Een oplossing is in een andere topic gegeven door Carsten.
Ik ga pogen om het op die manier te perfectioneren.
De vrije vertaling
Ik zou de plaatsen die leiden tot slijpen verwijderen met een vijl.
Bij het bewerken van remblokken moet u een gelaatbeschermer dragen, zelfs als de remblokken geen asbest meer bevatten. Blaas indien mogelijk geen stof uit de trommel of uit de remdrager, maar veeg stof weg of spoel het weg (remreiniger, spiritus, ...).
Met mijn eitank had ik jaren geleden de voering aan de voor- en achterkant vernieuwd, aan de achterkant was het remeffect meteen best goed, vooraan zelfs niet na duizenden kilometers. Ik kon de remhendel van de voorrem met veel kracht naar het handvatdeksel trekken, dus ik had geen echt drukpunt, wat niet zo moet zijn.
Ook had ik de glimmende partijen met de vijl al een beetje geschuurd, zodat er meer oppervlakte van de bekleding kwam, nauwelijks verbetering had gebracht.
Ik wilde al andere rubbers proberen, dus ik las een tip in het Jogy forum dat je de voering ook kunt slijpen door een strook schuurpapier in de trommel te steken. En op deze manier maalt in de ondergronden zelf, wat eigenlijk over vele kilometers zou moeten gebeuren tijdens het rijden alleen, maar in mijn geval was zelfs een goede 5.000km niet genoeg geweest.
Ik heb het gewoon uitgeprobeerd. schuurpapier gelijmd in de trommel met dubbelzijdig plakband, terwijl het plakband iets aanbrengt, paste de remankerplaat met de remblokken er niet zo gemakkelijk in en moest ik de plaat met mijn hand heen en weer draaien, malen tot de plaat toen in de trommel ging, en dan met mijn hand heen en weer draaien tot de plaat dan kpl. in het rond ging.
Vervolgens werd het wiel gemonteerd, het wiel gedraaid en de remhendel gespannen, zodat het remblok verder geschuurd werd.
Kijk dan naar de remblokken, deze waren nu bijna op de gehele ondergrond versleten, dus waren min of meer kpl. Geschuurd.
Wat kan ik zeggen, het resultaat was geweldig, dat had ik niet verwacht, het remeffect is sindsdien fantastisch en ik heb een vast drukpunt, precies zoals het hoort. Ik kan de instelling van de Bowden kabel gebruiken om het drukpunt precies daar te plaatsen waar ik denk dat het het beste is met betrekking tot de hendel positie (ergonomie).
Ik kan deze procedure dus alleen aanbevelen als er op zichzelf geen volledig aanslag patroon is, het remeffect slecht is en er geen echt drukpunt is.
Maar zoals ik al zei, wees een beetje voorzichtig met het remstof.
Groet,
Carsten
De Eitank reeds in positie gebracht, nu nog even de ingrediënten scoren.
Wordt vervolgd.