70cc setje
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
70cc setje
Goedendag,
Ik heb momenteel een 60cc parmakit op een gereviceerde 5 bak met 19mm carburateur.
Echter merk ik wanneer mijn brommer zwaar bepakt is (tent, rugzak, matje etc.) hij moeite krijgt met bergen.
Nu ga ik komende zomer een trip van 10.000km maken met de kreidler (van nederland via italie naar griekeland en vanuit griekeland door het oostblok naar noorwegen).
Ik zat eerst te denken om een membraan te nemen (extra voordeel dat de luchtfilter mooi schoon blijft onderweg)
Maar voor het zelfde geld zijn er ook minarelli 70cc kitjes beschikbaar met membraan (MXS minarelli verticaal 17pk, Minarelli Airsal T6), nu vraag ik me af, is dit de moeite waard? zijn deze kitjes betrouwbaar en van goede kwaliteit?
Hoeveel pk kan een Kreidlerblok hebben? (waarbij een revisie niet jaarlijks of om het half jaar noodzakelijk is) zou graag extra vermogen willen maar vind de betrouwbaarheid vele malen belangrijker aangezien ik er een flinke reis mee ga maken.
Denk zelf dat 70cc wel een goede upgrade is (verwacht dan 90 te kunnen rijden in de powerband, wat me zeker geen verkeerde gedachten lijkt)
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb momenteel een 60cc parmakit op een gereviceerde 5 bak met 19mm carburateur.
Echter merk ik wanneer mijn brommer zwaar bepakt is (tent, rugzak, matje etc.) hij moeite krijgt met bergen.
Nu ga ik komende zomer een trip van 10.000km maken met de kreidler (van nederland via italie naar griekeland en vanuit griekeland door het oostblok naar noorwegen).
Ik zat eerst te denken om een membraan te nemen (extra voordeel dat de luchtfilter mooi schoon blijft onderweg)
Maar voor het zelfde geld zijn er ook minarelli 70cc kitjes beschikbaar met membraan (MXS minarelli verticaal 17pk, Minarelli Airsal T6), nu vraag ik me af, is dit de moeite waard? zijn deze kitjes betrouwbaar en van goede kwaliteit?
Hoeveel pk kan een Kreidlerblok hebben? (waarbij een revisie niet jaarlijks of om het half jaar noodzakelijk is) zou graag extra vermogen willen maar vind de betrouwbaarheid vele malen belangrijker aangezien ik er een flinke reis mee ga maken.
Denk zelf dat 70cc wel een goede upgrade is (verwacht dan 90 te kunnen rijden in de powerband, wat me zeker geen verkeerde gedachten lijkt)
Alvast bedankt voor de reacties
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: 70cc setje
Je hebt ze ook van gietijzer 70cc, niet duur, is geen hoogtoerige cilinder maar wel veel koppel denk ideaal voor wat jij wit. Monteer een mooie dellorto 20mm erachter.
Kun je ook gewoon de kreidler uitlaat gebruiken.
Ik ben zelf ook bezig met een MXS racing cilinder, levert 18pk. Maar alleen met de juiste spullen.
Andy,
Kun je ook gewoon de kreidler uitlaat gebruiken.
Ik ben zelf ook bezig met een MXS racing cilinder, levert 18pk. Maar alleen met de juiste spullen.
Andy,
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: 70cc setje
Is het niet veel verstandiger om een kleiner voortand wiel of een groter achter tandwiel te nemen, van verder opvoeren zou ik maar afzien van de kilometers die je maakt. Komt de betrouwbaarheid niet ten goede. Het is maar een raad.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: 70cc setje
77cc
SB Mahle Cilinder 47mm met Wössner/Wiseco Smeedzuiger 14mm en Membraan, 184°-186°/126° maximaale Timing en Powerseal Nikasil
Kiesler Krukas 44 slag met 18mm Bigendpen en flatcagelager, 90mm drijfstang
origineele oude 5 bak (kort) van een oude 68er 50xxxxx blok in een direkte carter.
Primair 3,95:1
6 plaats Naaf met rijfschijven van Kreidlerdienst
1,8mm drukveer
Kokusan Ontsteking
Uitlaat een Dick Baan 16mm met losse boucht.
dat was mijn favorite setup voor so een Tour
SB Mahle Cilinder 47mm met Wössner/Wiseco Smeedzuiger 14mm en Membraan, 184°-186°/126° maximaale Timing en Powerseal Nikasil
Kiesler Krukas 44 slag met 18mm Bigendpen en flatcagelager, 90mm drijfstang
origineele oude 5 bak (kort) van een oude 68er 50xxxxx blok in een direkte carter.
Primair 3,95:1
6 plaats Naaf met rijfschijven van Kreidlerdienst
1,8mm drukveer
Kokusan Ontsteking
Uitlaat een Dick Baan 16mm met losse boucht.
dat was mijn favorite setup voor so een Tour
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 nov 2019, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: 70cc setje
Dat Powerseal Nikasil mankeert tegenwoordig wel wat aan. Voor om huis is dit misschien prachtig, voor wat de topic starter vraagt gezien de zware bepakking...……………………………………...Eifelyeti schreef: ↑28 nov 2019, 11:36 77cc
SB Mahle Cilinder 47mm met Wössner/Wiseco Smeedzuiger 14mm en Membraan, 184°-186°/126° maximaale Timing en Powerseal Nikasil
Kiesler Krukas 44 slag met 18mm Bigendpen en flatcagelager, 90mm drijfstang
origineele 5 bak direkt met een koorte origineele 5e
Kokusan Ontsteking
Uitlaat een Dick Baan 16m met losse boucht.
dat was mijn favorite setup voor so een Tour
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: 70cc setje
voor om het huis?????buell killer schreef: ↑28 nov 2019, 11:41
Dat Powerseal Nikasil mankeert tegenwoordig wel wat aan. Voor om huis is dit misschien prachtig, voor wat de topic starter vraagt gezien de zware bepakking...……………………………………...
warom????
een SB is zeeker beeter dan een geforceerde scooter cilinder...
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: 70cc setje
Ja,Eifelyeti schreef: ↑28 nov 2019, 11:44voor om het huis?????buell killer schreef: ↑28 nov 2019, 11:41
Dat Powerseal Nikasil mankeert tegenwoordig wel wat aan. Voor om huis is dit misschien prachtig, voor wat de topic starter vraagt gezien de zware bepakking...……………………………………...
warom????
een SB is zeeker beeter dan een geforceerde scooter cilinder...
Daar de boring toe neemt en de cilinderwand erg dun word wat meer kans geeft op vervorming, daar de man langere einden constant deel last rijd met zware bepakking in de bergen zal dit thermisch gezien niet in betrouwbaarheid toe nemen. Neem aan dat de setting de rit wel uit moet zitten
Het laatste hoeft niet altijd, voor een werkpaard kan geforceerde koeling beter zijn.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: 70cc setje
nu, ik heb met mijn 70cc met 47er Wössner zuiger alt 9200km gerijd en in de eifel moet ik veel km bergop met 2e of 3e versnelling rijden...veel touren en minder rijdwind voor koeling...buell killer schreef: ↑28 nov 2019, 12:17
Ja,
Daar de boring toe neemt en de cilinderwand erg dun word wat meer kans geeft op vervorming, daar de man langere einden constant deel last rijd met zware bepakking in de bergen zal dit thermisch gezien niet in betrouwbaarheid toe nemen. Neem aan dat de setting de rit wel uit moet zitten
Het laatste hoeft niet altijd, voor een werkpaard kan geforceerde koeling beter zijn.
ik heb wel bij 6400 km de zuiger gewisselt...
en ik ben hellas zwarder dan de topicopener kan sijn kreidler oppakken
ma normaal is bij so een tour, dat dat stuk loopt dat je niet als reserve mee genommen had....
als ik het noog ens maak met Bigbore, dann met slag 44.... veel koppel met rustiger rijden dan ori slag
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 70cc setje
Ik wil niet in herhaling vallen. Maar ‘betrouwbaar ‘ opvoeren kan wel. Met 60,70,80cc met standaard rs timingen en een goede standaard rs uitlaat eronder loopt het geheel beduidend krachtiger als het origineel. Maar verwacht geen wonderen!
Wat verwacht je? 90km/h met windkracht 4/5 tegen heuvelop?
Het blijft een klein motorfietsje.
Wat verwacht je? 90km/h met windkracht 4/5 tegen heuvelop?
Het blijft een klein motorfietsje.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: 70cc setje
Motor of brommer. Is me niet duidelijkKreidlerflorett19 schreef: ↑27 nov 2019, 22:18 Goedendag,
Ik heb momenteel een 60cc parmakit op een gereviceerde 5 bak met 19mm carburateur.
Echter merk ik wanneer mijn brommer zwaar bepakt is (tent, rugzak, matje etc.) hij moeite krijgt met bergen.
Nu ga ik komende zomer een trip van 10.000km maken met de kreidler (van nederland via italie naar griekeland en vanuit griekeland door het oostblok naar noorwegen).
Ik zat eerst te denken om een membraan te nemen (extra voordeel dat de luchtfilter mooi schoon blijft onderweg)
Maar voor het zelfde geld zijn er ook minarelli 70cc kitjes beschikbaar met membraan (MXS minarelli verticaal 17pk, Minarelli Airsal T6), nu vraag ik me af, is dit de moeite waard? zijn deze kitjes betrouwbaar en van goede kwaliteit?
Hoeveel pk kan een Kreidlerblok hebben? (waarbij een revisie niet jaarlijks of om het half jaar noodzakelijk is) zou graag extra vermogen willen maar vind de betrouwbaarheid vele malen belangrijker aangezien ik er een flinke reis mee ga maken.
Denk zelf dat 70cc wel een goede upgrade is (verwacht dan 90 te kunnen rijden in de powerband, wat me zeker geen verkeerde gedachten lijkt)
Alvast bedankt voor de reacties
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Bedankt voor de reacties,
Ik heb tijdje met een 70cc polini w poort minarelli verticaal gereden maar dit beviel me totaal niet, veels te hoog toerig en niet ideaal voor de roadtrip.
Ik zit nu te denken aan de Dr70 minarelli verticaal, lekker veel koppel niet niet al te hoge top. Hoop er max 90 mee te halen.
Iemand idee hoe ik kan controleren of de cilinder op de goede hoogte zit?
Hoeveel mm squish wordt er aangeraden op setjes zoals deze?
Alvast bedankt!
Ik heb tijdje met een 70cc polini w poort minarelli verticaal gereden maar dit beviel me totaal niet, veels te hoog toerig en niet ideaal voor de roadtrip.
Ik zit nu te denken aan de Dr70 minarelli verticaal, lekker veel koppel niet niet al te hoge top. Hoop er max 90 mee te halen.
Iemand idee hoe ik kan controleren of de cilinder op de goede hoogte zit?
Hoeveel mm squish wordt er aangeraden op setjes zoals deze?
Alvast bedankt!
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 70cc setje
Wil je koppel onderin dan uitlaat timing beslist niet hoger dan 180graden, liever er nog ruim onder. Dan kun je met een standaard rs uitlaat rijden, die in mijn geval vooralsnog het beste karakter geven, maar geen topvermogen!
Gezien je keus voor een scooter cilinder denk ik dat het budget ook een rol speelt?
Dus in de basis kleine lage uitlaatpoort en geen gekke poortentoestanden, en een fris blok is ook een aanrader. Eentje die al 40jaar ergens in een hoek ligt zomaar een 70cc cilinder opschroeven is vragen om ellende.
Squisch werkt het best als ie niet te ruim is, maar dan heb je het over opmaat. Voor straatgebruik en lang niet ergens naar omkijken, begin vanaf 0.9mm of iets hoger.
Gezien je keus voor een scooter cilinder denk ik dat het budget ook een rol speelt?
Dus in de basis kleine lage uitlaatpoort en geen gekke poortentoestanden, en een fris blok is ook een aanrader. Eentje die al 40jaar ergens in een hoek ligt zomaar een 70cc cilinder opschroeven is vragen om ellende.
Squisch werkt het best als ie niet te ruim is, maar dan heb je het over opmaat. Voor straatgebruik en lang niet ergens naar omkijken, begin vanaf 0.9mm of iets hoger.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Wat houd timing 180 grade in?
Wat als de squish gelijk blijft (0,9mm) en de cilinder hoger of lager komt wel (1: spoelpoorten gelijk aan zuiger bij odp, 2: spoelpoorten te ver open met zuiger bij odp, 3: spoelpoorten net niet open met zuiger bij odp)
Welke optie geeft wat voor rijgedrag?
Verder is het blok helemaal netjes gereviseerd met 6 plaats koppeling en grotere big-end lager vergeleken met orgineel zodat ie 70cc kan overleven
Alvast bedankt!
Wat als de squish gelijk blijft (0,9mm) en de cilinder hoger of lager komt wel (1: spoelpoorten gelijk aan zuiger bij odp, 2: spoelpoorten te ver open met zuiger bij odp, 3: spoelpoorten net niet open met zuiger bij odp)
Welke optie geeft wat voor rijgedrag?
Verder is het blok helemaal netjes gereviseerd met 6 plaats koppeling en grotere big-end lager vergeleken met orgineel zodat ie 70cc kan overleven
Alvast bedankt!
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 70cc setje
-------------------------------Kreidlerflorett19 schreef: ↑05 mei 2020, 23:12 Wat houd timing 180 grade in?
Wat als de squish gelijk blijft (0,9mm) en de cilinder hoger of lager komt wel (1: spoelpoorten gelijk aan zuiger bij odp, 2: spoelpoorten te ver open met zuiger bij odp, 3: spoelpoorten net niet open met zuiger bij odp)
Welke optie geeft wat voor rijgedrag?
Verder is het blok helemaal netjes gereviseerd met 6 plaats koppeling en grotere big-end lager vergeleken met orgineel zodat ie 70cc kan overleven
Alvast bedankt!
De poort hoogtes kan je meten in kruk graden
Parma kit heeft meestal een hoge uitlaatpoort
Als de uitlaat timing te hoog is, dan verlies je kracht bij lagere toerentallen
Door de cilinder iets te laten zakken krijg je weer wat kracht terug.
Ook kan soms de spoelpoort richting verkeerd staan.( dus het verse mengsel gaat dan zo de uitlaatpoort in)
2 extra blinde spoelpoorten geeft ook weer kracht over het het toeren bereik.
De zuiger is meestal kort,,,en soms ook nog een hapje uit de zuiger aan de inlaatkant ( dus een grote inlaat timing,,,,,,, terug spugen in het filter.)
De kop moet ook passen bij de bolling van de zuiger, en ook een goede compressie verhouding hebben.
***
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Beste lvs,
Dus als ik het goed begrijp is het effect van de cilinder hoger zetten dat er meer toeren gehaald kunnen worden.
De spoelpoortrichting is vast neem ik aan? Dus als ik alles volgens de specificatie van de cilinder doe deze gwn goed zal zijn?
Als uitlaat heb ik een laag toerig uitlaat van vhs (Harrie van hout)
Maar als ik het zo begrijp maakt het niet precies uit hoe de spoelpoorten staan ten opzichte van de zuiger bij onderste dode punt?
Mvg
Mike
Dus als ik het goed begrijp is het effect van de cilinder hoger zetten dat er meer toeren gehaald kunnen worden.
De spoelpoortrichting is vast neem ik aan? Dus als ik alles volgens de specificatie van de cilinder doe deze gwn goed zal zijn?
Als uitlaat heb ik een laag toerig uitlaat van vhs (Harrie van hout)
Maar als ik het zo begrijp maakt het niet precies uit hoe de spoelpoorten staan ten opzichte van de zuiger bij onderste dode punt?
Mvg
Mike
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: 70cc setje
Jouw cilinder is al erg hoogtoerig. Nóg hoger is niet rijdbaar ook de openbare weg.
Over de spoelpoorten: zeker maakt dat wat uit.
Het beste is dat ze voledig vrij komen als de zuiger in het odp staat.
Nóg belangrijker is de richting van de spoeling.
Richting uitlaatpoort is niet ideaal , beter is richting bougie.
Maar dat had LVS al duidelijk gemaakt
Over de spoelpoorten: zeker maakt dat wat uit.
Het beste is dat ze voledig vrij komen als de zuiger in het odp staat.
Nóg belangrijker is de richting van de spoeling.
Richting uitlaatpoort is niet ideaal , beter is richting bougie.
Maar dat had LVS al duidelijk gemaakt
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Bedankt voor de verduidelijking.
Is de richting van de spoeling vast bij een cilinder of aan te passen? Zonder te frezen,
De cilinder die ik ga monteren wordt een gietijzere dr70 cilinder dus lekker laagtoerig, verwacht max 90 te kunnen rijden.
Mvg
Is de richting van de spoeling vast bij een cilinder of aan te passen? Zonder te frezen,
De cilinder die ik ga monteren wordt een gietijzere dr70 cilinder dus lekker laagtoerig, verwacht max 90 te kunnen rijden.
Mvg
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Ik heb mijn cilinder bekeken en snap wat er bedoelt wordt met de richting van de spoeling, de vraag die ik eerder had vervalt dus.
Maar als ik het goed begrijp staat de zuiger precies mooi gemonteerd als de zuiger exact gelijk staat met de spoelpoorten bij odp?
Alvast bedankt
Maar als ik het goed begrijp staat de zuiger precies mooi gemonteerd als de zuiger exact gelijk staat met de spoelpoorten bij odp?
Alvast bedankt
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 70cc setje
Maar als ik het goed begrijp staat de zuiger precies mooi gemonteerd als de zuiger exact gelijk staat met de spoelpoorten bij odp?
Alvast bedankt
-----------------------------------------------------------
dat klopt wel ……….
maar het belangrijkste is toch de uitlaat timing .
en als de cilinder moet zakken , dan kijk je niet naar die spoelpoorten .
----------------------------------------------------
trouwens ,,, de originele kreidler S.B. cilinders daar klopt het ook niet .
de 154371/64 ,, de 153386......154399 daar staan de spoelpoorten lager dan de zuiger .
alleen de sb 154371 staat goed [ dus de 2,9 pk ]
Alvast bedankt
-----------------------------------------------------------
dat klopt wel ……….
maar het belangrijkste is toch de uitlaat timing .
en als de cilinder moet zakken , dan kijk je niet naar die spoelpoorten .
----------------------------------------------------
trouwens ,,, de originele kreidler S.B. cilinders daar klopt het ook niet .
de 154371/64 ,, de 153386......154399 daar staan de spoelpoorten lager dan de zuiger .
alleen de sb 154371 staat goed [ dus de 2,9 pk ]
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
ah oke top ik denk dat het maar gewoon wat proberen wordt, (ofja wat spelen met verschillende hoogtes) valt er aan het rijgedrag te merken of de uitlaat timing te hoog of te laag is?
brommer ligt volledig uit elkaar momenteel, gespoten en wel. Ga morgen een ander opvul plaatje maken (met huidige opvulplaatje is de squish van de DR70 cilinder 1,56 zonder koppakking)
Wil deze rond de 1,1mm hebben denk dat hij dan goed betrouwbaar blijft zonder vermogen verlies door te ruime squish. Vind betrouwbaarheid belangrijk aangezien ik deze zomer een roadtrip naar zweden en Noorwegen ermee ga maken kan niet wachten!
Bedankt voor de hulp!
brommer ligt volledig uit elkaar momenteel, gespoten en wel. Ga morgen een ander opvul plaatje maken (met huidige opvulplaatje is de squish van de DR70 cilinder 1,56 zonder koppakking)
Wil deze rond de 1,1mm hebben denk dat hij dan goed betrouwbaar blijft zonder vermogen verlies door te ruime squish. Vind betrouwbaarheid belangrijk aangezien ik deze zomer een roadtrip naar zweden en Noorwegen ermee ga maken kan niet wachten!
Bedankt voor de hulp!
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 70cc setje
o.k - je bent gestopt met de parma cilinder .
je hebt nu een DR cilinder ..
hieronder is het beeld wat er kan gebeuren met een cilinder .
een hoog toerige .[ korte powerband ]
en een wat rustige cilinder .
je hebt nu een DR cilinder ..
hieronder is het beeld wat er kan gebeuren met een cilinder .
een hoog toerige .[ korte powerband ]
en een wat rustige cilinder .
- Bijlagen
-
- cilinder pk.JPG (30.17 KiB) 4003 keer bekeken
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70cc setje
Hoi lvs,
Zekers heb de 5 bak met parmakit geruild met max losser.
Bedankt voor de tekening, geeft me een duidelijk beeld van de verschillen
Heb vandaag de dr70 cilinder geplaatst en afgesteld op een squish van 0,96mm met een compressieverhouding (Europese meetmanier) van 14,78:1
De spoelpoorten en uitlaat poort komen bij odp mooi open
Kan ik hier tevreden mee zijn? Ga er over minder dan een maand mee naar Stockholm wil em voornamelijk betrouwbaar hebben :p maar ook zeker niks laten liggen op vermogen.
Alvast bedankt
Zekers heb de 5 bak met parmakit geruild met max losser.
Bedankt voor de tekening, geeft me een duidelijk beeld van de verschillen
Heb vandaag de dr70 cilinder geplaatst en afgesteld op een squish van 0,96mm met een compressieverhouding (Europese meetmanier) van 14,78:1
De spoelpoorten en uitlaat poort komen bij odp mooi open
Kan ik hier tevreden mee zijn? Ga er over minder dan een maand mee naar Stockholm wil em voornamelijk betrouwbaar hebben :p maar ook zeker niks laten liggen op vermogen.
Alvast bedankt
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 70cc setje
te hoge compressie .
lees het verhaal maar na van ...joebiker ...
viewtopic.php?f=5&t=48741&start=25
lees het verhaal maar na van ...joebiker ...
viewtopic.php?f=5&t=48741&start=25