90 cc met membraan Proto 2

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

90 cc met membraan Proto 2

#1 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:31

Hieronder een verslag van de cilinder die we voor Marcel O. hebben gemaakt. Hij had wat pech met de vorige dus..........

Gegevens:

Cilinderboring 49.50 mm
Slag 45.50 mm
Spoelpoorten 128 graden
Uitlaat 188 graden
Inlaat ~ membraan

We hebben dus dezelfde timingen aangehouden als de vorige cilinder zie de linkhieronder.

viewtopic.php?t=24156&start=0&postdays= ... =eigenbouw

We hebben de cilinder dichtgelast om vervolgens in stappen de spoelpoorten en inlaat er weer in te maken.

Schrik niet van de eerste foto's want tijdens en na het lassen ziet het er NIET uit !! :D

Groeten Alexander
Bijlagen
Inlaat.JPG
Inlaat.JPG (47.69 KiB) 20739 keer bekeken
Inlaat2.JPG
Inlaat2.JPG (45.02 KiB) 20739 keer bekeken
Cilindervoet2.JPG
Cilindervoet2.JPG (28.58 KiB) 20739 keer bekeken
Cilindervoet.JPG
Cilindervoet.JPG (50.44 KiB) 20739 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Lieuw voor dit bericht:
Gps (06 jul 2022, 14:51)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#2 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:34

Na het grote aantal uren laswerk dat er nu in de cilinder zat, zijn we begonnen met afwerken van de basis.
Bijlagen
inlaat_frezen1.jpg
inlaat_frezen1.jpg (42.95 KiB) 20730 keer bekeken
inlaat_frezen.jpg
inlaat_frezen.jpg (56.97 KiB) 20730 keer bekeken
Cilindervoet3.JPG
Cilindervoet3.JPG (35.4 KiB) 20730 keer bekeken
spoelpoort.JPG
spoelpoort.JPG (33.77 KiB) 20730 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#3 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:37

Zoals je ziet wordt het weer tijd om de spoelkanalen weer erin te zetten.
Bijlagen
spoelpoort3.jpg
spoelpoort3.jpg (42.67 KiB) 20722 keer bekeken
spoelpoort2.jpg
spoelpoort2.jpg (40.57 KiB) 20723 keer bekeken
spoelpoort1.JPG
spoelpoort1.JPG (44.1 KiB) 20723 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#4 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:39

Nu werd het tijd om de nieuwe bus te maken.
We hebben voor een gietijzerbus gekozen.

Zoals je zo ziet met 5 spoelpoorten en 3 uitlaatpoorten
Bijlagen
cilinderbus3.jpg
cilinderbus3.jpg (27.07 KiB) 20718 keer bekeken
cilinderbus4.jpg
cilinderbus4.jpg (26.73 KiB) 20718 keer bekeken
cilinderbus2.jpg
cilinderbus2.jpg (22.93 KiB) 20718 keer bekeken
cilinderbus.jpg
cilinderbus.jpg (36.91 KiB) 20718 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#5 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:42

Tijd om de bus erin te persen
Bijlagen
cilinder_onderkant.jpg
cilinder_onderkant.jpg (31.82 KiB) 20711 keer bekeken
cilinder_onderkant2.jpg
cilinder_onderkant2.jpg (29.87 KiB) 20711 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#6 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:43

De afgebroken koelribben hebben we ook gerepareerd, en de cilinder verder afgewerkt.

Foto's volgen hieronder
Bijlagen
cilinder_onderkant3.jpg
cilinder_onderkant3.jpg (48.51 KiB) 20709 keer bekeken
bus_geplaatst2.jpg
bus_geplaatst2.jpg (48.62 KiB) 20709 keer bekeken
bus_geplaatst.jpg
bus_geplaatst.jpg (43.52 KiB) 20709 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#7 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 12:45

Zo we zijn nu klaar om te gaan opbouwen en ......... testen want je
kunt het zo goed niet bedenken maar de praktijk zal het uitwijzen :D

Enfin de stelling was 18+ pk's is gebak :D

Wordt vervolgd :shock:
Bijlagen
gemonteerd.jpg
gemonteerd.jpg (49.6 KiB) 20704 keer bekeken

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door woah » 28 jul 2008, 12:56

prachtig!!!!! :D:D :clap

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#9 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 13:04

DE RESULTATEN !
Bijlagen
Testbank_90cc_proto2_vergelijk_klein.jpg
Testbank_90cc_proto2_vergelijk_klein.jpg (49.69 KiB) 20670 keer bekeken
Testbank_90cc_proto2_klein.jpg
Testbank_90cc_proto2_klein.jpg (33.65 KiB) 20670 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#10 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 13:09

18,44 pk ............ dus eerst gebak gehaald !

We hebben de grafiek ook even in onze eerste test ( de 90 cc zonder membraan ) getekend.

Hieruit blijkt dat de cilinder met membraan en dezelfde timingen een veeeeeel beter resultaat geeft.
Op sommige plaatsen ruim 3 pk meer \:D/

Dus het topic over met membraan meer vermogen ? kan wel op slot !

Ja dus :D


Marcel veel plezier met je PK monster en hou hem heel.

Groeten Alexander

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#11 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 13:17

Dit project is in 3 1/2 werkdag gerealiseerd ........... speed is our middle name !

:rs

Groeten Alexander

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#12 Bericht door nsr » 28 jul 2008, 13:38

Dit is helemaal ok :clap

Hoeveel toeren draait tie max?

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door lampie » 28 jul 2008, 13:49

phoe bak en braad werk zeg :D . maar hoe kom je aan een krukas met die slag.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#14 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 14:38

De lange slag krukas maken we zelf.

Het toerental is 12.300 max vermogen

Kreidler Team Noord
Berichten: 191
Lid geworden op: 10 feb 2006, 22:08
Locatie: Sint Annaparochie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Kreidler Team Noord » 28 jul 2008, 14:45

ik dacht bij de eerste fotos hij maakt weer ff een grap :lol:

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door pluisje » 28 jul 2008, 14:55

hmm, ik vraag me nog steeds af waarom je er dan een carburateur op
gaat duwen,
een membraam werkt heel anders dan een 'open inlaat' die een deel
terugspuwt en het menseld dus arm houdt.
gaat het fout (je meet volgens mij helemaal niets) kan het je niet alleen
vermogen kosten, maar ook je cilinder!

zelf zou ik eens goed gaan kijken naar een electronische injectie,
dan kan je echt alles afregelen totop de AFR per toeren, per gasklep
stand toe.

dit komt nu uit de Spitfire met een motortje (ontwerp 1950) van 1978,
van de winter ga ik dit eens op een Kreilder bouwen.
Bijlagen
run 8 onbewerkt.GIF
run 8 onbewerkt.GIF (97.85 KiB) 20518 keer bekeken

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door eric11 » 28 jul 2008, 15:17

Wat zal hij genieten die Marcel heeft denk ik het hele weekend met een stijve L"L rond gelopen want het heugelijke nieuws bereikte hem zaterdagmiddag al , zijn antwoordt was kom maandagochtend gelijk eraan :mrgreen:

nou Marcel ik ben benieuwdt het wordt echt een konten kijk cilinder :wink:


succes gr eric 8)

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#18 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 15:29

Hij staat al thuis bij hem 8)

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#19 Bericht door Lieuw » 28 jul 2008, 15:33

Kreidler Team Noord schreef:ik dacht bij de eerste fotos hij maakt weer ff een grap :lol:


Nope, no kidding 8)

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door freaky_ferry » 28 jul 2008, 16:43

ik had en toevallig al gesproken.
Dit project is in 3 1/2 werkdag gerealiseerd ........... speed is our middle name !
yeah thats right :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#21 Bericht door Maarten » 28 jul 2008, 16:57

Mooi hoor! Dit is voorbehouden aan de echte specialisten. :shock:

Wat voor luchtfilter is hierbij nu gebruikt? En wat voor ontsteking?

Er zal misschien nog veel meer vermogen te realiseren zijn als je de verschillen ziet tussen de membraan- en zuigergestuurde Kreidlers, en als je ziet dat we op het forum al een membraan Kreidler hebben met 60 cc en 18 pk? :-)

Ben benieuwd....

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#22 Bericht door Sander. » 28 jul 2008, 17:06

Ik meen me te herinneren uit een ander topic hierover dat de eerste cilinder ook een vermogen van 18 pk had maar wel express rustiger getimed was en ook geen toerenbakker was.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#23 Bericht door Maarten » 28 jul 2008, 17:23

Keulen en Aken zijn niet op één dag gebouwd, als ze dit al presteren bij de Jager in 3 1/2 dag, wie weet waar dit dan eindigt...

Marcel O.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Marcel O. » 28 jul 2008, 19:16

De luchtfilter en kokusan ontsteking. (Maarten)
Totaal 3 foto's.

Marcel O.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door Marcel O. » 28 jul 2008, 19:16

foto 2.

Plaats reactie