90 cc met membraan Proto 2
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Sorry hoorAndreH schreef:Daar ben ik van op de hoogte pluisje, kan je goed zien bij een powerfilter. Bij zuigergestuurd zit er na een paar km bezine in. Bij membraan bijna niet.
//Edit, maak er dan ook moeilijker van. Niet kunnen verzuipen is natuurlijk onzin.
Maar zonder gekkigheid. Als je tijdens het starten van je brommer met zuigergestuurd gas bij geeft loop je de kans dat er te veel mengsel in de cilinder komt met als resultaat verzuipen.
Maar met een membraam regelt de carburateur niet de hoeveelheid mengsel er in de cilinder gaat op lage toeren(starten) maar de membraamkleppen, omdat die open gaan door druk vanuit de cilinder
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
daarnaast denk ik dat iemand die overstapt naar membraan
ook meer dingen heeft veranderd;
nieuwe cilinder wand
nieuwe krukaskeringen
nieuwe carburateur
goeie zuigerveren
nieuwe bougie
hierdoor krijg je al snel de indruk dat hij beter gaat lopen
en op critische momenten (warm starten) ineens beter start..
ook meer dingen heeft veranderd;
nieuwe cilinder wand
nieuwe krukaskeringen
nieuwe carburateur
goeie zuigerveren
nieuwe bougie
hierdoor krijg je al snel de indruk dat hij beter gaat lopen
en op critische momenten (warm starten) ineens beter start..
de carburateur regelt altijd de hoeveelheid mengsel.svdh schreef: Maar met een membraam regelt de carburateur niet de hoeveelheid mengsel er in de cilinder gaat op lage toeren(starten) maar de membraamkleppen, omdat die open gaan door druk vanuit de cilinder
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Als ik me niet vergis kan er op lage toeren (stationair of starten) niet meer benzine door de kleppen als de opening groot ispluisje schreef:de carburateur regelt altijd de hoeveelheid mengsel.svdh schreef: Maar met een membraam regelt de carburateur niet de hoeveelheid mengsel er in de cilinder gaat op lage toeren(starten) maar de membraamkleppen, omdat die open gaan door druk vanuit de cilinder
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Jij wilt straks helemaal niet meer op de fluor, het zou wel eens de finale klap kunnen zijn en gaat het verder helemaal nergens meer over,......of.....
En dat ophalen,....hij wist dat er tourrit was en was bang dat je je weer niet zou kunnen beheersen op de snelweg (die zijn er meer ) met een nieuw ding
Groet
En dat ophalen,....hij wist dat er tourrit was en was bang dat je je weer niet zou kunnen beheersen op de snelweg (die zijn er meer ) met een nieuw ding
Groet
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Jij hebt gelijk Marinus......hij loopt werkelijk als vergif!Jij wilt straks helemaal niet meer op de fluor, het zou wel eens de finale klap kunnen zijn en gaat het verder helemaal nergens meer over,......of.....
En dat ophalen,....hij wist dat er tourrit was en was bang dat je je weer niet zou kunnen beheersen op de snelweg (die zijn er meer ) met een nieuw ding
Groet
15-30 vertand en in zijn 3 nog op het achterwiel
Marcel O.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 dec 2013, 12:09
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 90 cc met membraan Proto 2
Goedemiddag Kreidler liefhebbers,
Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Jean-Pierre Jansen, 58 jaar, en al sinds mijn 13e in het bezit van Kreidlers. Momenteel ben ik aan het stoeien met een kreidler die loopt als een kogel, maar onderin zijn toeren "hikt". Er zit een Bidalot scootercilinder boring 50 mm op, krukas slag 44 mm. Membraam zit op het carter, dit is een KTM-85cc exemplaar. Uitlaat is een Ralf Waldmann 80cc expansie. Carbu is ook van KTM, nl. een Keihin, ik dacht 28 mm.
Heb alles al geprobeerd, grotere sproeier, kleiner stationair, andere ( afgeschuinde ) platte gasschuif, uitlaat , ander type carburateur, andere cilinder, maar de hik blijft....
Ik dacht zelf dat de rotatie van de krukas de membraamklepjes zou kunnen verstoren, maar dit is maar een gedachte...
Wie o wie kan advies geven ?
Dank jullie wel voor jullie reactie.
grt,
JP Jansen
Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Jean-Pierre Jansen, 58 jaar, en al sinds mijn 13e in het bezit van Kreidlers. Momenteel ben ik aan het stoeien met een kreidler die loopt als een kogel, maar onderin zijn toeren "hikt". Er zit een Bidalot scootercilinder boring 50 mm op, krukas slag 44 mm. Membraam zit op het carter, dit is een KTM-85cc exemplaar. Uitlaat is een Ralf Waldmann 80cc expansie. Carbu is ook van KTM, nl. een Keihin, ik dacht 28 mm.
Heb alles al geprobeerd, grotere sproeier, kleiner stationair, andere ( afgeschuinde ) platte gasschuif, uitlaat , ander type carburateur, andere cilinder, maar de hik blijft....
Ik dacht zelf dat de rotatie van de krukas de membraamklepjes zou kunnen verstoren, maar dit is maar een gedachte...
Wie o wie kan advies geven ?
Dank jullie wel voor jullie reactie.
grt,
JP Jansen