Competitie 102 van Firezone
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Competitie 102 van Firezone
Hallo Mannen,
Ik heb een vraag, wie rijden allemaal met de competitie 102 van Firezone en met welke setup en wat zijn de ervaringen hier mee?
Groet Bert
Ik heb een vraag, wie rijden allemaal met de competitie 102 van Firezone en met welke setup en wat zijn de ervaringen hier mee?
Groet Bert
- kreidler rmc florret
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik rij hiermee, bevalt zeer goed, compressie kan dan iets omhoog. Ik rij met een getunde 60cc.. deze levert rond de 12pk
Groeten dirk
Groeten dirk
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Competitie 102 van Firezone
Het is wel agressiever dan Euro 95 of Aral 102. Dus niet beter voor je rubbers.
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Ze schijnen het in IJmuiden te hebben daar langs het kanaal. Ik wil het zeker gaan proberen al ben ik er van overtuigd dat het alleen zin heeft als je met de compressie over de detonatiegrens heen zit. Nu rijd ik altijd met E95 en met gas loslaten op toptoeren produceert mijn RS'je wel wat geluiden die aan pingelen doen denken. Kijken of dat dan minder wordt.Andy schreef:Heb het vorig jaar 1 keer getankt in aalsmeer. merkte er weinig van.
Andy,
Gr.,
Eric
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Dat mengen zal wel mee vallen. Is toch zelf goed te controleren.bertRS schreef:Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik gebruik het ook,mengt prima en de Kreidler rijd er goed op,daarvoor gebruikte ik BP ultimate,ook die
benzine doet het goed,al rijd het met de 102 voor mijn gevoel net wat beter.Ik heb inmiddels 1700km gereden met de Firezone.
900km met een getunde cilinder die 12500 draaide,maar waar de borgclip van de zuiger is afgebroken.
Momenteel rij ik met een licht getunde originele Mahle die max 10000 draait,ook dat gaat goed.
benzine doet het goed,al rijd het met de 102 voor mijn gevoel net wat beter.Ik heb inmiddels 1700km gereden met de Firezone.
900km met een getunde cilinder die 12500 draaide,maar waar de borgclip van de zuiger is afgebroken.
Momenteel rij ik met een licht getunde originele Mahle die max 10000 draait,ook dat gaat goed.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik heb er ook mee gereden maar als je de compressie er niet op aanpast en de ontsteking , dan heeft het niet zo veel nut volgens mij. Sterker nog , waarschijnlijk kost het vermogen. Als je wel de compressie en ontsteking erop aanpast kom je in de problemen als je tijdens en toertocht moet tanken omdat het slecht verkrijgbaar is tenzij je octaan booster mee neemt. Maar dan kan je net zo goed 95 of 98 gaan rijden met octaanbooster.
Ik had er geen profijt van en rij nu weer 98.
Gr Thijs
Ik had er geen profijt van en rij nu weer 98.
Gr Thijs
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Hoi Pascal,nozems schreef:Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?
Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.
Gr. Bert
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Hoi Pascal,nozems schreef:Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?
Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.
Gr. Bert
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Juist, ik heb hier een firezone om de hoek zitten die dat ook verkoopt, en ik wilde dat gaan tanken voor de winteropslag naar het schijnt verouderd die benzine veel minder snel dan de reguliere E95 (die ik altijd gebruik) o.a vanwege de 5% bio-ethanol die in de E95 zit. Maar Wietse merkt op dat het ook wat agressiever is voor de rubbers e.d en dat is voor mij dan weer niet ideaal als je de boel voor langere tijd stil zet.
Intressant topic!
Intressant topic!
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Oke, maar hoe zit het dan met die door ons vermaledijde toegevoegde bio-ethanol? Dit zou 'de' boosdoener zijn van een hoop (verouderings)ellende en dit ontbreekt bij de Competitie 102 en zou daarmee langer houdbaar zijn?
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.
- Bijlagen
-
- q.jpg (16.59 KiB) 8374 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Competitie 102 van Firezone
Wat te denken van het ontstekingstijdstiplbs schreef:Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Ik kan het allicht ook eens proberen straks. Vroeger reedt ik met mijn snelle 60cc ook met E98 maar merkte er weinig (eigenlijk niks) van toen ik eens E95 probeerde en sindsdien heb ik niets anders getankt. Niettemin kan ik het wellicht proberen als mijn snelle RS klaar is en hij afgesteld is of hij er dan ook beter mee rijdt en er koeler op blijft.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
Klopt als een bus, door het ontstekingstijdstip te vervroegen,wordt de lagere verbrandingssnelheid gecompenseerd.kreidler844 schreef:Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Competitie 102 van Firezone
De enigste reden dat ik Aral Ultimate102 tank , is dat er geen bio-ethanol in zit.
Het octaan getal van RON102 heb ik helemaal niet nodig.
Mijn auto merkt het hogere octaan getal wél op en past inspuiting en ontsteking er op aan.
Vooral met volle bepakking op de autobahn is het merkbaar.
Ik tank het dus alleen als ik een verre rit heb met volle bepakking .
Het octaan getal van RON102 heb ik helemaal niet nodig.
Mijn auto merkt het hogere octaan getal wél op en past inspuiting en ontsteking er op aan.
Vooral met volle bepakking op de autobahn is het merkbaar.
Ik tank het dus alleen als ik een verre rit heb met volle bepakking .
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 17 sep 2008, 13:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Competitie 102 van Firezone
Vorig jaar eens geprobeerd.
Zonder verder iets aan te passen geen verschil gemerkt, eerder slechter voor mijn gevoel.
Groet Koos
Zonder verder iets aan te passen geen verschil gemerkt, eerder slechter voor mijn gevoel.
Groet Koos