We zijn weer in onderhandelingspositie met de verkoper.Dimage schreef:Ik was en ben nog steeds van mening dat de Kreidler potentie heeft.
Maar ja, ik vond het sleutelen/restaureren altijd veel leuker als het rijden zelf, dus ik ben niet geheel objectief.
Ik kan er helemaal in mee gaan met de andere opmerkingen dat 1.000 euro teveel geld is voor deze Kreidler.
Vergeet echter niet dat wanneer je echt een nette Kreidler wilt, waar je direct en onbezorgt mee kunt wegrijden onderhand ook aardig onbetaalbaar is geworden.
En versleuteld wil ik de Kreidler niet echt noemen, want voor zover ik kan beoordelen is dit origineel een Kreidler Super Cockpit.
De eigenaar heeft waarschijnlijk een wat snellere Kreidler gewild en heeft gekozen voor de makkelijkste weg door er RS blok onder te zetten.
Nu bij de verkoop heeft hij het originele blok weer terug geplaatst.
Affijn, bekijk de folder maar eens, dan zie je wat ik bedoel;
viewtopic.php?t=12624
Vraag de verkoper anders eens wat zijn laagste prijs is en kijk dan tevens op marktplaats wat de benodigde onderdelen kosten die aan vervanging toe zijn.
Maak dan vervolgens voor je zelf een rekensom en of je dat de moeite waard vindt.
Het beste is eigenlijk eerst de onkosten op te tellen en dit vervolgens aan de verkoper te laten zien.
Je kan dan aan de hand daarvan (eerlijk) laten zien, waarom je zijn vraagprijs teveel vindt.
Het is de eerste eigenaar en als hij ziet dat je van plan bent hem weer in goede staat terug te brengen, dan gunt hij je misschien de Kreidler voor een aangename prijs (omdat hij in goede handen komt).
Ik ben niet meer zo thuis in de onderdeelprijzen, maar voorzichtig geschat (het staat iedereen vrij dit aan te vullen, of verbeteren);
Voorvork: 100,-
Cockpit: 150,-
Tank: 250,-
Nieuwe velgen en spaken: 250,-
Overige onderdelen*: 150,-
Totaal: 900,-
* Als je toch aan het demonteren bent, dan is het het beste alles te vernieuwen, wat er maar te vernieuwen valt (ketting, kabels, wiellagers, achterbrugbussen etc)
Een tank laten uitdeuken en opnieuw verchromen kost al gauw tegen de 250 euro, het is dan beter gelijk een nette tank te kopen voor het geld want je bent niet altijd gegarandeerd van een goed resultaat (afhankelijk van de deuk en de chromer).
Reken daarbij, dat er een kans is dat je wellicht een blokrevise moet laten doen. Wanneer een blok lang stil heeft gestaan willen ze namelijk nog wel eens gaan lekken op de keerringen.
Grtz Frans
Edit: Foto's van Marktplaats even aan mijn bericht toegevoegd, praat wat makkelijker.
Bod van 750 euro was geaccepteerd.
Ik probeer er nog wat vanaf te praten, omdat er toch nog wel het een en ander aan moet gebeuren.