Hij valt breder over het frame dan origineel ( tunnel). Gaten komen uit. Dis geen probleem
Enzo
Hij valt breder over het frame dan origineel ( tunnel). Gaten komen uit. Dis geen probleem
Bedankt voor je informatie en foto's.Nitram_Gr schreef: ↑21 jun 2022, 22:41 Ik had de tank oo de zaak late bezorgen dus ik had niet heel veel tijd om hem eens heel grondig te inspecteren. Thuis gekomen uit de doos om alles eens oo het gemak te bekijken. Helaas bleek er een stukje chroom van een van de voorste oor tijdens transport er al vanaf te zijn. In het zon licht zijn echt wel wat oneffenheden te zien voor aan de bovenzijde op de vouw naar beneden en het tankgat is ook niet 100% strak afgewerkt. Als je goed in de zon kijkt zijn er ook slijpsporen zichtbaar. Ik heb contact met de verkoper gezocht en we zijn overeen gekomen Day deze niet voldoet aan de verwachtingen ( de verkoper had immers een 100% tank beloofd) na wat gesteggel heen en weer word de tank weer opgehaald en gaan zij in India een nieuwe voor mij maken. De nieuwe zal voorzien worden van 3 lagen namelijk nikkel, koper en chroom en deze wordt strakker afgewerkt . Ik ben benieuwd wordt vervolgd.
Uw informatie is zeer nuttig.Nitram_Gr schreef: ↑24 jun 2022, 10:01 Ik heb 425 euro betaald all in, dus inclusief verzenden douane alles. De stikkers en de knieflappen passen zoals origineel en ik heb de tank op het frame gepast dat is ook helemaal goed. De aansluiting van de bezinekraan is ook als origineel. De ontvangen tank was verchroomd koud op het staal. Ik krijg een nieuwe met 3 lagen 1 laag nikkel 1 laag koper en 1 laag chroom zodat deze netter is als de eerst geleverde allemaal zonder extra kosten. De 1e tank word weer bij me opgehaald door hun Forwarder allemaal zonder extra kosten. En ook zonder erge s moeilijk over te doen.
Een goede koper laag is de eerste stap in het verchroom proces (bij sier chroom). Koper zorgt voor een beter hechting, roest bescherming en koper is veel makkelijker te polijsten zodat je geen slijp sporen meer ziet.
Het is waar!capriv8driver schreef: ↑26 jun 2022, 21:00Een goede koper laag is de eerste stap in het verchroom proces (bij sier chroom). Koper zorgt voor een beter hechting, roest bescherming en koper is veel makkelijker te polijsten zodat je geen slijp sporen meer ziet.
De rede waarom de koper laag word overgeslagen is kosten en tijd. Maar je kunt het wel zien. Als er een koper laag gebruikt is "kleurt" het nikkel iets. De nikkel is minder fel en krijgt een warmere tint. Als er alleen een nikkel laag gebruikt word krijg je een blauwige gloed, ik moet er wel bij zeggen dat dit ook afhangt van de gebruikte nikkel soort.marafado schreef: ↑26 jun 2022, 22:08Het is waar!capriv8driver schreef: ↑26 jun 2022, 21:00Een goede koper laag is de eerste stap in het verchroom proces (bij sier chroom). Koper zorgt voor een beter hechting, roest bescherming en koper is veel makkelijker te polijsten zodat je geen slijp sporen meer ziet.
Het probleem is of ze de koperlaag al dan niet aanbrengen!
Nadat u de tank heeft ontvangen, kunt u dit nauwelijks meer bevestigen.
Bovendien is het feit dat ze de binnenkant van de tank bedekken voornamelijk bedoeld om brandstoflekken te voorkomen en geeft het natuurlijk ook enige bescherming aan het blik, aangezien het soldeerproces complex en problematisch is.
Ik heb goede hoop dat snel en als ze onder druk worden gezet om de kwaliteit te verhogen, we redelijk goede tanks zullen hebben.
De rede waarom nu veel voor een tank word gevraagd is omdat er niet zoveel Kreidler tanks meer zijn en veel tanks die je vind, rot en/of gedeukt of al tig keer gerepareerd zijn. Voor een gave bruikbare tank word dan de hoofd prijs gevraagd. Het zelfde verhaal met bv een 5 bak. Zeldzaam dus duur. Als ik op bv markplaats kijk voor een 5 bak valt mij niks meer in, als er mensen zijn die 1500 tot 2000 euro bieden voor een blok. De prijs kan misschien wel weer wat gaan zakken maar ik denk niet dat dit veel zal zijn zolang er geen nieuwe tanks worden gemaakt.Andy schreef: ↑27 jun 2022, 00:49 Met de juiste gereedschap is een tank fabriceren niet moeilijk en complex.
Xlmotos verkoopt tanken voor rond 100euro. Op de kreidler tanken wordt dik geld verdient, alleen omdat het kreidler is en betaald wordt.
Zou me niks verbazen dat het over een tijdje veel minder kosten.
Andy,
Het probleem is het vinden van een originele tank die nog in staat is om opnieuw te worden verchroomd.capriv8driver schreef: ↑27 jun 2022, 01:39De rede waarom de koper laag word overgeslagen is kosten en tijd. Maar je kunt het wel zien. Als er een koper laag gebruikt is "kleurt" het nikkel iets. De nikkel is minder fel en krijgt een warmere tint. Als er alleen een nikkel laag gebruikt word krijg je een blauwige gloed, ik moet er wel bij zeggen dat dit ook afhangt van de gebruikte nikkel soort.marafado schreef: ↑26 jun 2022, 22:08Het is waar!capriv8driver schreef: ↑26 jun 2022, 21:00
Een goede koper laag is de eerste stap in het verchroom proces (bij sier chroom). Koper zorgt voor een beter hechting, roest bescherming en koper is veel makkelijker te polijsten zodat je geen slijp sporen meer ziet.
Het probleem is of ze de koperlaag al dan niet aanbrengen!
Nadat u de tank heeft ontvangen, kunt u dit nauwelijks meer bevestigen.
Bovendien is het feit dat ze de binnenkant van de tank bedekken voornamelijk bedoeld om brandstoflekken te voorkomen en geeft het natuurlijk ook enige bescherming aan het blik, aangezien het soldeerproces complex en problematisch is.
Ik heb goede hoop dat snel en als ze onder druk worden gezet om de kwaliteit te verhogen, we redelijk goede tanks zullen hebben.
Hoe dan ook, je betaald 425 euro en je krijgt een imitatie tank met niet het beste chroom.
De rede waarom nu veel voor een tank word gevraagd is omdat er niet zoveel Kreidler tanks meer zijn en veel tanks die je vind, rot en/of gedeukt of al tig keer gerepareerd zijn. Voor een gave bruikbare tank word dan de hoofd prijs gevraagd. Het zelfde verhaal met bv een 5 bak. Zeldzaam dus duur. Als ik op bv markplaats kijk voor een 5 bak valt mij niks meer in, als er mensen zijn die 1500 tot 2000 euro bieden voor een blok. De prijs kan misschien wel weer wat gaan zakken maar ik denk niet dat dit veel zal zijn zolang er geen nieuwe tanks worden gemaakt.Andy schreef: ↑27 jun 2022, 00:49 Met de juiste gereedschap is een tank fabriceren niet moeilijk en complex.
Xlmotos verkoopt tanken voor rond 100euro. Op de kreidler tanken wordt dik geld verdient, alleen omdat het kreidler is en betaald wordt.
Zou me niks verbazen dat het over een tijdje veel minder kosten.
Andy,
Een beetje CNC metaal frezer zou geen moeite hebben om delen van de tank in te scannen en mallen te frezen. Een plaatwerker zou dan geen moeite mogen hebben om de tank te braseren en strak te maken voor een chroom behandeling. Probleem zal het Nederlandse uurloon zijn. Ik ken diverse mensen die hun chroom werk naar Polen sturen al weet ik niet wat het kost om een tank te laten doen. Het zal afhangen hoeveel werk er in zit maar ik denk niet dat je veel meer kwijt zou zijn dan de Indiaanse Tank. Dan zou ik voor iets meer geld, liever een originele tank opnieuw laten verchromen.
En dan haal je geen verhaal bij die oplichtermarafado schreef: ↑27 jun 2022, 17:12Het probleem is het vinden van een originele tank die nog in staat is om opnieuw te worden verchroomd.capriv8driver schreef: ↑27 jun 2022, 01:39De rede waarom de koper laag word overgeslagen is kosten en tijd. Maar je kunt het wel zien. Als er een koper laag gebruikt is "kleurt" het nikkel iets. De nikkel is minder fel en krijgt een warmere tint. Als er alleen een nikkel laag gebruikt word krijg je een blauwige gloed, ik moet er wel bij zeggen dat dit ook afhangt van de gebruikte nikkel soort.marafado schreef: ↑26 jun 2022, 22:08
Het is waar!
Het probleem is of ze de koperlaag al dan niet aanbrengen!
Nadat u de tank heeft ontvangen, kunt u dit nauwelijks meer bevestigen.
Bovendien is het feit dat ze de binnenkant van de tank bedekken voornamelijk bedoeld om brandstoflekken te voorkomen en geeft het natuurlijk ook enige bescherming aan het blik, aangezien het soldeerproces complex en problematisch is.
Ik heb goede hoop dat snel en als ze onder druk worden gezet om de kwaliteit te verhogen, we redelijk goede tanks zullen hebben.
Hoe dan ook, je betaald 425 euro en je krijgt een imitatie tank met niet het beste chroom.
De rede waarom nu veel voor een tank word gevraagd is omdat er niet zoveel Kreidler tanks meer zijn en veel tanks die je vind, rot en/of gedeukt of al tig keer gerepareerd zijn. Voor een gave bruikbare tank word dan de hoofd prijs gevraagd. Het zelfde verhaal met bv een 5 bak. Zeldzaam dus duur. Als ik op bv markplaats kijk voor een 5 bak valt mij niks meer in, als er mensen zijn die 1500 tot 2000 euro bieden voor een blok. De prijs kan misschien wel weer wat gaan zakken maar ik denk niet dat dit veel zal zijn zolang er geen nieuwe tanks worden gemaakt.Andy schreef: ↑27 jun 2022, 00:49 Met de juiste gereedschap is een tank fabriceren niet moeilijk en complex.
Xlmotos verkoopt tanken voor rond 100euro. Op de kreidler tanken wordt dik geld verdient, alleen omdat het kreidler is en betaald wordt.
Zou me niks verbazen dat het over een tijdje veel minder kosten.
Andy,
Een beetje CNC metaal frezer zou geen moeite hebben om delen van de tank in te scannen en mallen te frezen. Een plaatwerker zou dan geen moeite mogen hebben om de tank te braseren en strak te maken voor een chroom behandeling. Probleem zal het Nederlandse uurloon zijn. Ik ken diverse mensen die hun chroom werk naar Polen sturen al weet ik niet wat het kost om een tank te laten doen. Het zal afhangen hoeveel werk er in zit maar ik denk niet dat je veel meer kwijt zou zijn dan de Indiaanse Tank. Dan zou ik voor iets meer geld, liever een originele tank opnieuw laten verchromen.
In mijn geval heb ik in Nederland al een tank met nieuw chroom gekocht. Op de foto's was zelfs te zien dat de tank er goed uitzag. Toen ik de tank ontving had ik de onaangename verrassing dat de binnenkant van de tunnel verrot was en het chroom was opgeheven. En daar ging de €500...!!
Het is meer dan twee jaar geleden. Het beste is om te vergeten!marafado schreef: ↑27 jun 2022, 17:12Het probleem is het vinden van een originele tank die nog in staat is om opnieuw te worden verchroomd.capriv8driver schreef: ↑27 jun 2022, 01:39De rede waarom de koper laag word overgeslagen is kosten en tijd. Maar je kunt het wel zien. Als er een koper laag gebruikt is "kleurt" het nikkel iets. De nikkel is minder fel en krijgt een warmere tint. Als er alleen een nikkel laag gebruikt word krijg je een blauwige gloed, ik moet er wel bij zeggen dat dit ook afhangt van de gebruikte nikkel soort.marafado schreef: ↑26 jun 2022, 22:08
Het is waar!
Het probleem is of ze de koperlaag al dan niet aanbrengen!
Nadat u de tank heeft ontvangen, kunt u dit nauwelijks meer bevestigen.
Bovendien is het feit dat ze de binnenkant van de tank bedekken voornamelijk bedoeld om brandstoflekken te voorkomen en geeft het natuurlijk ook enige bescherming aan het blik, aangezien het soldeerproces complex en problematisch is.
Ik heb goede hoop dat snel en als ze onder druk worden gezet om de kwaliteit te verhogen, we redelijk goede tanks zullen hebben.
Hoe dan ook, je betaald 425 euro en je krijgt een imitatie tank met niet het beste chroom.
De rede waarom nu veel voor een tank word gevraagd is omdat er niet zoveel Kreidler tanks meer zijn en veel tanks die je vind, rot en/of gedeukt of al tig keer gerepareerd zijn. Voor een gave bruikbare tank word dan de hoofd prijs gevraagd. Het zelfde verhaal met bv een 5 bak. Zeldzaam dus duur. Als ik op bv markplaats kijk voor een 5 bak valt mij niks meer in, als er mensen zijn die 1500 tot 2000 euro bieden voor een blok. De prijs kan misschien wel weer wat gaan zakken maar ik denk niet dat dit veel zal zijn zolang er geen nieuwe tanks worden gemaakt.Andy schreef: ↑27 jun 2022, 00:49 Met de juiste gereedschap is een tank fabriceren niet moeilijk en complex.
Xlmotos verkoopt tanken voor rond 100euro. Op de kreidler tanken wordt dik geld verdient, alleen omdat het kreidler is en betaald wordt.
Zou me niks verbazen dat het over een tijdje veel minder kosten.
Andy,
Een beetje CNC metaal frezer zou geen moeite hebben om delen van de tank in te scannen en mallen te frezen. Een plaatwerker zou dan geen moeite mogen hebben om de tank te braseren en strak te maken voor een chroom behandeling. Probleem zal het Nederlandse uurloon zijn. Ik ken diverse mensen die hun chroom werk naar Polen sturen al weet ik niet wat het kost om een tank te laten doen. Het zal afhangen hoeveel werk er in zit maar ik denk niet dat je veel meer kwijt zou zijn dan de Indiaanse Tank. Dan zou ik voor iets meer geld, liever een originele tank opnieuw laten verchromen.
In mijn geval heb ik in Nederland al een tank met nieuw chroom gekocht. Op de foto's was zelfs te zien dat de tank er goed uitzag. Toen ik de tank ontving had ik de onaangename verrassing dat de binnenkant van de tunnel verrot was en het chroom was opgeheven. En daar ging de €500...!!
Kreidler tanks die te koop staan en op de foto's mooi uit zien maar uiteindelijk rot blijken te zijn zie je wel vaker. Maar een tank met nieuw chroom die rot is? Dat heb ik nog niet gezien. Om iemand bewust op te lichten ga je geen rotte tank opnieuw verchromen. Dat kost te veel geld en tijd.marafado schreef: ↑28 jun 2022, 01:37 Toen ik de tank ontving had ik de onaangename verrassing dat de binnenkant van de tunnel verrot was en het chroom was opgeheven. En daar ging de €500...!!
Het is meer dan twee jaar geleden. Het beste is om te vergeten!
Het probleem is dat Kreidler tot op de dag van vandaag nog steeds tankloos is!!
Zal een Por product zijn.jamojamo schreef: ↑28 jun 2022, 17:13 Ik heb een bloktank liggen die voor de onderste helft gecoat is met een menie achtige laag. Dus oranje meniekleur. Moet erg dik geweest zijn en is erg benzine bestendig. Als je dat kunt vinden is het misschien een optie om te proberen de tank mee dicht te krijgen?
Misschien kent iemand dit spul. De tank kwam uit Nijkerk in een partijtje onderdelen.
Gr.,
Eric