei 2023, 14:50

Ik ben eens even rustig door alle posts heen gegaan, waarvoor dank. Hamvraag: wat nu? Best lastig met alle nieuwe info die ik van jullie gekregen heb.
Na wat overpeinzingen ga ik het volgende doen:

1 - Eerst maar eens de proberen de brommer aan te trappen. Oftewel de boel met de franse slag in elkaar zetten en kijken of tie nog wil starten.
2 - Met de juiste voorbereidingen naar de RDW om een kenteken te verkrijgen. Een frame met kenteken is toch wel iets waard. #-o

Na al die jaren op zolder, is serieus opknappen (zacht gezegd) een 'interessante uitdagende' klus. Als ik er aan begin is er (bij sommigen 8) ) wel begrip, maar de algemene boodschap is toch wel hier goed over na te denken. Dat het een heel uitdagende klus zal worden is duidelijk en daar heb ik er eigenlijk al genoeg van. Dan zijn er dus drie opties:
- Ik maak er een leuk crossbrommertje voor mijn zoon(tje).
- Ik maak alles roestvrij en spuit in kleur naar wens. Laten we zeggen een artistieke interpretatie maken van wat ik nu mooi vind.
- Ik koop een restauratie waardige kreidler. Of een RMC, of iets anders natuurlijk.

Het laatste ga ik niet doen. Tenminste, niet nu. Dus voor nu ga ik hem eerst maar eens aantrappen en misschien opknappen voor op de weg ....

PjotterK
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2023, 13:56
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Het werd tijd!

#62 Bericht door PjotterK » 01 mei 2023, 14:53

maloud schreef: 30 apr 2023, 06:40 1142065.jpgDoor vakantie liep ik een beetje achter, maar zoals de vele reacties aangeven lijkt niet meer erg op hoe de bromfiets ooit werd gebouwd.
Voor Pieter: hier kun je de gegevens opgeven, ik stuur je dan een fraai rapport: https://kreidlerdatabase.nl/formulieren/registreren
Dankjewel voor deze post! Ongelooflijk, ik had dit nooit verwacht!
Ik ga zeker even je link volgen/invullen.. thnx!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Het werd tijd!

#63 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2023, 15:29

PjotterK schreef: 01 mei 2023, 14:50 Ik ben eens even rustig door alle posts heen gegaan, waarvoor dank. Hamvraag: wat nu? Best lastig met alle nieuwe info die ik van jullie gekregen heb.
Na wat overpeinzingen ga ik het volgende doen:

1 - Eerst maar eens de proberen de brommer aan te trappen. Oftewel de boel met de franse slag in elkaar zetten en kijken of tie nog wil starten.
2 - Met de juiste voorbereidingen naar de RDW om een kenteken te verkrijgen. Een frame met kenteken is toch wel iets waard. #-o

Na al die jaren op zolder, is serieus opknappen (zacht gezegd) een 'interessante uitdagende' klus. Als ik er aan begin is er (bij sommigen 8) ) wel begrip, maar de algemene boodschap is toch wel hier goed over na te denken. Dat het een heel uitdagende klus zal worden is duidelijk en daar heb ik er eigenlijk al genoeg van. Dan zijn er dus drie opties:
- Ik maak er een leuk crossbrommertje voor mijn zoon(tje).
- Ik maak alles roestvrij en spuit in kleur naar wens. Laten we zeggen een artistieke interpretatie maken van wat ik nu mooi vind.
- Ik koop een restauratie waardige kreidler. Of een RMC, of iets anders natuurlijk.

Het laatste ga ik niet doen. Tenminste, niet nu. Dus voor nu ga ik hem eerst maar eens aantrappen en misschien opknappen voor op de weg ....
Er is niks uitdagend aan.

Is gewoon een geld kwestie. Zie foto’s van begin en eind.

je kan er alles van maken. Zowel een trs als een eigen smaak brommer

Stap 1 zo starten heeft geen nut en is in mijn ogen een domme nutteloze actie
Elk Kreidler los motortje wat vonk en benzine krijgt loopt.
Na 45 jaar zit er corrosie, vuil en harde keerringen oude of te weinig olie, brosse of plakkende koppelingsplaten

Dus even reviseren

Enzo
Bijlagen
IMG_5139.jpeg
IMG_5139.jpeg (101.27 KiB) 1115 keer bekeken
IMG_5138.jpeg
IMG_5138.jpeg (118.77 KiB) 1115 keer bekeken
8188cf19-4790-4fb8-82ce-ff2b28089b5d.jpeg
8188cf19-4790-4fb8-82ce-ff2b28089b5d.jpeg (167.25 KiB) 1116 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 01 mei 2023, 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.

PjotterK
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2023, 13:56
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Het werd tijd!

#64 Bericht door PjotterK » 01 mei 2023, 16:25

Als ik hem aangetrapt krijg dan weet ik in ieder geval weer hoe die in elkaar moet en of ik alles nog heb :)
En het is ook gewoon wel even leuk.

Ik heb er toen al eens nieuwe lagers en een krukas in gestopt. Dat scheelt weer. Maar ik zal verder eens op het forum zoeken wat hier onder reviseren verstaan wordt! Thnx!

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Het werd tijd!

#65 Bericht door Caspar » 01 mei 2023, 16:30

Nu starten raad ik je af.
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
Maarten (01 mei 2023, 18:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Het werd tijd!

#66 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2023, 16:32

PjotterK schreef: 01 mei 2023, 16:25 Als ik hem aangetrapt krijg dan weet ik in ieder geval weer hoe die in elkaar moet en of ik alles nog heb :)
En het is ook gewoon wel even leuk.

Ik heb er toen al eens nieuwe lagers en een krukas in gestopt. Dat scheelt weer. Maar ik zal verder eens op het forum zoeken wat hier onder reviseren verstaan wordt! Thnx!
Heb je direct 4-bakje ?

PjotterK
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2023, 13:56
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Het werd tijd!

#67 Bericht door PjotterK » 01 mei 2023, 16:46

Volgens jou (mijn eerste post) heb ik een blokje uit 1976/1977 met 4-bak :)
Maar of die direct is? Waarnaar moet ik dan kijken?
Ik denk indirect... er hangt zo'n half maantje wat naar mijn schakelpedaal moet. Dat zal wel 'indirect' heten?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Het werd tijd!

#68 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2023, 17:11

PjotterK schreef: 01 mei 2023, 16:46 Volgens jou (mijn eerste post) heb ik een blokje uit 1976/1977 met 4-bak :)
Maar of die direct is? Waarnaar moet ik dan kijken?
Ik denk indirect... er hangt zo'n half maantje wat naar mijn schakelpedaal moet. Dat zal wel 'indirect' heten?
Ja

HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Het werd tijd!

#69 Bericht door HansKarel » 01 mei 2023, 17:26

Klopt, dat is indirect als er zo'n half maantje onder hangt.
Kan ook prima werken trouwens, als t goed afgesteld is.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Het werd tijd!

#70 Bericht door Maarten » 01 mei 2023, 19:12

PjotterK schreef: 01 mei 2023, 14:50 Ik ben eens even rustig door alle posts heen gegaan, waarvoor dank. Hamvraag: wat nu? Best lastig met alle nieuwe info die ik van jullie gekregen heb.
Na wat overpeinzingen ga ik het volgende doen:

1 - Eerst maar eens de proberen de brommer aan te trappen. Oftewel de boel met de franse slag in elkaar zetten en kijken of tie nog wil starten.
2 - Met de juiste voorbereidingen naar de RDW om een kenteken te verkrijgen. Een frame met kenteken is toch wel iets waard. #-o

Na al die jaren op zolder, is serieus opknappen (zacht gezegd) een 'interessante uitdagende' klus. Als ik er aan begin is er (bij sommigen 8) ) wel begrip, maar de algemene boodschap is toch wel hier goed over na te denken. Dat het een heel uitdagende klus zal worden is duidelijk en daar heb ik er eigenlijk al genoeg van. Dan zijn er dus drie opties:
- Ik maak er een leuk crossbrommertje voor mijn zoon(tje).
- Ik maak alles roestvrij en spuit in kleur naar wens. Laten we zeggen een artistieke interpretatie maken van wat ik nu mooi vind.
- Ik koop een restauratie waardige kreidler. Of een RMC, of iets anders natuurlijk.

Het laatste ga ik niet doen. Tenminste, niet nu. Dus voor nu ga ik hem eerst maar eens aantrappen en misschien opknappen voor op de weg ....
1. Dan moet je nog eens goed lezen, nu starten heeft alleen maar negatieve gevolgen. Als het blok goed in elkaar zit (na revisie) start het heus wel.
2. Dan moet je met een complete, werkende Kreidler aankomen bij de RDW, voor dat beoogde kenteken. Als je zover bent gekomen heb je dus geen frame met kenteken maar een complete Kreidler met kenteken. Dan rest nog wel de vraag of het frame nog goed/sterk genoeg is. Plamuur en glanzende lak verbergen een heleboel.

Misschien is de crossbrommer voor je zoon de enige overgebleven optie, want "ik maak alles roestvrij" is makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb zo'n Landrover maat en het vervangen van roestige stukken hield niet op tot het grootste deel van de bodemplaat vervangen was.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Het werd tijd!

#71 Bericht door Maarten » 01 mei 2023, 19:22

Henk 3bakvoet schreef: 01 mei 2023, 09:59
En ook niet onbelangrijk: wat ga ik allemaal doen met deze nieuwe kennis?
Omhoog
Emotionele waarde? Nul, de heren op dit forum hebben een Kreidler bril op, die zien alles zitten, zo lang het maar uit jou portemonnee komt.
Henk, de meesten hier hebben bedenkingen bij de haalbaarheid van dit project en dat hebben ze ook geuit.
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht:
Henk 3bakvoet (01 mei 2023, 22:59)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Het werd tijd!

#72 Bericht door Henk 3bakvoet » 02 mei 2023, 05:35

Er waren dus blijkbaar uiteenlopende frames. Ik herinner me dat Nico (ocin) ooit met Merkmahle een Kreidler had gebouwd van een tussenmodel uit 1966 maar dan van een onderdeel. De losse zijplaten die in 1966 gebruikelijk waren, waren als het ware gemaakt van één deel met het frame. De mens zag alleen de plooi. Net als bij de '67 werd de bankzitting gesubstructureerd.

Helaas staat mijn laptop met foto's niet hier in huis, maar ik kijk weer door het forum.
Karsten bild auf 1.21

https://www.youtube.com/watch?v=vzoqyOOZdS4&t=201s
Bijlagen
Nico.JPG
Nico.JPG (54.64 KiB) 1046 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
jamojamo (02 mei 2023, 11:26)
Waardering: 9.09%

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Het werd tijd!

#73 Bericht door Roland » 02 mei 2023, 10:16

Emotionele waarde, jij hebt tenminste nog JOUW brommer van vroeger.
Deze gebruikers waarderen Roland voor dit bericht:
PjotterK (02 mei 2023, 10:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Het werd tijd!

#74 Bericht door Flocke » 02 mei 2023, 12:02

Henk 3bakvoet schreef: 02 mei 2023, 05:35
Er waren dus blijkbaar uiteenlopende frames. Ik herinner me dat Nico (ocin) ooit met Merkmahle een Kreidler had gebouwd van een tussenmodel uit 1966 maar dan van een onderdeel. De losse zijplaten die in 1966 gebruikelijk waren, waren als het ware gemaakt van één deel met het frame. De mens zag alleen de plooi. Net als bij de '67 werd de bankzitting gesubstructureerd.

Helaas staat mijn laptop met foto's niet hier in huis, maar ik kijk weer door het forum.
Karsten bild auf 1.21

https://www.youtube.com/watch?v=vzoqyOOZdS4&t=201s
Hallo Henk,

das ändert nichts an meiner Meinung, für mich bleibt das ein gewöhnlicher Rahmen von einer GT ab 1967.

Hat aus meiner Sicht nichts mit einem Eitank-Rahmen zu tun (1966), da man das separate Schutzblech erkennt, wie es ab 1967 üblich war.

Das Schutzblech ist ja auch oben am Rahmen verschraubt, wie bei den Rahmen ab 1967, sh. dicker grüner Pfeil.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2023-05-02 um 11.58.43.png
Bildschirmfoto 2023-05-02 um 11.58.43.png (813.85 KiB) 1002 keer bekeken
Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.34.57.png
Bildschirmfoto 2023-04-30 um 22.34.57.png (769.74 KiB) 1002 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Het werd tijd!

#75 Bericht door jamojamo » 01 jun 2023, 11:49

jamojamo schreef: 30 apr 2023, 07:03 Nu ik de link van Carsten weer heb gevolgd en nu wat beter dat topic heb doorgelezen zie ik dat het waarschijnlijk mogelijk is het buffelframe balhoofd dusdanig in te korten dat de nieuwe type voorvork gaat passen. Dus @Pieter, nog even goed lezen!

Ook leuk om te lezen in de info van Carsten dat er vervangingsframes geproduceerd zijn, waarschijnlijk in 1973 waarbij een nieuw type frame (met knik) een slot rechts en een verlengd balhoofd hebben ter opname van het oude type tank, voorvork en zelfs buddyseat en schokbrekers. Dat zijn volgens mij de punten waarop de frames anders zijn. Deze vervangingsframes zijn dan echt uniek.
Gr., Eric
Bingo
https://link.marktplaats.nl/m1982441293 ... ios_tablet
IMG_1114.png
IMG_1114.png (421.6 KiB) 775 keer bekeken
IMG_1115.png
IMG_1115.png (230.13 KiB) 775 keer bekeken
Vervangingsframe
Gr., Eric

Plaats reactie