RS met Malossie MHR 80cc
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
RS met Malossie MHR 80cc
Nou het heeft wat voeten in de aarde gehad maar de rs is zo goed als klaar,
na veel bel werk naar Rob (werd haast gek van mij ) is alles goed gekomen op zijn advies, veel van hem geleerd!! bedankt daar voor.
het meeste werk zat in de keihin 28mm goed te krijgen daar moet je toch engelen geduld me hebben maar uiteindelijk staat hij nu super afgesteld, hij loopt op alle gebieden super!! stationair loopt i ook perfeckt!!!
toen nog eea aan uitlaten er onder en testen maar, we hebben nog niet lang voluit gereden ivm indraaien van alles.
waneer de gegevens bekend zijn post ik deze meteen.
setup is,
origineel RS blok 51.....
Membraan op het carter gemaakt door de vorige eigenaar
PVL TWINS ontsteking 2mm vooronsteking
8kleps membraan met carbon reeds merk weet ik zo niet meer maar heeft 150 euro gekost vertelde Rob,
28mm keihin (origineel!!) vlakschuif.
60 stationair
150 hoofd
gasnaald op 1 na onderste klip
lucht 2 slagen uit
twin air filter
yansuni uitlaat heb ook nog een Rion MHR
15 tands voor
36 achter.
tempratuur blijf mooi op 47 tot 54 graden waneer je er even flink aan begint te trekken
na veel bel werk naar Rob (werd haast gek van mij ) is alles goed gekomen op zijn advies, veel van hem geleerd!! bedankt daar voor.
het meeste werk zat in de keihin 28mm goed te krijgen daar moet je toch engelen geduld me hebben maar uiteindelijk staat hij nu super afgesteld, hij loopt op alle gebieden super!! stationair loopt i ook perfeckt!!!
toen nog eea aan uitlaten er onder en testen maar, we hebben nog niet lang voluit gereden ivm indraaien van alles.
waneer de gegevens bekend zijn post ik deze meteen.
setup is,
origineel RS blok 51.....
Membraan op het carter gemaakt door de vorige eigenaar
PVL TWINS ontsteking 2mm vooronsteking
8kleps membraan met carbon reeds merk weet ik zo niet meer maar heeft 150 euro gekost vertelde Rob,
28mm keihin (origineel!!) vlakschuif.
60 stationair
150 hoofd
gasnaald op 1 na onderste klip
lucht 2 slagen uit
twin air filter
yansuni uitlaat heb ook nog een Rion MHR
15 tands voor
36 achter.
tempratuur blijf mooi op 47 tot 54 graden waneer je er even flink aan begint te trekken
- Bijlagen
-
- IMG_1608.JPG (172.31 KiB) 15671 keer bekeken
-
- IMG_1612.JPG (162.49 KiB) 15671 keer bekeken
-
- IMG_1610.JPG (140.78 KiB) 15671 keer bekeken
-
- IMG_1607.JPG (177.54 KiB) 15670 keer bekeken
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Mooi dat het goed loopt.
De uitlaat vind ik er zo niet uitzien,inclusief ophanging.
Ik zou er een rechte tailpipe opmaken,gelijk even de ophanging verplaatsen
De uitlaat vind ik er zo niet uitzien,inclusief ophanging.
Ik zou er een rechte tailpipe opmaken,gelijk even de ophanging verplaatsen
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Daar had ik het ook over met Rob,
Maar als je die recht maakt zou dat niet nadelig zijn voor de prestaties van de uitlaat??
Maar als je die recht maakt zou dat niet nadelig zijn voor de prestaties van de uitlaat??
michael67 schreef:Mooi dat het goed loopt.
De uitlaat vind ik er zo niet uitzien,inclusief ophanging.
Ik zou er een rechte tailpipe opmaken,gelijk even de ophanging verplaatsen
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:02
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Hallo Sjoerd
Ik denk dat Rob het eindresultaat supermooi vind.
Piet v.d Gaag rijd met dezelfde cilinder alleen dan roterend.
Misschien kun je hem wat advies vragen over de uitlaat.
Ik heb al een linkje naar rob gestuurd.
Groetjes en veel succes met je project.
Frank
Ik denk dat Rob het eindresultaat supermooi vind.
Piet v.d Gaag rijd met dezelfde cilinder alleen dan roterend.
Misschien kun je hem wat advies vragen over de uitlaat.
Ik heb al een linkje naar rob gestuurd.
Groetjes en veel succes met je project.
Frank
-
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Sjoerd, je bent lekker bezig geweest persoonlijk vind ik de uitlaat niks. Ik ben benieuwd hoe hard dit van z'n plaats gaat
Rolando
Rolando
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60396
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Bij een scootercilinder hoort een scooteruitlaat. Sjoerd is klaar voor het snelle werk.Roland schreef:Sjoerd, je bent lekker bezig geweest persoonlijk vind ik de uitlaat niks. Ik ben benieuwd hoe hard dit van z'n plaats gaat
Rolando
Enzo
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 15 feb 2012, 20:20
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
demper kan je zo veranderen met tailpijp
had een pijp op maat laten maken en mocht de tail pijp oplengte maken zo ik hem wou hebben
had een pijp op maat laten maken en mocht de tail pijp oplengte maken zo ik hem wou hebben
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: RS met Malossie MHR 80cc
15/36? :O
Does the chain not drag on the engine above the gear selector shaft?!
Even with 14/36 and the chain is tightened too much this is a problem.
Good-looking,none the less and plenty of power!
Does the chain not drag on the engine above the gear selector shaft?!
Even with 14/36 and the chain is tightened too much this is a problem.
Good-looking,none the less and plenty of power!
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 66 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Is dat een door de krukas aangedreven waterpomp(je), gemonteerd op een aangepast koppelingsdeksel? Ziet er interessant uit, heb je er een betere foto van?
Edit: laat maar, heb het inmiddels gevonden: Homoet waterpomp
Edit: laat maar, heb het inmiddels gevonden: Homoet waterpomp
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Is die grote aluminium plaat om de demper te bevestigen en het luchtfilter te ondersteunen?
Oh ja, om heel de uitlaat te dragen zo te zien, zit dan ook vast op het bovenste boutje...
Zou inderdaad mooier kunnen.
Maar wel een mooi project hoor, kun je trots op zijn!
Oh ja, om heel de uitlaat te dragen zo te zien, zit dan ook vast op het bovenste boutje...
Zou inderdaad mooier kunnen.
Maar wel een mooi project hoor, kun je trots op zijn!
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
You are right About that. It is a close call so I wil change that!!.
Maarten de beugel is alleen voor de uitlaat moet allemaal even anders.
Jongens bedankt voor de leuke realties top!!!
Maarten de beugel is alleen voor de uitlaat moet allemaal even anders.
Jongens bedankt voor de leuke realties top!!!
kreidlerbas schreef:15/36? :O
Does the chain not drag on the engine above the gear selector shaft?!
Even with 14/36 and the chain is tightened too much this is a problem.
Good-looking,none the less and plenty of power!
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Ziet er goed uit Sake, ben benieuwd hoe dit klinkt en van zijn plaats gaat.
Waar komt de radiateur-unit oorspronkelijk van af???
Waar komt de radiateur-unit oorspronkelijk van af???
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: RS met Malossie MHR 80cc
It would be a shame to hurt a good engine carter! Especially when there's been put so much work into it.
14/34 = a bit lighter
14/33 = a bit heavier = very close to 15/35!
14/34 = a bit lighter
14/33 = a bit heavier = very close to 15/35!
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Thanks for the tip!! wil try that next week.
Klaas dat is een yamaha rd 80 radiateur, en hij gaat van zn plek dat gekke ding!!
Klaas dat is een yamaha rd 80 radiateur, en hij gaat van zn plek dat gekke ding!!
kreidlerbas schreef:It would be a shame to hurt a good engine carter! Especially when there's been put so much work into it.
14/34 = a bit lighter
14/33 = a bit heavier = very close to 15/35!
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Ik denk zelf wel ,
dat je die uitlaatbeugel iig nodig hebt om de uit stekende -stang van het rem-pendaal
te ondersteunen .
Die bovenste uit-stekende stang voor de voetrem , is vrij zwak zonder de motorschilden .
Verbuigen of zelfs afbreken , daar zou je niet de eerste mee zijn
Beslist niet zonder doen !!
dat je die uitlaatbeugel iig nodig hebt om de uit stekende -stang van het rem-pendaal
te ondersteunen .
Die bovenste uit-stekende stang voor de voetrem , is vrij zwak zonder de motorschilden .
Verbuigen of zelfs afbreken , daar zou je niet de eerste mee zijn
Beslist niet zonder doen !!
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
De prestaties van de uitlaat hangen niet af van de lengte tailpipe, zolang de diameter maar niet kleiner wordt dan de diameter van de diffusor zal de uitlaat niet slechter gaan presteren. Vaak wordt de tailpipe de lengte gegeven zodat de demper eenvoudig te monteren valt. Het enige voordeel wat je met een langere tailpipe behaalt is meer demping van het geluid, maar dat ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan de eind demper die je gebruikt.Sjoerd-rs schreef:Maar als je die recht maakt zou dat niet nadelig zijn voor de prestaties van de uitlaat??
Gave machine!
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Dankjewel voor de tip chris ,
ga er vandaag meteen mee aan de slag!!
gister nog even een dagje kreidler er tegen aan gegooid, mooi rustig biertje er bij en eens flink met de kappen aan het stoeien geweest, onstekings kant geeft geen echt grote problemen, maaaaaarrrrr de carb zijde is nog ff dokteren , wil eigelijk geen grote hap uit de kap halen,
plan is nu het oude gat dicht lassen en afwerken en toch een nieuwe uitsparing er in maken waar de carb nu zit of zijn er kappen van een ander model die ruimer zijn??
ga er vandaag meteen mee aan de slag!!
gister nog even een dagje kreidler er tegen aan gegooid, mooi rustig biertje er bij en eens flink met de kappen aan het stoeien geweest, onstekings kant geeft geen echt grote problemen, maaaaaarrrrr de carb zijde is nog ff dokteren , wil eigelijk geen grote hap uit de kap halen,
plan is nu het oude gat dicht lassen en afwerken en toch een nieuwe uitsparing er in maken waar de carb nu zit of zijn er kappen van een ander model die ruimer zijn??
Chrismetzwarteletters schreef:De prestaties van de uitlaat hangen niet af van de lengte tailpipe, zolang de diameter maar niet kleiner wordt dan de diameter van de diffusor zal de uitlaat niet slechter gaan presteren. Vaak wordt de tailpipe de lengte gegeven zodat de demper eenvoudig te monteren valt. Het enige voordeel wat je met een langere tailpipe behaalt is meer demping van het geluid, maar dat ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan de eind demper die je gebruikt.Sjoerd-rs schreef:Maar als je die recht maakt zou dat niet nadelig zijn voor de prestaties van de uitlaat??
Gave machine!
- Bijlagen
-
- IMG_1621.JPG (102.7 KiB) 14726 keer bekeken
-
- IMG_1619.JPG (97.96 KiB) 14726 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60396
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Net als Maarten, een dichte kap kopen bij John Bos en die pas slijpen.
Enzo
Enzo
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Ik vind het een hele mooie RS maar dat gat waar normaal de Super Breitwand zit breekt de hele fiets helemaal af. Tis net een Porsche met een Eendenmotor. Dat is nu het nadeel dat je zonder kuip rijdt. Met een kuip valt het immers helemaal niet op.
Piet1945 heeft een SB als een soort overtrek over de MHR cilinder weten krijgen waardoor het er volledig origineel eruit ziet....JE ziet het dan alleen nog aan de radiateur. Hij had die overigens ook goed weten weg te bouwen in zijn eigenbouwframe maar daar heb jij de ruimte niet voor..
Piet1945 heeft een SB als een soort overtrek over de MHR cilinder weten krijgen waardoor het er volledig origineel eruit ziet....JE ziet het dan alleen nog aan de radiateur. Hij had die overigens ook goed weten weg te bouwen in zijn eigenbouwframe maar daar heb jij de ruimte niet voor..
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Johan heeft wel gelijk,misschien dat het bij een special nog wel staat maar bij een origineel uitgevoerde rs is het niet echt mooi
bromfiets kappen lopen al wat verder door en maskeren de cilinder deels of geforceerde koeling kappen er omheen maar dat staat weer niet bij het type RS
Een water mantel van een vveen eromheen freubelen vind ik ook wel erg mooi
bromfiets kappen lopen al wat verder door en maskeren de cilinder deels of geforceerde koeling kappen er omheen maar dat staat weer niet bij het type RS
Een water mantel van een vveen eromheen freubelen vind ik ook wel erg mooi
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
emilio schreef:Ik vind het een hele mooie RS maar dat gat waar normaal de Super Breitwand zit breekt de hele fiets helemaal af. Tis net een Porsche met een Eendenmotor. Dat is nu het nadeel dat je zonder kuip rijdt. Met een kuip valt het immers helemaal niet op.
Piet1945 heeft een SB als een soort overtrek over de MHR cilinder weten krijgen waardoor het er volledig origineel eruit ziet....JE ziet het dan alleen nog aan de radiateur. Hij had die overigens ook goed weten weg te bouwen in zijn eigenbouwframe maar daar heb jij de ruimte niet voor..
Bij Nico een oude SB eromheen laten zetten Sake!
Die slangetjes heeft hij vast een creatief idee voor
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: RS met Malossie MHR 80cc
Dick ,
EFS kreidler zeker
-------
@ malossie Projekt Sjoerd
Misschien een stel langere bromfiets kappen er op
en dan gewoon kleur bekennen , je vliegt ze toch ruim voorbij
EFS kreidler zeker
-------
@ malossie Projekt Sjoerd
Misschien een stel langere bromfiets kappen er op
en dan gewoon kleur bekennen , je vliegt ze toch ruim voorbij