Fijnafstelling Polini CP 24 icm Membraan

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Fijnafstelling Polini CP 24 icm Membraan

#51 Bericht door jamojamo » 02 aug 2020, 14:42

Inderdaad, in mijn CP23 zit een blind luchtsproeiertje dus een 0 zoals bartrs al schreef.
Het verbaast me dat ik toch een verschil bemerkte bij het ver opendraaien van de luchtschroef. Dit zou niets uit hebben moeten maken. Ik ga maar een luchtsproeiertje 30 bestellen.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Fijnafstelling Polini CP 24 icm Membraan

#52 Bericht door jamojamo » 02 aug 2020, 14:59

Eifelyeti schreef: 02 aug 2020, 11:32 Hallo,

je heft ook de cruiser uitlaat van VHS gekocht. Die draid bij Huub ook niet meer... die loopt dan bij 100 vol tegen een wand.
Voor meer touren moet je dan soiets als en Homoet 6P of een Dick Baan uitlaat gebruiken.

Gat in het middelste is het meest te weinig voronsteeking bij getuunde setups in deze gebeed...dus een MVT erop of een andere ontsteking ....
De uitlaat heb ik bij Dick Baan meegenomen en is op de factuur omschreven als “IZ60TB uitlaatdemper voor Kreidler 60cc”
Onder welke naam hij hier op het forum bekend staat weet ik niet maar ik heb hem niet bij VHS vandaan.
Hij is voor de 15.43.97 imitatie met 44 mm boring en de bocht zou nu ca. 1 cm langer zijn op de SB.
Op de vorige set draaide ik er meer toeren mee dan met de de Jager uitlaat die wel weer een prettiger acceleratie gaf bij een rustiger geluid. Die vorige set liep harder en sterker dan de set die ik nu heb maar de afstelling is nog niet uitgekristalliseerd. Ook had de vorige set problemen met warmte en dat wil ik nu vermijden. Vandaar dat ik voor de zekerheid de Powerbox P20 er toch maar afgehaald heb.

Gr.,
Eric

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Fijnafstelling Polini CP 24 icm Membraan

#53 Bericht door Eifelyeti » 02 aug 2020, 18:22

jamojamo schreef: 02 aug 2020, 14:07
bart-rs schreef: 02 aug 2020, 13:05
Eifelyeti schreef: 02 aug 2020, 11:32 Hallo,

je heft ook de cruiser uitlaat van VHS gekocht. Die draid bij Huub ook niet meer... die loopt dan bij 100 vol tegen een wand.
Voor meer touren moet je dan soiets als en Homoet 6P of een Dick Baan uitlaat gebruiken.

Gat in het middelste is het meest te weinig voronsteeking bij getuunde setups in deze gebeed...dus een MVT erop of een andere ontsteking ....
Waar gaat dit over .?
Roman reageert hier op mijn bericht.
Gr., Eric

nee eric... over het probleem met de tourentaal van de Topicbeginner


Len schreef: 14 apr 2020, 20:43 Hallo allemaal,

Ik rij met de volgende set up:
- KT50 cc cilinder, bewerkt door Homoet
- 24 mm Polini CP carburateur. Sproeier 90. Gasnaald in hoogste stand. Luchtschroef halve slag open
- Membraan van Pieter Schmidt
- Uitlaat van Harry van Hout
- Kokusan ontsteking
- TwinAir luchtfilter

Tussen de 4.000 en 6.500 rpm houdt de motor bij volgas in. Bij 3/4 gas gaat iets beter, maar je voelt dat ie inhoudt. zodra 6.500 rpm bereikt wordt, gaat het beter waarbij vanaf de 7.000 rpm de duw in je rug komt.

xxxxxxx

Ik heb sproeiers 78 tm 95 geprobeerd, en de gasnaald in alle verschillende standen. Met sproeier 90 en gasnaald in hoogste stand, het beste resultaat.
Ook draait ie niet meer dan 9.000 rpm, wat ook wat aan de lage kant is.

Wie heeft er een idee wat ik moet doen?

Zie ook onderstaande foto's.

Groeten Len

Plaats reactie