Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Allereerst mijn huidige setup:
Kreidler 4V direct, 1978
blokcilinder 15.73.81 met grotere uitlaat en inlaatpoort
2mm van inlaatkant zuigerhemd af
17mm bing carburateur, ovaal, 76 sproeier
tandwielverhouding 14/36
imitatie uitlaat met 28mm bocht
Bovenstaande rijdt prachtig, 66 km/h (op GPS gemeten) zonder wind, 60km/h met behoorlijk tegenwind maar ik weeg ook 100 kilo.
Maar....ik ben de laatste maanden oom agent al diverse keren tegengekomen en het is wachten tot hij mij een keer achterop komt en dan vrees ik een WOK melding.
En of de verzekering gaat verhalen bij eventuele schade aan derden????
Als ik nu als voortandwiel eens 12 ipv 14 tands neem, dan zou ik op ongeveer 56 a 58 km/h uitkomen, maar dan zal ik continu op maximaal toeren rijden.
Geeft dat onnodige slijtage? Hij zal dan natuurlijk trekken als een beer en even hard tegen de storm in als er vanaf lopen.
Of toch maar beter een 12mm carburateur erachter?
Of valt het tegenwoordig wel mee met de agenten? Verschil tussen 17mm en 12mm ovaal weten ze vast niet te zien.
Van een rollenbank denk ik niet gauw last te hebben, rijd alleen in het weekend.
Ben benieuwd naar jullie mening, Gert.
Kreidler 4V direct, 1978
blokcilinder 15.73.81 met grotere uitlaat en inlaatpoort
2mm van inlaatkant zuigerhemd af
17mm bing carburateur, ovaal, 76 sproeier
tandwielverhouding 14/36
imitatie uitlaat met 28mm bocht
Bovenstaande rijdt prachtig, 66 km/h (op GPS gemeten) zonder wind, 60km/h met behoorlijk tegenwind maar ik weeg ook 100 kilo.
Maar....ik ben de laatste maanden oom agent al diverse keren tegengekomen en het is wachten tot hij mij een keer achterop komt en dan vrees ik een WOK melding.
En of de verzekering gaat verhalen bij eventuele schade aan derden????
Als ik nu als voortandwiel eens 12 ipv 14 tands neem, dan zou ik op ongeveer 56 a 58 km/h uitkomen, maar dan zal ik continu op maximaal toeren rijden.
Geeft dat onnodige slijtage? Hij zal dan natuurlijk trekken als een beer en even hard tegen de storm in als er vanaf lopen.
Of toch maar beter een 12mm carburateur erachter?
Of valt het tegenwoordig wel mee met de agenten? Verschil tussen 17mm en 12mm ovaal weten ze vast niet te zien.
Van een rollenbank denk ik niet gauw last te hebben, rijd alleen in het weekend.
Ben benieuwd naar jullie mening, Gert.
- Bijlagen
-
- 20210502_130702.jpg (143.92 KiB) 2535 keer bekeken
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
ik zeg , gewoon doen met die tandwielen.
hoeveel km rij je nu plankgas in zijn hoogste versnelling.
niks mooier als een scooter bijhouden , met wegjagen bij een stoplicht.
wat toeren betreft , de sneller manner in neuje combies draaien dik 13000 toeren ( zei ooit een duitse vrouw tegen ons,met onze nieuwe motor pakken)
hoeveel km rij je nu plankgas in zijn hoogste versnelling.
niks mooier als een scooter bijhouden , met wegjagen bij een stoplicht.
wat toeren betreft , de sneller manner in neuje combies draaien dik 13000 toeren ( zei ooit een duitse vrouw tegen ons,met onze nieuwe motor pakken)
Laatst gewijzigd door b.bonk op 03 jun 2021, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik rij mijn 4,2 pk ook met 12/36 tandwiel verhouding en had hiermee ook te veel overtoeren naar mijn zin (13/36 liep veel beter maar wel bijna 70 km/h). Heb sinds een paar weken een langere uitlaat bocht en de uitlaat een stuk (ongeveer 6 cm) naar achteren gemonteerd m.b.v. een metalen strip en dat rijd stukken beter.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Euhhh, ik rijd eigenlijk altijd plankgas, ook met de huidige setup. Of het moet een keer een toertochtje met anderen zijn, maar als ik een 40 km rondtoer dan is dat altijd plankgas. Zo hard is 66 ook weer niet.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
en toch wil je snelheid minderen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
-12mm Bing geeft astmatische klachten. Afraden.
Een 14mm gaat beter én past op je huidige spruitstuk.
14mm luchtfilterhuis er achter voor nog betere gasresponse.
Niet de 14mm trechter gebruiken.
-langere uitlaat bocht geeft ook lagere top , uitlaat naar achteren voor meer koppel.
-13/36 tandwielen proberen.
Anders 12/36
Een 14mm gaat beter én past op je huidige spruitstuk.
14mm luchtfilterhuis er achter voor nog betere gasresponse.
Niet de 14mm trechter gebruiken.
-langere uitlaat bocht geeft ook lagere top , uitlaat naar achteren voor meer koppel.
-13/36 tandwielen proberen.
Anders 12/36
- Jekihero
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
- Locatie: Kennemerland
- Gegeven waarderingen: 22 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik heb juist het tegenovergestelde gedaan. Reed 12*38 met een 2,9PK SB 54km/h op de GPS maar heel onrustig en altijd het gevoel dat er gemakkelijk meer in zit.
Nu met 13*36 een stuk rustiger maar idd veel te hard voor een brommer, 64 km/h op de GPS, 70 op de teller.
Ik reken op coulance van de gendarmerie. Niet omdat ik ook een rijbewijs A heb maar omdat ik een voorbeeldig weggebruiker ben en gepensioneerd.
Een aantal jaar geleden bij het station Uitgeest was een rollerbankcontrole. Ik reed toen met een perfect 5,3 PK setje en dat ging zomaar 80 km/h. Toen ik mijn helm afzette MOCHT ik niet op de bank, ik behoorde niet tot de doelgroep zei de schiftende agent en werd gesommeerd door te rijden.
Nu met 13*36 een stuk rustiger maar idd veel te hard voor een brommer, 64 km/h op de GPS, 70 op de teller.
Ik reken op coulance van de gendarmerie. Niet omdat ik ook een rijbewijs A heb maar omdat ik een voorbeeldig weggebruiker ben en gepensioneerd.
Een aantal jaar geleden bij het station Uitgeest was een rollerbankcontrole. Ik reed toen met een perfect 5,3 PK setje en dat ging zomaar 80 km/h. Toen ik mijn helm afzette MOCHT ik niet op de bank, ik behoorde niet tot de doelgroep zei de schiftende agent en werd gesommeerd door te rijden.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
zo denk ik er ook over.
onze banjan was ook bang voor de pliesie.
ze hielden hem aan, waarom ?, om naar ze brommer te kijken .
plaatje vonden ze.
ja 115 km met bromfiets kenteken , zoals een paar kennissen .
dan wordt het wel spannend.
onze banjan was ook bang voor de pliesie.
ze hielden hem aan, waarom ?, om naar ze brommer te kijken .
plaatje vonden ze.
ja 115 km met bromfiets kenteken , zoals een paar kennissen .
dan wordt het wel spannend.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Caspar, de 17mm rijdt perfect zeker als ik het vergelijk met de 12mm die ik ook heb geprobeerd. Veel meer trekkracht en ook onderin toeren in z'n 4 gaat ie gewoon door naar max snelheid dus ik zou graag die 17mm behouden.
Als ik m dan knijp door 12 tands en eventueel langere bocht dan moet dat toch geen probleem zijn al is hij naar de letter der wet nog steeds opgevoerd?
Dat is ie met een 14mm ook want origineel hoor ik 12mm te hebben maar ik had begrepen dat men tegenwoordig niet meer naar vermogen kijkt maar puur naar de snelheid die ik kan maken.
Op coulance reken ik niet te veel al ben ik ook alweer 51.
Als ik m dan knijp door 12 tands en eventueel langere bocht dan moet dat toch geen probleem zijn al is hij naar de letter der wet nog steeds opgevoerd?
Dat is ie met een 14mm ook want origineel hoor ik 12mm te hebben maar ik had begrepen dat men tegenwoordig niet meer naar vermogen kijkt maar puur naar de snelheid die ik kan maken.
Op coulance reken ik niet te veel al ben ik ook alweer 51.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
al gooi je er een 30 carb op of een 110 cc cilinder.
57 echte km is max voor bromfiets.
je zou volgens mij de eerste zijn die met een kreidler een wok kreeg
bij 66 km.
57 echte km is max voor bromfiets.
je zou volgens mij de eerste zijn die met een kreidler een wok kreeg
bij 66 km.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik hoop dat je gelijk hebt, b.bonk.
Aan de andere kant weten we allemaal dat een opgevoerde bromfiets niet verzekerd is, althans, dat de verzekeraar zal proberen de uitkering op je te verhalen als men erachter komt dat de bromfiets opgevoerd was.
Maar of ze dan echt gaan zoeken....een dikke schroefdop carburateur zal de expert wel opvallen maar de rest betwijfel ik.
Iemand ervaring mee?
Als ik de reacties zo bekijk dan maken jullie je kennelijk niet druk als de brommerd een 10 a 15km te hard loopt?
Heb een paar jaar geleden een ongeluk tussen fietser en oude Kreidler, een mooie rode met geforceerde koeling, meegemaakt hier op de hoek.
Toen ik er langs fietste zag ik net de Kreidler door de politie afgevoerd worden voor technisch onderzoek. (Nee geen sience fiction maar echt hier in de straat gebeurd op een vrijdagmiddag).
Aan de andere kant weten we allemaal dat een opgevoerde bromfiets niet verzekerd is, althans, dat de verzekeraar zal proberen de uitkering op je te verhalen als men erachter komt dat de bromfiets opgevoerd was.
Maar of ze dan echt gaan zoeken....een dikke schroefdop carburateur zal de expert wel opvallen maar de rest betwijfel ik.
Iemand ervaring mee?
Als ik de reacties zo bekijk dan maken jullie je kennelijk niet druk als de brommerd een 10 a 15km te hard loopt?
Heb een paar jaar geleden een ongeluk tussen fietser en oude Kreidler, een mooie rode met geforceerde koeling, meegemaakt hier op de hoek.
Toen ik er langs fietste zag ik net de Kreidler door de politie afgevoerd worden voor technisch onderzoek. (Nee geen sience fiction maar echt hier in de straat gebeurd op een vrijdagmiddag).
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
wanneer je kleiner gaat vertanden, steeds opletten dat je genoeg smering geeft; probeer die moment ook zeker te starten met een iets grotere sproeier
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Wat kan jou nu de slijtage schelen.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Hoezo? Je bedoelt wat maakt het uit of bigend 15 jaar of 10 jaar meegaat? Dan is het ook geen punt maar als ik na 2 jaar al aan revisie toe ben door continu overtoeren denk ik er wel anders over, maar misschien valt het allemaal wel mee
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Hanskarel, je hebt wel een punt.
Kennis van mij veroorzaakte ooit een eenzijdig ongeval met een passagier achterop zijn Kreidler.
Feitelijk was het gewoon een RS.
Politie heeft technisch onderzoek gedaan en de brommer vergeleken met de gegevens van de typegoedkeuring van de RDW.
Aan de hand van TNO tekeningen werd zelfs de poorttiming vergeleken.
Conclusie: zwaar opgevoerd.
Daarop weigerde de wa verzekering iedere aansprakelijkheid. Ze hebben wel het herstel van de passagier betaald , maar dit later allemaal verhaald op de bestuurder. Die heeft járen moet betalen.
Jouw gevijlde cilinder is in principe dus al foute boel.
Maar ik ga zelf ook een beetje uit van gezond verstand en vind dat een beetje veilig met het verkeer meekomen óók belangrijk is.
Zolang het niet harder gaat als 57km/u
En slijtage: goede mengsmering , juiste afstelling en spullen , en er is niks aan de hand
Kennis van mij veroorzaakte ooit een eenzijdig ongeval met een passagier achterop zijn Kreidler.
Feitelijk was het gewoon een RS.
Politie heeft technisch onderzoek gedaan en de brommer vergeleken met de gegevens van de typegoedkeuring van de RDW.
Aan de hand van TNO tekeningen werd zelfs de poorttiming vergeleken.
Conclusie: zwaar opgevoerd.
Daarop weigerde de wa verzekering iedere aansprakelijkheid. Ze hebben wel het herstel van de passagier betaald , maar dit later allemaal verhaald op de bestuurder. Die heeft járen moet betalen.
Jouw gevijlde cilinder is in principe dus al foute boel.
Maar ik ga zelf ook een beetje uit van gezond verstand en vind dat een beetje veilig met het verkeer meekomen óók belangrijk is.
Zolang het niet harder gaat als 57km/u
En slijtage: goede mengsmering , juiste afstelling en spullen , en er is niks aan de hand
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Rij al 18 jaar met nieuwe RMC. Altijd volgas 55 km/h. Nog nooit aan een schroefje gedraaid met 18.000 km
Enzo
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik snap het niet.
Je wilt minder hard rijden. Maar wel een 17mm erop.
Met een kleiner Tandwiel gaat meer toeren Maken, dat zou ik niet willen.dat gegier.
Ik zou anders een 14 mm carb scoren en die proberen.
Het allermakkelijkste is een stukje pvc buis boven op je gasschuif maken van de 17mm carbu.
Dan kan het gas niet volledig open.
Kun je perfect aanpassen met een mm meer of minder al naar hoe hard je wil.
Deze truc gebruik ik ook Altyd by keuringen.
Je wilt minder hard rijden. Maar wel een 17mm erop.
Met een kleiner Tandwiel gaat meer toeren Maken, dat zou ik niet willen.dat gegier.
Ik zou anders een 14 mm carb scoren en die proberen.
Het allermakkelijkste is een stukje pvc buis boven op je gasschuif maken van de 17mm carbu.
Dan kan het gas niet volledig open.
Kun je perfect aanpassen met een mm meer of minder al naar hoe hard je wil.
Deze truc gebruik ik ook Altyd by keuringen.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Omdat ie zo lekker rijdt met 17mm wilde ik die houden maar denk wel dat je gelijk hebt en beter een 14mm kan zoeken zoals al meer werd voorgesteld
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
ik rij met een 16 , maar hoort een 14 op.
maar een 14 schijnt moeilijk af te stellen te zijn.
ben bang dat ik dan een hoop ellende aanhaal.
misschien bij de uwe appeltje eitje, zou mooi zijn .
dan probeer ik het ook.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik kreeg de 14 niet goed afgesteld op de mijne.
Maar ik rij met een standaard nl cilinder.
Dus de 14 was waarschijnlijk teveel van het goede.
Maar ik rij met een standaard nl cilinder.
Dus de 14 was waarschijnlijk teveel van het goede.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
O dat had ik niet verwacht. Ging ervan uit dat een Bing 14mm prima zou voldoen. Als je wat harder wil (en ik juist niet) kan ik je een 16 of 17mm van harte aanbevelen.
Maar dan zal je zeker wat aan de inlaat en uitlaatpoort moeten vijlen en een stukje van het zuigerhemd afhalen anders is een 16 veel te groot.
Ik krijg morgen een 12 tands voortandwiel en die gaat erop.
Eerst maar s zien hoe dat loopt met een 12 tands i.p.v. 14.
Ik weeg tenslotte ook 100kg dus misschien valt het gieren in hoge toeren wel alleszins mee.
Ik laat volgende week nog wel even weten hoe het is verlopen.
Goed weekend, Gert
Maar dan zal je zeker wat aan de inlaat en uitlaatpoort moeten vijlen en een stukje van het zuigerhemd afhalen anders is een 16 veel te groot.
Ik krijg morgen een 12 tands voortandwiel en die gaat erop.
Eerst maar s zien hoe dat loopt met een 12 tands i.p.v. 14.
Ik weeg tenslotte ook 100kg dus misschien valt het gieren in hoge toeren wel alleszins mee.
Ik laat volgende week nog wel even weten hoe het is verlopen.
Goed weekend, Gert
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Ik ben ook 1,98m en 101kg.
4pk cilinder en 14mm Bing doen de job prima.
14mm is hetzelfde type carburateur als de 16mm en 17mm met ovaal deksel. Daar ligt het niet aan.
Als een 14mm Bing niet lekker af te stellen is , ligt dat meestal aan de ingewanden : versleten of het verkeerde type. Vaak jengelen ze na.
Er zijn veel 14mm carburateurs gebruikt op de geknepen Duitse 2,9pk modellen.
Daar zat vaak die zwarte trechter in het luchtfilter huis en sproeier 82
Om het tóch nog een beetje lekker te laten lopen , werd een andere gasnaald en mischrohr gekozen.
Beetje experimenten met de frisse ingewanden , en het loopt prima.
4pk cilinder en 14mm Bing doen de job prima.
14mm is hetzelfde type carburateur als de 16mm en 17mm met ovaal deksel. Daar ligt het niet aan.
Als een 14mm Bing niet lekker af te stellen is , ligt dat meestal aan de ingewanden : versleten of het verkeerde type. Vaak jengelen ze na.
Er zijn veel 14mm carburateurs gebruikt op de geknepen Duitse 2,9pk modellen.
Daar zat vaak die zwarte trechter in het luchtfilter huis en sproeier 82
Om het tóch nog een beetje lekker te laten lopen , werd een andere gasnaald en mischrohr gekozen.
Beetje experimenten met de frisse ingewanden , en het loopt prima.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Kreidler mag wel wat zachter lopen maar hoe zit het met overtoeren en sijtage?
Bedoel je zo’n zelfde trechter als in het luchtfilterhuis van de bing 1/16/59? Wat is de functie van deze trechter? Toch niet om te knijpen?Caspar schreef: ↑04 jun 2021, 18:13 Ik ben ook 1,98m en 101kg.
4pk cilinder en 14mm Bing doen de job prima.
14mm is hetzelfde type carburateur als de 16mm en 17mm met ovaal deksel. Daar ligt het niet aan.
Als een 14mm Bing niet lekker af te stellen is , ligt dat meestal aan de ingewanden : versleten of het verkeerde type. Vaak jengelen ze na.
Er zijn veel 14mm carburateurs gebruikt op de geknepen Duitse 2,9pk modellen.
Daar zat vaak die zwarte trechter in het luchtfilter huis en sproeier 82
Om het tóch nog een beetje lekker te laten lopen , werd een andere gasnaald en mischrohr gekozen.
Beetje experimenten met de frisse ingewanden , en het loopt prima.
- Bijlagen
-
- 98A369EB-2059-4DA1-9734-2A98007B64F2.jpeg (57.38 KiB) 2279 keer bekeken