Kreidler lk600 met slag en boring 50
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Kreidler lk600 met slag en boring 50
Ik ben bezig met een wat vlotter blok voor mijn lk600.
Heb een reserveblok laten reviseren met een nieuwe Kiesler slag 50 krukas.
Ook komt er een Kiesler membraan set op met een wat grotere carb.
Heb een cilinder naar boring 50mm laten opboren.
Hij word voorzien van een 100cc kart zuiger.
De nieuwe timing is 182 gr op de uitlaat, 175 gr op de hulppoorten, en 127 gr op de spoelpoorten.
Het max toerental zal 9500/10000 rpm zijn.
Gericht op koppel,en een iets hogere snelheid.
De set is inmiddels zover klaar dat hij naar ATM kan voor een nieuwe wand.
RvRT heeft er de frees ingezet.
Heb een reserveblok laten reviseren met een nieuwe Kiesler slag 50 krukas.
Ook komt er een Kiesler membraan set op met een wat grotere carb.
Heb een cilinder naar boring 50mm laten opboren.
Hij word voorzien van een 100cc kart zuiger.
De nieuwe timing is 182 gr op de uitlaat, 175 gr op de hulppoorten, en 127 gr op de spoelpoorten.
Het max toerental zal 9500/10000 rpm zijn.
Gericht op koppel,en een iets hogere snelheid.
De set is inmiddels zover klaar dat hij naar ATM kan voor een nieuwe wand.
RvRT heeft er de frees ingezet.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Het ontbrak deze cilinder aan poortoppervlak en dat was van toepassing op alle poorten.
Gezien de wens van een tour-karakter heb ik het voornamelijk in poortbreedtes gezocht om het poortoppervlak te vergroten.
Wat niet echt te zien is, tenzij je er een standaard cilinder naast houdt, is dat ik de 2 standaard spoelpoorten en kanalen nog meer, flink heb aangepast (verticale hoeken/volume) Een spoelpoort is snel aangepast meer dat geldt niet voor het kanaal.
Omdat de kop voorheen scheef gevlakt was (door iemand op een plaatje denk ik) heb ik wat extra materiaal moeten verwijderen voor hij weer goed recht was.
Gezien de wens van een tour-karakter heb ik het voornamelijk in poortbreedtes gezocht om het poortoppervlak te vergroten.
Wat niet echt te zien is, tenzij je er een standaard cilinder naast houdt, is dat ik de 2 standaard spoelpoorten en kanalen nog meer, flink heb aangepast (verticale hoeken/volume) Een spoelpoort is snel aangepast meer dat geldt niet voor het kanaal.
Omdat de kop voorheen scheef gevlakt was (door iemand op een plaatje denk ik) heb ik wat extra materiaal moeten verwijderen voor hij weer goed recht was.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Je hebt geluk, gelijk een goede tuner aan het werk, Rob weet ook precies hoe dat werkt! Ben benieuwd naar de uitkomst, maar het is nu al smullen! Je durft wel om er zo'n geweldenaar van te maken, ik weet van Andy dat er in het carter een zwak punt zit, vraag het hem maar, kun je dat wellicht gelijk voor zijn.
- HvanS
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 sep 2002, 21:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Met de Kokusan loopt hij bij mij goed ( 48 x 48 ).
Dat "zwakke punt" bij Andy z'n Kreidler ( linkse lagerzitting ingaande as ) moet volgens mij door een slecht/defect lager gekomen zijn : verder nog nooit zo'n schade in een 80cc blok gezien .
Dat "zwakke punt" bij Andy z'n Kreidler ( linkse lagerzitting ingaande as ) moet volgens mij door een slecht/defect lager gekomen zijn : verder nog nooit zo'n schade in een 80cc blok gezien .
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Het rijwielgedeelte van een LK600 is ook niet geweldig... Ik rij er ook mee , op slecht grof asfalt is ie niet te sturen , tank moet ook half leeg zijn ,
Het carter is bij het lagertje gewoon zwak.
De cilinder hierboven is om te smullen!
Het carter is bij het lagertje gewoon zwak.
De cilinder hierboven is om te smullen!
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Hallo,
ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?
http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail
ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?
http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
---------------------------------------------------------------------------Eifelyeti schreef:Hallo,
ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?
http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
LVS schreef:---------------------------------------------------------------------------Eifelyeti schreef:Hallo,
ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?
http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail
oh ja...nu heb ik het gelezen...
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Heb geen flauw idee wat er aan vermogen uit kan komen.
Een goede bekende uit de dapp. wereld maakt er straks een uitlaat bij met een berekening van Rob.
Het toerental wil ik laag houden 9500/10000 rpm.
De carburateur wil op voorlopig op 24mm houden.
De ontsteking is al een kokusan.
Het rijwieldeel is al voorzien van progressieve veren van Wirth aan de voorzijde,en hagons achter.
Dat stuurt al een stuk beter als fabrieksaf...
Een goede bekende uit de dapp. wereld maakt er straks een uitlaat bij met een berekening van Rob.
Het toerental wil ik laag houden 9500/10000 rpm.
De carburateur wil op voorlopig op 24mm houden.
De ontsteking is al een kokusan.
Het rijwieldeel is al voorzien van progressieve veren van Wirth aan de voorzijde,en hagons achter.
Dat stuurt al een stuk beter als fabrieksaf...
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Nu incl. nicasil wand.
Ook nog meerdere afdrukken gemaakt van de spoelkanalen om zeker te weten dat de aanpassingen zijn zoals ik ze wil hebben.
Omdat de wens een tour karakter was zijn de poorttimingen redelijk tam en heb ik het in de breedte gezocht.
Ook nog meerdere afdrukken gemaakt van de spoelkanalen om zeker te weten dat de aanpassingen zijn zoals ik ze wil hebben.
Omdat de wens een tour karakter was zijn de poorttimingen redelijk tam en heb ik het in de breedte gezocht.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Zaterdag ga ik de set ophalen.
De uitlaat word voorlopig even de Kiesler gp3.
Heb ook een berekening van Rob gekregen voor een andere uitlaat.
Het word geen hoogtoerige set,ik hoop er lang plezier van te hebben.
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.
De uitlaat word voorlopig even de Kiesler gp3.
Heb ook een berekening van Rob gekregen voor een andere uitlaat.
Het word geen hoogtoerige set,ik hoop er lang plezier van te hebben.
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Merci.Eifelyeti schreef:Hallo Rob,
top werk weer
wat is dat voor een materiaal van de afdrukken ?
Het Modelrubber heet Vinamold.
Zonder dit materiaal kun je een spoelkanaal niet goed bewerken is mijn mening.
Een afdruk na een bewerking geeft een perfect 3-D beeld om de juiste, verdere aanpassingen te doen.
Door het te verwarmen kun je het iedere keer opnieuw gebruiken.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Hallo Rob,
is slecht te bekommen heb ik gezien... ma ik denk dat wat kan finden...., bedank!
is slecht te bekommen heb ik gezien... ma ik denk dat wat kan finden...., bedank!
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
De 1ste kms zijn ondertussen afgelegd.
Voorlopig met de Kiesler uitlaat en een mikuni 20mm met het originele luchtfilter.
Hij trekt als een lier.
Top weet ik nog niet wil hem goed inrijden.
Straks met de opmaat en een 24mm zal het allemaal nog wat heftiger worden.
Als ik de uitlaat op tijd af heb,zou hij mee kunnen naar S&S.
Voorlopig met de Kiesler uitlaat en een mikuni 20mm met het originele luchtfilter.
Hij trekt als een lier.
Top weet ik nog niet wil hem goed inrijden.
Straks met de opmaat en een 24mm zal het allemaal nog wat heftiger worden.
Als ik de uitlaat op tijd af heb,zou hij mee kunnen naar S&S.
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler lk600 met slag en boring 50
Kan me voorstellen dat hij met de 20mm Mikuni tekort komt...
Geeft vermoedelijk wel een vlotte gasresponse onderin
Geeft vermoedelijk wel een vlotte gasresponse onderin