Buffeltank op MP te koop

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Buffeltank op MP te koop

#1 Bericht door Jan » 12 sep 2022, 17:02

Mannen,
Op MP staat er in Nieuwkoop een buffeltank te koop en een oud collega van me belde mij met de vraag of dat een leuk project voor hem is.
Hij heeft ‘n Eitank opgeknapt en vindt de buffeltank ook wel wat hebben, vandaar
De vr pr is inmiddels verhoogd naar €2000,-
Ik vind €1200,- goed betaald, wat vinden jullie hiervan.
Hij wil een volledige restauratie gaan doen.


https://link.marktplaats.nl/m1884987904 ... ios_tablet

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#2 Bericht door wimv8 » 12 sep 2022, 17:52

Tja, dan is dit een overbodige vraag.
Hij staat voor 2000 en je hebt er 1200 voor over.
Dit gaat 'm dan ieder geval waarschijnlijk niet worden.

Gr. Wim

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 sep 2022, 18:00

lekker laten staan dat geverfde ding

Enzo

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#4 Bericht door Jan » 12 sep 2022, 19:21

Sorry Wim, het staat verkeerd geschreven, ik heb er niks voor over, want ik heb er geen belang bij, ik help mijn oud collega om tot een oordeel te komen.
De verkoper mag vragen wat hij wil, ik schat in dat €1200,- goed betaald is.
En anders wat Tjerry zegt, laten staan dat geverfde ding.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#5 Bericht door Gps » 12 sep 2022, 19:51

Ik ben bang dat je het met 1200 niet gaat redden.

De prijzen zijn op dit moment gewoon bizar. Er word meer gevraagd en gekregen, als wat een brommer van 30 jaar oud waard is.

Denk dat je beter hier vraagt wat de mensen te koop hebben.

Voorbeeldje van iemand die ik bijna een email gestuurd had, om te vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is.:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ler-eitank

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#6 Bericht door Jan » 12 sep 2022, 20:04

En zonder kenteken hé!
Deze gebruikers waarderen Jan voor dit bericht:
Gps (12 sep 2022, 22:23)
Waardering: 9.09%

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#7 Bericht door hermanp » 12 sep 2022, 20:28

Gewoon laten staan.

capriv8driver
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#8 Bericht door capriv8driver » 13 sep 2022, 09:47

Gps schreef: 12 sep 2022, 19:51 Ik ben bang dat je het met 1200 niet gaat redden.

De prijzen zijn op dit moment gewoon bizar. Er word meer gevraagd en gekregen, als wat een brommer van 30 jaar oud waard is.

Denk dat je beter hier vraagt wat de mensen te koop hebben.

Voorbeeldje van iemand die ik bijna een email gestuurd had, om te vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is.:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ler-eitank
Zou je nog wel aan deze Kreidler willen beginnen? Hier gaat nog veel tijd en geld inzitten.

Maar goed als ik de biedingen zie, zijn er nog mensen die dit willen betalen en zolang er mensen zijn die willen betalen verkoopt hij ook. Even kijken door zijn advertenties heeft hij er nog een stuk of 10 Kreidlers staan en betreft het een handelaar.

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#9 Bericht door wimv8 » 13 sep 2022, 09:59

De (te hoge) bieders zijn handelaren die zo de prijzen hoog houden :wink:
Als je ze vraagt kom m maar halen voor dat bedrag, komen/reageren ze niet.

Komen ze wel, dan hadden zij expres zo hoog geboden om uitgenodigd te worden
en bieden ter plaatse lager, want uh, ja ik zag dit en dat niet op de foto.
Maar zij zijn er (bijna)wel zeker van dat er tussendoor ieder
geval niet hoger geboden :wink:

Gr. Wim.

capriv8driver
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#10 Bericht door capriv8driver » 13 sep 2022, 10:36

wimv8 schreef: 13 sep 2022, 09:59 De (te hoge) bieders zijn handelaren die zo de prijzen hoog houden :wink:
Als je ze vraagt kom m maar halen voor dat bedrag, komen/reageren ze niet.

Komen ze wel, dan hadden zij expres zo hoog geboden om uitgenodigd te worden
en bieden ter plaatse lager, want uh, ja ik zag dit en dat niet op de foto.
Maar zij zijn er (bijna)wel zeker van dat er tussendoor ieder
geval niet hoger geboden :wink:

Gr. Wim.
Dat heb ik inderdaad ook wel mee gemaakt maar ik ben daar misschien iets harder in. Als ze veel lager gaan bieden dan wat ze al geboden hadden kun jij of ik als verkoper ook zeggen: laat maar staan. Er zijn meer kopers. Ik heb geen moeite om mensen terug naar huis te sturen als ze opeens veel lager gaat bieden dan wat ze al geboden hebt, om wat voor rede dan ook.

Een goede advertentie kenmerkt zich doordat de verkoper eerlijk is over mogelijke gebreken en ook genoeg foto's plaatst. Er kan altijd wel iets zijn wat je als verkoper over het hoofd ziet maar je kunt altijd zelf besluiten om dat gebrek even aan te pakken en dan het artikel weer in de markt te zetten of dit te compenseren of de advertentie terug te trekken, maar een veel lager bod accepteren, nope dat gaat bij mij in ieder geval niet gebeuren.

Maar goed, er zijn natuurlijk ook mensen die toch maar toehappen en voor een veel lagere prijs dan wat geboden is, verkopen. Dat moet natuurlijk iedereen voor zich zelf uit maken.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#11 Bericht door Caspar » 13 sep 2022, 10:44

Het is een spel , aan jou de keuze of je het spel meespeelt.

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#12 Bericht door Jan » 13 sep 2022, 10:58

Gaande weg, ben ik er achter gekomen dat de verkoper een handelaar is en dan ben je bij voorbaat al aan het verkeerde adres.
Mijn collega heeft me al gebeld en zoekt verder, dit gaat hem niet worden zegt hij, tenzij hij voor €1200,- mag komen kijken.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#13 Bericht door Gps » 13 sep 2022, 13:28

capriv8driver schreef: 13 sep 2022, 09:47
Gps schreef: 12 sep 2022, 19:51 Ik ben bang dat je het met 1200 niet gaat redden.

De prijzen zijn op dit moment gewoon bizar. Er word meer gevraagd en gekregen, als wat een brommer van 30 jaar oud waard is.

Denk dat je beter hier vraagt wat de mensen te koop hebben.

Voorbeeldje van iemand die ik bijna een email gestuurd had, om te vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is.:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ler-eitank
Zou je nog wel aan deze Kreidler willen beginnen? Hier gaat nog veel tijd en geld inzitten.

Maar goed als ik de biedingen zie, zijn er nog mensen die dit willen betalen en zolang er mensen zijn die willen betalen verkoopt hij ook. Even kijken door zijn advertenties heeft hij er nog een stuk of 10 Kreidlers staan en betreft het een handelaar.
Ik zou niet aan die Kreidler beginnen. Wat ik zie is er vrijwel niets meer te reden, alles zit onder de roest, en niet een beetje. die velgen krijg je met poetsen echt niet goed meer.
Nu ik hoor dat het een handelaar is verklaart dit alles voor mij.

Ik kreeg een discussie op facebook met iemand die 4000 euro vroeg voor een barrel RS.
Om het kort te houden beweerde hij dat ik voor me RM ook zeker wel 3000 kan vangen. (en hij weet niet eens dat ik er een tweede blok bij heb)
Het ergste is wel dat ik inmiddels bang ben dat hij gelijk heeft.

Hij was de RS in een paar dagen kwijt, waarbij wij alleen niet weten wat hij er voor gekregen heeft.

Wat je wel altijd kan proberen is minder bieden, en kijken of je een reactie krijgt.

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#14 Bericht door Roland » 13 sep 2022, 14:16

Maar Jan, laten we eerlijk zijn: wat jij ervan vindt is natuurlijk niet aan de orde. Speel het gewoon door aan je collega, krijg je straks ook geen verwijten.

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#15 Bericht door Jan » 13 sep 2022, 19:18

Roland, ik vind het niet veel zaaks, dat heb ik mijn collega verteld.
€1200,- is in mijn ogen goed betaald.

capriv8driver
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#16 Bericht door capriv8driver » 13 sep 2022, 20:21

Gps schreef: 13 sep 2022, 13:28
capriv8driver schreef: 13 sep 2022, 09:47
Gps schreef: 12 sep 2022, 19:51 Ik ben bang dat je het met 1200 niet gaat redden.

De prijzen zijn op dit moment gewoon bizar. Er word meer gevraagd en gekregen, als wat een brommer van 30 jaar oud waard is.

Denk dat je beter hier vraagt wat de mensen te koop hebben.

Voorbeeldje van iemand die ik bijna een email gestuurd had, om te vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is.:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ler-eitank
Zou je nog wel aan deze Kreidler willen beginnen? Hier gaat nog veel tijd en geld inzitten.

Maar goed als ik de biedingen zie, zijn er nog mensen die dit willen betalen en zolang er mensen zijn die willen betalen verkoopt hij ook. Even kijken door zijn advertenties heeft hij er nog een stuk of 10 Kreidlers staan en betreft het een handelaar.
Ik zou niet aan die Kreidler beginnen. Wat ik zie is er vrijwel niets meer te reden, alles zit onder de roest, en niet een beetje. die velgen krijg je met poetsen echt niet goed meer.
Nu ik hoor dat het een handelaar is verklaart dit alles voor mij.

Ik kreeg een discussie op facebook met iemand die 4000 euro vroeg voor een barrel RS.
Om het kort te houden beweerde hij dat ik voor me RM ook zeker wel 3000 kan vangen. (en hij weet niet eens dat ik er een tweede blok bij heb)
Het ergste is wel dat ik inmiddels bang ben dat hij gelijk heeft.

Hij was de RS in een paar dagen kwijt, waarbij wij alleen niet weten wat hij er voor gekregen heeft.

Wat je wel altijd kan proberen is minder bieden, en kijken of je een reactie krijgt.
Ik heb mijn Kreidler LF gekocht voor 600 in 2017 en hoewel de delen behalve de motor nog in redelijke staat waren, gaat er ongemerkt toch redelijk wat geld inzitten. Ik heb er 2000 euro in totaal inzitten met de 5 bak, tig andere aanpassingen en spuitwerk. Nu kan ik gelukkig alles zelf, maar als je alles moet uitbesteden of nieuw kopen word zo'n Kreidler snel een dure bezigheid.

Maar een Kreidler die zo roestig en kapot is als die in de advertentie, liever niet. Laat maar mooi staan tenzij je er plezier aan beleefd om veel geld en tijd er in te stoppen.

Wat je voor een Kreidler kunt krijgen? De markt dicteert de prijs. Er was een tijd en dat is maar een paar jaar geleden, voor de corona crisis, dat je voor een mooie kreidler RMC of een Kreidler met mooie spullen makkelijk 4 tot 10k kwijt was en vaak binnen korte tijd verkocht was. Zelfs die sloop kreidler uit de advertentie werd toen voor veel geld verkocht. Die tijd is echter voorlopig wel voorbij. Eerst zal de economie voor de normale burgers beter moeten gaan.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#17 Bericht door hermanp » 13 sep 2022, 21:01

capriv8driver schreef: 13 sep 2022, 20:21
Gps schreef: 13 sep 2022, 13:28
capriv8driver schreef: 13 sep 2022, 09:47

Zou je nog wel aan deze Kreidler willen beginnen? Hier gaat nog veel tijd en geld inzitten.

Maar goed als ik de biedingen zie, zijn er nog mensen die dit willen betalen en zolang er mensen zijn die willen betalen verkoopt hij ook. Even kijken door zijn advertenties heeft hij er nog een stuk of 10 Kreidlers staan en betreft het een handelaar.
Ik zou niet aan die Kreidler beginnen. Wat ik zie is er vrijwel niets meer te reden, alles zit onder de roest, en niet een beetje. die velgen krijg je met poetsen echt niet goed meer.
Nu ik hoor dat het een handelaar is verklaart dit alles voor mij.

Ik kreeg een discussie op facebook met iemand die 4000 euro vroeg voor een barrel RS.
Om het kort te houden beweerde hij dat ik voor me RM ook zeker wel 3000 kan vangen. (en hij weet niet eens dat ik er een tweede blok bij heb)
Het ergste is wel dat ik inmiddels bang ben dat hij gelijk heeft.

Hij was de RS in een paar dagen kwijt, waarbij wij alleen niet weten wat hij er voor gekregen heeft.

Wat je wel altijd kan proberen is minder bieden, en kijken of je een reactie krijgt.
Ik heb mijn Kreidler LF gekocht voor 600 in 2017 en hoewel de delen behalve de motor nog in redelijke staat waren, gaat er ongemerkt toch redelijk wat geld inzitten. Ik heb er 2000 euro in totaal inzitten met de 5 bak, tig andere aanpassingen en spuitwerk. Nu kan ik gelukkig alles zelf, maar als je alles moet uitbesteden of nieuw kopen word zo'n Kreidler snel een dure bezigheid.

Maar een Kreidler die zo roestig en kapot is als die in de advertentie, liever niet. Laat maar mooi staan tenzij je er plezier aan beleefd om veel geld en tijd er in te stoppen.

Wat je voor een Kreidler kunt krijgen? De markt dicteert de prijs. Er was een tijd en dat is maar een paar jaar geleden, voor de corona crisis, dat je voor een mooie kreidler RMC of een Kreidler met mooie spullen makkelijk 4 tot 10k kwijt was en vaak binnen korte tijd verkocht was. Zelfs die sloop kreidler uit de advertentie werd toen voor veel geld verkocht. Die tijd is echter voorlopig wel voorbij. Eerst zal de economie voor de normale burgers beter moeten gaan.
Je bedoelt waarschijnlijk dat alles vóór de coronacrisis goedkoper was? Mijn ervaring is dat er de laatste tijd ook voor complete en bijna zinloze restauratieprojecten de hoofprijs gevraagd en gekregen wordt.

kabouter
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#18 Bericht door kabouter » 13 sep 2022, 21:45

Jan schreef: 12 sep 2022, 20:04 En zonder kenteken hé!
Op buffeltank zit wel een kenteken bij .

capriv8driver
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 dec 2021, 20:59
Locatie: 046 Limburg
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#19 Bericht door capriv8driver » 13 sep 2022, 22:24

hermanp schreef: 13 sep 2022, 21:01

Je bedoelt waarschijnlijk dat alles vóór de coronacrisis goedkoper was? Mijn ervaring is dat er de laatste tijd ook voor complete en bijna zinloze restauratieprojecten de hoofprijs gevraagd en gekregen wordt.
Kreidler op zich waren voor de corona duurder, die zag je aan het begin van de corona crisis behoorlijk in prijs zakken dan nu maar onderdelen waren juist goedkoper. Voor mijn kreidler kocht ik 2018, twee indirecte 4 gang blokken en de ingewanden van een 5 gang met kick starter voor 400 euro. Kijkend op marktplaats of ebay betaal je voor een 4 gang blok al snel 400 of meer.

Even kijkend op Marktplaats, een kick starter as zit nu rond de 175 tot 200 euro. 2 weken geleden stond er een advertentie voor alleen een 5 gang hoofd en hulp as met tandwielen, vraagprijs 450 euro en schijnbaar is het verkocht. 4 bakjes, afhankelijk indirect of direct begint nu ook pas rond de 400 euro.

Edit ik had de advertentie terug gevonden, Het was 5 gang hoofd en hulp as met tandwielen en schakelwals voor 425 euro. Hier nog een setje om je 4 bak direct om te bouwen: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... t-kreidler Voor 725 euro. koopje toch?

Voor de fun heb ik ook even gekeken voor de duurste kreidler. https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... t-zwitsers

En de goedkoopste: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... eidler-mp3

:D :D

Ok een beetje flauw van me zo'n Flory.

Deze dan: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 0-k-53-308

De meeste Kreidlers zitten nu tussen de 2500 en 5000 euro.

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#20 Bericht door Jan » 18 sep 2022, 14:11

https://link.marktplaats.nl/m1886616716 ... ios_tablet


Nieuw project ipv de buffeltank die mijn collega zoekt.
Hondekop vindt hij ook wel oke.

Vraag is: is een K54/52 een echte Hondekop?
Ik dacht dat de K54/51 wel een echte Hondekop is, maar???

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 sep 2022, 14:27

Jan schreef: 18 sep 2022, 14:11 https://link.marktplaats.nl/m1886616716 ... ios_tablet


Nieuw project ipv de buffeltank die mijn collega zoekt.
Hondekop vindt hij ook wel oke.

Vraag is: is een K54/52 een echte Hondekop?
Ik dacht dat de K54/51 wel een echte Hondekop is, maar???
K54/51 is Gt uit Zwitserland
K54/52 is Gt uit Duitsland

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Buffeltank op MP te koop

#22 Bericht door Jan » 18 sep 2022, 14:47

Top Tjerry, bedankt.

Plaats reactie