Ervaring dergelijke cilinders
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Ervaring dergelijke cilinders
Beste forumleden,
Met mijn huidige cilinder, een ori mahle 3.6pK geforceerde koeling, op zijn eind (zit een soort hapje uit het chroom, erg apart) ben ik me rustig aan toch wel aan het orienteren op mijn mogelijkheden mocht het ding er mee stoppen.
Nu heb ik twee opties:
1. Opnieuw laten verchromen
2. Een compleet nieuwe cilinder kopen, zei het een imi, zei het een ori
Nou heb ik de zoekfunctie al iets gebruikt en had ik toch nog twee vragen.
1. Originele kreidler cilinders hebben een chroomwand, ipv een nicaseal wand. Kan ik zon originele cilinder nu het best laten verchromen of laten ver'nicasealen'. Wordt dit uberhaupt nog gedaan met echt chroom. Mijn zoekresultaten geven mij immers telkens nicaseal inplaats van echt chroom.
2. Tijdens zoeken naar imi cilinders kwam ik de volgende set erg vaak tegen. Deze is zowel in parmakit als in aluminium te krijgen op verschillende grote kreidlerwebsites. Nu heb ik op het forum veel van dit soort imi discussies langs zien komen over blokcilinders, maar eigenlijk niet voor geforceerde. Zijn er forumleden met ervaring omtrent deze toch wel "bekende" imitatie cilinders? zowel 50 als 60 CC
Linkje waar ik het over heb: https://www.kreidler.world/contents/nl/ ... erkop.html
Met mijn huidige cilinder, een ori mahle 3.6pK geforceerde koeling, op zijn eind (zit een soort hapje uit het chroom, erg apart) ben ik me rustig aan toch wel aan het orienteren op mijn mogelijkheden mocht het ding er mee stoppen.
Nu heb ik twee opties:
1. Opnieuw laten verchromen
2. Een compleet nieuwe cilinder kopen, zei het een imi, zei het een ori
Nou heb ik de zoekfunctie al iets gebruikt en had ik toch nog twee vragen.
1. Originele kreidler cilinders hebben een chroomwand, ipv een nicaseal wand. Kan ik zon originele cilinder nu het best laten verchromen of laten ver'nicasealen'. Wordt dit uberhaupt nog gedaan met echt chroom. Mijn zoekresultaten geven mij immers telkens nicaseal inplaats van echt chroom.
2. Tijdens zoeken naar imi cilinders kwam ik de volgende set erg vaak tegen. Deze is zowel in parmakit als in aluminium te krijgen op verschillende grote kreidlerwebsites. Nu heb ik op het forum veel van dit soort imi discussies langs zien komen over blokcilinders, maar eigenlijk niet voor geforceerde. Zijn er forumleden met ervaring omtrent deze toch wel "bekende" imitatie cilinders? zowel 50 als 60 CC
Linkje waar ik het over heb: https://www.kreidler.world/contents/nl/ ... erkop.html
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Hoe snel wil je rijden
Chroomwandcilinders worden ontchroomd en daarna krijgen ze nikasil.
Enzo
Chroomwandcilinders worden ontchroomd en daarna krijgen ze nikasil.
Enzo
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
De 60/65 kmph die ze goed afgestelt lopen is meer dan prima, afweging 50 60CC zit hem vooral in net dat tikje extra trekkracht met misschien een voortandwieltje om de top wat te drukken. Een racemonster hoeft het niet te worden.Enzo-tvdzijden schreef: ↑21 apr 2022, 11:00 Hoe snel wil je rijden
Chroomwandcilinders worden ontchroomd en daarna krijgen ze nikasil.
Enzo
Zon nikasil wand is dus inherent beter dan een chroomwand lijk ik te lezen uit jouw bericht, anders zouden ze hem niet ontchromen(?)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Dat haalt een 3,6 pk gemakkelijk. Die ging voor mij dan naar Nikatech.
Enzo.
Enzo.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Ok Eindhoven, daar studeer ik dus die kan ik zo afgeven.
Voor de geinteresseerde.
En ervaring imi iemand? Goed, slecht, mwah? graviteer naar het opnieuw laten chromen. Voor referentie kader echter wel interessant.
Voor de geinteresseerde.
En ervaring imi iemand? Goed, slecht, mwah? graviteer naar het opnieuw laten chromen. Voor referentie kader echter wel interessant.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Helaas, ja.
Helpt mijn benzine problemen ook te beargumenteren mocht je je dat nog herinneren.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Imi = crimi in dit geval.
Tip: investeer in je huidige versleten 3,6pk.
Het is gewoon een zeer fijne cilinder , niet te vergelijken met de imi variant die véél hoogtoeriger is , dat gaat snel vervelen.
En antwoord op je andere vraag: een nieuwe Mahle 3,6pk cilinder is lastig te vinden , een gebruikte is waarschijnlijk ook versleten.
Tip: investeer in je huidige versleten 3,6pk.
Het is gewoon een zeer fijne cilinder , niet te vergelijken met de imi variant die véél hoogtoeriger is , dat gaat snel vervelen.
En antwoord op je andere vraag: een nieuwe Mahle 3,6pk cilinder is lastig te vinden , een gebruikte is waarschijnlijk ook versleten.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
"Imi = crimi", die ga ik onthouden.Caspar schreef: ↑21 apr 2022, 11:33 Imi = crimi in dit geval.
Tip: investeer in je huidige versleten 3,6pk.
Het is gewoon een zeer fijne cilinder , niet te vergelijken met de imi variant die véél hoogtoeriger is , dat gaat snel vervelen.
En antwoord op je andere vraag: een nieuwe Mahle 3,6pk cilinder is lastig te vinden , een gebruikte is waarschijnlijk ook versleten.
Dank voor de info. Ik ga m laten chromen en nieuw zuigertje en veren met juiste maten. Mooie compressie maken en dan eens kijken hoe dat rijdt.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Je kunt de zuiger ook aanleveren bij het NiCaSil bedrijf en vragen om hem op 0,04mm speling te zetten.
Denk dat een Meteor zuiger prima voldoet in dit geval , kies er dan meteen een met 1 L-veer en 1 blokveer , nu kan het.
Denk dat een Meteor zuiger prima voldoet in dit geval , kies er dan meteen een met 1 L-veer en 1 blokveer , nu kan het.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Nikasilen !!!!!Thomas_Kreidler schreef: ↑21 apr 2022, 11:40"Imi = crimi", die ga ik onthouden.Caspar schreef: ↑21 apr 2022, 11:33 Imi = crimi in dit geval.
Tip: investeer in je huidige versleten 3,6pk.
Het is gewoon een zeer fijne cilinder , niet te vergelijken met de imi variant die véél hoogtoeriger is , dat gaat snel vervelen.
En antwoord op je andere vraag: een nieuwe Mahle 3,6pk cilinder is lastig te vinden , een gebruikte is waarschijnlijk ook versleten.
Dank voor de info. Ik ga m laten chromen en nieuw zuigertje en veren met juiste maten. Mooie compressie maken en dan eens kijken hoe dat rijdt.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Excuus, nikasilen inderdaad*Enzo-tvdzijden schreef: ↑21 apr 2022, 11:54Nikasilen !!!!!Thomas_Kreidler schreef: ↑21 apr 2022, 11:40"Imi = crimi", die ga ik onthouden.Caspar schreef: ↑21 apr 2022, 11:33 Imi = crimi in dit geval.
Tip: investeer in je huidige versleten 3,6pk.
Het is gewoon een zeer fijne cilinder , niet te vergelijken met de imi variant die véél hoogtoeriger is , dat gaat snel vervelen.
En antwoord op je andere vraag: een nieuwe Mahle 3,6pk cilinder is lastig te vinden , een gebruikte is waarschijnlijk ook versleten.
Dank voor de info. Ik ga m laten chromen en nieuw zuigertje en veren met juiste maten. Mooie compressie maken en dan eens kijken hoe dat rijdt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
L-veer op de top
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Dus eerst heb jij een zuiger nodig,
Liefst met een kleine maat beginnen.
Letter A OF B,
De nieuwe zuiger geef je mee, bij de nikasiller,
Bedenk wel dat de cilinder ontchroomd moet worden,
Dat kost rond de 50 e- --- ( door al die mileu, voorschriften is dat duur geworden)
Nikasillen is ook een stukje duurder geworden,
Het bassis materiaal- -- nikkel---- is 6 x zo duur geworden. --- dat kwam voor een gedeelte uit Rusland , en dat mag niet meer.
**
Liefst met een kleine maat beginnen.
Letter A OF B,
De nieuwe zuiger geef je mee, bij de nikasiller,
Bedenk wel dat de cilinder ontchroomd moet worden,
Dat kost rond de 50 e- --- ( door al die mileu, voorschriften is dat duur geworden)
Nikasillen is ook een stukje duurder geworden,
Het bassis materiaal- -- nikkel---- is 6 x zo duur geworden. --- dat kwam voor een gedeelte uit Rusland , en dat mag niet meer.
**
Laatst gewijzigd door LVS op 23 apr 2022, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Je kan bv goedkoop klaar denken te zijn door een imitatie te kopen van laten we zeggen €150,- maar dan krijg je daar een heel irritante motor voor terug, rammelt meer, geen kracht onderin en de standaard instellingen vd carburateur klopt ook ineens van geen kant!
Dan maar het dubbele uitgeven voor een bewezen goede standaard cilinder… en ik denk dat je er nog van verschiet hoe goed die straks weer zal rijden! Want je cilinder is kats versleten zo te zien!
Dan maar het dubbele uitgeven voor een bewezen goede standaard cilinder… en ik denk dat je er nog van verschiet hoe goed die straks weer zal rijden! Want je cilinder is kats versleten zo te zien!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Geen keuze dusnozems schreef: ↑21 apr 2022, 19:15 Je kan bv goedkoop klaar denken te zijn door een imitatie te kopen van laten we zeggen €150,- maar dan krijg je daar een heel irritante motor voor terug, rammelt meer, geen kracht onderin en de standaard instellingen vd carburateur klopt ook ineens van geen kant!
Dan maar het dubbele uitgeven voor een bewezen goede standaard cilinder… en ik denk dat je er nog van verschiet hoe goed die straks weer zal rijden! Want je cilinder is kats versleten zo te zien!
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 19:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Volgens de Cilinderlijst is een 15-23-92 2,6 pk en niet 3,6 pk
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Nieuwe zuiger en nieuwe nicasil, kan je er weer jaren tegen en rijdt je cilinder zoals het hoort.
NIet dat hoogtoerige imi gejank.
Ik heb het hier ook laten doen met een blokcilinder. (En gelijk maar even laten tunen door Claus LVS).
Nog nooit zo lekker rondgereden als tegenwoordig.
NIet dat hoogtoerige imi gejank.
Ik heb het hier ook laten doen met een blokcilinder. (En gelijk maar even laten tunen door Claus LVS).
Nog nooit zo lekker rondgereden als tegenwoordig.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Zou zomaar kunnen hoor dat jij gelijk hebt, ik vond mijn cilinder NR hier: https://kreidler.wiki/Parts/Details/368 ... ahle-mahle
Waar haal jij je info van?
Overigens: 2.6 moet die nogsteeds 60/65 mee kunnen halen is t niet?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Ervaring dergelijke cilinders
Hier : http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm
2,6pk met een 1/14/99 carburateur.
60km/u moet wel lukken
2,6pk met een 1/14/99 carburateur.
60km/u moet wel lukken