Kreidler Joker

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Kreidler Joker

#1 Bericht door Maarten » 29 apr 2019, 16:49

Kreidler Joker
Met dank aan Louis Dörr van de Kreidler Database


Afbeelding

Van Veen schetst toekomstmodel

Van Veen Import B.V. in Amsterdam exposeerde tijdens de Tweewieler-RAI de Joker, een design-studie die aangeeft in welke richting de modelontwikkeling van Kreidler in de tachtiger jaren zou kunnen gaan. Target Design in Stuttgart heeft deze studie gemaakt op initiatief van Van Veen Import B.V., in nauwe samenwerking met de Kreidler fabriek.

In de stand van Van Veen konden de RAI-bezoekers verder de Freebird bewonderen, een éénwielige aanhanger voor tweewielige motorvoertuigen. De Freebird heeft een bagagecapaciteit van 45 kilo en volgt moeiteloos het spoor bij snelheden tot 180 kilometer per uur. Een 2-persoons tent voor motor-kampeerders (inclusief stalling) kan worden meegenomen. De Freebird kost (incl. BTW) f 1.195,—, de motortent kost f 495,— incl. BTW.

Foto: GPA-Enduro helmen.

Van Veen start in het komende voorjaar een inruilaktie, waarbij slecht passende, verouderde of beschadigde helmen, al dan niet goedgekeurd, kunnen worden geruild tegen een bedrag van f 80,—. Het gaat om een tijdelijke actie, die is bedoeld ter kennismaking met de GPA Enduro drie-in-één-helm. Het doel van deze actie, die wordt ondersteund door een reclamecampagne in de jeugd- en motorsportbladen, is de jeugd bewust te maken van de noodzaak een goed passende valhelm te dragen.

Foto: Zo ziet de toekomstige Kreidler bromfiets er in de ogen van Target Design uit.

Afbeelding


Niet te zien op de RAI is dit erg mooie ontwerp, in opdracht van Van Veen en Kreidler gemaakt, van een nieuwe Kreidler.
Wie uiterlijkheden met bijvoorbeeld de Katana's meent te herkennen heeft gelijk: ook dit ontwerp is afkomstig van Target Design. Het is te hopen dat het ontwerp ooit in een productiestadium komt. De laatste geluiden van de Kreidler-fabriek zijn namelijk erg somber.
Vorig jaar nog leek die toekomst er erg rooskleurig uit te zien, nadat metaalbedrijf IG Metaal onder leiding van tweewieler-enthousiast Willner het in moeilijkheden verkerende concern overnam. Nu is echter ook dat bedrijf in moeilijkheden gekomen, zodat het er nu naar uitziet dat het doek definitief over Kreidler gaat vallen.

De eigenaar van Target Design schrijft: schreef: 'Hallo Herr Dörr,

Vielen Dank für Ihr Interesse. Die Kreidler Entwicklung liegt ja schon sehr lange zurück, ich habe aber noch ein paar Bilder gefunden. Der Auftrag lautete damals, die serienmäßige Kreidler Florett ohne große technischen Änderungen neu zu verkleiden, in Anlehniung an die Monocoque Rennmaschinen des Hauses. So sollte das Projekt in kürzester Zeit auf den Markt gebracht werden, um zu zeigen, bei Kreidler bricht eine neue Ära an. Initiert wurde das Projekt durch den holländischen Kreidler Importeur van Veen mit dem holländischen Designer Harm Lagaaij, der eine Studie mit AJS Motor entwickelt hatte.
Unser Modell wurde von der Kreidler Entwicklung abgeformt und ein fahrbarer Prototyp von Kreidler gebaut, der auf der RAI in Amsterdam kurz vor der Pleite noch gezeigt wurde.
Met vriendelijke groet,

Hans-Georg Kasten

Die Bilder zeigen das Clay Modell, nicht den Prototypen'

Het prototype:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler Joker

#2 Bericht door hermanp » 29 apr 2019, 16:59

Mooie helmen, echt jeugdsentiment.
De Kreidler doet me denken aan de latere Tomos AT, in een iets aangepaste vorm.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#3 Bericht door jamojamo » 29 apr 2019, 19:44

Ik zie 2 verschillende uitlaten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind e “onzichtbare “ eigenlijk wel mooi. Het is uberhaupt een leuk model.
Kom je ook nog met een stukje over het 50cc model met LK voorvork en anderedelen? Je weet wel, die met nederlands typegoedkeur. Ik kan er even niet op komen #-o

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler Joker

#4 Bericht door Caspar » 30 apr 2019, 20:10

hermanp schreef: 29 apr 2019, 16:59 Mooie helmen, echt jeugdsentiment.
Ik heb er nog 1 , een rode.

Gebruikersavatar
Super 5
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 mar 2017, 12:50
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Kreidler Joker

#5 Bericht door Super 5 » 30 apr 2019, 20:36

Wo ist der Prototyp, der im Targetmuseum stand, geblieben?

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler Joker

#6 Bericht door Maarten » 30 apr 2019, 20:56

jamojamo schreef: 29 apr 2019, 19:44 Ik zie 2 verschillende uitlaten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind e “onzichtbare “ eigenlijk wel mooi. Het is uberhaupt een leuk model.
Kom je ook nog met een stukje over het 50cc model met LK voorvork en anderedelen? Je weet wel, die met nederlands typegoedkeur. Ik kan er even niet op komen #-o

Gr.,
Eric
Het was voor die tijd best een leuk model, dat vind ik ook. Daar is niet iedereen het mee eens, maar smaken verschillen gelukkig. Die hoge uitlaat was wel tof. Missen we op sommige foto's overigens nog de voetsteunen of moet ik naar de Specsavers?

Overigens, met dank aan Louis van kreidlerdatabase.nl , ik heb wat gepikt wat hij boven water heeft weten te krijgen. :clap

Ik probeer alles te plaatsen wat binnenkomt. Er is erg veel geplaatst de laatste tijd. Er is NOG meer over vooral de wegrace. <-- Krijg het gevoel dat het meer is dan jullie lief is, maar dat het uiteindelijk toch op de site moet komen staan als naslagwerk.

Weet niet precies welk model je bedoelt Eric, maar misschien weet iemand anders het.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#7 Bericht door jamojamo » 30 apr 2019, 21:08

Maarten schreef: 30 apr 2019, 20:56
jamojamo schreef: 29 apr 2019, 19:44 Ik zie 2 verschillende uitlaten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind e “onzichtbare “ eigenlijk wel mooi. Het is uberhaupt een leuk model.
Kom je ook nog met een stukje over het 50cc model met LK voorvork en anderedelen? Je weet wel, die met nederlands typegoedkeur. Ik kan er even niet op komen #-o

Gr.,
Eric
Het was voor die tijd best een leuk model, dat vind ik ook. Daar is niet iedereen het mee eens, maar smaken verschillen gelukkig. Die hoge uitlaat was wel tof. Missen we op sommige foto's overigens nog de voetsteunen of moet ik naar de Specsavers?

Overigens, met dank aan Louis van kreidlerdatabase.nl , ik heb wat gepikt wat hij boven water heeft weten te krijgen. :clap

Ik probeer alles te plaatsen wat binnenkomt. Er is erg veel geplaatst de laatste tijd. Er is NOG meer over vooral de wegrace. <-- Krijg het gevoel dat het meer is dan jullie lief is, maar dat het uiteindelijk toch op de site moet komen staan als naslagwerk.

Weet niet precies welk model je bedoelt Eric, maar misschien weet iemand anders het.
Ik vind het een hele opgave voor je om alles te plaatsen. Dan is alles lezen eigenlijk wel zo beleefd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet alles lees. Het model dat ik bedoel staat ook bij Louis op de site. Hij staat afgebeeld voor een garagedeur en de de eigenaar is een oud van Veen werknemer. Het is een model met net als de Mustang50 het blok schuin en verder veel onderdelen van de LK serie. Wel met trappers.
Het gekke is dat ik hem op de site van Louis ook niet meer kan vinden.
Kom er nog wel'op als ik de laptop weer eens aan heb.

Gr?
Eric

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler Joker

#8 Bericht door Maarten » 30 apr 2019, 21:18

jamojamo schreef: 30 apr 2019, 21:08
Maarten schreef: 30 apr 2019, 20:56
jamojamo schreef: 29 apr 2019, 19:44 Ik zie 2 verschillende uitlaten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind e “onzichtbare “ eigenlijk wel mooi. Het is uberhaupt een leuk model.
Kom je ook nog met een stukje over het 50cc model met LK voorvork en anderedelen? Je weet wel, die met nederlands typegoedkeur. Ik kan er even niet op komen #-o

Gr.,
Eric
Het was voor die tijd best een leuk model, dat vind ik ook. Daar is niet iedereen het mee eens, maar smaken verschillen gelukkig. Die hoge uitlaat was wel tof. Missen we op sommige foto's overigens nog de voetsteunen of moet ik naar de Specsavers?

Overigens, met dank aan Louis van kreidlerdatabase.nl , ik heb wat gepikt wat hij boven water heeft weten te krijgen. :clap

Ik probeer alles te plaatsen wat binnenkomt. Er is erg veel geplaatst de laatste tijd. Er is NOG meer over vooral de wegrace. <-- Krijg het gevoel dat het meer is dan jullie lief is, maar dat het uiteindelijk toch op de site moet komen staan als naslagwerk.

Weet niet precies welk model je bedoelt Eric, maar misschien weet iemand anders het.
Ik vind het een hele opgave voor je om alles te plaatsen. Dan is alles lezen eigenlijk wel zo beleefd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet alles lees. Het model dat ik bedoel staat ook bij Louis op de site. Hij staat afgebeeld voor een garagedeur en de de eigenaar is een oud van Veen werknemer. Het is een model met net als de Mustang50 het blok schuin en verder veel onderdelen van de LK serie. Wel met trappers.
Het gekke is dat ik hem op de site van Louis ook niet meer kan vinden.
Kom er nog wel'op als ik de laptop weer eens aan heb.

Gr?
Eric
De huidige manier van plaatsen gaat redelijk makkelijk. De (online) tekstherkenningssoftware werkt vaak erg goed. Ik lees ook niet alles wat ik plaats.
"vroeger" moest ik meer rekening houden met de bestandsgrootte, dat kon niet te veel uit de hand lopen. Nu plaats ik gewoon hele pagina's van 500 kb. Op mijn eigen computer gaat het ook steeds makkelijker, snel en krachtig. Scherm met hoge resolutie zodat je comfortabel 2 windows naast elkaar kunt zetten.
Ach ja, het is een hobby. Hopelijk keren mensen terug van Facebook, of zien ze deze site toch ook als serieus naslagwerk en om dieper op onderwerpen in te gaan...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler Joker

#9 Bericht door Caspar » 01 mei 2019, 07:51

Wordt gewaardeerd Maarten.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#10 Bericht door jamojamo » 01 mei 2019, 08:41

Ik kijk ook op facebook in de hoop dat ik daar iets zie wat ik hier mis. Ik had goede hoop dat de page van Mark Roosen namelijk over Kreidler Specials gevuld zou worden met de mooiste Kreidlers maar het is verworden tot een pagina waar door handelaren nieuwe produkten worden aangeprezen en waar beurzen worden aangekondigd. Erg jammer als je dan soms op Facebook moet lezen dat Specials worden afgebrand op het Kreidler Forum (waar ik het niet mee eens ben, het is gewoon een kewstie van smaak). Het forum is een open en eerlijk medium waar iedereen zijn verhaal kwijt kan. Waar normen gelden en we elkaar in het gelid houden en helpen.
We hebben op het forum een topic over cilinders, uitlaten, ontstekingen, carburateurs, remmen, voorvorken, schokbrekers noem maar op. Ik weet zeker dat het forum meer een naslagwerk is geworden omdat alles wel zo’n beetje aan bod is gekomen in haar bestaan. Nieuwe Kreidlers worden nu eenmaal niet meer gemaakt dus hier ligt een kans voor de specials. Leuke oplossingen en verbeteringen.
Zo, ik ben weer even mijn ei kwijt

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler Joker

#11 Bericht door Maarten » 01 mei 2019, 09:41

Ja, terwijl het forum altijd alle ruimte gaf aan de specials, ik ben zelf ook niet zo van de geheel originele...

Maar misschien kunnen we weer eens een extra impuls aan de specials geven.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Kreidler Joker

#12 Bericht door Flocke » 02 mei 2019, 01:59

Caspar schreef: 01 mei 2019, 07:51 Wordt gewaardeerd Maarten.
Das sehe ich auch so ! :thumbleft

Immer schön, sich die alten Artikel anzuschauen. Interessant, was da alles zusammenkommt.

Klar hat man nicht die Zeit, alles zu lesen, aber die Bilder kann man sich doch meist schon genauer anschauen und bei Interesse etwas nachlesen.

Die alten Artikel und Bilder lassen den Zeitgeist sehr gut lebendig werden.

Klasse Arbeit, das wird in jedem Fall gewertschätzt !
Danke ! :clap

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#13 Bericht door jamojamo » 02 mei 2019, 08:10

download/file.php?id=103086
Is een foto die ik in een ander topic geplaatst had. De Kreidler 50GSE
Nederlands “prototype” made in Kornwestheim.
Waarom ik hem bij de Kreidlerdatabas niet meer kon vinden?
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler Joker

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mei 2019, 08:19

jamojamo schreef: 02 mei 2019, 08:10 download/file.php?id=103086
Is een foto die ik in een ander topic geplaatst had. De Kreidler 50GSE
Nederlands “prototype” made in Kornwestheim.
Waarom ik hem bij de Kreidlerdatabas niet meer kon vinden?
Gr.,
Eric
Op het forum Eric


viewtopic.php?f=20&t=36879&hilit=zoon+beszelsen#p598730
Bijlagen
600DCF78-17A7-4131-AC88-4406E0A286D8.jpeg
600DCF78-17A7-4131-AC88-4406E0A286D8.jpeg (227.26 KiB) 7467 keer bekeken
9FD2D4BF-9DB7-48BF-93FE-25316CCD2859.jpeg
9FD2D4BF-9DB7-48BF-93FE-25316CCD2859.jpeg (213.54 KiB) 7467 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#15 Bericht door jamojamo » 02 mei 2019, 13:22

Zelfs met deze info kan ik het bij Louis niet meer vinden. Is geen groot probleem maar zou interessant zijn om nog eens na te lezen.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kreidler Joker

#16 Bericht door nozems » 02 mei 2019, 13:33

Eric als je hier over ‘verbeteringen’ begint ben je geen liefhebber van het merk Kreidler en ben je niet goed snik in je bovenkamer... het valt me nog mee dat hier op deze Joker nog niet is gereageerd om eens te meer te horen dat alle Kreidlers na 1972 puin zijn. Affen die tendens is eigenlijk 10jaar geleden al ingezet. Velen zijn weggejaagd, of hebben net als ik niet veel te melden.

Ik vind het ook jammer dat veel naar het vluchtige medium is verhuist, hopelijk keren mensen weer terug tot de Kreidlersite.

Maar mensen veranderen ook, ik woon in een dorp met het hoogste aantal de jager 86cc setups, leuk! Trieste is ondanks de vele 1000den € upgrade rijden zij nog minder dan 300km per jaar.

De enige met wie ik samen rijdt is met mn broertje en Andy, de echte diehards zegmaar.

Benijd de jongens in stompwijk wel, elke donderdagavond rijden en zij voelen zich niet te oud om te rijden op die oude Kreidlers👍

Maar wat kenmerkend is dat ik al veel mensen heb zien komen en gaan, ook die vol enthousiasme begonnen met rijden maar waar de Kreidlers inmiddels staan te verstoffen, zo gaat dat nu eenmaal denk ik zomaar.

Maar ik blijf wel posten hoor, als ik weer wat te melden heb.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Kreidler Joker

#17 Bericht door hermanngas » 02 mei 2019, 14:31

Ik post ook als ik niets te melden heb ;-)

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#18 Bericht door jamojamo » 02 mei 2019, 17:15

Ik ook
Bijlagen
20190502_180609.jpg
20190502_180609.jpg (163.49 KiB) 7407 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#19 Bericht door jamojamo » 02 mei 2019, 17:25

nozems schreef: 02 mei 2019, 13:33 Eric als je hier over ‘verbeteringen’ begint ben je geen liefhebber van het merk Kreidler en ben je niet goed snik in je bovenkamer... het valt me nog mee dat hier op deze Joker nog niet is gereageerd om eens te meer te horen dat alle Kreidlers na 1972 puin zijn. Affen die tendens is eigenlijk 10jaar geleden al ingezet. Velen zijn weggejaagd, of hebben net als ik niet veel te melden.

Ik vind het ook jammer dat veel naar het vluchtige medium is verhuist, hopelijk keren mensen weer terug tot de Kreidlersite.

Maar mensen veranderen ook, ik woon in een dorp met het hoogste aantal de jager 86cc setups, leuk! Trieste is ondanks de vele 1000den € upgrade rijden zij nog minder dan 300km per jaar.

De enige met wie ik samen rijdt is met mn broertje en Andy, de echte diehards zegmaar.

Benijd de jongens in stompwijk wel, elke donderdagavond rijden en zij voelen zich niet te oud om te rijden op die oude Kreidlers👍

Maar wat kenmerkend is dat ik al veel mensen heb zien komen en gaan, ook die vol enthousiasme begonnen met rijden maar waar de Kreidlers inmiddels staan te verstoffen, zo gaat dat nu eenmaal denk ik zomaar.

Maar ik blijf wel posten hoor, als ik weer wat te melden heb.
Je trekt je te veel aan van hoe anderen reageren. Als we wel goed snik waren zaten we niet op een 50cc’tje. Gewoon lekker laten lullen en niet te vaak om een mening vragen.
Ik heb ook vandaag gereden na een paar upgrades aan de Mustang. Ik zal vanavond misschien de topic updaten. Nog niet geschikt om grote afstanden mee te rijden maar het blok wordt steeds beter. Ik verveelde me want de Inspiratie Kreidler wacht nog op de juiste cilinderset. Zodra die klaar is meld ik me ook voor een rondje met jou, Andy en je broer.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Kreidler Joker

#20 Bericht door b.bonk » 02 mei 2019, 18:33

jamojamo schreef: 02 mei 2019, 17:25
nozems schreef: 02 mei 2019, 13:33 Eric als je hier over ‘verbeteringen’ begint ben je geen liefhebber van het merk Kreidler en ben je niet goed snik in je bovenkamer... het valt me nog mee dat hier op deze Joker nog niet is gereageerd om eens te meer te horen dat alle Kreidlers na 1972 puin zijn. Affen die tendens is eigenlijk 10jaar geleden al ingezet. Velen zijn weggejaagd, of hebben net als ik niet veel te melden.

Ik vind het ook jammer dat veel naar het vluchtige medium is verhuist, hopelijk keren mensen weer terug tot de Kreidlersite.

Maar mensen veranderen ook, ik woon in een dorp met het hoogste aantal de jager 86cc setups, leuk! Trieste is ondanks de vele 1000den € upgrade rijden zij nog minder dan 300km per jaar.

De enige met wie ik samen rijdt is met mn broertje en Andy, de echte diehards zegmaar.

Benijd de jongens in stompwijk wel, elke donderdagavond rijden en zij voelen zich niet te oud om te rijden op die oude Kreidlers👍

Maar wat kenmerkend is dat ik al veel mensen heb zien komen en gaan, ook die vol enthousiasme begonnen met rijden maar waar de Kreidlers inmiddels staan te verstoffen, zo gaat dat nu eenmaal denk ik zomaar.

Maar ik blijf wel posten hoor, als ik weer wat te melden heb.
Je trekt je te veel aan van hoe anderen reageren. Als we wel goed snik waren zaten we niet op een 50cc’tje. Gewoon lekker laten lullen en niet te vaak om een mening vragen.
Ik heb ook vandaag gereden na een paar upgrades aan de Mustang. Ik zal vanavond misschien de topic updaten. Nog niet geschikt om grote afstanden mee te rijden maar het blok wordt steeds beter. Ik verveelde me want de Inspiratie Kreidler wacht nog op de juiste cilinderset. Zodra die klaar is meld ik me ook voor een rondje met jou, Andy en je broer.
Gr.,
Eric
mag ik ook mee ?

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Kreidler Joker

#21 Bericht door Maarten » 02 mei 2019, 18:50

jamojamo schreef: 02 mei 2019, 13:22 Zelfs met deze info kan ik het bij Louis niet meer vinden. Is geen groot probleem maar zou interessant zijn om nog eens na te lezen.
Gr.,
Eric
https://kreidlerdatabase.nl/60000/Artik ... idler.html

Misschien doe ik je een plezier met de bijgaande opnamen van een wel zeer bijzondere en letterlijk unieke Kreidler bromfiets uit 1983. Het is de allerlaatste Kreidler bromfiets welke destijds ter keuring aan TNO Delft is aangeboden. Hoewel goedgekeurd, is hij nooit in serieproductie genomen als gevolg van de bedrijfsbeëindiging van Kreidler Fahrzeugbau.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Merk en type: Kreidler Mustang
Motor standaard 2,2 pk - 49,9 cc
Bromfiets met pedalen (180 graden crankswing systeem)
Uitvoeringen : Rood, Chrome of Zilvergrijs (zie foto 3)

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Kreidler Joker

#22 Bericht door jamojamo » 02 mei 2019, 20:12

Tja, de laatste Kreidler. Die Concept van Target heeft het nooit gehaald als goedgekeurd type. Het is al eerder aan bod geweest dat die gasten van Target ook verantwoordelijk zijn voor de Suzuki Katana en...............
TargetZundapp.jpg
TargetZundapp.jpg (119.99 KiB) 7369 keer bekeken
Die is toch stiekem beter gelukt dan de Kreidler
Gr.,
Eric

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler Joker

#23 Bericht door hermanp » 02 mei 2019, 21:53

jamojamo schreef: 02 mei 2019, 20:12
Die is toch stiekem beter gelukt dan de Kreidler
Die had het waarschijnlijk/misschien wel kunnen redden tegen de producten uit Japan. Alhoewel, de Europese (Duitse) prijzen lagen aanzienlijk hoger, dus misschien toch wel een mission impossible.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler Joker

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mei 2019, 21:55

jamojamo schreef: 02 mei 2019, 20:12 Die is toch stiekem beter gelukt dan de Kreidler
Gr.,
Eric
Iets andere prijsklasse :wink:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kreidler Joker

#25 Bericht door KJ » 02 mei 2019, 22:20

Een Kreidler is een Kreidler Pascal.
Ik vond en vind het een schitterend model, dat Target Design van de Joker.
Als je de foto's goed bekijkt zie je dat het geheel om een bestaande uitvoering met A-tank kan worden gebouwd.

Jaren geleden was er sprake van de productie een gelimiteerde oplage Joker ombouwsets. Ik heb er destijds zonder de prijs te weten of erg veel te moeten nadenken gewoon een set van besteld 8)

Plaats reactie