Competitie 102 van Firezone

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Competitie 102 van Firezone

#1 Bericht door bertRS » 01 nov 2016, 21:16

Hallo Mannen,

Ik heb een vraag, wie rijden allemaal met de competitie 102 van Firezone en met welke setup en wat zijn de ervaringen hier mee?

Groet Bert

Gebruikersavatar
kreidler rmc florret
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#2 Bericht door kreidler rmc florret » 02 nov 2016, 09:24

Ik rij hiermee, bevalt zeer goed, compressie kan dan iets omhoog. Ik rij met een getunde 60cc.. deze levert rond de 12pk

Groeten dirk

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Competitie 102 van Firezone

#3 Bericht door kreidler844 » 02 nov 2016, 10:38

Het is wel agressiever dan Euro 95 of Aral 102. Dus niet beter voor je rubbers.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#4 Bericht door Andy » 02 nov 2016, 11:43

Heb het vorig jaar 1 keer getankt in aalsmeer. merkte er weinig van.

Andy,

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#5 Bericht door jamojamo » 02 nov 2016, 11:49

Andy schreef:Heb het vorig jaar 1 keer getankt in aalsmeer. merkte er weinig van.

Andy,
Ze schijnen het in IJmuiden te hebben daar langs het kanaal. Ik wil het zeker gaan proberen al ben ik er van overtuigd dat het alleen zin heeft als je met de compressie over de detonatiegrens heen zit. Nu rijd ik altijd met E95 en met gas loslaten op toptoeren produceert mijn RS'je wel wat geluiden die aan pingelen doen denken. Kijken of dat dan minder wordt.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#6 Bericht door bertRS » 02 nov 2016, 16:44

Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 nov 2016, 17:27

bertRS schreef:Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.
Dat mengen zal wel mee vallen. Is toch zelf goed te controleren.

Enzo

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Competitie 102 van Firezone

#8 Bericht door Mach4 » 02 nov 2016, 19:28

Ik gebruik het ook,mengt prima en de Kreidler rijd er goed op,daarvoor gebruikte ik BP ultimate,ook die
benzine doet het goed,al rijd het met de 102 voor mijn gevoel net wat beter.Ik heb inmiddels 1700km gereden met de Firezone.
900km met een getunde cilinder die 12500 draaide,maar waar de borgclip van de zuiger is afgebroken.
Momenteel rij ik met een licht getunde originele Mahle die max 10000 draait,ook dat gaat goed.

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Competitie 102 van Firezone

#9 Bericht door michael67 » 02 nov 2016, 20:33

Ik rij er ook mee in de 60c membraan setup.
Loopt perfect en blijft heel.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#10 Bericht door nozems » 02 nov 2016, 21:08

Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#11 Bericht door midde » 02 nov 2016, 21:09

Ik heb er ook mee gereden maar als je de compressie er niet op aanpast en de ontsteking , dan heeft het niet zo veel nut volgens mij. Sterker nog , waarschijnlijk kost het vermogen. Als je wel de compressie en ontsteking erop aanpast kom je in de problemen als je tijdens en toertocht moet tanken omdat het slecht verkrijgbaar is tenzij je octaan booster mee neemt. Maar dan kan je net zo goed 95 of 98 gaan rijden met octaanbooster.

Ik had er geen profijt van en rij nu weer 98.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#12 Bericht door bertRS » 02 nov 2016, 22:55

nozems schreef:Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?
Hoi Pascal,

Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.

Gr. Bert

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#13 Bericht door bertRS » 02 nov 2016, 22:55

nozems schreef:Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?
Hoi Pascal,

Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.

Gr. Bert

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#14 Bericht door nozems » 03 nov 2016, 09:06

Juist, ik heb hier een firezone om de hoek zitten die dat ook verkoopt, en ik wilde dat gaan tanken voor de winteropslag naar het schijnt verouderd die benzine veel minder snel dan de reguliere E95 (die ik altijd gebruik) o.a vanwege de 5% bio-ethanol die in de E95 zit. Maar Wietse merkt op dat het ook wat agressiever is voor de rubbers e.d en dat is voor mij dan weer niet ideaal als je de boel voor langere tijd stil zet.

Intressant topic!

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Competitie 102 van Firezone

#15 Bericht door kreidler844 » 03 nov 2016, 09:11

Zover mij bekend veroudert het net zo snel Pascal.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#16 Bericht door nozems » 03 nov 2016, 09:48

Oke, maar hoe zit het dan met die door ons vermaledijde toegevoegde bio-ethanol? Dit zou 'de' boosdoener zijn van een hoop (verouderings)ellende en dit ontbreekt bij de Competitie 102 en zou daarmee langer houdbaar zijn?

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 493
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#17 Bericht door nvliet » 03 nov 2016, 10:18


lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#18 Bericht door lbs » 03 nov 2016, 10:19

Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.
Bijlagen
q.jpg
q.jpg (16.59 KiB) 8327 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Competitie 102 van Firezone

#19 Bericht door kreidler844 » 03 nov 2016, 10:22

lbs schreef:Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.
Wat te denken van het ontstekingstijdstip

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#20 Bericht door lbs » 03 nov 2016, 10:37

Helemaal mee eens Wietze. Hier nog wat opmerkingen (Midde)
Bijlagen
q.jpg
q.jpg (32.68 KiB) 8314 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Competitie 102 van Firezone

#21 Bericht door kreidler844 » 03 nov 2016, 10:40

Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#22 Bericht door nozems » 03 nov 2016, 10:56

Ik kan het allicht ook eens proberen straks. Vroeger reedt ik met mijn snelle 60cc ook met E98 maar merkte er weinig (eigenlijk niks) van toen ik eens E95 probeerde en sindsdien heb ik niets anders getankt. Niettemin kan ik het wellicht proberen als mijn snelle RS klaar is en hij afgesteld is of hij er dan ook beter mee rijdt en er koeler op blijft.

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#23 Bericht door lbs » 03 nov 2016, 10:59

kreidler844 schreef:Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.
Klopt als een bus, door het ontstekingstijdstip te vervroegen,wordt de lagere verbrandingssnelheid gecompenseerd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Competitie 102 van Firezone

#24 Bericht door Caspar » 03 nov 2016, 11:04

De enigste reden dat ik Aral Ultimate102 tank , is dat er geen bio-ethanol in zit.
Het octaan getal van RON102 heb ik helemaal niet nodig.

Mijn auto merkt het hogere octaan getal wél op en past inspuiting en ontsteking er op aan.
Vooral met volle bepakking op de autobahn is het merkbaar.
Ik tank het dus alleen als ik een verre rit heb met volle bepakking .

KoosKreidler
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 sep 2008, 13:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Competitie 102 van Firezone

#25 Bericht door KoosKreidler » 03 nov 2016, 11:40

Vorig jaar eens geprobeerd.
Zonder verder iets aan te passen geen verschil gemerkt, eerder slechter voor mijn gevoel.

Groet Koos

Plaats reactie