Duurzaamheid HPI 2Ten ?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik wil graag wat ervaringen horen van rijders met een HPI 2Ten ontsteking.
Het gaat hier om de 2Ten versie met de goud/oranje grondplaat en 55w lichtspoel.
Er gaan verhalen rond dat ze kapot gaan , de vraag is alleen wanneer. Klopt dat ?
Bekend is dat de oude HPI gegarandeerd kapot ging , de 2Ten is al beter heb ik begrepen.
Heb hem nu ca 2 jaar op een 60cc RS , vooralsnog zonder problemen.
Om warmte-ontwikkeling tegen te gaan rijd ik al zonder ontstekingsdeksel.
Heb er een innertie schijf (verzwaring) op gemonteerd om toch nog enige vliegwielwerking te verkrijgen.
e.e.a. in combinatie met een goede 6V spanningsregelaar.
De MVT zou beter zijn ? Maar die heeft nog minder vliegwielwerking , dat houd me tegen om er een aan te schaffen.
Ook heb ik begrepen dat Kreidlerservice de 2Ten niet meer verkoopt ivm problemen.
Wat is jullie mening/ervaring ?
mvg: Caspar
Het gaat hier om de 2Ten versie met de goud/oranje grondplaat en 55w lichtspoel.
Er gaan verhalen rond dat ze kapot gaan , de vraag is alleen wanneer. Klopt dat ?
Bekend is dat de oude HPI gegarandeerd kapot ging , de 2Ten is al beter heb ik begrepen.
Heb hem nu ca 2 jaar op een 60cc RS , vooralsnog zonder problemen.
Om warmte-ontwikkeling tegen te gaan rijd ik al zonder ontstekingsdeksel.
Heb er een innertie schijf (verzwaring) op gemonteerd om toch nog enige vliegwielwerking te verkrijgen.
e.e.a. in combinatie met een goede 6V spanningsregelaar.
De MVT zou beter zijn ? Maar die heeft nog minder vliegwielwerking , dat houd me tegen om er een aan te schaffen.
Ook heb ik begrepen dat Kreidlerservice de 2Ten niet meer verkoopt ivm problemen.
Wat is jullie mening/ervaring ?
mvg: Caspar
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Hallo Caspar,
heft nieks met de kleur van de Grondplaat te doen......
3 x de hooftspanningsspoel doorgebrannt...., dan gewisselt op MVT Digital
MVT geen problemen gehad...., en ook meer licht...., ook genoeg spanning voor een claxon
je kan ook extramassa op een MVT binnenrotor schroeven, so als bij Leopold...
is een ignitech geen option voor je? met Kokusanvliegwiel? viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech
kan ermee ook zonder akku
Bij Leopold sijn 110 de Jager moet er ook een erin.... lange slag en lange drijfstang... !!!
heft nieks met de kleur van de Grondplaat te doen......
3 x de hooftspanningsspoel doorgebrannt...., dan gewisselt op MVT Digital
MVT geen problemen gehad...., en ook meer licht...., ook genoeg spanning voor een claxon
je kan ook extramassa op een MVT binnenrotor schroeven, so als bij Leopold...
is een ignitech geen option voor je? met Kokusanvliegwiel? viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech
kan ermee ook zonder akku
Bij Leopold sijn 110 de Jager moet er ook een erin.... lange slag en lange drijfstang... !!!
- Bijlagen
-
- IMG_1563.JPG (90.62 KiB) 16631 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
en dat heet niks,Caspar schreef:
Heb hem nu ca 2 jaar op een 60cc RS , vooralsnog zonder problemen.
mvg: Caspar
hoeveel km volgas op een stuk? ik maak je HPI op een eifeltourrit kapot.....
et is een raceontsteking, en racen voor 20 min is zeker geen probleem, ma met een tour rijden van 100km met veel touren, dan is die kapot...
HPI, over Emilio heft een goede service gedan, , elke keer snel repariert voor 0€, ma da heb ik nieks van, als ik 100km van tehuis moet de ADAC opbellen...
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Mijn hpi (rode grondplaat) was 2 weken geleden ook kapot gegaan, hiermee heb ik +-2700 km gereden. Afgelopen maandag ben ik naar Bree gereden om hem door te laten meten en hij bleek inderdaad doorgebrand.
Ik heb toen een nieuwe gekocht voor 75 euro en ben eens benieuwd hoelang deze het vol gaat houden.. Als hij weer zo vlug kapot gaat dan ga ik voor een andere ontsteking dan hpi..
Groeten Bas
Ik heb toen een nieuwe gekocht voor 75 euro en ben eens benieuwd hoelang deze het vol gaat houden.. Als hij weer zo vlug kapot gaat dan ga ik voor een andere ontsteking dan hpi..
Groeten Bas
- Bijlagen
-
- IMG-20160404-WA0005-770x1300.jpg (195.04 KiB) 16601 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik ben het met Roman eens, als men het over onderdelen, of een motorblok hebben praat echt bijna 99% hier in thermen van jaren, ik rijdt al zeker 10jaar met bv een snelle 60cc of race ontsteking (you name it) maar mij zegt het geen ene malle moer, bedoel het niet lelijk hoor. Maar je kunt beter praten in hoeveel kilometers en dan ook vooral de omstandigheden waaronder hetgeen gefunctioneerd heeft.
Is het niet eens een veel beter idee om een kokusan geschikt te maken als race ontsteking? Heb je in ieder geval nog enigzins een beetje vliegwiel werking.
Is het niet eens een veel beter idee om een kokusan geschikt te maken als race ontsteking? Heb je in ieder geval nog enigzins een beetje vliegwiel werking.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
nozems schreef:Ik ben het met Roman eens, als men het over onderdelen, of een motorblok hebben praat echt bijna 99% hier in thermen van jaren, ik rijdt al zeker 10jaar met bv een snelle 60cc of race ontsteking (you name it) maar mij zegt het geen ene malle moer, bedoel het niet lelijk hoor. Maar je kunt beter praten in hoeveel kilometers en dan ook vooral de omstandigheden waaronder hetgeen gefunctioneerd heeft.
Is het niet eens een veel beter idee om een kokusan geschikt te maken als race ontsteking? Heb je in ieder geval nog enigzins een beetje vliegwiel werking.
MVT zijn ook zeer betrouwbaar , ik heb er 1 voor Leopold gemaakt met ook meer vliegwiel effect / werking .
Er is vrij simpel een rotor met meer vliegwiel effect te draaien en de magneten over te zetten ,ik heb er zo al vele gemaakt .
Maar HPI heeft nog altijd de betere ontsteking curve , maar helaas zijn ze nooit echt goed getest geweest bij HPI..... Toen ik ze ben gaan verkopen in 2010 zijn er helaas best wel veel problemen met de warmte ontwikkeling, helaas hebben ze dit na al die tijd nog niet echt onder controle .
Het is een zeer mooi en goed werkend product alleen de levensduur is een probleem .
Johan
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
loopt nog altijd
heeft een lange tijd op de 60cc p&p gelopen
de 70cc de jager en nu op de 60cc de jager
HPI gebruiken wij niet meer alleen nog kokusan en MVT
heeft een lange tijd op de 60cc p&p gelopen
de 70cc de jager en nu op de 60cc de jager
HPI gebruiken wij niet meer alleen nog kokusan en MVT
- Bijlagen
-
- IMG_1639.JPG (137.19 KiB) 16502 keer bekeken
-
- IMG_1636.JPG (149.01 KiB) 16502 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.
Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .
Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.
Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .
Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
jaja Caspar, je weet nu alt alle problemén met de MVT en heft ma zelfs geen gerijd en nieks zelfs getest........, de Ankerplaat van de MVT is coud, max 39° .... ma de Binnenrotor is van de Krukas max 55 Graden warm.... op de Eifelrit getest met een Laserpistole... met Ontstekingsdeksel en gatten
en de extramassa kan je ook 1000g zwaar maaken....als je dat moet hebben....
nu dan maak je ma de MVT negativ.... manche brauchen länger zum Lernen
en in NL met so veel zand op de straat rijden zonder Ontstekingsdeksel is "Murks", dat weet je zelfs denk ik....
is geen probleem.... die hebben genoeg autos loopen ook in Limburg
en de extramassa kan je ook 1000g zwaar maaken....als je dat moet hebben....
nu dan maak je ma de MVT negativ.... manche brauchen länger zum Lernen
en in NL met so veel zand op de straat rijden zonder Ontstekingsdeksel is "Murks", dat weet je zelfs denk ik....
is geen probleem.... die hebben genoeg autos loopen ook in Limburg
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Caspar schreef:Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.
Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .
Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven
HPI is niet ten dode opgeschreven , er moet alleen een afdoende oplossing komen voor de warmte ontwikkeling .
Als je de gas reactie wil van een racer ....zal je nooit het vliegwiel effect van een kokusan of motoplat kunnen krijgen .
Het is lastige om de midden weg te bereiken zowel wat vliegwiel werking maar toch een geweldige gasreactie , Het is maar waar je zelf voor kiest .Vele mensen vele wensen .
De MVT is op het moment gewoon een goede oplossing voor het wat snellere werk .
Johan
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
@Roman : nee , dan begrijp je me toch verkeerd.
Ik overweeg een MVT aan te schaffen. Daarom denk ik hier hardop na en geef mijn vooroordelen en mening zodat we samen een discussie op gang krijgen over een betrouwbare ontsteking mét een vliegwiel werking.
Ik overweeg een MVT aan te schaffen. Daarom denk ik hier hardop na en geef mijn vooroordelen en mening zodat we samen een discussie op gang krijgen over een betrouwbare ontsteking mét een vliegwiel werking.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik denk dat de HPI2010 niet te dode is opgeschreven maar (nog steeds) verbetering behoeft.
Ondertussen zou men toch duidelijk moeten hebben wat de zwakke punt is tav straatgebruik ?
Begreep vorig jaar van iemand dat Mamba Johan de spoelen van de defecte laat overwikkelen via een contact van Harrie van Hout ??
Als die wel heel blijven dat is daar een (deel) van de oplossing te vinden.
Afgelopen week een HPI2010 die het nog wel deed maar waar de hele curve verdwenen was...
De ontsteking is buiten garantie zonder morren gereapareerd door HPI
Wat het defect / wat de oorzaak was kon men niet duidelijk maken.
Van alle verkochte MVT onstekingen is er nog niet één retour gekomen.
Ook met Kokusan geen problemen (de officiële versie dan) de hele goedkope imitaties heb ik een aantal slecht berichten over gehoord.
En natuurlijk niet onbelangrijk in het rijtje ontstekingen, de PVL blijft zonder problemen zijn werk doen.
De combinatie van Kokusan met Ignitech CDI waar Roman mee aan het knutselen sloeg lijkt ook succesvol te zijn (& programmeerbaar )
Ondertussen zou men toch duidelijk moeten hebben wat de zwakke punt is tav straatgebruik ?
Begreep vorig jaar van iemand dat Mamba Johan de spoelen van de defecte laat overwikkelen via een contact van Harrie van Hout ??
Als die wel heel blijven dat is daar een (deel) van de oplossing te vinden.
Afgelopen week een HPI2010 die het nog wel deed maar waar de hele curve verdwenen was...
De ontsteking is buiten garantie zonder morren gereapareerd door HPI
Wat het defect / wat de oorzaak was kon men niet duidelijk maken.
Van alle verkochte MVT onstekingen is er nog niet één retour gekomen.
Ook met Kokusan geen problemen (de officiële versie dan) de hele goedkope imitaties heb ik een aantal slecht berichten over gehoord.
En natuurlijk niet onbelangrijk in het rijtje ontstekingen, de PVL blijft zonder problemen zijn werk doen.
De combinatie van Kokusan met Ignitech CDI waar Roman mee aan het knutselen sloeg lijkt ook succesvol te zijn (& programmeerbaar )
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
ah, okay, wel dan beter een ignitech...met Kokusan ankerplaat en Vliegwiel...., ook niet duurder...Caspar schreef:@Roman : nee , dan begrijp je me toch verkeerd.
Ik overweeg een MVT aan te schaffen. Daarom denk ik hier hardop na en geef mijn vooroordelen en mening zodat we samen een discussie op gang krijgen over een betrouwbare ontsteking mét een vliegwiel werking.
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik heb vorig seizoen 2500 km probleemloos met de HPI 2 Ten gereden.
Wel was (nieuw uit de doos) de bobine defect, sloeg over boven 10.500 toeren. Deze is toen meteen omgeruild door de leverancier.
Wel was (nieuw uit de doos) de bobine defect, sloeg over boven 10.500 toeren. Deze is toen meteen omgeruild door de leverancier.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Wie verkoopt dan die hele goedkope imitaties? Born2brom? Die biedt ze wel voor minder aan dus ik vind dat als er een imitatie geleverd wordt door wie dan ook dat dit openlijk bekend mag worden gemaakt. Anders gaat de goede naam van een produkt er aan en daar heb jij dan ook last van Klaasjan.KJ schreef:Van alle verkochte MVT onstekingen is er nog niet één retour gekomen.
Ook met Kokusan geen problemen (de officiële versie dan) de hele goedkope imitaties heb ik een aantal slecht berichten over gehoord.
Ik krijg de Tomos ontsteking met cdi niet knap aan het vonken dus overweeg een Kokusan erbij te kopen voor de Mustang en dan is Amstelveen dichtbij dus aantrekkelijk i.c.m. de aangeboden prijs. Die op de RS doet het goed daar heb ik op 12 volt geen klagen over.
Gr.,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Klaas Jan je spreekt over imitatie Kokusan? Is het niet gewoon grijze import buiten de importeur om?
Enzo
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
goed dat het in de Niederlanden het zelfde is dan in Duitsland ...
alle produkten van de lieveranciers, die voor een atraktive een geode prijs de spullen verkoopen, van deze lieveranciers loopen de spullen alle stuk, of is B quialitait , en ma van deze shops
alles immi spullen....
alle produkten van de lieveranciers, die voor een atraktive een geode prijs de spullen verkoopen, van deze lieveranciers loopen de spullen alle stuk, of is B quialitait , en ma van deze shops
alles immi spullen....
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
En wat loopt er stuk dan aan de Kokusan van Born2Brom? Ik zie daar geen grote verschillen aan mbt die ik via Leertouwer had. Ik weet niet beter dan dat die van B2B gewoon goed loopt.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
De bal ligt bij Klaasjan, ik heb er nu wel spijt van dat ik een firmanaam genoemd heb. Ik bedoel er alleen maar mee dat hij de goedkoopste aanbieder is en dat als er iemand spreekt over imitatie handel dan gaat mijn verdenking gelijk naar de goedkoopste. Ik ben wel blij dat zich gelijk iemand meldt met een positieve ervaring met dit product van genoemde leverancier.
Hopelijk wordt dit opgehelderd.
Verder on-topic maar weer.
Eric
Hopelijk wordt dit opgehelderd.
Verder on-topic maar weer.
Eric
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik kreeg vandaag een mailtje van HPI of ik mijn omschrijving van de ontsteking in webshop wil aanpassen , de rode CDI mag absoluut niet op de HPI 2 TEN gebruikt worden en ook niet de rode 2 curve CDI deze zijn alleen geschikt voor de binnenrotor ontstekingen .
Johan
Johan
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Volgens mij heb ik in een Zundapp topic wel eens gelezen dat de Kokusan imi's (voor zover dat kan) een ander nummer in het vliegwiel hadden en volgens mij had mijn B2B Kokusan de juiste nummers.
Overigens vind het taboe wat er rust op het niet met man en paard noemen van bedrijven die underperformen totale onzin. Dan krijg je bedrijven die dus nooit gechallenged worden op de kwaliteit die ze leveren. Er is immers geen keurmerk voor Kreidler onderdelen. Als iemand goed geld vraagt voor onderdelen of diensten dan moet ie dat ook kunnen verantwoorden. Betaal je heel weinig dan neem je een risico en moet je niet zeuren. Slechts mijn bescheiden mening.
Maar inderdaad off topic.
Overigens vind het taboe wat er rust op het niet met man en paard noemen van bedrijven die underperformen totale onzin. Dan krijg je bedrijven die dus nooit gechallenged worden op de kwaliteit die ze leveren. Er is immers geen keurmerk voor Kreidler onderdelen. Als iemand goed geld vraagt voor onderdelen of diensten dan moet ie dat ook kunnen verantwoorden. Betaal je heel weinig dan neem je een risico en moet je niet zeuren. Slechts mijn bescheiden mening.
Maar inderdaad off topic.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------lazy rider schreef:Caspar schreef:Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.
Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .
Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven
HPI is niet ten dode opgeschreven , er moet alleen een afdoende oplossing komen voor de warmte ontwikkeling .
Johan
bij motoplat binnenrotor + cross motoplat vliegwiel zitten de spoelen in het rode kunstof .
daar gaat bijna nooit een spoel kapot ..
het moet toch voor een zaak [als hpi] zo te meten zijn waarom die motoplat spoelen zo goed zijn ..
meet de spanning ... Amp ...... draadsoort ,,dikte / enz.
en wikkel dan eens een spoel op dezelfde manier ..
nu gaan de hpi spoelen 20 jaar kapot .
##
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Eric, Jij bent gewoon duidelijk! Ik geloof er niet zo in dat er imi van Kokusan gemaakt word die dan alleen door b2b word verkocht. Ik denk dat b2b met wat minder winst genoegen neemt.jamojamo schreef:De bal ligt bij Klaasjan, ik heb er nu wel spijt van dat ik een firmanaam genoemd heb. Ik bedoel er alleen maar mee dat hij de goedkoopste aanbieder is en dat als er iemand spreekt over imitatie handel dan gaat mijn verdenking gelijk naar de goedkoopste. Ik ben wel blij dat zich gelijk iemand meldt met een positieve ervaring met dit product van genoemde leverancier.
Hopelijk wordt dit opgehelderd.
Verder on-topic maar weer.
Eric
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Volgens mij haalt hij ze rechtstreeks uit China. Maar de vraag blijft waar het probleem dan zit. Bij B2B kun je ook gewoon de CDI met Zundapp logo kopen en dan is ie nog steeds de goedkoopste. Ben wel benieuwd naar de problemen waar men tegenaan gelopen is.
- kuuk
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
- Locatie: amstelveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Geen problemen.mvl schreef:Volgens mij haalt hij ze rechtstreeks uit China. Maar de vraag blijft waar het probleem dan zit. Bij B2B kun je ook gewoon de CDI met Zundapp logo kopen en dan is ie nog steeds de goedkoopste. Ben wel benieuwd naar de problemen waar men tegenaan gelopen is.
Zijn originele Kokusan.
Gaan nooit stuk. Die van mij zit al 11 jaar op m'n RS.
Het komt wel eens voor dat iemand een draadje afklemt bij montage.
Vind de stator niet leuk. Maar de klant krijgt dan een nieuwe stator.
Want een tevreden klant is een terugkerende klant.
Ruilen of terugbrengen mag ook nog na maanden of een jaar.
Bonnetje kwijt geen probleem. Allemaal eerlijke mensen.