Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren 50 en 80 cc diverse merken
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Op speciaal verzoek van Buell Killer nog een foto van de Nijland Sport Replica. De Nijland 50cc Zündapp crossers werden gebouwd in Heeten, gemeente Raalte, en dat ligt ongeveer 10km van de Holterberg en dus niet in de Achterhoek maar in Salland (Overijssel). De benzinetank zit overigens onder de zit!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Wat leuk, is dat een club ofzo. Zou wel mee willen doen, spullen zat om 1 op te bouwen.
Moet er kenteken opzitten ???
Andy,
Moet er kenteken opzitten ???
Andy,
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Heb er ook 1, cobra 75cc. Op de foto is het een frigerioretteketet schreef: ↑12 mar 2023, 11:02 Hier in Nederland zie je ze nauwelijks maar in Italië zijn ze nog steeds populair en dus niet goedkoop....
Puch GS klaar voor de start.jpg
Andy,
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Even voor alle duidelijkheid Andy, dit is géén officiële rit maar vrienden onder elkaar. Verder hebben alle deelnemende machines uiteraard een kenteken. Er wordt óók over de openbare weg gereden namelijk. Mooie Puch overigens!!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Fraaie Mondial 50cc Minarelli 1971-1972 met 6 bak en 5,5 pk bij 8700 toeren. Gewicht 55 kg, wielen 2.50 x 19 en 3.00 x 17. Alhoewel er een Mondial plaatje op de carterdeksels zit is het absoluut een écht Minarelli blokje!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
1969 Mondial met Sachs 50cc 5 bak. Vermogen 5,5 pk bij 6500 toeren, voorzien van een 18mm Bing. De bovenste is nog voorzien van de welbekende zware gietijzeren cilinder, de onderste heeft de latere aluminium cilinder. Er zijn er slechts 20 van gebouwd.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Moto Müller met Sachs, Zündapp en F. Morini Turbo Star motoren.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Even voor de volhoudende kijker/lezer: er is eigenlijk nauwelijks iets te vinden betreffende 50cc - 80cc enduro's behalve in Italië. Vandaar dus het hoge aantal machientjes uit dat land! Als iemand tips heeft hoor/lees ik dat hier graag.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
De Simson-Rheinmetall 50GS 1960 met de aangeblokte versnellingsbak waardoor er 8 versnellingen beschikbaar waren, zijnde een combinatie van voetversnelling en handbediening. Als het ware een hoge en lage gearing. Vermogen 4,5 pk en in 1963 was dat gestegen tot 5,5 pk terwijl bij de Zesdaagse in 1964 dat alweer tot 6,3 pk was opgevoerd.
Laatst gewijzigd door retteketet op 07 apr 2023, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Simson 50/75/100 GS 1968 met nog steeds het "Vorgelege" oftewel de aangeblokte bak. Zo'n 50cc een 9 pk, terwijl de 75cc en 100cc respectievelijk een 12 en 16,5 pk hadden. In 1972 had de 75cc een 14 pk.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Ik moet nog even op zoek naar mijn lectuur betreffende de latere Simson's en daarom even een tussendoortje - de fabrieks Zündapp 80cc (1979) Verder een foto van de Zündapp GS dagen in Italië. Zoveel krijg je in Nederland niet bij elkaar....want behalve deze ook veel 125cc's.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Belofte maakt schuld, dus hierbij de Simson 80 GS van 1984
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
De Mazzilli 75 RCS - met fotonummer 16 - is een 50cc Sachs 6 bak met 75 Polini cilinder. De foto daaronder is de 50 RCS met Sachs 6 bak en Sachs cilinder.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dit is mijn eigen 1965'er Kreidler, in principe (eindelijk!) klaar voor de RDW keuring (motor). Voor het mooie moeten nog er nog tankstickers op en ná de keuring komt er ook een ander achterlicht op. De inspiratie heb ik opgedaan aan de hand van mijn Looman Special Replica (1967) welke ook voorzien was/is van een buis ter versteviging. Kroonplaten van Ceriani met Marzocchi poten. De zit heb ik al jaren geleden laten vermaken. Voor 19 x 2.50 en achter 3.00 x 18. Op de eerste Looman met toen nog 19 inch voorwiel werd dit voorspatbord van vermoedelijk een Honda gebruikt. Het blok is een indirecte vierbak, ook conform toentertijd, met een smalle tap breitwand (imitatie) cilinder en (imitatie) Bing 17mm. Voor de goede orde, de breitwand werd pas vanaf 1968 gebruikt door Looman. Er is nog helemaal niets aan het blok gebeurd maar de bedoeling is om de cilinder te laten tunen door Chris van Homoet en dan met een 22 mm Bing en Homoet 4p of 6p. Maar...misschien wordt het wel allemaal wat minder wild en komt er een 18mm Bing op, het is tenslotte geen grasbaanracer. Moet allemaal nog goed worden doorgenomen met Chris. Nota bene, mijn dank aan Bertus Bonk welke de motorschermen voor mij heeft gemaakt!!!!!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Zo, de printer/scanner is eindelijk weer oké. Heb nog wel een aantal foto's... Binnenkort in dit theater!
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
een KVV BS80 van BS motor uit Wolfratshausen (Bavaria)
was een in de ADAC DEM serie gerijd enduro... 1983-1985?
Handelaar
speciaale ombouw voor de ADAC wedstrijd
was een in de ADAC DEM serie gerijd enduro... 1983-1985?
Handelaar
speciaale ombouw voor de ADAC wedstrijd
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Mooie info van onze man uit de Eifel!! Je mag 'm direct bij bij mij binnen zetten. De BS Kreidler bedoel ik. Zelf vond ik deze foto in mijn stapel van een Duitse rijder met zijn omgebouwde RS. Zie vooral de Hercules schommelarmvoorvork, het zeer kleine koplampje en de knijpbaltoeter. Ik vraag mij af of heden ten dage - zo'n lampje en toeter - dat lukt bij de RDW. De meest veilige weg is natuurlijk om dat achteraf op de machine te zetten.... Nog even iets voor de grote man uit Wyckel: mooi project voor jou, toch?
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren