KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Is wel werk van gemaakt hier.
Hoop dat je de juiste afstelling nu bereikt hebt.
Vraag je alleen af of je niét te veel factoren tegelijkrtijd veranderd.
Hoop dat je de juiste afstelling nu bereikt hebt.
Vraag je alleen af of je niét te veel factoren tegelijkrtijd veranderd.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi Ron,
Ik heb stap voor stap veranderd. Eerst hoofdsproeier.vastgesteld. toen die sproeierbuis verkleind voor het middengebied, deze cilinder blaast zoveel terug dat ie te rijk wordt in de lagere toeren. Dan moet ie armer en dat is met een stationairsproeier niet te halen. Vandaar streepjes op mijn gashandel om te zien in welke positie ie staat. Telkens bougie in de gaten houden. Zelfde benzine gebruikt, mengverhouding zelfde gehouden. Toen gaan pielen met de uitlaten.
De Rion heb ik uiteindelijk niet getest. Die is mij toch wat racey kwa karakter, dit op basis van beschrijving van anderen en vermogens grafieken die je kan vinden.
De verlengde 4p ofwel de Dick Baan uitlaat met vaste bocht 60 cc versie in bestelling bij Dick. 50 bestaat niet, dwz laat ie nooit stad maken. Zal je vast wel kunnen bestellen bij hem. Het verschil zit hem in de tailpijp diameter, die is bij 60 cc iets groter. Theoretisch verlies ik wat topvermogen die deze iets te grote diameter.... Deze pijp rijd wat mij betreft met mijn set up en wensen het fijnst.
Zo heb ik e.e.a. afgepeld. Kan niet wachten tot het weer 15 graden is. Nieuwe uitlaat en banden inrijden!
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ik heb stap voor stap veranderd. Eerst hoofdsproeier.vastgesteld. toen die sproeierbuis verkleind voor het middengebied, deze cilinder blaast zoveel terug dat ie te rijk wordt in de lagere toeren. Dan moet ie armer en dat is met een stationairsproeier niet te halen. Vandaar streepjes op mijn gashandel om te zien in welke positie ie staat. Telkens bougie in de gaten houden. Zelfde benzine gebruikt, mengverhouding zelfde gehouden. Toen gaan pielen met de uitlaten.
De Rion heb ik uiteindelijk niet getest. Die is mij toch wat racey kwa karakter, dit op basis van beschrijving van anderen en vermogens grafieken die je kan vinden.
De verlengde 4p ofwel de Dick Baan uitlaat met vaste bocht 60 cc versie in bestelling bij Dick. 50 bestaat niet, dwz laat ie nooit stad maken. Zal je vast wel kunnen bestellen bij hem. Het verschil zit hem in de tailpijp diameter, die is bij 60 cc iets groter. Theoretisch verlies ik wat topvermogen die deze iets te grote diameter.... Deze pijp rijd wat mij betreft met mijn set up en wensen het fijnst.
Zo heb ik e.e.a. afgepeld. Kan niet wachten tot het weer 15 graden is. Nieuwe uitlaat en banden inrijden!
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors,
Echt niet om af te zeiken hoor. Laat dat duidelijk zijn.
Uitlaten getest ? Rion horen zeggen. 50 baan alleen met muntjes te krijgen.
Wat heb je getest dan?
Ben er toch weer ingetrapt.
Startwwaarden afstelling begin , pak weg 2 jaar ferug.
Moeten we dit serieus nemem ?
Echt niet om af te zeiken hoor. Laat dat duidelijk zijn.
Uitlaten getest ? Rion horen zeggen. 50 baan alleen met muntjes te krijgen.
Wat heb je getest dan?
Ben er toch weer ingetrapt.
Startwwaarden afstelling begin , pak weg 2 jaar ferug.
Moeten we dit serieus nemem ?
Laatst gewijzigd door b.bonk op 14 dec 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Nee dat snap ik. Uitlaten waren jamarcols met een zonder naad.b.bonk schreef:Sjors,
Echt niet om af te zeiken hoor. Laat dat duidelijk zijn.
Uitlaten getest ? Rion horen zeggen. 50 baan alleen met muntjes te krijgen.
Wat heb je getest dan?
Ben er toch weer ingetrapt.
Startwwaarden afstelling begin , pak weg 2 jaar ferug.
Moeten we dit serieus nemem ?
50 baan ga ik niet kopen zonder testen. Heb een 60 getest en die is voor mijn set goed.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ik heb geen idee hoeveel ze zijn. Zie bericht 39 van Claus. Die heeft er wat aan gemeten, ik niet.Ed.P schreef:Ik lees meerdere malen hoeveel graden het buiten is maar niet hoeveel graden de poorten zijn
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Nee Claus verteld welke uitvoeringen en zijn en welke jij heb/had....is de cilinder onbewerkt dan ?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Meten is weten maar heb ik niet gedaan. Claus een beetje maar niet alles. Toen ik het vroeg was mijn cilinder alweer naar Arnold.
Dit is wat hij mij schreef over mijn cilinder:
”jij had het laatste type 15 -- -- cilinder .
de uitlaatpoort = 6 gr hoger dan normaal
spoelpoorten ....= 6 graden hoger ,, ,,
inlaat...............= ? hier weet ik niet de basis afstelling , van een originele cilinder .
maar je kan zien dan alle poorten een stukje omhoog gehaald zijn .
je moet eerst maar gaan rijden,
en dan wat afstellen .
gr claus."
Ik ken de originele timingen niet van een rs cilinder. Dus kan alleen maar afgaan op waar Claus schrijft en ervan uitgaan dat anderen wel de timing kennen van een rs cilinder.
Rijden heb ik ondertussen gedaan en ik hoef geen andere cilinder.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Dit is wat hij mij schreef over mijn cilinder:
”jij had het laatste type 15 -- -- cilinder .
de uitlaatpoort = 6 gr hoger dan normaal
spoelpoorten ....= 6 graden hoger ,, ,,
inlaat...............= ? hier weet ik niet de basis afstelling , van een originele cilinder .
maar je kan zien dan alle poorten een stukje omhoog gehaald zijn .
je moet eerst maar gaan rijden,
en dan wat afstellen .
gr claus."
Ik ken de originele timingen niet van een rs cilinder. Dus kan alleen maar afgaan op waar Claus schrijft en ervan uitgaan dat anderen wel de timing kennen van een rs cilinder.
Rijden heb ik ondertussen gedaan en ik hoef geen andere cilinder.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zo, nu eindelijk de nieuwe Dick Baan uitlaat binnen. Ff gespoten met hittebestendig matzwarte van hammerite. Kleurt ff anders dan Motip, is wat grijzer en gevoelig voor aanraking.
Het is er 1 die eigenlijk specifiek voor 60 cc is, bij mijn weten is de tailpijp iig wat groter. Maar ik heb vorige zomer met zo een gereden, geleend van Pascal, en dat beviel goed dat ik hem voor mijn 50 cc heb aangeschaft.
Maar van rijden met de Stompwijkse nozems komt het even niet meer met het COVID 19 Corona virus.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Het is er 1 die eigenlijk specifiek voor 60 cc is, bij mijn weten is de tailpijp iig wat groter. Maar ik heb vorige zomer met zo een gereden, geleend van Pascal, en dat beviel goed dat ik hem voor mijn 50 cc heb aangeschaft.
Maar van rijden met de Stompwijkse nozems komt het even niet meer met het COVID 19 Corona virus.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
De mat zwart van de action is ook oke. Kost 2e. Blijft ook redelijk lang goed op zitten. Ze hebben ook hitte bestendig maar nog niet getest.
Andy,
Andy,
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zo, de het werd tijd voor minder herrie. Twin air eraf. Die had ook nog een extra schuimpje erin bij wijze van geluiddemping, ook van twin air. Dus bij bmp Kreidler een luchtfilterhuis met Trompetinzetstuk gekocht. Je hebt een keuze tussen een inzetstuk van 23 mm en 30 mm. Ik heb die met 30 mm gekozen. Ik dacht geluid wordt toch minder en lucht is nooit verkeerd.
Maar ik wou toch een soort filtering erin. Ik heb messing gaas met maas 0,25 mm genomen een daar een kelk van gemaakt. Kan je gewoon solderen.
Ik heb niets veranderd in aan de ik instellingen van de carburateur.
De bougie heeft nog een gezonde kleur na de eerste Stompwijkse nozemrit afgelopen donderdag.
Bij lagere toeren in zijn 5,45 tot 60 km/h rust is makkelijker. Verzuipt minder snel. Ook een stukje 60 in zijn 5 de bougie naderhand bekeken. Ook mooi.
De top zit nog tegen de 100 en misschien nog iets erover. Dus eigenlijk alleen maar pluspunten!
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
Maar ik wou toch een soort filtering erin. Ik heb messing gaas met maas 0,25 mm genomen een daar een kelk van gemaakt. Kan je gewoon solderen.
Ik heb niets veranderd in aan de ik instellingen van de carburateur.
De bougie heeft nog een gezonde kleur na de eerste Stompwijkse nozemrit afgelopen donderdag.
Bij lagere toeren in zijn 5,45 tot 60 km/h rust is makkelijker. Verzuipt minder snel. Ook een stukje 60 in zijn 5 de bougie naderhand bekeken. Ook mooi.
De top zit nog tegen de 100 en misschien nog iets erover. Dus eigenlijk alleen maar pluspunten!
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
wat minder temperatuur en wat minder lood, an heft je noog meer filter....
is een goede oplossing en als je met de herrie tevreden bent was het de rechte weg
23er bus is zeeker oog genoeg ????
is een goede oplossing en als je met de herrie tevreden bent was het de rechte weg
23er bus is zeeker oog genoeg ????
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Krijg alweer de kriebels als ik de sommetjes zie, wiskunde was nooit mijn favoriet.
Maar ik vindt dat je dit mooi opgelost en gemaakt hebt! Geen asso herrie meer maar een mooi bescheiden geluid .
Maar ik vindt dat je dit mooi opgelost en gemaakt hebt! Geen asso herrie meer maar een mooi bescheiden geluid .
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hee, gewoon op internet zoek naar formules. Als iemand het na wil maken kan het deze sommetjes.nozems schreef:Krijg alweer de kriebels als ik de sommetjes zie, wiskunde was nooit mijn favoriet.
Maar ik vindt dat je dit mooi opgelost en gemaakt hebt! Geen asso herrie meer maar een mooi bescheiden geluid .
Sommige dachten dat mijn uitlaat ook rustiger was geworden. Kan je nagaan hoeveel herrie inlaat geluid eigenlijk is.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors--wat voor carburateur staat er nu op?
Op de foto kan ik dat niet zien ..
**
Op de foto kan ik dat niet zien ..
**
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
23mm bing. Die waren een gegeven moment uit Italië te leveren. Gauw gekocht, leek mij beter dan een oude gare 20 voor meer geld.
Gaat op zich best goed, is een beetje overkill voor een 50 misschien. Maar ja, compromis.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
Gaat op zich best goed, is een beetje overkill voor een 50 misschien. Maar ja, compromis.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Je eerste opmerking snap ik niet. Kan je dat anders schrijven?Eifelyeti schreef:wat minder temperatuur en wat minder lood, an heft je noog meer filter....
is een goede oplossing en als je met de herrie tevreden bent was het de rechte weg
23er bus is zeeker oog genoeg ????
Ja de oplossing is goed voor de herrie reductie. Nozems kan het beamen.
23 mm trompet genoeg? Ik weet het niet want die heb ik niet. Ik weet wel dat 23 mm bij een membraan 60 cc met een 23 mm mikuni voor Stephan te klein was. En aangezien het gebied sowieso minder zou worden ben ik naar gevoel voor de grote gegaan.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Misschien bedoelt Roman : bij het solderen de zeef minder warm stoken en minder soldeertin gebruiken , dan heb je nóg meer lucht.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Oh ja, ik dacht dat het over het bougebeeld ging. Maar inderdaad, het solderen ging een beetje lomp. Dat moet eigenlijk met de bout. Was nu met een bunsenbrander waarvan de luchtregeling er niet meer op zit.Caspar schreef:Misschien bedoelt Roman : bij het solderen de zeef minder warm stoken en minder soldeertin gebruiken, dan heb je nóg meer lucht.
Dus ja met een beetje meer fijnzinnig handelen is er nog net lucht voorhanden. Daar heeft ie zeker gelijk. Het is een prototype... En er komt geen serie. Misschien een tweede.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk