SBW 4 poorts cilinder 50cc
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
ok,dat is duidelijke taalMach4 schreef:De KvL cilinder is super,het enige wat LvS er aan heeft veranderd is de zuiger boosterpoortgaten iets vergroot.
De PvdG cilinder is door LvS voorzien van extra poorten,deze cilinder heb ik nog niet gebruikt en daar kan ik dus niets over zeggen,maar aan de reputatie van PvdG en LvS hoeven we niet te twijfelen dus zal dat een aardig rap cilindertje zijn.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Is dat inplaats van de 60cc die je nu heb,of gaat de 50 er uit en komt daar ook een 60 op?adrieh schreef:Heb vanochtend een leerzaam bezoek gebracht aan Johan (cncparts)
Gaat weer leuke dingen voor me maken (60cc)
Mvg Adrie.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Hallo Mach4Mach4 schreef:Is dat inplaats van de 60cc die je nu heb,of gaat de 50 er uit en komt daar ook een 60 op?adrieh schreef:Heb vanochtend een leerzaam bezoek gebracht aan Johan (cncparts)
Gaat weer leuke dingen voor me maken (60cc)
Mvg Adrie.
De 50cc blijft (ben nog aan het afstellen) en er komt een aangepaste 60cc aan , die komt op de andere .
Dan heb ik 2 RS n , 1 50cc getunend en 1 60cc getunend.
De 60cc zal nog wel even duren , want Johan heeft het nogal druk. Ik heb gisteren het blok gebracht waar de 60cc opkomt en ik heb gelijk besloten dat er dan gelijk maar een Rito krukas inkomt, verder komen er nog wat aanpassingen om eventuele toekomstige lekkages te voorkomen.
De 60cc zal een KT met aangepaste poorttiming en 2 blinde poorten worden en een aangepaste cilinderkop met o-ring worden, daarop
komt een 21mm dellorto be en een verlengde 4p homoet mechanisch gedempt of een sp60 met vaste demper.
Ik denk/hoop dat deze combinatie me wel blij gaat maken
Mvg Adrie.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Dat denk ik ook wel,ik heb zelf ook een 60cc met 2 boosterpoorten RSP zuiger en een o-ring kop,
Bing23mm,twinairfilter,SP-60 en HPI 55w ontsteking,en die maakt mij zeer blij,zelfs met mij haald
hij makkelijk met windje mee 100 op de teller rechtop zittend,en met een stevige tegenwind altijd nog 90.
Mijn andere RS 50cc 5,8 pk haald net de 85 platliggend wind in de rug,en wind tegen houd het al op bij de 65
eerdaags maar eens de 50cc 6poorter op die zetten,dan loopt die denk ik wel wat harder
dat word dan,50cc 6 poorter,Barikit zuiger,Kokusan ontsteking,SP-50 ,o-ring kop,wat voor carburateur ben ik nog
niet uit,eerst maar een 20mm Bing proberen,en anders word het denk ik een Dellorto21mm.
Bing23mm,twinairfilter,SP-60 en HPI 55w ontsteking,en die maakt mij zeer blij,zelfs met mij haald
hij makkelijk met windje mee 100 op de teller rechtop zittend,en met een stevige tegenwind altijd nog 90.
Mijn andere RS 50cc 5,8 pk haald net de 85 platliggend wind in de rug,en wind tegen houd het al op bij de 65
eerdaags maar eens de 50cc 6poorter op die zetten,dan loopt die denk ik wel wat harder
dat word dan,50cc 6 poorter,Barikit zuiger,Kokusan ontsteking,SP-50 ,o-ring kop,wat voor carburateur ben ik nog
niet uit,eerst maar een 20mm Bing proberen,en anders word het denk ik een Dellorto21mm.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 08 apr 2012, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
65 maar in de 4e versnelling.Mach4 schreef: Mijn andere RS 50cc 5,8 pk haald net de 85 platliggend wind in de rug,en wind tegen houd het al op bij de 65
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Ja anders zakt hij helemaal terug tot onder de 60,een snelle moderne brommer of scooter kan ik niet bijhoudenEnzo-tvdzijden schreef:65 maar in de 4e versnelling.Mach4 schreef: Mijn andere RS 50cc 5,8 pk haald net de 85 platliggend wind in de rug,en wind tegen houd het al op bij de 65
Enzo
Laatst gewijzigd door Mach4 op 08 apr 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Mijn origineeltje haalt altijd nog 75 in de vierde versnelling en dat vindt ik OK bij tegenwind.
Enzo
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Ja maar je zal ook wel heeel wat minder wind vangen als ik,Enzo-tvdzijden schreef:Mijn origineeltje haalt altijd nog 75 in de vierde versnelling en dat vindt ik OK bij tegenwind.
Enzo
Als je op die van mij zou rijden zal die ook wel harder lopen
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Rij je dan langere stukken volle gas in z'n 4? Ik vind dat hij dan erg veel toeren draait, maar dat kan zeker geen kwaad?Enzo-tvdzijden schreef:Mijn origineeltje haalt altijd nog 75 in de vierde versnelling en dat vindt ik OK bij tegenwind.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Getund maken ze er een paar duizend meer.gcge schreef:Rij je dan langere stukken volle gas in z'n 4? Ik vind dat hij dan erg veel toeren draait, maar dat kan zeker geen kwaad?Enzo-tvdzijden schreef:Mijn origineeltje haalt altijd nog 75 in de vierde versnelling en dat vindt ik OK bij tegenwind.
Enzo
Ik rij dat km's lang als het nodig is. Ik laat hem niet in kakken. Dan valt hij inderdaad terug naar 65-70.
Enzo
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Is inderdaad maar 8500 rpm, maar het klinkt als veel meer...Enzo-tvdzijden schreef:Getund maken ze er een paar duizend meer.gcge schreef:Rij je dan langere stukken volle gas in z'n 4? Ik vind dat hij dan erg veel toeren draait, maar dat kan zeker geen kwaad?Enzo-tvdzijden schreef:Mijn origineeltje haalt altijd nog 75 in de vierde versnelling en dat vindt ik OK bij tegenwind.
Enzo
Ik rij dat km's lang als het nodig is. Ik laat hem niet in kakken. Dan valt hij inderdaad terug naar 65-70.
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Er zitten niet voor niets versnellingen op,het beste is om die versnelling te kiezen
waarbij het blokje niet te hard hoeft te werken,in een hoge versnelling het blokje met
lage toeren laten zwoegen is slechter voor zo,n blokje..
8500 toeren is niet hoog voor een 50cc,getunde draaien veeeeeeeeeeeeel hogere
toerentallen waarbij 16000+ ook word gehaald.
waarbij het blokje niet te hard hoeft te werken,in een hoge versnelling het blokje met
lage toeren laten zwoegen is slechter voor zo,n blokje..
8500 toeren is niet hoog voor een 50cc,getunde draaien veeeeeeeeeeeeel hogere
toerentallen waarbij 16000+ ook word gehaald.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Mach4 schreef:Er zitten niet voor niets versnellingen op,het beste is om die versnelling te kiezen
waarbij het blokje niet te hard hoeft te werken,in een hoge versnelling het blokje met
lage toeren laten zwoegen is slechter voor zo,n blokje..
8500 toeren is niet hoog voor een 50cc,getunde draaien veeeeeeeeeeeeel hogere
toerentallen waarbij 16000+ ook word gehaald.
Maar die worden naar elke race uit elkaar gehaald en voorzien van nieuwe onderdelen .
Dat lijkt me ook niets als ik na een zondag middagje kreidleren alles weer moet vernieuwen .
Vergeet niet dat je zuiger bij 16000 rpm je ongeveer 270 keer per seconden heen en weer gaat en ongeveer 6.5 kilometer per minuut afgelegt heeft .
Johan
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Het was ook alleen maar een voorbeeld om aan te geven dat 8500 niet extreem hoog is voor een 50cc
lagere toeren geven minder slijtage,maar het in hoge versnelling met te lage toeren draaien met
tegenwind is ook niet goed.
lagere toeren geven minder slijtage,maar het in hoge versnelling met te lage toeren draaien met
tegenwind is ook niet goed.
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Soms een heel raceseizoen van +/- 20 wedstrijden met trainingen en testritten zonder montage van nieuwe onderdelen, geluk of wijsheid ?lazy rider schreef: Maar die worden naar elke race uit elkaar gehaald en voorzien van nieuwe onderdelen .
Dat lijkt me ook niets als ik na een zondag middagje kreidleren alles weer moet vernieuwen .
Vergeet niet dat je zuiger bij 16000 rpm je ongeveer 270 keer per seconden heen en weer gaat en ongeveer 6.5 kilometer per minuut afgelegt heeft .
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 12:52
- Locatie: Heino
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc
Hallo Kreidlerpiloten,
Ik rijdt nu met een orginele KT 50 cc incl Meteor dubbele zuigerveer met orginele RS uitlaat , 17 mm en 5 bak direct en met deze setting loopt mijn RMC 80 km/u. Als ik er een Homoet 6 P Mechanisch onder zet loopt hij iets harder dan 85 km/u alleen is er dan een dip wanneer ik schakel van 1 naar 2 en het trekken is gewoon minder. Volgas draait hij wel 1500 toeren meer met de Homoet. Heb nu mijn RS pijp er weer onder gezet want, dit rijd gewoon wat fijner.
Groeten ,
Marcel
Ik rijdt nu met een orginele KT 50 cc incl Meteor dubbele zuigerveer met orginele RS uitlaat , 17 mm en 5 bak direct en met deze setting loopt mijn RMC 80 km/u. Als ik er een Homoet 6 P Mechanisch onder zet loopt hij iets harder dan 85 km/u alleen is er dan een dip wanneer ik schakel van 1 naar 2 en het trekken is gewoon minder. Volgas draait hij wel 1500 toeren meer met de Homoet. Heb nu mijn RS pijp er weer onder gezet want, dit rijd gewoon wat fijner.
Groeten ,
Marcel
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 jan 2022, 21:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren