te koude bougie

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
kabouter
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: te koude bougie

#26 Bericht door kabouter » 15 mei 2022, 20:15

Enzo-tvdzijden schreef: 15 mei 2022, 19:53
kabouter schreef: 15 mei 2022, 19:41
Enzo-tvdzijden schreef: 15 mei 2022, 19:21 Ik begin met nieuw spul. Gebruikt is meer risico.

Waar jij mee komt Caspar is mij volkomen onbekend.

Enzo
Bij ons gaat het nooit hard zat en daar zal het misschien wel aan liggen .
Zou je denken? Ik denk van niet. :D

Enzo
Enzo-tvdzijden schreef: 15 mei 2022, 19:53
kabouter schreef: 15 mei 2022, 19:41
Enzo-tvdzijden schreef: 15 mei 2022, 19:21
Ik begin met nieuw spul. Gebruikt is meer risico.

Waar jij mee komt Caspar is mij volkomen onbekend.

Enzo
Bij ons gaat het nooit hard zat en daar zal het misschien wel aan liggen .
Zou je denken? Ik denk van niet. :D

Enzo
Maar ik mag niet klagen want de betrefende ontsteking heeft toch 10 jaar meegegaan in hoog toeren land .

jeroensprint
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 54 keren

Re: te koude bougie

#27 Bericht door jeroensprint » 15 mei 2022, 22:58

kabouter schreef: 14 mei 2022, 22:03
De bougie van een 4 takt Triumph kun je niet vergelijken met een 2takt
Leg uit. Een vette bougie is een vette bougie. Die slaan in beide gevallen op dezelfde manier door zowel bij twee en viertakt. Wat is het verschil volgens jou?
kabouter schreef: 15 mei 2022, 18:30
Tjerrie ik had eerst een denso W31ES-ZU instaan maar werd de lip waar hij tegenaan vonkt finaal eraf gebrand
en daarom had ik erop advies van mijn tuner een koudere bougie ingezet .

gr Paul
Dat verbranden heeft niets met een koude of warme bougie te maken. Het verbranden van de bougie heeft te maken of met een veel te hoge temperatuur door een verkeerd mengsel of door detonatie. De warmtegraad van een bougie heeft niets met de massa electrode, de temperatuur of het verbranden daarvan te maken.

Jeroen

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: te koude bougie

#28 Bericht door Eifelyeti » 16 mei 2022, 17:10

Enzo-tvdzijden schreef: 15 mei 2022, 19:21
Ik begin met nieuw spul. Gebruikt is meer risico.

Enzo
Het olie van de Papier- Kondensatoren is ook meer dan 40 jaar oud , darom is so een CDI van Bosch, so als ook de kopperdraadlak, alt meer dan 40 jaar oud..... dus niet nieuw :wink:
bij mij waren alt direct 2 zwarte Bosch CDI uit de doos kapot en het was alt 2009.

Natuurlijk ik niet elke NOS Bosch CDI kapot. :thumbleft
Ma het sijn ermee ook probleemen....

Ma het heft een grond warom ik als veel km rijder een echte KL CDI bij mijn 4 pol Bosch rijd.
Was ook en tip van Ewald.
IMG-20160501-WA0008.jpg
IMG-20160501-WA0008.jpg (62.26 KiB) 235 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
kabouter (16 mei 2022, 21:33)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie