Slim om juist links de iets bewegende buitenkabel van de koppeling te lopen ipv stoef tussen de gaskabel en draadboom.
Enzo
je bent de afstandsbus tussen de rechter duostep vergeten.Monsma schreef: ↑25 sep 2022, 19:13 Op 20-09-'22, ben ik bij Klaas-Jan Mulder geweest in Grijpskerk.
Ik had direct bij thuiskomst met de kreidler op de dag van de aankoop een keuringsafspraak (RDW motorkeuring) gemaakt.
En kon 21-09 al terecht in Gronningen, echter vond ik mijn typeplaatje niet helemaal duidelijk.
Even met KJ geapt en hij wou dit wel voor mij regelen, bij aankomst heel wat geleerd over de herkomst van mijn kreidler (lees frame). KJ heeft wel ruim 2 uur werk gestoken om het e.e.a. uit te zoeken waarvoor hulde. En heb nog een orginele bouwjaar verklaring meegekregen.
Heb nog een aantal onderdelen gekocht en deze dezelfde avond nog op mijn kreidler gemonteerd.
- Typeplaatje oud model
- Aanzuigtuile frame (nieuw concept)
- Pilaarbouten voor de schokbrekers (zat draad in)
- Kettingspanners RVS met borging ideaal
- Kettinggeleider POM
- Borgkrans achtertandwiel
- Bout + moer voor achtertandwiel
Foto's want daar zijn we gek op: (ps die moer van de holle-as is wel vervangen)
Ronvanderstelt schreef: ↑03 okt 2022, 20:17
je bent de afstandsbus tussen de rechter duostep vergeten.
verder een supermooie kreidler
Klopt was ik ook al op geattendeerd door Tjerry. Wordt geregeld.
Ik vind dat je zo beter het “ eigen smaak “ concept in stand houd.
Bedoelt u het achterspatbord dat het een korte uitvoering is?
Zo heb ik nog wel wat wensen haha:
Ich würde die Motorbleche auch in jedem Fall in Orange lackieren, finde ich beim Büffeltank einfach besser, insbesondere mit dem orangen Kettenkasten, aber wenn es Dir so besser gefällt ...Stephan Eitank schreef: ↑04 okt 2022, 20:59 Ik lees dat je twijfelt over de motorschermen in kleur.. denk persoonlijk dat dat hem nóg mooier maakt!
Ich denke, es ist montiertFlocke schreef: ↑05 okt 2022, 00:35Ich würde die Motorbleche auch in jedem Fall in Orange lackieren, finde ich beim Büffeltank einfach besser, insbesondere mit dem orangen Kettenkasten, aber wenn es Dir so besser gefällt ...Stephan Eitank schreef: ↑04 okt 2022, 20:59 Ik lees dat je twijfelt over de motorschermen in kleur.. denk persoonlijk dat dat hem nóg mooier maakt!
Das Scheinwerfer-Glas mit dem "V" hat was Eitank-mäßiges, kenne ich nur von den Eitanks und nicht vom Büffel.
Sieht auch in der ET-Liste anders aus, sh. Bild von der ET-Liste 1968, davor die Liste von 1965 vom Eitank.
Das Glas und der Reflektor sind bei der Eitank nicht verklebt, kann man zerlegen, was ganz praktisch ist.
Möglicherweise ist der Chromring ja auch von Hella, wie bei der Eitank, wußte gar nicht, dass das alles mit dem CEV-Gehäuse paßt.
Die beiden letzen Bilder zeigen einen NOS-Scheinwerfer von der 1971er RS.
Kannst Du ja aber auch so lassen, wenn es Dich nicht stört.
Ansonsten, gute Arbeit, Du machst das sorgfältig.
Gruß
Carsten
Bildschirmfoto 2022-10-05 um 00.31.21.png
DSC_7261.jpg
Bildschirmfoto 2022-10-05 um 00.27.33.png
Bildschirmfoto 2022-10-05 um 00.28.42.png
IMG_1845.JPG
IMG_1847.JPG
Ah, oke, ein Nachbauteil ...Monsma schreef: ↑05 okt 2022, 09:20 Ich denke, es ist montiert
79D7C1F9-860A-441B-ABAD-B6FDA129C6DD.jpeg
https://link.marktplaats.nl/m1766765879 ... nt=app_ios
Kreidler Buffel Koplampring compleet hella V- glas
Klusje voor het weekend:Enzo-tvdzijden schreef: ↑03 okt 2022, 20:31