opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Hallo,
Ik ben in het bezit van een kreidler florett LF 3 bak indirect voetgeschakeld.
Momenteel zit er een originele Mahle cilinder op met 2,9 pk (geforceerd luchtgekoeld), een 14mm carburator en een sigaaruitlaat. Hij gaat ongeveer 50-55 km/u wat mij normaal lijkt voor deze setup.
Ik zou graag een cilindertje extra kopen met wat meer pk's om hem iets sneller te laten gaan (70 zou al ruim voldoende zijn). De originele cilinder laten bewerken doe ik liever niet. Ik wil deze graag nog achter de hand hebben.
Ik heb wat zitten zoeken op het forum maar kon maar weinig informatie over de volgende set van kreidlerparts terugvinden:
Beschrijving: Cilinder geforceerde koeling Parmakit met Nicasil wand, 50cc en 4,8 PK, compleet met zuiger, zuigerveren, pakkingen en pistonpen.
Link: http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1804
Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? En zou ik mijn 14mm carburator kunnen behouden (mits een andere sproeier)?
Of raden jullie me eerder aan om een 2de originele Mahle 2,9 pk te kopen en deze te laten tunen?
Vriendelijke groeten,
Bart
Ik ben in het bezit van een kreidler florett LF 3 bak indirect voetgeschakeld.
Momenteel zit er een originele Mahle cilinder op met 2,9 pk (geforceerd luchtgekoeld), een 14mm carburator en een sigaaruitlaat. Hij gaat ongeveer 50-55 km/u wat mij normaal lijkt voor deze setup.
Ik zou graag een cilindertje extra kopen met wat meer pk's om hem iets sneller te laten gaan (70 zou al ruim voldoende zijn). De originele cilinder laten bewerken doe ik liever niet. Ik wil deze graag nog achter de hand hebben.
Ik heb wat zitten zoeken op het forum maar kon maar weinig informatie over de volgende set van kreidlerparts terugvinden:
Beschrijving: Cilinder geforceerde koeling Parmakit met Nicasil wand, 50cc en 4,8 PK, compleet met zuiger, zuigerveren, pakkingen en pistonpen.
Link: http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1804
Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? En zou ik mijn 14mm carburator kunnen behouden (mits een andere sproeier)?
Of raden jullie me eerder aan om een 2de originele Mahle 2,9 pk te kopen en deze te laten tunen?
Vriendelijke groeten,
Bart
- Roel RM
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Of probeer een mooie ori TM cilinder te bemachtigen. zijn er als 5,2 5,3 of 5,8 pk. de 5,2 en 5,3 zijn het soepelst qua vermogen. lopen ong. 75 km/uur. Met een 16mm carb. lijkt het mij dat een 3-bak dat wel op gang krijgt.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Roel ik vind dat geen goed idee, en wordt ook kostbaar, 32mm uitlaat, schuin inlaatspruitstuk, zijn koelkap moet aangepast worden, een andere bing vergasser, gas kabels pakkingen, luchtfilters, tandwiel verhouding, klemmen.
Een 4.2 komt meer in zijn richting.
Een 4.2 komt meer in zijn richting.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Icm een driebak gaat een 5,2/5,3 pk niet werken. Ik zou gaan voor een 4,2 pk cilinder. Met een 14mm en lagedrukkop heb je dan 3,6 pk (en een top van 65/70) en met een 16mm en hogedrukkop 4,2 pk en een top van 70/75
Topsnelheden zijn natuurlijk afhankelijk van de tandwielverhoudingen
Topsnelheden zijn natuurlijk afhankelijk van de tandwielverhoudingen
- Roel RM
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
zijn ook 28 mm bochten voor te krijgen.
Maar goed Henk, het was ook maar een ideetje.
Lopen trouwens wel lekker soepel die TM cilinders.
Maar goed Henk, het was ook maar een ideetje.
Lopen trouwens wel lekker soepel die TM cilinders.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Niet icm met een driebak. Het gat tussen 2 en 3 is veel te groot. Met een 4 of 5 bak gaat wel welRoel RM schreef:zijn ook 28 mm bochten voor te krijgen.
Maar goed Henk, het was ook maar een ideetje.
Lopen trouwens wel lekker soepel die TM cilinders.
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Koop in ieder geval geen parmakit,dat gaat niet lekker lopen op een 3 bak.
Ik zou ook voor een originele 3.6/4.2 gaan.
De 3.6 setup zit standaard op de zwitserse Lh (3 hand)
Een lekkere koppel machine met een top van 65.
Ik zou ook voor een originele 3.6/4.2 gaan.
De 3.6 setup zit standaard op de zwitserse Lh (3 hand)
Een lekkere koppel machine met een top van 65.
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
hoeft niet,met membraan cilinder gaat het wel lukken icm met een driebak .gcge schreef:Niet icm met een driebak. Het gat tussen 2 en 3 is veel te groot. Met een 4 of 5 bak gaat wel welRoel RM schreef:zijn ook 28 mm bochten voor te krijgen.
Maar goed Henk, het was ook maar een ideetje.
Lopen trouwens wel lekker soepel die TM cilinders.
Maar dan wordt het een heel ander verhaal al hoeft het niet duur te zijn .
grt Wim
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
De tandwielverhouding was ik vergeten vermelden, ik geloof dat ik nu met 13-36 rij. Maar die kan ik wel aanpassen naar gelang het nodig is.
Die 3,6 of 4,2 cilinders interesseren me wel. Als ik 65 haal zou ik er al blij mee zijn. Iemand een idee waar er betrouwbare 3,6 of 4,2 cilinders te verkrijgen zijn?
Ik post misschien best een zoekertje hier op het forum?
Nog even voor de zekerheid: die 3,6 en 4,2 cilinders zijn dus eigenlijk juist dezelfde, maar alles hangt af van de hogedrukkop (15.63.06) en de 14 of 16 mm carburator die erbij gebruikt worden? Of heb ik dat verkeerd verstaan?
Groeten,
Bart
Die 3,6 of 4,2 cilinders interesseren me wel. Als ik 65 haal zou ik er al blij mee zijn. Iemand een idee waar er betrouwbare 3,6 of 4,2 cilinders te verkrijgen zijn?
Ik post misschien best een zoekertje hier op het forum?
Nog even voor de zekerheid: die 3,6 en 4,2 cilinders zijn dus eigenlijk juist dezelfde, maar alles hangt af van de hogedrukkop (15.63.06) en de 14 of 16 mm carburator die erbij gebruikt worden? Of heb ik dat verkeerd verstaan?
Groeten,
Bart
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
ik heb op mijn buffeltank 3handbak ook een 4.2 cilinder met een 16mm bing gemonteerd.
met hoofdsproeier 68 erin loopt en trekt hij perfect.
tandwielverhouding[ivm mijn gewicht 115 kilo] is 12-36.
de topsnelheid valt een beetje tegen[plm 63kmh]
maar hij rijd nu super,en voor een toerbrommertje eigenlijk snel genoeg.
gr.Toon.
met hoofdsproeier 68 erin loopt en trekt hij perfect.
tandwielverhouding[ivm mijn gewicht 115 kilo] is 12-36.
de topsnelheid valt een beetje tegen[plm 63kmh]
maar hij rijd nu super,en voor een toerbrommertje eigenlijk snel genoeg.
gr.Toon.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Klopt helemaal! Je hebt een pm!Bcbc schreef:De tandwielverhouding was ik vergeten vermelden, ik geloof dat ik nu met 13-36 rij. Maar die kan ik wel aanpassen naar gelang het nodig is.
Die 3,6 of 4,2 cilinders interesseren me wel. Als ik 65 haal zou ik er al blij mee zijn. Iemand een idee waar er betrouwbare 3,6 of 4,2 cilinders te verkrijgen zijn?
Ik post misschien best een zoekertje hier op het forum?
Nog even voor de zekerheid: die 3,6 en 4,2 cilinders zijn dus eigenlijk juist dezelfde, maar alles hangt af van de hogedrukkop (15.63.06) en de 14 of 16 mm carburator die erbij gebruikt worden? Of heb ik dat verkeerd verstaan?
Groeten,
Bart
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
hoi bart
waarom niet licht laten tunen?
als je eenmaal aan de nieuwe snelheid bent gewend ga je toch nooit meer terug denk ik naar de oude snelheid
ik heb mijn 1.9 iets laten tunen door kees van leeuwen
wel gelijk een hoontje er door en een nieuwe zuiger er in want wat sommigen toch wel vaak vergeten is dat zuiger en cilinder top in orde moeten zijn om vermogen en snelheid te gaan winnen,en op het oog zo iets even bepalen is onmogelijk,meten is weten toch
mijn rm rijd nu richting 70 km met een imi bing 17mm en ik zou nog makkelijk de 13 tands voor kunnen vergroten want de rm heeft 4 versnellingen maar volgas lijkt het net of ik nog 1 maal moet schakelen
ik laat het gewoon zo want met deze rm heb ik afgelopen juni in het bergische land gereden naar volle tevredenheid en hij staat nu al weer klaar voor de volgende editie bergische land,ik gebruik deze rm alleen voor ritten waar het heuvelachtig is en daar rijd hij echt geweldig
nog even over de imi bing,er word vaak gesproken dat het niks is en ik heb echt geen enkel probleem ermee ik heb meer brommers met een imi bing en nooit geen problemen
wel raad ik iedereen aan om de voet van het spruitstuk goed te kontroleren want ik doe standaard de voet vlakken en vaak ben ik verbaasd hoe slecht het met sommige spruitstukken is gesteld
hoe vlak ik de voet van het spruitstuk,met een viltstift kalk ik het zogenaamde vlakke gedeelte hellemaal vol dan leg ik een vel fijn schuurpapier op een vlakke ondergrond en haal de voet net zo lang rustig over het schuurpapier tot alle inkt helemaal is verdwenen dan neem ik waterproof zeer fijn schuurpapier kalk de voet weer in met de viltstift en ga weer net zo lang door tot alle inkt weg is,je zult je echt verbazen hoe slecht sommige spruitstukken zijn
kijk wat je ermee wilt doen,en veel succes en plezier
dirk
waarom niet licht laten tunen?
als je eenmaal aan de nieuwe snelheid bent gewend ga je toch nooit meer terug denk ik naar de oude snelheid
ik heb mijn 1.9 iets laten tunen door kees van leeuwen
wel gelijk een hoontje er door en een nieuwe zuiger er in want wat sommigen toch wel vaak vergeten is dat zuiger en cilinder top in orde moeten zijn om vermogen en snelheid te gaan winnen,en op het oog zo iets even bepalen is onmogelijk,meten is weten toch
mijn rm rijd nu richting 70 km met een imi bing 17mm en ik zou nog makkelijk de 13 tands voor kunnen vergroten want de rm heeft 4 versnellingen maar volgas lijkt het net of ik nog 1 maal moet schakelen
ik laat het gewoon zo want met deze rm heb ik afgelopen juni in het bergische land gereden naar volle tevredenheid en hij staat nu al weer klaar voor de volgende editie bergische land,ik gebruik deze rm alleen voor ritten waar het heuvelachtig is en daar rijd hij echt geweldig
nog even over de imi bing,er word vaak gesproken dat het niks is en ik heb echt geen enkel probleem ermee ik heb meer brommers met een imi bing en nooit geen problemen
wel raad ik iedereen aan om de voet van het spruitstuk goed te kontroleren want ik doe standaard de voet vlakken en vaak ben ik verbaasd hoe slecht het met sommige spruitstukken is gesteld
hoe vlak ik de voet van het spruitstuk,met een viltstift kalk ik het zogenaamde vlakke gedeelte hellemaal vol dan leg ik een vel fijn schuurpapier op een vlakke ondergrond en haal de voet net zo lang rustig over het schuurpapier tot alle inkt helemaal is verdwenen dan neem ik waterproof zeer fijn schuurpapier kalk de voet weer in met de viltstift en ga weer net zo lang door tot alle inkt weg is,je zult je echt verbazen hoe slecht sommige spruitstukken zijn
kijk wat je ermee wilt doen,en veel succes en plezier
dirk
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Bedankt voor het aanbod! Maar ik hou het toch liever op 50cc.Leks schreef:Ik heb nog wel een splinternieuwe 60cc geforceerd liggen.
Compleet met zuiger, nicasilwand en pakkingen € 150.
Ik zou graag mijn originele cilinder gewoon origineel laten. Dat ik niet meer terug wil naar de originele snelheid geloof ik wel maar aangezien hij eigenlijk niet sneller dan 45km/u mag gaan wil ik toch nog de mogelijkheid hebben om hem terug te maken zoals hij was.drika schreef:hoi bart
waarom niet licht laten tunen?
als je eenmaal aan de nieuwe snelheid bent gewend ga je toch nooit meer terug denk ik naar de oude snelheid
ik heb mijn 1.9 iets laten tunen door kees van leeuwen
wel gelijk een hoontje er door en een nieuwe zuiger er in want wat sommigen toch wel vaak vergeten is dat zuiger en cilinder top in orde moeten zijn om vermogen en snelheid te gaan winnen,en op het oog zo iets even bepalen is onmogelijk,meten is weten toch
mijn rm rijd nu richting 70 km met een imi bing 17mm en ik zou nog makkelijk de 13 tands voor kunnen vergroten want de rm heeft 4 versnellingen maar volgas lijkt het net of ik nog 1 maal moet schakelen
ik laat het gewoon zo want met deze rm heb ik afgelopen juni in het bergische land gereden naar volle tevredenheid en hij staat nu al weer klaar voor de volgende editie bergische land,ik gebruik deze rm alleen voor ritten waar het heuvelachtig is en daar rijd hij echt geweldig
nog even over de imi bing,er word vaak gesproken dat het niks is en ik heb echt geen enkel probleem ermee ik heb meer brommers met een imi bing en nooit geen problemen
wel raad ik iedereen aan om de voet van het spruitstuk goed te kontroleren want ik doe standaard de voet vlakken en vaak ben ik verbaasd hoe slecht het met sommige spruitstukken is gesteld
hoe vlak ik de voet van het spruitstuk,met een viltstift kalk ik het zogenaamde vlakke gedeelte hellemaal vol dan leg ik een vel fijn schuurpapier op een vlakke ondergrond en haal de voet net zo lang rustig over het schuurpapier tot alle inkt helemaal is verdwenen dan neem ik waterproof zeer fijn schuurpapier kalk de voet weer in met de viltstift en ga weer net zo lang door tot alle inkt weg is,je zult je echt verbazen hoe slecht sommige spruitstukken zijn
kijk wat je ermee wilt doen,en veel succes en plezier
dirk
En bedankt voor de tips voor het spruitstuk!
Groeten,
Bart
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=912
Is dit een hogedrukkop? En zijn deze van kwaliteit? Of zoek ik die ook best 2de hands?
Groeten,
Bart
Is dit een hogedrukkop? En zijn deze van kwaliteit? Of zoek ik die ook best 2de hands?
Groeten,
Bart
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
een originele koop je voor een paar tientjes.
behandel hem hetzelfde zoals Dirk zijn spruitstuk bewerkt,en je hebt je zaakje voor elkaar.
succes ermee.
Toon.
behandel hem hetzelfde zoals Dirk zijn spruitstuk bewerkt,en je hebt je zaakje voor elkaar.
succes ermee.
Toon.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Volgens het Kreidlernummer is het een hoge druk kop.Bcbc schreef:http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=912
Is dit een hogedrukkop? En zijn deze van kwaliteit? Of zoek ik die ook best 2de hands?
Groeten,
Bart
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Natuurlijk, daar kan weinig mee mis, wat al geschreven is, een paar tientjes (twee).Of zoek ik die ook best 2de hands?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
ook de vorm van de verbrandingsruimte is anders bij een hd kop , alleen vlakken geeft niet hetzelfde effect.Bcbc schreef:Maar.. niet dezelfde kwaliteit als origineel dus
Dan schaf ik me een originele aan en vlak ik die af.
Groeten,
Bart
mijn advies: koop een mooie 2e hands mahle 3.6 / 4.2pk cilinder met rechte inlaat.
je kunt dan de andere onderdelen als spruitstuk, carburateur en uitlaar gewoon blijven gebruiken.
zelf rijd ik ook met een zelfde setup , bevalt uitstekend.
ook ik weeg +100kg , en kan je vertellen dat andere cilinders op een 3 bak geen succes zijn.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Ja ik bedoelde eigenlijk een hogedruk kop 2de hands kopen.
Misschien dat ik er op termijn toch graag een 16mm carburator en hogedrukkop op monteer.
Maar ik ga eens beginnen met de 3,6pk setup met 14mm carburator en mijn huidige kop en zien welk effect dat geeft.
Zijn er speciale verschillen in de kop- en voetpakking die ik nodig zal hebben? Ik vond op het forum het volgende;
- Voetpakking de 0,25 mm
- De koppakking de 0,4 mm en als je iets meer compressie wilt neem je de 0,2 mm
Welke raden jullie me aan?
Groeten,
Bart
Misschien dat ik er op termijn toch graag een 16mm carburator en hogedrukkop op monteer.
Maar ik ga eens beginnen met de 3,6pk setup met 14mm carburator en mijn huidige kop en zien welk effect dat geeft.
Zijn er speciale verschillen in de kop- en voetpakking die ik nodig zal hebben? Ik vond op het forum het volgende;
- Voetpakking de 0,25 mm
- De koppakking de 0,4 mm en als je iets meer compressie wilt neem je de 0,2 mm
Welke raden jullie me aan?
Groeten,
Bart
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Voor de voetpakking naar je poorten kijken als de zuiger beneden is.
Koppakking zo dun mogelijk.
Bij kop vlakken altijd even de squish controleren met tinnetje
Enzo
Koppakking zo dun mogelijk.
Bij kop vlakken altijd even de squish controleren met tinnetje
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
een 4,2pk cilinder met lage druk kop wordt een 3,6pk setje.
Het verschil in prestaties tussen de hoge- en lage-druk kop is behoorlijk groot.
Met een 14mm Bing er op loopt het al mooi , met een 16mm heb je meer topvermogen.
Het verschil in prestaties tussen de hoge- en lage-druk kop is behoorlijk groot.
Met een 14mm Bing er op loopt het al mooi , met een 16mm heb je meer topvermogen.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
Kies ik ook niet best een voetpakking op basis van de gemeten squish?Enzo-tvdzijden schreef:Voor de voetpakking naar je poorten kijken als de zuiger beneden is.
Koppakking zo dun mogelijk.
Bij kop vlakken altijd even de squish controleren met tinnetje
Enzo
Ik veronderstel dat ik moet mikken op een squish tussen 0,5-0,7 mm dan?
- getto
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 15 feb 2005, 01:54
- Locatie: heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: opvoeren LF met Parmakit 4.8PK
ik heb dit zelf ook gedaan op een standaard drie bak.
maar dat was geen succes ik stand binnen de kortste keren stil de oorzaak is hier was
een gebroken bronzen bus in de drijfstang.
een advies van mijn kant doe er wel een naad lager in of vervang je krukas voor een met naalt lagers
maar dat was geen succes ik stand binnen de kortste keren stil de oorzaak is hier was
een gebroken bronzen bus in de drijfstang.
een advies van mijn kant doe er wel een naad lager in of vervang je krukas voor een met naalt lagers