Opbouw van een 81er duitse Florett RS
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
gistern heb ik ens nu de KTP60 uitelkaar gemaakt.
De KTP60 is ondeneruit echt niet so goed op mijn setup als een Rion SP60 uitlaat.
Een grond is zeeker dat die koorter is dan een SP60.
Die is ja koorter, ma is de uitlaat van de Resonator eruit bij de KTP met Tailpipe 15mm en bij de SP60 zonder Tailopipe 17mm.
Darom laat ik mij nu 2 tailpipes draien van binnen 16mm x 18mm x 45 mm en een huls met 17 mm x 18 mm x 45 mm . So kan ik de lenghte varieren.
Ik denk dat ik het met een Steckflens aan de Resonator kan doen of met hardlot de tailpipe maak so als ori direct aan de Resonator.
Dan ens kijken...
Altied wat te doen
gistern heb ik ens nu de KTP60 uitelkaar gemaakt.
De KTP60 is ondeneruit echt niet so goed op mijn setup als een Rion SP60 uitlaat.
Een grond is zeeker dat die koorter is dan een SP60.
Die is ja koorter, ma is de uitlaat van de Resonator eruit bij de KTP met Tailpipe 15mm en bij de SP60 zonder Tailopipe 17mm.
Darom laat ik mij nu 2 tailpipes draien van binnen 16mm x 18mm x 45 mm en een huls met 17 mm x 18 mm x 45 mm . So kan ik de lenghte varieren.
Ik denk dat ik het met een Steckflens aan de Resonator kan doen of met hardlot de tailpipe maak so als ori direct aan de Resonator.
Dan ens kijken...
Altied wat te doen
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
gistern weer bij Caspar geweest in Zuid Limurg met mijn KTP60 uitlaat. Het sijn geen 70 km te rijden.
Eerst de gatternrohr afgemaakt. Met de Flex is de Caspar een echte Chirurg
Met een 17mm Borer (estra bestellt) de Tailpipe van 15mm naar 17mm opgeboort.
Het pijpje is buiten ma 18mm, darom hebben wij die versterkt met silverloot.
Dan van binnen glad gemaakt en weer de gattenroor eraan gemaakt. De gatten sijn 3mm. Sp60 hebben alle mijn uitlaaten...wel so te zien is het geen... ik heb deze uitlaat in de papieren staan...darom....
Dan weer de Demperhuls uit Aluminiume eraan gemaakt.
Wel iets uitrichten, dat de deksel goed erop kan....
Demperwol van Silent Sport Premium voor 4 takter erin.... dat is wat voor Caspar
en de deksel wer erop
Dan ens kleen rijdje gemaakt, wel was die wegen de coude temeratuuren heel mager ...dat moet ik eerst ens veranderen. Laatste Tour naar Köln was bij 32°C en gisternwaren het hier ma 15°C
Onden eruit is die iets beeter, ma eerst instellen en dan noog ens testen.
Kommende Week moet ik ook ens de bak opnieuw lagers erin maaken en nieuwe drijfstang-kit inpersen.
Bedank aan Caspar, was weer prima bij jullie
gistern weer bij Caspar geweest in Zuid Limurg met mijn KTP60 uitlaat. Het sijn geen 70 km te rijden.
Eerst de gatternrohr afgemaakt. Met de Flex is de Caspar een echte Chirurg
Met een 17mm Borer (estra bestellt) de Tailpipe van 15mm naar 17mm opgeboort.
Het pijpje is buiten ma 18mm, darom hebben wij die versterkt met silverloot.
Dan van binnen glad gemaakt en weer de gattenroor eraan gemaakt. De gatten sijn 3mm. Sp60 hebben alle mijn uitlaaten...wel so te zien is het geen... ik heb deze uitlaat in de papieren staan...darom....
Dan weer de Demperhuls uit Aluminiume eraan gemaakt.
Wel iets uitrichten, dat de deksel goed erop kan....
Demperwol van Silent Sport Premium voor 4 takter erin.... dat is wat voor Caspar
en de deksel wer erop
Dan ens kleen rijdje gemaakt, wel was die wegen de coude temeratuuren heel mager ...dat moet ik eerst ens veranderen. Laatste Tour naar Köln was bij 32°C en gisternwaren het hier ma 15°C
Onden eruit is die iets beeter, ma eerst instellen en dan noog ens testen.
Kommende Week moet ik ook ens de bak opnieuw lagers erin maaken en nieuwe drijfstang-kit inpersen.
Bedank aan Caspar, was weer prima bij jullie
- adriline
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 292 keren
- Ontvangen waarderingen: 205 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Dat heeft Casper weer goed gemaakt
- Richard B
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
netjes gemaakt,ben overigens wel benieuwd is het luchtfilter inmiddels naar wens daar je er veel mee hebt geëxpirimenteerd?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo Richard,
momenteel heb ik deze erop. wel de bus is nu so verlangert... so dat die 6cm voor de kelk van de Keihin het ende heft...
het is wel ma een kompromis van vermoegenverlies en herrie...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
So,
gistern de Kreidler Hurth 6 bak naar 2014 uitelkaar gehaald. 1 Tanwiel moet nieuw... de nokjes sijn oval....
De 10 poorter heft ook met een 44,02 zuiger erin dan ook ens een nieuwe wand noodig.
Koorte zuiger is ook versleeten.
Nieuwe bigend met 12 mm zuigerbout moet ik noog finden voor mijn Krukas te reviseeren.
Dus is voor de roode RS deze jaar rijden aan het end.
Dan heb ik nu de Vape 200W regelaar binnen gekregen... ma moet ik noog de houlder voor bewerken die ik voor de Ignitech CDI heb......
gistern de Kreidler Hurth 6 bak naar 2014 uitelkaar gehaald. 1 Tanwiel moet nieuw... de nokjes sijn oval....
De 10 poorter heft ook met een 44,02 zuiger erin dan ook ens een nieuwe wand noodig.
Koorte zuiger is ook versleeten.
Nieuwe bigend met 12 mm zuigerbout moet ik noog finden voor mijn Krukas te reviseeren.
Dus is voor de roode RS deze jaar rijden aan het end.
Dan heb ik nu de Vape 200W regelaar binnen gekregen... ma moet ik noog de houlder voor bewerken die ik voor de Ignitech CDI heb......
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
heb laatste week mijn Kreidler 6 bak ens uitelkaar gemaakt. Is nu alt geloopen vanaf August 2014.
Aleen het tanwiel van de 6. versnelling op de Keilwelle had toch wat slijtage gehad. De Nokjes sijn niet meer rond op die kant die in het tandwiel van het eerste erin moet.
Voor 14.000 km met deze setup en veel schaakelen in de Eifel kan ik echt tevreden sijn find ik.
Alle anderen tandwielen sijn in tip top stad.
Okay, ander mannen laaten so een tanwiel binnen, ma ik niet.... en het is ja ma Hobby
hier is het goed te zien.....
Dus heb ik een nieuwe bij Dick Baan bestellt. Die is noog niet binnen, ma komt zeeker en wat ik in de Bak-Box heb liggen heb, kan ik zeeker noog ens gebruiken
Heb ook dan noog een NOS ori bekommen van een duitse handelaar.
heb laatste week mijn Kreidler 6 bak ens uitelkaar gemaakt. Is nu alt geloopen vanaf August 2014.
Aleen het tanwiel van de 6. versnelling op de Keilwelle had toch wat slijtage gehad. De Nokjes sijn niet meer rond op die kant die in het tandwiel van het eerste erin moet.
Voor 14.000 km met deze setup en veel schaakelen in de Eifel kan ik echt tevreden sijn find ik.
Alle anderen tandwielen sijn in tip top stad.
Okay, ander mannen laaten so een tanwiel binnen, ma ik niet.... en het is ja ma Hobby
hier is het goed te zien.....
Dus heb ik een nieuwe bij Dick Baan bestellt. Die is noog niet binnen, ma komt zeeker en wat ik in de Bak-Box heb liggen heb, kan ik zeeker noog ens gebruiken
Heb ook dan noog een NOS ori bekommen van een duitse handelaar.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
cilinder moet ook een nieuwe wand erin... ma naar so veel jaaren en kilometer volgas met deze setup voor mij echt geen probleem...
Bij de klassische LVS 10 Poorter is ja ook niet meer so veel Nikasil aan de wand
Maak nu met de RSP zuiger een step naar 12mm zuigerpen, dan kunnen de Flinters wat brreder en meer naar achtern gemaakt werden....
ben oog waat aan het zoeken voor een goede drijfstang met Bigens 12mm breed en boven voor de 12mm Zuigerpen lager.... moet ik noog ens wat
De helle strijpen op het nikasil is van de zonne .......
de zuiger... ik weet alt 2021 dat die nieuw moet...en 3 mm ingekoort is ook meer slijtage .. ma geen motivation voor te sleutelen deze jaar en met mijn knie ook last vann gehad ...da heb ik die RSP noog 2022 laaten werken
Nu noog de Carters laaten voor de 44mm zuiger uitkotteren en voor de Cross schaakelnaaf een bus met Simmering laaten maaken
Groeten
Roman
cilinder moet ook een nieuwe wand erin... ma naar so veel jaaren en kilometer volgas met deze setup voor mij echt geen probleem...
Bij de klassische LVS 10 Poorter is ja ook niet meer so veel Nikasil aan de wand
Maak nu met de RSP zuiger een step naar 12mm zuigerpen, dan kunnen de Flinters wat brreder en meer naar achtern gemaakt werden....
ben oog waat aan het zoeken voor een goede drijfstang met Bigens 12mm breed en boven voor de 12mm Zuigerpen lager.... moet ik noog ens wat
De helle strijpen op het nikasil is van de zonne .......
de zuiger... ik weet alt 2021 dat die nieuw moet...en 3 mm ingekoort is ook meer slijtage .. ma geen motivation voor te sleutelen deze jaar en met mijn knie ook last vann gehad ...da heb ik die RSP noog 2022 laaten werken
Nu noog de Carters laaten voor de 44mm zuiger uitkotteren en voor de Cross schaakelnaaf een bus met Simmering laaten maaken
Groeten
Roman
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Mooie duidelijke foto's Roman .
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
is ja hystorie van mijn Brommer
Kan ja ook een echte duitse Bigbore werden so als deze van 1980 of 1981
Nee
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Kun je de cilinder niet meer honen Roman? En dan een grotere zuiger erin. Deze heeft flink gelekt met al die bruine sporen onder de zuigerveer.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo Pascal,
ik denk dat RSP ma max. 43,99 mm heft... en dat is alt so een zuiger geweest....
en nu is ook wat tied
Het is hier toch alt in 3-4 weeken begin van Winter en tied voor niewe Nikasil te laaten maaken...
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 21 okt 2022, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Duidelijk ik zou hem bij Nikatech laten nicasielen, dat schijnt echt goed te zijn! Is opgericht door oud medewerkers van powerseal
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Tellerstand eind van het jaar 2022 is nu op 14.171 km
2018 was => 8.419 km
2019 was => 9.705 km => 1.286 km
2020 was => 11.342 km => 1.637 km
2021 was => 12.877 km => 1.535 km
2022 was => 14.171 km => 1.294 km
2018 was => 8.419 km
2019 was => 9.705 km => 1.286 km
2020 was => 11.342 km => 1.637 km
2021 was => 12.877 km => 1.535 km
2022 was => 14.171 km => 1.294 km
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
ik heb weer een Idee voor mijn 81er RSje.
Iederen die een grootere Carbulator heft aan sijn Brommer, weet dat dan de weg van de Gassuif langer is als bij een 20er Bing of 20er Mikuni.
Bij mijn Keihin find ik die heel lang en moet ook de Gashendel omgrijpen.
Nu heb ik de Idee een strijpje ABS Kunststof erop dte lijmen. Dan is de Diameter van de Oplage van het gaskabel grooter en die weg moet ja dan korter kommen.
Voorbeld de Magura Duo Gashandelaar... da is de radius ook anders...lang en kort kan die...
Wat denk je ervan?
Moet da Eifelyeti erop het Foto schrijven, anders is het weer Caveman sijn Idee
ik heb weer een Idee voor mijn 81er RSje.
Iederen die een grootere Carbulator heft aan sijn Brommer, weet dat dan de weg van de Gassuif langer is als bij een 20er Bing of 20er Mikuni.
Bij mijn Keihin find ik die heel lang en moet ook de Gashendel omgrijpen.
Nu heb ik de Idee een strijpje ABS Kunststof erop dte lijmen. Dan is de Diameter van de Oplage van het gaskabel grooter en die weg moet ja dan korter kommen.
Voorbeld de Magura Duo Gashandelaar... da is de radius ook anders...lang en kort kan die...
Wat denk je ervan?
Moet da Eifelyeti erop het Foto schrijven, anders is het weer Caveman sijn Idee
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 24 okt 2022, 17:43, 3 keer totaal gewijzigd.
- nvliet
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
- Locatie: Zuid-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Je kunt ook een systeempje bouwen waar twee verschillende diameters rolletjes op een asje zitten, de ene rol (grote) bedien je de carburateur mee, de andere (kleinere) wordt aangedreven door je gaskabel, daarmee maak je dus meer slag met je gashendel, zal wel iets zwaarder draaien. of je zet er een snelgashendel op.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ja, so een Magura van de oude Crossernvliet schreef: ↑24 okt 2022, 15:23 Je kunt ook een systeempje bouwen waar twee verschillende diameters rolletjes op een asje zitten, de ene rol (grote) bedien je de carburateur mee, de andere (kleinere) wordt aangedreven door je gaskabel, daarmee maak je dus meer slag met je gashendel, zal wel iets zwaarder draaien. of je zet er een snelgashendel op.
ma so kan het ori Magura blijven
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
wat mij opvalt dat er weinig tekening op zuiger zit van de spoeling
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
is het kartolie met beetje ricinus en meer dan 2000 kmBart o.z.s. schreef: ↑24 okt 2022, 20:18 wat mij opvalt dat er weinig tekening op zuiger zit van de spoeling
dat is met Motul 800 RR