Ervaring met Keihin PWK28
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Hallo,
heb vandag de Polini Set van sproier bekommen met 42-52. Nu met de 48er sproier loopt die perfekt onden eruit... ma denk in het voorjaar dan zeeker de 45er noodig...
de 45er was bij +2°C dan toch iets te kleen...
Nu ben ik eerst ens tevreeden, en de draier is ook nu bezig voor een Luchtbus van 34mm binnen de doorlaat te maaken. De bus was 30mm voor de 26er Mikuni.
wel zeeker noog meer herrie
Eind deze maand naar D.N. Performance bij Aaken voor te testen op de Testbank.
heb vandag de Polini Set van sproier bekommen met 42-52. Nu met de 48er sproier loopt die perfekt onden eruit... ma denk in het voorjaar dan zeeker de 45er noodig...
de 45er was bij +2°C dan toch iets te kleen...
Nu ben ik eerst ens tevreeden, en de draier is ook nu bezig voor een Luchtbus van 34mm binnen de doorlaat te maaken. De bus was 30mm voor de 26er Mikuni.
wel zeeker noog meer herrie
Eind deze maand naar D.N. Performance bij Aaken voor te testen op de Testbank.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Hallo,
heb nu "ansauggeräuschdampfer van het Merk Prespo gefonden.
Het sijn er 2 uitvoeringen voor:
een grootere uitvoering met 30mm voor een max. 26er Mikuni of Polini PWK26
https://www.scooter-attack.com/ansaugro ... 19-38.html
Bron: Scooter-attack.com en de kleenere uitvoering met 23mm doorlaat voor max. een 23mm Bing
https://www.scooter-attack.com/ansaugro ... 18-38.html
Bron: Scooter-attack.com ma ik denk dat 7-8mm lang genoeg is , dus afnijden is ja geen probleem.
Voor dit geld kan man die ja testen.....
Groeten en fijne zondag, Eifelyeti
heb nu "ansauggeräuschdampfer van het Merk Prespo gefonden.
Het sijn er 2 uitvoeringen voor:
een grootere uitvoering met 30mm voor een max. 26er Mikuni of Polini PWK26
https://www.scooter-attack.com/ansaugro ... 19-38.html
Bron: Scooter-attack.com en de kleenere uitvoering met 23mm doorlaat voor max. een 23mm Bing
https://www.scooter-attack.com/ansaugro ... 18-38.html
Bron: Scooter-attack.com ma ik denk dat 7-8mm lang genoeg is , dus afnijden is ja geen probleem.
Voor dit geld kan man die ja testen.....
Groeten en fijne zondag, Eifelyeti
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Roman is het geen idee om iets van fijnmazig filtergaas op dat pijpje te plakken/plaatsen? Dan houdt je de ergste rommel buiten je blok/cilinder.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
wij hebben in duitsland geen sand op de straat so als in NL het is...
rijd alt vanaf 2011 zonder filter.... en geen probleemen ermee.... in NL rijd ik met Homoet Twin Air Filter...
deze moet ik wel elke rijd met remreiniger klar maaken.... wegen zuigergestuurd...
modell NL
rijd alt vanaf 2011 zonder filter.... en geen probleemen ermee.... in NL rijd ik met Homoet Twin Air Filter...
deze moet ik wel elke rijd met remreiniger klar maaken.... wegen zuigergestuurd...
modell NL
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
In Duitsland ligt geen zand op de weg ?
Heb met mijn Supermotard een keer een highsider gemaakt in de buurt van Hammer/Zweifall..
Oorzaak : zand...
Momenteel ligt er trouwens ook zout
Heb met mijn Supermotard een keer een highsider gemaakt in de buurt van Hammer/Zweifall..
Oorzaak : zand...
Momenteel ligt er trouwens ook zout
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Roman het zal ongetwijfeld goed gaan, toch heb ik wel meer vertrouwen in het fijnmazige theezeefje.
Natuurlijk houdt dat niet alles tegen, maar wel de rommel die de slijtage enorm verhoogt.
Heb hier in nl weleens zuigers gezien van mensen die zonder zeefje en met gaten in de koker rijden... zuiger leek wel gezandstraald!
Enige jaren geleden met de hemelvaart toer reden wij met de grote jongens mee, toen kwamen we uit op een oude stoffige landweg uit. Wij reden op lage snelheid erachteraan vol in de stofwolken! Dacht dat er toen wel een zooitje stof in het kokertje was gekomen!
Thuis gecontroleerd maar helemaal niks
Maar back on topic. Is hij wel echt stil met zo’n grote luchtpijpje erin?
Waarom niet gelijk een groter luchtfilterhuis maken?
Natuurlijk houdt dat niet alles tegen, maar wel de rommel die de slijtage enorm verhoogt.
Heb hier in nl weleens zuigers gezien van mensen die zonder zeefje en met gaten in de koker rijden... zuiger leek wel gezandstraald!
Enige jaren geleden met de hemelvaart toer reden wij met de grote jongens mee, toen kwamen we uit op een oude stoffige landweg uit. Wij reden op lage snelheid erachteraan vol in de stofwolken! Dacht dat er toen wel een zooitje stof in het kokertje was gekomen!
Thuis gecontroleerd maar helemaal niks
Maar back on topic. Is hij wel echt stil met zo’n grote luchtpijpje erin?
Waarom niet gelijk een groter luchtfilterhuis maken?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
du bist ja eh ein ängstlicher Typ, Pascal
1. stil niet, ma stiller wel en moet dan meer als 6cm lang sijn...
2. te wenig plaats en een 26mm of 28mm Cabulator heft veel meer lucht noodig dan een 23er Bing....
en een zuigergestuurde heft meer noodig dan een membraangestuurd, wegen de rugslag van de Venturi....dat heb je niet so met de kleppen
grooter huis is slecht... te wenig plaats achter de scherm en je moet ja toch de lucht weer erin halen, ook in een 2l koker....
2x 14mm bussen is slechter dan 1x 28mm bus...heb ik ook gestest, kost touren en vermoegen....
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Een scherm kun je aanpassen Roman toen er nog een hele snelle cilinder onder mn witte rs zat merkte ik pas hoe gevoelig die was voor de luchthuishouding! Die presteerde echt het beste zonder filter, scheelde 3a4 pk met een kokertje erop (met enorme gaten erin)
Behalve dat het merkbaar vermogen koste liep hij ook over de gehele linie slechter en was niet goed af te stellen!
Dit heb ik ook eens gehad met een snelle 70cc, ook niet te doen met een luchtfilter erop!
De tamme cilinders hebben daar toch minder moeite mee, een luchtfilter.
Ik heb liever iets minder topvermogen en weinig inlaat geluid, dan de laatste pk’s eruit persen met een zooi takke herrie als gevolg. Wel moet de carburateur goed af te stellen zijn, anders is het luchtfilter te klein en of te weinig doorlaat.
Succes Roman, ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt en presteert!
Behalve dat het merkbaar vermogen koste liep hij ook over de gehele linie slechter en was niet goed af te stellen!
Dit heb ik ook eens gehad met een snelle 70cc, ook niet te doen met een luchtfilter erop!
De tamme cilinders hebben daar toch minder moeite mee, een luchtfilter.
Ik heb liever iets minder topvermogen en weinig inlaat geluid, dan de laatste pk’s eruit persen met een zooi takke herrie als gevolg. Wel moet de carburateur goed af te stellen zijn, anders is het luchtfilter te klein en of te weinig doorlaat.
Succes Roman, ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt en presteert!
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
jaja, dan noog meer cctjes maaken? tot 114cc kan je ja noog....met 18er Bing ... dan is die stillernozems schreef: ↑03 mar 2020, 13:24 .....
Ik heb liever iets minder topvermogen en weinig inlaat geluid, dan de laatste pk’s eruit persen met een zooi takke herrie als gevolg. Wel moet de carburateur goed af te stellen zijn, anders is het luchtfilter te klein en of te weinig doorlaat.
Succes Roman, ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt en presteert!
was een kleen Joke
meer touren en meer vermoegen is meer herrie, ma het probleem is ook Kreidler met sijn frame en te wenig plaats .... Zundapp en Hercules heben er geen last van.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Roman, zo gek is dat niet wat je zegt ik heb gekeken naar andere (standaard) motoren en de toegepaste carburateur diameter.
Mooi als voorbeeld voor een grote boring en kleine carburateur diameter is de Italjet Dragster 180cc. En een cilinder 2tact die ca 20pk levert bij 8000rpm (zelfde toerental als mijn machines) en daar zit zover ik dat heb kunnen terugvinden een 27.5mm carburateur op.
Niet zo heel groot dus.
Daar haal je dus geen topvermogen mee, maar wel een hoge venturiesnelheid en dus een betere vermenging van lucht en brandstof, zeker bij lage toerentallen.
Nu heb je daar niks aan als de tuning vd motor op een hoog toerental is gemikt.
Ander voorbeeld van een snelle rijdbare 50cc machiene is Rob (rvrt) zijn Zundapp. 14.5pk bij 11500rpm. Daar zit ook ‘maar’ een 21mm op (Dellorto).
Ik geloof nl niet dat groter altijd beter is, ja alleen als je echt voor max vermogen gaat.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jouw testresultaten zullen zijn🏍
Mooi als voorbeeld voor een grote boring en kleine carburateur diameter is de Italjet Dragster 180cc. En een cilinder 2tact die ca 20pk levert bij 8000rpm (zelfde toerental als mijn machines) en daar zit zover ik dat heb kunnen terugvinden een 27.5mm carburateur op.
Niet zo heel groot dus.
Daar haal je dus geen topvermogen mee, maar wel een hoge venturiesnelheid en dus een betere vermenging van lucht en brandstof, zeker bij lage toerentallen.
Nu heb je daar niks aan als de tuning vd motor op een hoog toerental is gemikt.
Ander voorbeeld van een snelle rijdbare 50cc machiene is Rob (rvrt) zijn Zundapp. 14.5pk bij 11500rpm. Daar zit ook ‘maar’ een 21mm op (Dellorto).
Ik geloof nl niet dat groter altijd beter is, ja alleen als je echt voor max vermogen gaat.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jouw testresultaten zullen zijn🏍
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Hallo,
gistern gestest, hier is het Bougiebeld met en extra oude NGK.
Hoofdsproier nu 128 en stationaire Sproier is 48 en luchtschroef 1,5
is een beetje te rijk en het was could gistern, ma noog ens kijken naar het Beld als het ens aan de 20°C is buiten
pakt veel beeter op als mijn 26er Mikuni in veel meer druk in het middelste gebeed.
noog iets meer boven wat touren finden, dan ben ik tevreden met dat duure ding.
gistern gestest, hier is het Bougiebeld met en extra oude NGK.
Hoofdsproier nu 128 en stationaire Sproier is 48 en luchtschroef 1,5
is een beetje te rijk en het was could gistern, ma noog ens kijken naar het Beld als het ens aan de 20°C is buiten
pakt veel beeter op als mijn 26er Mikuni in veel meer druk in het middelste gebeed.
noog iets meer boven wat touren finden, dan ben ik tevreden met dat duure ding.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
so, de trompeten sijn binnen... mooi voor wenig geld
1x 23mm doorlaat en dan 2x de 30mm doorlaat
... ma 10,5cm is te lang in de koker....
heb ik weer wat te testen.
1x 23mm doorlaat en dan 2x de 30mm doorlaat
... ma 10,5cm is te lang in de koker....
heb ik weer wat te testen.
- Bijlagen
-
- k-IMG-20200310-WA0003.jpeg (41.36 KiB) 3053 keer bekeken
-
- k-IMG-20200310-WA0000.jpeg (53.87 KiB) 3053 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Roman dat ziet er goed uit. Het liefste zo lang mogelijk houden denk ik. Dan word het geluid beter gedempt vermoed ik zo.
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen ermee
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen ermee
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
ik ben maar een domme boer, maar denk graag mee.
als ik het goed begrijp is een ori koker te klein wat aanzuig gat betreft.
dus daar moet een groter gat bij, met als gevolg meer aanzuig geluid.
om dat te reduceren maakt u de volume van de koker weer minder.
ik denk maar zo, pijpje naar buiten zou dat niet een beter effect hebben.
mvg bertus
als ik het goed begrijp is een ori koker te klein wat aanzuig gat betreft.
dus daar moet een groter gat bij, met als gevolg meer aanzuig geluid.
om dat te reduceren maakt u de volume van de koker weer minder.
ik denk maar zo, pijpje naar buiten zou dat niet een beter effect hebben.
mvg bertus
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
hi,
dan moet he de ronde houderpin eruit halen....
als de diametervan de pijp groot genoeg is, dan is het volumen niet so belangrijk, aleen mij het gas optrekken...als de venturi snel genoeg is, heb je geen grooter volumen meer noodig...
so de meining van flowtec.
hier kan je het probleem met de pin zien, en als ik meer naar boven ga met dat ding, dan maak ik ermee de luchtgat van de frame dicht....
als het niet werkt, heb ik ja noog deze oplossing... ma minder frienden
dan moet he de ronde houderpin eruit halen....
als de diametervan de pijp groot genoeg is, dan is het volumen niet so belangrijk, aleen mij het gas optrekken...als de venturi snel genoeg is, heb je geen grooter volumen meer noodig...
so de meining van flowtec.
hier kan je het probleem met de pin zien, en als ik meer naar boven ga met dat ding, dan maak ik ermee de luchtgat van de frame dicht....
als het niet werkt, heb ik ja noog deze oplossing... ma minder frienden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Hallo,
so, heb nu de testrijd gedaan voor de Hoofdsproier...
met de zuigergestuurde 60cc was het dan met een 138er te rijk..... en bik de laatste 4mm van het gas was die aan het stotteren en dat bougiebeld
dan met een 128er was het stotteren weg en dat bougiebeld
De vermoegenwinst van een Mikuni VM26 naar een Keihin PWK 28 is dan toch echt gooter dan ik had gedacht.
so, heb nu de testrijd gedaan voor de Hoofdsproier...
met de zuigergestuurde 60cc was het dan met een 138er te rijk..... en bik de laatste 4mm van het gas was die aan het stotteren en dat bougiebeld
dan met een 128er was het stotteren weg en dat bougiebeld
De vermoegenwinst van een Mikuni VM26 naar een Keihin PWK 28 is dan toch echt gooter dan ik had gedacht.
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 02 apr 2020, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
ik heb een zuigergestuurde Setup en geen Membraan, du is ook de diameter kleener... darom ook een 21mmnozems schreef: ↑04 mar 2020, 10:34 Roman, zo gek is dat niet wat je zegt ik heb gekeken naar andere (standaard) motoren en de toegepaste carburateur diameter.
..............
Ander voorbeeld van een snelle rijdbare 50cc machiene is Rob (rvrt) zijn Zundapp. 14.5pk bij 11500rpm. Daar zit ook ‘maar’ een 21mm op (Dellorto).
60cc Memraan is ook een 24mm het maximaale ...
50cc Oldi Cross rijden ook 26-28mm
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
Nu,
gistern bij de Testbank geweest.
De verschil tussen Mikuni VM25-665 en de Keihin PWK 28 sijn bij mijn setup dan toch 0,4 pk en een veel breedere piek dan bij de Mikuni.
Noog ens, bij mijn zuigergestuurde setup. Spruitstuk, koker, uitlaat en ignitech was het zelfde dan met de Mikuni.....
Ik find het dan toch veel verschil tussen een PWK28 en een Mikuni 26.
Groeten,
gistern bij de Testbank geweest.
De verschil tussen Mikuni VM25-665 en de Keihin PWK 28 sijn bij mijn setup dan toch 0,4 pk en een veel breedere piek dan bij de Mikuni.
Noog ens, bij mijn zuigergestuurde setup. Spruitstuk, koker, uitlaat en ignitech was het zelfde dan met de Mikuni.....
Ik find het dan toch veel verschil tussen een PWK28 en een Mikuni 26.
Groeten,
- Bijlagen
-
- 20200411_192920.jpg (50.02 KiB) 2665 keer bekeken
-
- 20200411_192915.jpg (53.66 KiB) 2665 keer bekeken
-
- 20200411_192911.jpg (49.66 KiB) 2665 keer bekeken
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Ervaring met Keihin PWK28
goed om te horen Roman!
- Deze gebruikers waarderen rene albers 2takt voor dit bericht:
- Eifelyeti (13 apr 2020, 10:51)
- Waardering: 9.09%