Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Bij KreidlerOriginal wel bevestiging van de voorraad vragen. Heb dit jaar diverse onderdelen, die vlgs de webshop wel op voorraad waren, niet ontvangen omdat ze toch niet aanwezig bleken en ook niet bekend was wanneer deze weer leverbaar zouden zijn. Kan incident geweest zijn maar toch ..
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Klopt, en dan ontvang je plots een pakje met de helft van je bestelling, naar de rest heb je maar het raden.KeesR schreef:Bij KreidlerOriginal wel bevestiging van de voorraad vragen. Heb dit jaar diverse onderdelen, die vlgs de webshop wel op voorraad waren, niet ontvangen omdat ze toch niet aanwezig bleken en ook niet bekend was wanneer deze weer leverbaar zouden zijn. Kan incident geweest zijn maar toch ..
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Ik heb nog een setje contact punten gevonden.
Ook NOS.
Stefa No.2826 , to fit Bosch LMKT 4 , sort 1
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Heeeeel lang geleden contactpunten voor mijn tussenmodel gekocht bij Witte, Elandstraat in Den Haag voor het luttele bedrag van Hfl. 5,45.
Ik heb ze goed bewaard en gaan natuurlijk gebruikt worden. Hiervan is het nummer 1 217 013 015. In die tijd had ik nog nooit een onderdelencatalogus gezien en werd dit doosje gewoon op de toonbank gelegd. Waar komen al die hier genoemde Bosch nummers eigenlijk vandaan?
Ik heb ze goed bewaard en gaan natuurlijk gebruikt worden. Hiervan is het nummer 1 217 013 015. In die tijd had ik nog nooit een onderdelencatalogus gezien en werd dit doosje gewoon op de toonbank gelegd. Waar komen al die hier genoemde Bosch nummers eigenlijk vandaan?
- Bijlagen
-
- contactpunten_1.jpg (29.95 KiB) 1145 keer bekeken
-
- contactpunten_2.jpg (43.87 KiB) 1145 keer bekeken
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 19:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Iedereen bedankt voor het meedenken , ik ben er inmiddels achter via een conversie lijst die ik gevonden heb op google dat Beru met nr. 0340100436 dezelfde is ,en je raad het nooit ik heb 2 setjes besteld voor 3,81 euro pst die te koop stonden bij Autodoc shop een grote Duitse auto onderdelen zaak. Bizar he.
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Mooi, dat is anders dan de bijna € 30 op E-Bay. Bij Autodoc.de zelfs de "BOSCH Kontaktsatz, Magnetzünder Artikelnummer: 1 217 013 015",zoals bij mij op de werkbank voor € 8,17 te koop.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Ja heb die ervaring ook.vlatro schreef: ↑18 nov 2021, 23:25Klopt, en dan ontvang je plots een pakje met de helft van je bestelling, naar de rest heb je maar het raden.KeesR schreef:Bij KreidlerOriginal wel bevestiging van de voorraad vragen. Heb dit jaar diverse onderdelen, die vlgs de webshop wel op voorraad waren, niet ontvangen omdat ze toch niet aanwezig bleken en ook niet bekend was wanneer deze weer leverbaar zouden zijn. Kan incident geweest zijn maar toch ..
Gr
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Du kannst zum Beispiel hier gucken, da siehst Du auch Deine Nummer ...
https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... er_alt.htm
Gruß
Carsten
Bildquelle: https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... er_alt.htm
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Man sollte aber nicht vergessen, dass die Kontakte, die man heutzutage beim Händler neu kaufen kann (Bosch/Beru), nicht mehr "Made in Germany" sind und die Qualität bekanntermaßen mäßig ist.
Schaut man sich zum Beispiel mal die neuen Bosch-Kontakte "Made in Turkey" an, so sieht man schon rein optisch, dass die krumm und schief sind.
Oft hört man auch, dass man damit den Zündzeitpunkt nicht passend eingestellt bekommt, weil die Geometrie abweicht.
Also es ist wie so oft, wenn man heutzutage was im Netz einfach für ein Oldtimer-Moped bestellt, häufig kann man den Kram vergessen ...
Ist eben doch nicht so einfach ...
Die unten gezeigten Kontakte sind alle für RS/TM, mit stärkerer Feder wegen der hohen Drehzahlen, und haben deswegen andere Nummern als vom Mokick.
Gruß
Carsten
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Naast de tip van Carsten zijn er ook heel wat onderdelenboeken waarin lijsten met Bosch codes zijn opgenomen.KeesR schreef: Waar komen al die hier genoemde Bosch nummers eigenlijk vandaan?
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk toe te voegen op KreidlerWiki. Dit op basis van de lijsten, betrouwbare foto's, enz...
Zo kan je met de zoekfunctie de juiste Bosch code vinden op basis van je ET-code, of andersom.
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Dank voor de uitgebreide informatie Carsten en Vlatro. Ook weer heel veel jaren geleden heb ik bij Witte een “grotere cilinder en carburateur” gekocht (80/90 km/uur) en gemonteerd, zit nu nog steeds op het blok. Mij werd toen verteld dat daar een andere ontstekingsspoel, condensator en contactpunten “bij hoorden”. De contactpunten heb ik toen niet verwisseld (geen idee waarom niet) en daarom heb ik de 1 217 013 015 dus nu nog nieuw liggen. Ook met de oorspronkelijke contactpunten, ik denk nu de 1 217 013 003 dus, haalde ik de 80+ zonder problemen.
Ik begrijp dat o.a. een andere veer het verschil uitmaakt? Kan ik de nieuwe contactpunten wel gebruiken als ik de oorspronkelijke cilinder en carburateur weer terugzet. En de ontstekingsspoel, moet daar ook de oorspronkelijke weer worden gemonteerd? Ik zal het tzt eens uitproberen.
Ik begrijp dat o.a. een andere veer het verschil uitmaakt? Kan ik de nieuwe contactpunten wel gebruiken als ik de oorspronkelijke cilinder en carburateur weer terugzet. En de ontstekingsspoel, moet daar ook de oorspronkelijke weer worden gemonteerd? Ik zal het tzt eens uitproberen.
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Ik maak met mijn set-up ook hogere toeren dan origineel. Met dezelfde contactpunten.
Kan misschien wel tellen qua slijtage
Kan misschien wel tellen qua slijtage
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Die stärkeren Federn sind darin, weil aufgrund der höheren Drehzahlen die Kontakte schneller öffnen und schließen müssen.
Das führt zu größeren Beschleunigungen der beweglichen Teile des Kontakts (Kontaktbügel) und somit zu höheren Massenkräften, der die Feder entgegenwirken muß.
Bei einer zu schwachen Feder können die Kontakte anfangen zu flattern, also die Arm des Kontakts läuft dann nicht mehr sauber über den Nocken, sondern fängt an zu springen.
Es kann bei zu schwacher Feder also bei hohen Drehzahlen zu Ungenauigkeiten bei der Zündung kommen, vielleicht auch zu Aussetzern oder Schäden am Kontakt.
Bosch wird für Kreidler und die anderen Moped-Hersteller nicht ohne Grund bei Kleinkrafträdern Kontakte mit stärkeren Federn verwendet haben, mit dem Verschleiß wird das wenig zu tun haben.
Kann man sich ähnlich vorstellen wie die Ventilfeder bei 4-Taktern. Bei getunten Auto-Motoren mit schärferen Nockenwellen und höheren Drehzahlen nahm man auch straffere Ventilfedern.
Aus gleichem Grund wie oben beschrieben (höhere Massenkräfte).
In der Formel 1 mit Drehzahlen zwischen 15.000 und fast 20.000 Umdrehungen pro Minute konnte man nur noch mit pneumatisch gefederten Ventilen arbeiten.
Da Federn immer wieder zum Brechen neigten.
Anders wären die hohen Drehzahlen gar nicht machbar gewesen.
Eine vollständige und gute Zündung vom Kleinkraftrad kann man natürlich auch im Mokick (40km/h) fahren, schadet nicht.
Aber ein wildes Durcheinander von einzelnen Komponenten, taugt wiederum weniger.
Irgendwie laufen tut alles, fragt sich nur wie ...
Gruß
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Die Kondensatoren sind immer gleich, Kontakte wegen höhere Drehzahlen mit stärkerer Feder, hatten wir schon besprochen.KeesR schreef: ↑19 nov 2021, 17:49 Mij werd toen verteld dat daar een andere ontstekingsspoel, condensator en contactpunten “bij hoorden”. De contactpunten heb ik toen niet verwisseld (geen idee waarom niet) en daarom heb ik de 1 217 013 015 dus nu nog nieuw liggen. Ook met de oorspronkelijke contactpunten, ik denk nu de 1 217 013 003 dus, haalde ik de 80+ zonder problemen.
Ik begrijp dat o.a. een andere veer het verschil uitmaakt? Kan ik de nieuwe contactpunten wel gebruiken als ik de oorspronkelijke cilinder en carburateur weer terugzet. En de ontstekingsspoel, moet daar ook de oorspronkelijke weer worden gemonteerd? Ik zal het tzt eens uitproberen.
Außenliegende Zündspule wegen besserer Kühlung und somit auch wahrscheinlich Zuverlässigkeit.
Da die außenliegende Zündspule noch innerhalb der Zündung eine Spule als Energielieferant hat, wird die Zündung vom Kleinkraftrad auch sicher eine höhere Zündenergie und Leistung liefern.
Dazu gehört dann natürlich auch das passende Polrad (Magnetisierung).
Dann hat ein Kleinkraftrad noch stärkere Lichtspulen, zum reinen schnellen Fahren braucht man die nicht zwingend.
Auch die Lichtspulen benötigen das passend darauf abgestimmte Polrad.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Alles klar Carsten, vielen dank für Ihre ausfühliche Erklärung. Nach dem Austausch durch den Originalzylinder fange Ich mit dem jetzt montierten Kondensator und Kontakte an und werde Ich die Ursprüngliche Zündspule wieder einbauen.
Gruß, Kees
Gruß, Kees
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 19:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
De Beru contactpunten zijn binnen en heb ik gemonteerd , ook ben ik begonnen met de buddyseat te ontroesten wat me opviel zijn die rare puntige haken aan de binnenkant.
Weet iemand waar die voor dienen?
Weet iemand waar die voor dienen?
- Bijlagen
-
- PB240002.JPG (86.74 KiB) 966 keer bekeken
-
- PB240003.JPG (103.49 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040004.JPG (126.83 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040005.JPG (103.69 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040008.JPG (84.18 KiB) 966 keer bekeken
-
- PB240002.JPG (86.74 KiB) 966 keer bekeken
-
- PB240003.JPG (103.49 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040004.JPG (126.83 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040005.JPG (103.69 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040008.JPG (84.18 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040005.JPG (103.69 KiB) 966 keer bekeken
-
- PC040008.JPG (84.18 KiB) 966 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Puntige haken zijn voor een Fietspomp, hier nog net te zien
- Bijlagen
-
- Fluor (3) (Klein).jpg (79 KiB) 960 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hermanngas op 04 dec 2021, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Bandenpomphermanngas schreef:Puntige haken zijn voor een Fietspomp
- hermanngas
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Soms worden en ook ballonnen mee opgepompt, in dat geval dus ballonnenpomp.
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Tja, ik noem het geen fietspomp. Maakt van mijn Kreidler een fiets, en dat vind ik net niet goed genoeg
- hermanngas
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Ik hoop dat je niet al te hard hebt gelachen!
Antwoord was trouwens voor Vlatro bedoeld.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 19:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: Restauratie 1966 kreidler TS tussen model
Dag mede hobbyisten, hier eindelijk weer een berichtje , mijn project ligt al 2 mnd stil ik heb nog wel de buddy mooi in orde kunnen maken met een nieuw dekje en alu strips maar ik heb na een operatie aan mijn voet een gemene bacterie in die voet opgelopen waardoor ik niet mag lopen en staan dus helaas kan ik voorlopig niet verder met de Kreidler.
Ik volg wel de berichten op het forum en dat vindt ik erg leuk en nuttig om van te leren , want ik baal er verschrikkelijk van om de hele dag niets te kunnen doen.
met de groeten van Ron.
Ik volg wel de berichten op het forum en dat vindt ik erg leuk en nuttig om van te leren , want ik baal er verschrikkelijk van om de hele dag niets te kunnen doen.
met de groeten van Ron.