De geschiedenis van deze website kreidler.nl

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

De geschiedenis van deze website kreidler.nl

#1 Bericht door Maarten » 28 feb 2008, 17:34

De geschiedenis van deze website kreidler.nl
  • De geschiedenis van deze website begint bij de oprichter er van: Maarten Hoogervorst, geboren 06-12-1965 te Den Haag (Scheveningen) en natuurlijk bij de Duitse Kreidler fabriek, die vanaf 1951 begint met het ontwerpen en produceren van lichte brom- en motorfietsen.
    Mijn vader was al motorliefhebber en de appel valt niet ver van de boom. Als jong jochie liep ik al, samen met vriendjes, langs het grofvuil op zoek naar televisies om te "repareren" en naar alles wat interessant was. Toen een vriendje een bromfiets bij het grofvuil vond, een Mobylette, wilde ik ook wel zo iets. We mochten er mee gaan crossen op een crossveldje in de buurt, bij het CBS (Centraal Bureau van de Statistiek) in Voorburg. Daar moesten we dan heen lopen.
    Mijn eerste brommertje was een Berini, ik was toen 12 of 13 jaar oud. Ik weet niet precies welk type (ik denk een M21), maar het had een koppeling maar geen versnellingen. Het ding was zwart/wit geverfd, en ik kocht het voor 5 gulden. Niet zo heel veel later mocht ik zelfs een Kreidler kopen, een 3-bak met voetschakeling. Toen was ik 13 jaar oud. Zo ontstond de liefde voor de Kreidlers.
    Computers vond ik ook wel leuk, op m'n 17e (ca. 1982) kon ik me uitleven op een van de eerste computers voor thuisgebruik, de Sinclair ZX-81.
    Al met al was het niet zo vreemd dat ik in de zomer van 1996 een internetverbinding aanvroeg (bij een kleine provider genaamd Dataweb, een jongen van dat bedrijf kwam op de fiets de floppydisk brengen met de software voor de inbelverbinding). In die tijd waren er nog maar weinig mensen online, en op het internet, in die tijd omschreven als "de digitale snelweg waarop een schat aan informatie te vinden was" stond nog (vrijwel) niets over Kreidler.
  • Mijn broer Jeroen, wist meer van internet dan ik, en hij zei me dat ik ook maar een "homepage" moest maken. Zo gezegd zo gedaan, er kwam een paginaatje met wat foto's van mijn hobby's (het was uitermate knullig), mijn favoriete films, en er stond ook een foto van de Kreidler bij.
  • Toch: Iemand vond de homepage, stuurde een enthousiast mailtje over de Kreidler, en zo ontstond het besef om de overige hobby's te wissen en de page alleen te wijden aan Kreidler. Nu moet ik eerlijk zeggen: Ik had een Kreidler, ik vond dat prachtig, maar eigenlijk wist ik bar weinig van Kreidler af, want wat een uitgebreid onderwerp is dat!
  • 1 september 1996 werd een gratis bezoekerstellertje geinstalleerd van NedStat.
  • Bij provider Dataweb had ik 1 mb webspace (dus de gehele website mocht 1 MegaByte groot zijn, dat is vandaag de dag zoveel als 1 minuut mp3 muziek, of 10 foto's van redelijke kwaliteit).
  • De overstap werd gemaakt naar provider Planet Internet, hier hadden we 2 MB geheugen, een verdubbeling dus. In die tijd plaatste ik op de site het werkplaatsboekje "Zelf Sleutelen - Kreidler", en dat was maximaal gecomprimeerd om het te kunnen plaatsen met zo weinig mogelijk geheugengebruik. Deze versie staat in feite nog steeds zo op de site.
  • Na het aankondigen van de Kreidlersite op een nieuwsgroep, verscheen plotseling een bericht in het E-zine van Daily Planet van 31 oktober 1997, het volgende bericht:
    Francisco van Jole, Daily Planet, 31 oktober 1997, Editie 6.71 schreef:6. De legendarische Kreidler

    `The Kreidler Florett Motorcycle and Moped Encyclopaedia` is geheel gewijd aan deze legendarische brommer. Foto`s, informatie over modellen en zelfs het karakteristieke geluid van de Kreidler, zijn er te vinden.

    http://home.pi.net/~mho1/
  • Na die publicatie had de site tijdelijk meer bezoekers, ca. 100 per dag. Ik kreeg een keer een e-mail van Adam Curry, die vertelde dat hij de site zo leuk vond en dat hij in zijn jeugd een Kreidler GT had gehad waarmee hij rondreed in Amsterdam. Ook kreeg ik een mail van Dick Toersen, de broer van Aalt Toersen, de beroemde Kreidler wegrace- en sprintcoureur.
  • Gemiddeld aantal bezoekers in die tijd: 40 per dag.
  • Tijdschrift Bromfiets verschijnt weer, na jaren niet meer uitgegeven te zijn. Er staat een mooi artikel in over Kreidler en de geschiedenis van ons merk. Ook komen er mooie Duitse Kreidlerboeken op de markt, die ik bestel in Duitsland. Ineens beschik ik over wat meer informatie die ik kan scannen en kan plaatsen op de site.
  • Maart 1998 verander ik weer van internet provider, deze keer wordt het Demon.
    Nu krijgt de site een mooiere url (internet-adres) namelijk http://www.kreidler.demon.nl en ook weer meer webspace, nu zelfs 15 mb. De toekomst leert dat ook dit niet genoeg is.
  • In die tijd was de belangrijkste zoekmachine op internet Yahoo (nu is dat Google).
    Bepaald niet elke pagina werd opgenomen in de Yahoo zoekmachine, maar (na veelvuldig aanmelden) komt deze Kreidlersite er door. Hierdoor wordt de site steeds meer bezocht, ook door mensen van over de hele wereld.
    Vanaf dan heeft de site gemiddeld 100 bezoekers per dag, recorddag was 23 juni 1999 met 219 pageviews.
    In die tijd waren er veel buitenlandse bezoekers op deze site (ook dankzij Yahoo). Dit was dan ook de reden dat deze site voor een deel in het Engels werd gemaakt.
  • Belangrijkste internetbrowser in die tijd was Netscape, iedereen (95%) had het. Deze site werd dan ook gemaakt om goed te functioneren in Netscape, maar ook andere browsers werden getest, zoals die van MicroSoft.
  • Per e-mail krijg ik reacties van over de hele wereld, van Zuid-Afrika, Verenigde Staten, Scandinavië, Japan, België, Griekenland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Canada, Italië en natuurlijk uit Nederland.
  • Extra bezoekers worden getrokken dankzij de aansluiting bij de "Moped Web Ring", een systeem waarbij bromfietswebsites onderling naar elkaar linken.
  • Blij verrast was ik met de vermelding van onze website in Weekblad Motor, mei 1998:
    Afbeelding


    En de aankondiging in het clubblad van de Kreidler Club Oost Nederland in juli 1998 :
    Afbeelding


    Nog een link, in scootertijdschrift 'Scootin' in januari 1999 :
    Afbeelding
  • December 1998 verandert deze site van naam, namelijk in "Maarten's Kreidler Club". Het is een clubje geworden op het internet, en voor die tijd is dat een nieuw fenomeen.
  • Februari 1999: Een mailinglijst wordt door mij opgezet, dit is een mogelijkheid waar mensen zich kunnen registreren om als clubje met elkaar te mailen over Kreidler.
    Het e-mail adres van deze mailinglijst was kreidler@listbot.com en was een groot succes. Dagelijks verschenen vele mailtjes in de mailbox en discussieerde men over diverse Kreidleronderwerpen. Dit was de eerste mogelijkheid voor de mensen om ZELF te zeggen wat ze er van vinden, ze konden dus interactief bezig zijn.
  • Maart 1999: Een gastenboek is geinstalleerd op deze site. Men kan dus een berichtje achter laten op de site, weer een manier om interactief deel te nemen aan het internet.
  • Ook wordt in maart 1999 de "Bikes of Visitors Gallery" opgezet, in het Nederlands de "Bezoekersgalerij". Mensen konden een foto mailen van hun Kreidler, met eem verhaaltje er bij, en ik plaatste dat op de site. Dit was (voor die tijd) een groot succes, in een half jaar stonden er 120 foto's op.
  • In september 1999 verandert de menustructuur en de kleuren van de Kreidlersite. En ik huur de domeinnaam https://www.kreidler.nl (via FreeHosting), omdat als particulier het niet mogelijk is om een domeinnaam te registreren. Ik heb nog vrij lang gewacht met deze aanvraag, en de kans had bestaan dat een andere website aan de haal was gegaan met de domeinnaam kreidler.nl, maar goed, ik was nog op tijd.
    In deze maand registreert de teller van NedStat de 70.000ste pageview.
    Met de .nl domeinnaam begin ik te beseffen dat de site beter in het Nederlands verder zou kunnen gaan. Voorlopig worden zowel het Nederlands en het Engels gebruikt.
  • 21 januari 2000: Bezoekers uit 100 verschillende landen hebben deze Kreidlersite bezocht, zo laat NedStat zien.
  • Ca. 2000/2001: Een forum wordt gestart door deze site. Dit is een forum dat simpel aangevraagd kon worden via een website. Nadeel is dat het beheer, backup en onderhoud niet rechtstreeks door de beheerder te doen was, dit forum draaide op een server in Amerika, bij storingen had ik er geen enkele invloed op en moest ik maar duimen of het forum nog terug zou komen.
    Het forum wordt aardig populair, en krijgt een layout die aansluit bij de Kreidlersite, en wordt zo veel mogelijk geintegreerd in de Kreidlersite. Op het forum wordt veel gediscussieerd over Kreidler, maar ik zelf moet nog wennen aan het forum en ik laat alles op z'n beloop.
  • 2001
    Afbeelding
    Interview voor NedStat Basic
  • 2002: Joost komt met het plan om een forum op te zetten dat draait op onze eigen server, met onze eigen forumsoftware.
    Eerst is dit forumsoftware van Ikonboard. Als dit langzaam blijkt te zijn converteert hij alles van Ikonboard weer naar een nieuw forum, deze keer met forumsoftware phpBB2.
    De site draait op verschillende servers van verschillende providers, dit is omdat de site steeds meer webspace nodig heeft en ik dit goedkoop wil realiseren. Servers zijn oa Freehosting en een heel stel servers van Wanadoo/Casema, elk van 20 mb groot. Uiteindelijk blijkt dat het op deze manier lastig is om de site netjes te onderhouden.
    Door het wisselen van internetprovider (gewoon thuis, dan weer kabel, dan weer adsl) zijn er ook steeds verschillende servers, zoals XS4all en Cistron.
  • 2003: Het wordt voor particulieren mogelijk om een domeinnaam te registreren. De GEHUURDE domeinnaam kreidler.nl wordt geregistreerd, en de overstap wordt gemaakt naar domeinnaam plus webspace bij 1 provider, namelijk http://www.generalwebhosting.nl


    Afbeelding
    Kreidler.nl badge (patch) 2003


    Afbeelding
    Kreidler.nl t-shirt eind 2003/begin 2004
  • 2004: Eerste jaarlijks Kreidlerclubmeeting in Lexmond.
    Het heeft lang geduurd, maar in 2004 is er dan een eerste echte clubmeeting. Vanaf dan wordt er elke zomer een meeting georganiseerd, en telkens is die weer groter.


    Afbeelding
    Aanbod voor een reclamebordje achterop de auto
  • Eind 2004: De site wordt aangevallen door hackers. (wereldwijd worden phpbb forums "aangevallen") Veel is beschadigd. Op een onoverdacht moment wis ik alles op de server om opnieuw te beginnen, samen met Joost. Gelukkig zijn er backups en kunnen we daarmee de site grotendeels terugbouwen.
    Door mij zelf wordt weken gewerkt aan een nieuwe directoriestructuur van de site (alles netjes indelen in mappen op de server)
  • 2005
    Afbeelding


    Afbeelding
    Lexmond aandenkens 2005, 2006, 2007
  • December 2005: Kreidler.startpagina.nl wordt gerealiseerd, en wordt naadloos ingepast in de Kreidlersite. Alle Kreidlerlinks zijn hierop te vinden.
  • Begin 2006: De NedStat teller wordt van de site gehaald, wegens vervelende reclame pop-ups. Meer dan 2 miljoen pageviews zijn er geteld.
    Hiervoor in de plaats wordt een teller neergezet van "jouwstats".
  • 2007 - Banners en reclame op de Kreidlersite
    De kosten om de site draaiend te houden op het internet vallen wel mee. 50 euro per maand wordt hiervoor betaald. Wel wordt er zo veel tijd (gemiddeld 25 uur per week) en moeite in deze site gestoken, dat bij mij de wens ontstaat om ook financieel iets terug te verdienen. Kreidler.nl was al die tijd reclamevrij geweest, en was onafhankelijk en onpartijdig. Gekozen wordt voor reclame die niet al te storend is voor de gebruikers en die niet nadelig is. Banners worden onderaan elke pagina van de site geplaatst, waarbij bedrijven gekozen worden die een goede service en reputatie hebben. Banners van bedrijven met slechte service en reputatie komen er niet te staan!
    Reclame uitingen van Google sluiten zoveel mogelijk aan bij de Kreidlersite. Ook de Google zoekmachine wordt toegevoegd, hiermee wordt ook een paar cent verdiend per klik.
    Deze uitbreidingen zijn eerder handig voor de gebruikers, dan nadelig.


    Afbeelding
    Petten
  • Half 2007: Nieuwe overzichten, nieuwe menu's en nieuwe icoontjes worden op de site gezet. Doel: beter, duidelijker en moderner worden. Alle informatie op deze site moet beter toegankelijk worden: dat je snel kunt vinden wat je zoekt, en dat de site voor iedereen begrijpelijk en duidelijk is.
    Mooie en uitgebreide overzichten zijn bijvoorbeeld:
    AfbeeldingPersonen
    AfbeeldingRijtesten
    AfbeeldingWegrace

    Veel hulp bij de nieuwe overzichten heb ik gekregen van Rijk.
  • 2008: Tom (kaZeta) uit België schrijft een stukje voor tijdschrift Bromfiets over zijn Antwerpse Bromfietsclub Baka! Ik word daar ook nog in genoemd.
  • Sinds de oprichting van de site hebben honderden mensen bijgedragen aan Kreidler.nl, als je alle leden op de site er bij telt kun je zelfs spreken over duizenden mensen. Ik kan niet iedereen bij naam noemen (ik zou op zeker mensen vergeten te noemen). Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de hulp met de totstandkoming van de site over onze grote liefde: de Kreidler.
  • Juni 2009 wordt door mij een eigen bedrijfje opgericht, waarin de Kreidlersite is opgenomen. Het bedrijf krijgt de naam Clickstart Webdiensten.
    Het hele verhaal over het hoe en waarom van het opgerichte bedrijf kun je hier lezen.
  • April 2010 wordt een Kreidlerpagina gestart op het populaire vrienden netwerk Hyves: http://kreidler.hyves.nl
  • Juni 2010 stappen we over op de nieuwste forumsoftware van Phpbb3 (was Phpbb2)
  • Oktober 2011 - De site is aangevallen door hackers en valt stil. Herstart mede dankzij werk van Frans (Dimage)
  • November 2010 - De site is opnieuw aangevallen door hackers. Serieuze problemen. Herstart mede dankzij Andreh en Wout.
  • Verdere uitbreidingen op Social Media:
    • Facebook
      https://www.facebook.com/groups/kreidler
    • Startpagina
      https://kreidler.startpagina.nl

      Er zijn ook pagina's aangemaakt op Hyves en Youtube.
      Hyves verdween, dus die pagina ook. (ca. 2012)
      Het mooie Youtube kanaal, waar veel Kreidler filmpjes op verzameld werden, kwam helaas te vervallen door schending van het copyright. (ca. 2017)
      Het Twitter kanaal was geen succes, en werd opgeheven. (2018)


      De social media Kreidler accounts zijn in 2011 en 2012 aangemaakt.
Laatst gewijzigd door Maarten op 13 apr 2010, 20:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Carre
Berichten: 2041
Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Carre » 28 feb 2008, 17:52

Ik was er pas vanaf 2005 bij, maar mooi verhaal, en keep on going!

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door brolli21 » 28 feb 2008, 17:54

Informatief stuk maarten,leuk om bepaalde dingen te lezen.
Zeker interessant voor leden die nog niet zo heel lnag lid zijn volgens mij

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#4 Bericht door dijk » 28 feb 2008, 18:27

dat de site nog lang mag bestaan :clap

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#5 Bericht door kreidler-holland » 28 feb 2008, 18:46

kijk dit vind ik nou leuk om te lezen.
ik denk dat er zonder deze site een stuk minder kreidler liefhebbers waren en zelf aan spullen kunnen komen.
ik heb zelf veel aan deze site en ik hoop
dat in de toekomst nog velen liefhebbers er ook gebruik van mogen maken. het is in iedergeval mijn startpagina en tevens meest bezochtepagina.

niels

Gebruikersavatar
HennyPatat
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 jan 2008, 17:49
Locatie: Ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door HennyPatat » 28 feb 2008, 18:55

maarten

een heel mooi stuk jonge wat heb jij veel over voor je kreidler site.
complimenten leuk leerzaam ,.om zoveel geduld te hebben .

klasse ,ik hoop dat je nog vele jaren er mee door mag gaan .zonder af en toe je geduld te verliezen,

groetjes kinky oma.
Laatst gewijzigd door HennyPatat op 28 feb 2008, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door mink » 28 feb 2008, 19:08

maarten waar in scheveningen ben je geboren.??

dorps genoot .

mink.w

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#8 Bericht door Maarten » 28 feb 2008, 19:21

Mink, ik ben geboren in de Emma kliniek (kraamkliniek), die staat er al lang niet meer. Daarna als baby gewoond aan de "nieuwe laantjes", een straat achter de Keizerstraat, Scheveningen, mijn ouders en ik woonden toen in bij mijn opa en oma (van mijn moeders kant).
Maar mijn ouders verhuisden al snel naar Voorburg, waar ik lang gewoond heb.

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#9 Bericht door RS3001 » 28 feb 2008, 19:22

Mooi om te lezen hoe alles is begonnen, het kreidlervirus blijft toch altijd sluimeren zo door de jaren heen. Een jaar of 6 geleden trof ik bij ons dorpsfeest Jan de RSman bij een brommertoertocht......op een echte RS :!: waar je als jongen alleen van droomde. Toen niet gedacht dat ik ooit weer een kreidler zou kopen. Het blijft wel hangen :-k en toen een keer gegoogled en Maartens kreidlerclub gevonden. Toen ik al die mooie foto's, filmpjes en prachtige verhalen las wist ik het zeker............het heeft nog 4 jaar geduurd maar de kreidler is er toch gekomen. Zelfs het rijbewijs er nog voor gehaald :shock: Weet zeker dat deze site toch veel mensen weer over de streep heeft getrokken. Goed werk Maarten. :clap :thumbleft

gr Bé

BDK
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jun 2007, 07:27
Locatie: Wanroij
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door BDK » 28 feb 2008, 20:48

Hallo Maarten
Een prachtig verhaal hoe je bent begonnen, ik zelf kijk iedere dag op je site en heb er al veel nuttige informatie gewonnen.
Ga er mee door ik weet zeker dat er veel mensen blij mee maakt.

mvg Bert

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 feb 2008, 20:56

Er stond al wat info op de site over jou verleden en het opstarten van de site. Maar nu staat het allemaal duidelijk bij elkaar met wat extra info en is het een erg leuk stukje geworden.

Ga zo door Maarten. Zonder hobby forum zijn we nergens.

Enzo

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Kreidler Arthur » 28 feb 2008, 21:14

Ga zo door Maarten :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
harry-65
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
Locatie: Heerhugowaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

#13 Bericht door harry-65 » 28 feb 2008, 21:52

Mooi om het ontstaan van deze geweldig informatieve site te lezen.
Een site die mede door vele leden gegroeid is tot hetgeen het nu is geworden, een vraagbaak voor velen. Nadat ik in de jaren 60 veel aan Kreidler (en overige brommers) heb gesleuteld heb ik sinds een aantal jaren het virus weer te pakken gekregen. En dan ga je snuffelen naar Kreidler op internet en beland je al snel op deze site. Ikzelf heb er veel informatie gevonden in de handboeken en op de forums De kennis van experts, zonder deze bij naam te noemen, maken deze site tot een enorm mooie vraagbaak voor alles wat met Kreidler te maken heeft.
Mijn complimenten hiervoor aan allen die hier aan mee werken.

Harry.

Gebruikersavatar
Thijs60
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 jan 2008, 17:34
Locatie: Zuid-Beijerland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Thijs60 » 28 feb 2008, 22:09

elke dag wel weer even genieten van deze site heerlijk :D

Gebruikersavatar
RuudvanWijk
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
Locatie: Bovenkarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

#15 Bericht door RuudvanWijk » 28 feb 2008, 22:13

Maarten en ook al die anderen die bijdragen aan de site.
Bedankt mannen. De site draagt heel positief bij om van het merk Kreidler, dus je hobby, te genieten en er veel informatie op te doen. Dat de site nog maar lang in de lucht mag blijven. Leuk om te horen hoe e.e.a. tot stand is gekomen. Pet af.
vr.gr.
Ruud

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#16 Bericht door jvr » 28 feb 2008, 22:18

Maarten , je weet ik kijk wel 10 x perdag ff op Kreidler.nl en zou het niet willen missen, ik hoop dat het altijd mag blijven, zoniet gaat mijn computer gelijk naar de vuilnishoop. Waar moet ik anders naar kijken ? :D :clap Heel veel sukses nog in de vele komende jaren .Mooi stuk weer om te lezen.p.s (4 dagen na jou geboorte op 10 December 1965 kreeg ik op mijn verjaardag mijn eerste Kreidler) :thumbleft Groeten van een ouwe vriend Jan. :eitank

jac40
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007, 00:15
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door jac40 » 28 feb 2008, 23:23

Leuk om te lezen hoe deze site is ontstaan en doorgroeit.
Veel informatie en ook nog leuk om te lezen,
Dat geldt trouwens voor de hele site!

Petje af Maarten en helpers!! :clap

groeten Jacco

Gebruikersavatar
yan
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 sep 2007, 13:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door yan » 29 feb 2008, 00:05

het lijkt allemaal maar gewoon, maar wat een werk zit er in.
ik heb al veel domme vragen gesteld, maaraltijd respectvol beantwoord
toen ik toe was aan een brommer, was kreidler erg duur. yamaha was de helft goedkoper, en dat was heel veel geld.
nu ik 51 ben toch die droom nog waargemaakt, wel met een RS natuurlijk

maarten en collega's, veel dank

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door -Johnny- » 29 feb 2008, 08:38

Lang leve de kreidler e-maillijsten (rond 1996) waarin we iedereen tegelijk een mail konden sturen en van iedereen antwoord terug konden krijgen 8) Dat is nu wel beter geregeld overigens, met het forum. :lol: Kan me na de maillijsten alleen nog herinneren dat we een blauwe website hebben gehad met informatie, die heeft een hele tijd bestaan. En in het laatste jaar, voor dat dit forum kwam, was er ook nog een ander soort forum al op die blauwe website (grijswaarde, zonder plaatjes). Dat was toen al druk bezocht!!

Vroeger was het oke, voor die tijd. Het ziet er nu veel professioneler en gelikter uit. echt een megabron van informatie en mogelijkheden tot het onderhouden van je kreidlerrelatie :D

Groeten Jan

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#20 Bericht door Nicolaas » 29 feb 2008, 09:09

Beste Maarten

De site heeft veel voor mij betekend, veel oude herinneringen uit een mooie tijd kwamen terug.
Het jaar 1965 was in ieder geval al bijzonder, Kreidler bouwde in dat jaar wat mij betreft de mooiste machine ooit.
Dat het notabene ook de geboortedag is van jou is dan wel grappig.
Veel waardering voor iedereen die dit alles mogelijk maakt en dat het tot in lengte van dagen mag voortduren

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#21 Bericht door Andre » 29 feb 2008, 10:13

Mooi hoe de site ontstaan is,en wat een werk om dit allemaal op te bouwen en bij te houden petje af hoor :clap

Door deze site heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en das het leuke ervan.

Ik kijk al een jaar of 10 rond op de site maar heb pas 4 jaar een pc daarvoor keek ik bij mijn vorige baas samen met mijn zwager in de pauze wel eens op de site want ik had geen bal verstand van pc,s het interesseerde mij gewoon niet.Ik kon niet eens een email verzenden.
Nu lukt dat wel :D En ben dagelijks op de site :oops:

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Haakie » 29 feb 2008, 15:13

1996 alweer, kan me nog herinneren dat ik de site tegen het lijf liep ergens in 96-97. Internet was toen nog aardig bijzonder. Niet iedereen had het thuis. Heb toen nog veel met Maarten gemaild over zaken op zijn site. Voornamelijk taalfoutjes en zo. Later nog wat gedaan voor het Engelse gedeelte.

Ik heb voor het verhaal nog 2 aanvullingen:

De maillijst is ook nog een tijdje in beheer geweest bij Topica. De reden waarom weet ik niet meer, maar het adres staat nog in mijn adreslijst. Het eerste forum was bij eesite maar omdat daar geen useraccounts waren (en mensen onder elkaars naam gingen posten) werd er toen overgestapt.

@Maarten: Heb jij trouwens nog contact met "mannen van het eerste uur"? Ik kan me nog namen als Gerwin van Bennekom, Willem van Zijl (of zo) en Vincent herinneren...

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#23 Bericht door nozems » 29 feb 2008, 15:32

Maarten,echt super om te lezen hoe de site tot stand is gekomen,zonder kreidler.nl was ik nu waarschijnlijk ook niet zo vaak in de berging te vinden :wink: ....

na m,n brommertijd had ik een tijd geen interesse,maar toen ik eenmaal een opknapper vondt (tm) een leuke brommert voor naar m,n werk,en ik de site eeenmaal ondekt had..brande het vuurtje weer hevig voor kreidler :) ..en is na al die jaren nog net zo sterk!..ik denk dat ik zelf ook nooi meer zal genezen van het kreidlervirus :mrgreen:

hoop dat de site tot in lengte van dagen mag voortduren!

gr pascal

Gebruikersavatar
tonny59
Berichten: 1609
Lid geworden op: 23 okt 2005, 19:08
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door tonny59 » 29 feb 2008, 16:22

Prachtige verhaal Maarten.
En ik hoop dat jij deze site nog heeeeeeel lang blijft bijhouden. :clap

Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 283
Lid geworden op: 18 mei 2007, 19:53
Locatie: Heist-op-den-Berg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#25 Bericht door Yves » 29 feb 2008, 16:35

Maarten leuk dit te lezen hopelijk hou je dit nog enige decennia vol.
:clap :clap :clap

Plaats reactie