KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Heb nog even de bougie eruit gehaald. Niet zoveel km gereden, Zoetermeer Stompwijk en terug. Misschien 15 a 20 km rustig gereden. Niet de hele tijd volgas iig. Ben nog aan het proberen. Maar hij is al een beetje bruin aan het worden geloof ik.
- Bijlagen
-
- Bougie beeld
- IMG_28042018_202952.jpg (126.54 KiB) 4325 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zeker niet aan de rijke kant dus gezien je rijstijl nu.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ja Enzo,
Denk dat ik weer een stapje hoger moet. De 110 zat er vorige keer niet in. Ik had mijn leesbril niet op......
Even zoeken naar die 110.
Denk dat ik weer een stapje hoger moet. De 110 zat er vorige keer niet in. Ik had mijn leesbril niet op......
Even zoeken naar die 110.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hmmm, mijn Bing 1/20/100 is aardig versleten. Er is een nieuwe 23 mm in aantocht. Eens kijken hoe dat gaat.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
En een goede 20 kan je van mij testen en vergelijken.Sjors007 schreef:Hmmm, mijn Bing 1/20/100 is aardig versleten. Er is een nieuwe 23 mm in aantocht. Eens kijken hoe dat gaat.
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Gisteren de lener 20 mm gemonteerd van Tjerry, . 110 sproeier erin, naald tweede van boven, luchtschroef 2 slagen uit. Veel betere gasrespons. Wat een verademing! Kan nu ook zachtjes met minder toeren wegrijden. Nog niet veel tijd gehad om er verder aan te stellen. Maar ik denk dat de nieuwe 23 mm welkom is. Nog even wachten tot na de Pinksteren, misschien komt ie vandaag nog.
Iig rijdt ie al redelijk snel 80 in de 4 op de teller maar dan ben ik nog niet aan Tmax, 90 ook al aangetikt. Ik denk dat ik de 100 wel ga halen op de teller.
Iig rijdt ie al redelijk snel 80 in de 4 op de teller maar dan ben ik nog niet aan Tmax, 90 ook al aangetikt. Ik denk dat ik de 100 wel ga halen op de teller.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Goede berichten weer. Met uitwisselen kan je snel en makkelijk diagnose stellen.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
15 km testrondje erop zitten met 110 sproeier. De 35 stationair sproeier verwisseld voor een 40. Maar daarmee reed ie moeilijker weg, beetje smorend. 35 er weer in. Maar dan blijft ie toch hoog in de toeren, het maakt niet zoveel uit hoe de stationair schroef staat ingesteld blijft lang hoog draaien en bij terugstellen loopt ie wel in toeren terug tot een redelijk Toergetal. De luchtschroef helemaal in dan is ie toch het rijkst? Maar is nog niet geheel lekker afgesteld.
Zou de 40 er weer in moeten? Met meer lucht op de luchtschroef, armer?
Topsnelheid is nu met Strava gemeten op 96,5 km/uur maar nog niet aan eind toeren. Even kort gedaan want weet nog niet zeker of de hoofdsproeier al de juiste is.
Zou de 40 er weer in moeten? Met meer lucht op de luchtschroef, armer?
Topsnelheid is nu met Strava gemeten op 96,5 km/uur maar nog niet aan eind toeren. Even kort gedaan want weet nog niet zeker of de hoofdsproeier al de juiste is.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors dat hij met een 20mm makkelijk rijdt komt door de hogere venturie snelheid. Grotere carburateur zal je wel ietsjes meer vermogen geven maar tevens een minder goede opname bij deellast, hij zal ook moeilijker af te stellen zijn. Ik zou persoonlijk voor op straat zeker niet groter gaan dan 20mm voor een 50cc. Echter wil je elke tiende pk eruit en staat de kraan toch alleen maar open, dan zou een Mikuni VM26 een goede optie zijn. Net wat je wilt dus.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Najengelen heeft met het stationair gedeelte te maken, de luchtschroef zou je iets verder moeten indraaien, kun je daar niks meer mee winnen is je statoinair sproeier te klein. Eerlijk gezegd hebben veel bings daar last van, word ook versterkt als je getund rijdt, zeker met zuigersturing. En het valt me vaak op als bij een bing het stationair toerental rustig en regelmatig is, hij met afrijden op een verkeerslicht neigt af te slaan, zeker met ingetrokken koppeling. Je ziet dan ook veel mensen aan het gas hengelen bij stoplichten. Zelfs mij oude standaard rs had daar last van
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ja iets grotere Bing iets lagere snelheid. Maar ja niet perse meer pk persen maar ik kon de nieuwe 23 mm niet weerstaan ipv en nieuwe 20 mm voor geschat 300 euro. Deze was iets minder duur. Is wel lekker nieuw. Ik ga iig ff proberen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zo, de 23 mm NOS Bing is gemonteerd.
115 en 40 sproeiers erin. Startte in 1 keer een liep gelijk mooi stationair. Verzuipt denk en beetje vanaf stationair gas geven. Beetje de luchtschroef uitgedraaid en gaat al beter.
Heb gisteren de 102 kmh aangetikt, 90 rechtop gaat wel goed.
Als je bij weinig toeren in zijn 2 iets teveel gas geeft lijkt ie te verzuipen, even gas los zodat ie weer armer wordt een dan voorzichtig gas geven dan gaat ie wel door in de toeren.
Ook nog de 35 stationair geprobeerd maar dat lijkt te arm. Kan nog even proberen met de luchtschroef wat verder dicht.
Ik wil nog even een 118 en iets groter proberen om erachter te komen of ik nu niet te klein zit.
115 en 40 sproeiers erin. Startte in 1 keer een liep gelijk mooi stationair. Verzuipt denk en beetje vanaf stationair gas geven. Beetje de luchtschroef uitgedraaid en gaat al beter.
Heb gisteren de 102 kmh aangetikt, 90 rechtop gaat wel goed.
Als je bij weinig toeren in zijn 2 iets teveel gas geeft lijkt ie te verzuipen, even gas los zodat ie weer armer wordt een dan voorzichtig gas geven dan gaat ie wel door in de toeren.
Ook nog de 35 stationair geprobeerd maar dat lijkt te arm. Kan nog even proberen met de luchtschroef wat verder dicht.
Ik wil nog even een 118 en iets groter proberen om erachter te komen of ik nu niet te klein zit.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Het afslaan is inderdaad een bekend fenomeen. Vooral direct na het afremmen/ terugschakelen tot stilstand. Op het moment dat hij weer netjes stationair loopt (na wat gas bijgeven) loopt hij weer netjes stationairnozems schreef:Najengelen heeft met het stationair gedeelte te maken, de luchtschroef zou je iets verder moeten indraaien, kun je daar niks meer mee winnen is je statoinair sproeier te klein. Eerlijk gezegd hebben veel bings daar last van, word ook versterkt als je getund rijdt, zeker met zuigersturing. En het valt me vaak op als bij een bing het stationair toerental rustig en regelmatig is, hij met afrijden op een verkeerslicht neigt af te slaan, zeker met ingetrokken koppeling. Je ziet dan ook veel mensen aan het gas hengelen bij stoplichten. Zelfs mij oude standaard rs had daar last van
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hugo had dit bij het monteren van een powerfilter, liep slecht stationair en viel uit bij remmen en terugschakelen. Iets nauwer filter erop en t was verholpen
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Vanmorgen de 125 sproeier erin gehad. Dat was een beetje een gepruttel. Niets veranderd aan de luchtschroef en stationairsproeier. Wel rijdbaar.
Onderweg verwisseld naar 118. Daar reed ie al beter mee maar pruttelt nog wel iets. Wind in de rug rechtop bij 80 nog reactie op gas. Zou eigenlijk een heel eind vol gas moeten rijden om de bougiekleur te zien maar vindt dat een beetje spannend. Als ie nu wat pruttelt zegt dat niet perse wat over de juistheid van de hoofdsproeier. Dus dat kan ook resulteren in schade denk ik dan.
Een grotere hoofdsproeier , bv die 125, kan het dan zijn dat je de stationairsproeier weer kleiner moet kiezen? Bv van 40 naar 35? Of heeft dat geen invloed?
Onderweg verwisseld naar 118. Daar reed ie al beter mee maar pruttelt nog wel iets. Wind in de rug rechtop bij 80 nog reactie op gas. Zou eigenlijk een heel eind vol gas moeten rijden om de bougiekleur te zien maar vindt dat een beetje spannend. Als ie nu wat pruttelt zegt dat niet perse wat over de juistheid van de hoofdsproeier. Dus dat kan ook resulteren in schade denk ik dan.
Een grotere hoofdsproeier , bv die 125, kan het dan zijn dat je de stationairsproeier weer kleiner moet kiezen? Bv van 40 naar 35? Of heeft dat geen invloed?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Je stationairsproeier en dito afstelling heeft zeker invloed op het volgas gebeuren! Tot wel 10%! Te rijk is ook niet goed Sjors, dan etst het ‘te’ rijke mengsel de oliefilm van je cilinderwand met verhoogde slijtage als gevolg. Je volgt wel echt je eigen weg met afstellen heb ik het idee, is je goed recht en leerzaam
Als hij stationair in orde is kun je de maat vd hoofdsproeier uitzoeken, ik begin ook te groot zodat hij bovenin slecht loopt en (neigt tot) viertakkeren, dan sproeier geleidelijk verkleinen totdat het goed loopt, het kan zomaar zijn dat je dan 10maten lager eindigt, dus bij 125 slecht lopen en dat je dan uitkomt op een 115. (Maar ik spreek uit eigen beperkte ervaring) dan komt je deellast aan bod, dus gasnaaldstand, dikte en vorm alsook de mate van afschuining van je gasschuif. Bedenk wel dat als je de gasnaald stand of vorm (dikte) nadien (na het bepalen van de hoofdsproeier) drastisch moet wijzigen dat dit wel degelijk invloed kan hebben op het volgas gebeuren. Het kan dan zijn dat je hem dan alsnog moet nazien. Daarbij heeft een motor die op max koppel loopt een rijk mengsel nodig (cilindervullling) loopt hij voorbij dat gebied kan hij met een armer mengsel toe, als hij daar te rijk is loopt ie minder lekker door in overtoeren.
Als hij stationair in orde is kun je de maat vd hoofdsproeier uitzoeken, ik begin ook te groot zodat hij bovenin slecht loopt en (neigt tot) viertakkeren, dan sproeier geleidelijk verkleinen totdat het goed loopt, het kan zomaar zijn dat je dan 10maten lager eindigt, dus bij 125 slecht lopen en dat je dan uitkomt op een 115. (Maar ik spreek uit eigen beperkte ervaring) dan komt je deellast aan bod, dus gasnaaldstand, dikte en vorm alsook de mate van afschuining van je gasschuif. Bedenk wel dat als je de gasnaald stand of vorm (dikte) nadien (na het bepalen van de hoofdsproeier) drastisch moet wijzigen dat dit wel degelijk invloed kan hebben op het volgas gebeuren. Het kan dan zijn dat je hem dan alsnog moet nazien. Daarbij heeft een motor die op max koppel loopt een rijk mengsel nodig (cilindervullling) loopt hij voorbij dat gebied kan hij met een armer mengsel toe, als hij daar te rijk is loopt ie minder lekker door in overtoeren.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Bedankt Pascal,
Ja ik doe ook maar wat hè. Ik zie dit ook als een soort logboek voor mijzelf. Zou alleen de weersomstandigheden ook moeten noteren want met zo een open filter heeft dat veel invloed.
Gezien je opmerking ga ik ook die 125 toch nog een keer proberen maar dan met de 35 stationsproeier.
Geringe ervaring schrijf je. Hoe stel je dan die bigbore af? Dat is toch ook niet uit een boekje over te nemen?
Het hoofdstuk naalden en gasschuifafschuiningen is mij nog totaal onbekend. Ik hoop dat dat niet nodig is.
Ja ik doe ook maar wat hè. Ik zie dit ook als een soort logboek voor mijzelf. Zou alleen de weersomstandigheden ook moeten noteren want met zo een open filter heeft dat veel invloed.
Gezien je opmerking ga ik ook die 125 toch nog een keer proberen maar dan met de 35 stationsproeier.
Geringe ervaring schrijf je. Hoe stel je dan die bigbore af? Dat is toch ook niet uit een boekje over te nemen?
Het hoofdstuk naalden en gasschuifafschuiningen is mij nog totaal onbekend. Ik hoop dat dat niet nodig is.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Dat is een goed punt, om de weersomstandigheden daarin mee te nemen. Die opmerking was met een knipoog, zo’n project als de mijne is zeker niet geschikt als je geen ervaring en doorzettingsvermogen hebt. Ik ben benieiuwd naar je bevindingen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ja Pascal, weer erbij!
23 graden bewolkt.
125 en 35 sproeiers. Luchtschroef verder in omdat de kleinere stationair met minder lucht zal moeten.
Rustig rondje in de buurt gereden. Lage gasstand, 1/3 tot 1/2 is het wat viertakteren. Ff gas los en dan komt ie weer bij een kan ik weer gas geven. Luchtschroef reageert ie wel op maar is niet lekker gevoegd. Later eens de volgas proberen. Verwacht dat de 125 toch wel groot genoeg is voor deze 50 cc met 23 mm...Gasnaald staat nog altijd op armste stand.
Bij constant 1/2 gas voel je hem inhouden en afwisselend gaan. Denk tegen 4 takten aan.
Eerste 10 liter Ron 95 is op. Ik ga BP 98 halen. Geen idee van aantal km Pascal:-).Ivm vreemde toevoeging bij bij de RON 95 benzines liever een 98 zonder rubber oplossende toevoeging. Zal ook voor deze getunede cilinder fijner zijn denk ik.
Heb ook een plaatje gevonden wat aangeeft bij welke gasstand er welk carburateur deel gebruikt wordt. Handig je ziet ook die overlappen van die systemen.
23 graden bewolkt.
125 en 35 sproeiers. Luchtschroef verder in omdat de kleinere stationair met minder lucht zal moeten.
Rustig rondje in de buurt gereden. Lage gasstand, 1/3 tot 1/2 is het wat viertakteren. Ff gas los en dan komt ie weer bij een kan ik weer gas geven. Luchtschroef reageert ie wel op maar is niet lekker gevoegd. Later eens de volgas proberen. Verwacht dat de 125 toch wel groot genoeg is voor deze 50 cc met 23 mm...Gasnaald staat nog altijd op armste stand.
Bij constant 1/2 gas voel je hem inhouden en afwisselend gaan. Denk tegen 4 takten aan.
Eerste 10 liter Ron 95 is op. Ik ga BP 98 halen. Geen idee van aantal km Pascal:-).Ivm vreemde toevoeging bij bij de RON 95 benzines liever een 98 zonder rubber oplossende toevoeging. Zal ook voor deze getunede cilinder fijner zijn denk ik.
Heb ook een plaatje gevonden wat aangeeft bij welke gasstand er welk carburateur deel gebruikt wordt. Handig je ziet ook die overlappen van die systemen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
het weer:
18 a 19 graden, zw wind kracht 4. bewolkt met af en toe zon
125 en 35 sproeier.
wind mee in zijn 5 ongeveer 90 per uur. Vanwege de wind hoefde ik niet volgas, ± 2 a 3 km. Goede bougiekleur, zie bijlage
Omdat ie nog wat sputtert, hapert, inhoudt, ja hoe noem je het, bij 2/6 tot 3/6 gas heb ik geprobeerd met de 40 stationair sproeier. Dat zonder draaien aan de luchtschroef. Hij reageert iets minder goed op gas vanaf stationair, verslikt zich. Devies is rustig gas geven en als ie wat meer toeren draait meer gas.
Tegen de wind in zelfde weg terug 90 per uur in zijn 4, dus wat meer toeren dan daarvoor in 5 met wind mee.
Zie foto's voor bougiebeelden.
Nog wat meer afstellen nodig voor lagere toeren en kleinere gasstanden.
Waar zijn andere naalden voor de Bing 23/342 te koop?
18 a 19 graden, zw wind kracht 4. bewolkt met af en toe zon
125 en 35 sproeier.
wind mee in zijn 5 ongeveer 90 per uur. Vanwege de wind hoefde ik niet volgas, ± 2 a 3 km. Goede bougiekleur, zie bijlage
Omdat ie nog wat sputtert, hapert, inhoudt, ja hoe noem je het, bij 2/6 tot 3/6 gas heb ik geprobeerd met de 40 stationair sproeier. Dat zonder draaien aan de luchtschroef. Hij reageert iets minder goed op gas vanaf stationair, verslikt zich. Devies is rustig gas geven en als ie wat meer toeren draait meer gas.
Tegen de wind in zelfde weg terug 90 per uur in zijn 4, dus wat meer toeren dan daarvoor in 5 met wind mee.
Zie foto's voor bougiebeelden.
Nog wat meer afstellen nodig voor lagere toeren en kleinere gasstanden.
Waar zijn andere naalden voor de Bing 23/342 te koop?
- Bijlagen
-
- 3 km volgas 90kmh in 4 met 125 en 40 sproeier.jpg (129.34 KiB) 3607 keer bekeken
-
- 2 km half gas 90kmh in 5 met 125 en 35 sproeier.jpg (147.58 KiB) 3607 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Dat kan Michel, als je dat kunt. Dan kun je zelf een reeks naalden maken, mikt wel nauwkeurig! Maar dan kun je pas echt gaan ‘fine’ tunen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Het weer van 11 juli in de avond.
18 a 20 graden droog, WK 3 a 4 noord.
Ritje naar Pijnacker om gasschuif met andere afschuining te halen bij Ronnie.
125 en 35 gasnaald armst.
Hij verzuipt nu een beetje als je rustig wilt rijden. 60 in 5 is net wel niet mogelijk.
Leenschuif is een originele Bing van een 23 mm waar Ron zelf een andere afschuining aan heeft gemaakt.
Resultaat is hoger stationair toerental en rustiger wegrijden is mogelijk. Hij is onderin armer geworden en rijdt nu fijner als ik rustig rij.
12 juli ook nog ff getest. Weer is 23 graden droog en noorden wind kracht 3.
Hoge toerental is niet lager te stellen. Heel af en toe is ie laag als je stilstaat en met de koppeling afremt. Maar met overschakelen is ie hoog in de toeren, ik denk iets van 3000.
Ik ga proberen met een 40 stationsproeier.
18 a 20 graden droog, WK 3 a 4 noord.
Ritje naar Pijnacker om gasschuif met andere afschuining te halen bij Ronnie.
125 en 35 gasnaald armst.
Hij verzuipt nu een beetje als je rustig wilt rijden. 60 in 5 is net wel niet mogelijk.
Leenschuif is een originele Bing van een 23 mm waar Ron zelf een andere afschuining aan heeft gemaakt.
Resultaat is hoger stationair toerental en rustiger wegrijden is mogelijk. Hij is onderin armer geworden en rijdt nu fijner als ik rustig rij.
12 juli ook nog ff getest. Weer is 23 graden droog en noorden wind kracht 3.
Hoge toerental is niet lager te stellen. Heel af en toe is ie laag als je stilstaat en met de koppeling afremt. Maar met overschakelen is ie hoog in de toeren, ik denk iets van 3000.
Ik ga proberen met een 40 stationsproeier.
- Bijlagen
-
- IMG_12072018_165742__01.jpg (80.57 KiB) 3259 keer bekeken