Rion sp 50/60 uitlaat
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Rion sp 50/60 uitlaat
Ik heb een vraag over de sp 50/60 uitlaat.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
- Monsma
- Berichten: 4860
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 697 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Hoi Adrie,
Ik heb zelf een Rion Sp uitlaat in de 60 cc versie.
Daarmee heb ik op de 50 cc 6poorter gereden en dat ging goed.
En ook rijd ik er nu mee met een 60 cc membraan.
De SP geeft wat meer vermogen bovenin en ook in het midden is die wat sterker als een homoet, althans dat is mijn mening.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Anders zullen er nog wel meer toelichtingen komen.
Ik heb zelf een Rion Sp uitlaat in de 60 cc versie.
Daarmee heb ik op de 50 cc 6poorter gereden en dat ging goed.
En ook rijd ik er nu mee met een 60 cc membraan.
De SP geeft wat meer vermogen bovenin en ook in het midden is die wat sterker als een homoet, althans dat is mijn mening.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Anders zullen er nog wel meer toelichtingen komen.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Er is dus een 50cc versie en een 60cc versie als ik je goed begrijp?Monsma schreef:Hoi Adrie,
Ik heb zelf een Rion Sp uitlaat in de 60 cc versie.
Daarmee heb ik op de 50 cc 6poorter gereden en dat ging goed.
En ook rijd ik er nu mee met een 60 cc membraan.
De SP geeft wat meer vermogen bovenin en ook in het midden is die wat sterker als een homoet, althans dat is mijn mening.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Anders zullen er nog wel meer toelichtingen komen.
Mvg Adrie.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
----------------------------------adrieh schreef:Ik heb een vraag
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Mvg Adrie.
eifelyti heeft de rion 60 met vaste demper . en die reed beter dan de rion 60 met losse demper .
bij mij op de testbank was de rion met vaste demper ook beter op een 60 cc kitje ....
##
- RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Mijn nieuwe sp60 met vaste demper ligt nu bij de verchromer. Lasnaden netjes weggewerkt etc. Heb de oude met losse demper ernaast gehad, helemaal excact gelijkt qua maatvoering tot waar de tailpijp begint, dan moet dat verschil in dat laatste stukje zitten?? Bij de losse demper eerst een stukje pijp en dan de demper, bij de vaste vanaf de laatste conus gelijk de demper. Is dit technisch te verklaren waarom de vaste dan beter scoort?
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Adrie , door de tijd heen is gebleken dat de sp-60 het ook gewoon perfect doet op een 50cc cilinder.adrieh schreef:Ik heb een vraag over de sp 50/60 uitlaat.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
andersom,een sp-50 op een 60cc cilinder werkt slechter! Dus om het zo simpel mogeljk te houden
verkoop ik nu alleen nog de 60 versie
waarom de vaste demper het volgens diverse mensen beter doet ,heb ik geen verklaring voor,ze zijn beide
gelijk aan maatvoering. ( Er zal altijd verschil onderling zijn!) volgende keer ga je het weer testen en blijkt het andersom
te zijn! dit geld voor alle produtie uitlaten,van welk merk dan ook. ( als je eenmaal een goed pijpje hebt moet je hem voor je zelfhouden) het zullen nooit echt grote verschillen zijn!
Ik heb er ooit 1 terug gekregen ,deze bleek het niet te doen,was ook echt bar slecht. (oorzaak nooit gevonden) alles klopte gewoon!!
Heb die persoon een nieuwe gegeven en het was opgelost.
waarom alleen nog BLANK , zoveel mensen, zoveel wensen. ( met een blanke kun je alle kanten op) een gecoate kun je niets meer mee.
vaste demper of losse demper . het verschil is het uitlerlijk! niet de prestatie,s
Gr Rion
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Goed dat ik dat nu weet,ik had een SP50 onder de 60cc gehangen,dus maar ff wisselen naar de SP60 die ik ook heb,kan de 50 weer onder de 50cc van de andere RSrion schreef:Adrie , door de tijd heen is gebleken dat de sp-60 het ook gewoon perfect doet op een 50cc cilinder.adrieh schreef:Ik heb een vraag over de sp 50/60 uitlaat.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
andersom,een sp-50 op een 60cc cilinder werkt slechter! Dus om het zo simpel mogeljk te houden
verkoop ik nu alleen nog de 60 versie
waarom de vaste demper het volgens diverse mensen beter doet ,heb ik geen verklaring voor,ze zijn beide
gelijk aan maatvoering. ( Er zal altijd verschil onderling zijn!) volgende keer ga je het weer testen en blijkt het andersom
te zijn! dit geld voor alle produtie uitlaten,van welk merk dan ook. ( als je eenmaal een goed pijpje hebt moet je hem voor je zelfhouden) het zullen nooit echt grote verschillen zijn!
Ik heb er ooit 1 terug gekregen ,deze bleek het niet te doen,was ook echt bar slecht. (oorzaak nooit gevonden) alles klopte gewoon!!
Heb die persoon een nieuwe gegeven en het was opgelost.
waarom alleen nog BLANK , zoveel mensen, zoveel wensen. ( met een blanke kun je alle kanten op) een gecoate kun je niets meer mee.
vaste demper of losse demper . het verschil is het uitlerlijk! niet de prestatie,s
Gr Rion
Ik heb ze zwart gespoten,dat blanke is wel leuk maar roest onder je kont vandaan als je dat niet goed vet houd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
rion schreef:Adrie , door de tijd heen is gebleken dat de sp-60 het ook gewoon perfect doet op een 50cc cilinder.adrieh schreef:Ik heb een vraag over de sp 50/60 uitlaat.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
andersom,een sp-50 op een 60cc cilinder werkt slechter! Dus om het zo simpel mogeljk te houden
verkoop ik nu alleen nog de 60 versie
waarom de vaste demper het volgens diverse mensen beter doet ,heb ik geen verklaring voor,ze zijn beide
gelijk aan maatvoering. ( Er zal altijd verschil onderling zijn!) volgende keer ga je het weer testen en blijkt het andersom
te zijn! dit geld voor alle produtie uitlaten,van welk merk dan ook. ( als je eenmaal een goed pijpje hebt moet je hem voor je zelfhouden) het zullen nooit echt grote verschillen zijn!
Ik heb er ooit 1 terug gekregen ,deze bleek het niet te doen,was ook echt bar slecht. (oorzaak nooit gevonden) alles klopte gewoon!!
Heb die persoon een nieuwe gegeven en het was opgelost.
waarom alleen nog BLANK , zoveel mensen, zoveel wensen. ( met een blanke kun je alle kanten op) een gecoate kun je niets meer mee.
vaste demper of losse demper . het verschil is het uitlerlijk! niet de prestatie,s
Gr Rion
Hallo Rion.
Het is me nu allemaal duidelijk hoe het zit met de sp50/60 uitlaten.
Ik kon dit op het forum niet terug vinden, dus vandaar deze vragen. Ik lees nu ook de ervaringen van de andere gebruikers en dat blijkt toch interessant te zijn. Hopelijk komen er nog meer gebruikers ervaringen op dit forum.
Bedankt voor je duidelijke uitleg op al mijn vragen.
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagje aan je. Namelijk vanaf welke poorttiming gaat deze uitlaat effect geven?
Mvg Adrie.
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Tussen de 185 & 192 gr uitlaat timing.adrieh schreef:rion schreef:Adrie , door de tijd heen is gebleken dat de sp-60 het ook gewoon perfect doet op een 50cc cilinder.adrieh schreef:Ik heb een vraag over de sp 50/60 uitlaat.
Is er een aparte uitlaat voor 50cc (sp 50) en een uitlaat voor 60cc (sp 60) cilinders?
Of is er 1 uitlaat die zowel voor 50cc en 60cc geschikt is (sp 50/60)?
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Waarom worden deze uitlaten ongespoten geleverd en niet zoals bij homoet in een matzwarte kleur?
Tja, zijn eigenlijk 3 vragen Hopelijk weten jullie deze vragen te beantwoorden.
Mvg Adrie.
andersom,een sp-50 op een 60cc cilinder werkt slechter! Dus om het zo simpel mogeljk te houden
verkoop ik nu alleen nog de 60 versie
waarom de vaste demper het volgens diverse mensen beter doet ,heb ik geen verklaring voor,ze zijn beide
gelijk aan maatvoering. ( Er zal altijd verschil onderling zijn!) volgende keer ga je het weer testen en blijkt het andersom
te zijn! dit geld voor alle produtie uitlaten,van welk merk dan ook. ( als je eenmaal een goed pijpje hebt moet je hem voor je zelfhouden) het zullen nooit echt grote verschillen zijn!
Ik heb er ooit 1 terug gekregen ,deze bleek het niet te doen,was ook echt bar slecht. (oorzaak nooit gevonden) alles klopte gewoon!!
Heb die persoon een nieuwe gegeven en het was opgelost.
waarom alleen nog BLANK , zoveel mensen, zoveel wensen. ( met een blanke kun je alle kanten op) een gecoate kun je niets meer mee.
vaste demper of losse demper . het verschil is het uitlerlijk! niet de prestatie,s
Gr Rion
Hallo Rion.
Het is me nu allemaal duidelijk hoe het zit met de sp50/60 uitlaten.
Ik kon dit op het forum niet terug vinden, dus vandaar deze vragen. Ik lees nu ook de ervaringen van de andere gebruikers en dat blijkt toch interessant te zijn. Hopelijk komen er nog meer gebruikers ervaringen op dit forum.
Bedankt voor je duidelijke uitleg op al mijn vragen.
Ik heb eigenlijk nog 1 vraagje aan je. Namelijk vanaf welke poorttiming gaat deze uitlaat effect geven?
Mvg Adrie.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Diameter van het tailpijpje.Caspar schreef:Rion , misschien kun je hier gelijk uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een SP50 en een SP60 ?
Enzo
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Je kunt het zien aan het middenstuk sp-60=6mm langer.Caspar schreef:Rion , misschien kun je hier gelijk uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een SP50 en een SP60 ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
mm? of cmrion schreef:Je kunt het zien aan het middenstuk sp-60=6mm langer.Caspar schreef:Rion , misschien kun je hier gelijk uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een SP50 en een SP60 ?
Enzo
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
6 MM Langer , staat er toch ?Enzo-tvdzijden schreef:mm? of cmrion schreef:Je kunt het zien aan het middenstuk sp-60=6mm langer.Caspar schreef:Rion , misschien kun je hier gelijk uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een SP50 en een SP60 ?
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Dank je Rion.rion schreef:mm? of cmrion schreef:Je kunt het zien aan het middenstuk sp-60=6mm langer.Caspar schreef:Rion , misschien kun je hier gelijk uitleggen hoe je het verschil kunt zien tussen een SP50 en een SP60 ?
Enzo
6 MM Langer , staat er toch ?
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9303
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
in elke versnelling 7km/h meer......also meer touren...LVS schreef:----------------------------------adrieh schreef:Ik heb een vraag
Er is ook sp 50/60 versie met vaste demper leverbaar. Zijn daar al ervaringen mee , heeft deze voor of nadelen ten opzichte van de uitlaat met losse demper?
Mvg Adrie.
eifelyti heeft de rion 60 met vaste demper . en die reed beter dan de rion 60 met losse demper .
bij mij op de testbank was de rion met vaste demper ook beter op een 60 cc kitje ....
##
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Heeft nou helemaal niemand een idee waarom een vaste demperconstructie voor een aantal mensen beter presteert,..de maten zijn 100% gelijk,......en toch verschil.
Lees de opmerking van Roman nog eens goed
Groet
Lees de opmerking van Roman nog eens goed
Groet
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Op het een na heetste punt van de uitlaat houd een vaste demperconstructie meer warmte in de pijp,..hij omsluit een stukje van de eindkonus en isoleert deze een beetje
De gassen blijven wat heter waardoor de motor door een kortere pulstijd van pijp een hoger toerental gaat lopen.
Och ja,...al die vlinders in dat verre land.
Groet
De gassen blijven wat heter waardoor de motor door een kortere pulstijd van pijp een hoger toerental gaat lopen.
Och ja,...al die vlinders in dat verre land.
Groet
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Hallo Marinusmarinus schreef:Heeft nou helemaal niemand een idee waarom een vaste demperconstructie voor een aantal mensen beter presteert,..de maten zijn 100% gelijk,......en toch verschil.
Lees de opmerking van Roman nog eens goed
Groet
Rion zelf weet het ook niet hoe die verschillen ontstaan. Wie zou het dan wel moeten weten?
Ik denk dat de uitlaten met vaste demper nu wel in trek zijn na de eerder genoemde ervaringen.
Eerlijk gezegd zou ik nu ook voor een uitlaat met vaste demper kiezen , ik vond de look van die uitlaat toch ook al mooier dan die met losse demper. Gezien de uitlaattiming van mijn cilinder zou die zeker erop passen, maar ga eerst maar eens inrijden en testen met de homoet 4p die ik besteld heb.
Mvg Adrie.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Hoi Adrie,...
Wat bedoel je met de eerste zin?
Of moet ik lezen,...als hij het niet begrijpt dat niemand het dan kan begrijpen.
Groet
Wat bedoel je met de eerste zin?
Of moet ik lezen,...als hij het niet begrijpt dat niemand het dan kan begrijpen.
Groet
Laatst gewijzigd door marinus op 16 feb 2012, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- RS3001
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
- Locatie: Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Rion sp 50/60 uitlaat
Je zegt voor een aantal mensen presteert hij beter.....dus niet voor iedereen. De heule snelle mannen rijden toch allemaal met losse demper, zijn die nu dom om geen vaste demper te monteren? Heb nu een vaste demper, puur om het feit dat deze een stuk sterker is dan de losse demper ivm scheuren achter bij de tailpijp.
Van die vlinders snap ik niet Marinus
Van die vlinders snap ik niet Marinus