Wegrace historie - Herinneringen opgehaald door oud coureurs

Wegrace artikelen en informatie
Plaats reactie
Bericht
Auteur
coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Wegrace historie - Herinneringen opgehaald door oud coureurs

#1 Bericht door coock » 08 okt 2006, 23:18

Goedenavond allemaal.

Ik heb me zo-even aangemeld omdat ik tot m'n stomme verbazing, via Google, een foto zie van mezelf van zeker 30 jaar geleden. Ik ben namelijk Alphons Siemerink die hierboven op de foto staat met Ton Daleman, Nico Polane en Joop Zwetsloot. Ik weet alleen niet waar ze allemaal zijn gebleven. De rapportage stond toen in Motor, het blad van de KNMV waar toentertijd Meneer van Egdom de scepter zwaaide.
Ik wacht jullie reactie wel af, want als het goed is, moet ik nog wel wat publicatie hebben uit die tijd. Zoals gebruikelijk op zolder in de welbekende dozen. De mensen op de foto ben ik uit het oog verloren. Ik heb onlangs nog pogingen ondernomen om Nico te vinden, maar die zijn op niets uitgelopen.

VFRgroet
Coock

Afbeelding

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#2 Bericht door Luc » 08 okt 2006, 23:59

Hoi Alphons, Leuk dat je reageerde. Ton Daleman kennen mijn broer en ik persoonlijk heel goed. Ik heb hem voor de laatste keer ontmoet tijdens de eerste reunie voor vroegere 50cc coureurs, bijeen georganiseerd door Aalt Toersen, in Woerden in 1993.
Vroeger hadden wij met Ton ook een goede band. Mijn broer heeft hem in het begin wegwijs gemaakt met het merk Kreidler.
Wij hebben ook zijn fameuze ontsteking, die de hele wereld over ging, van hem en zit nog steeds onze oude racers.
Ik weet dat het met Ton daarna niet zo goed is gegaan en contact jammer genoeg niet meer mogelijk was.
Nico Polane ken ik wel maar niet persoonlijk en komt helaas ook niet op mijn uitgebreide adresselijst voor.
Groeten,
Luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door coock » 09 okt 2006, 00:12

Ik heb na dat jaar met Ton gebroken, reden is niet belangrijk. Ik ben verder in zee gegaan met andere 50cc coureurs(o.a. Cees van Dongen en Nico e.a.) en uiteindelijk als manager opgetreden voor een aantal Engelse en Nederlandse coureurs waarvoor ik de inschrijvingen van de GP's verzorgde. Met een aantal heb ik nu nog steeds contact. Je moet weten dat ik 3 jr geleden m'n motorrijbewijs heb gehaald(het bloed kruipt ...) en in het bezit ben van een VFR VTEC/ABS uit 2002. Jos Vaassen was in die tijd secretaris in Arnhem aan de Zypendaalseweg bij de KNMV. Hij heeft me toentertijd wegwijs gemaakt in de |GP wereld en daaraan heb ik veel gehad. Ik blijf het hier een beetje volgen en laat van me horen.
VFRgroet
Coock
Laatst gewijzigd door coock op 06 jan 2007, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#4 Bericht door Luc » 09 okt 2006, 00:30

Altijd leuk om mensen hier op het forum te ontmoeten, die vanuit eigen ervaring uit het verleden iets te zeggen hebben.
Ik ben in 1973 gestopt met racen en 20 jaar ook geen contacten meer onderhouden.
Kun jij nog iets vertellen hoe het met zijn GP aspiraties verder gelopen is?
Groeten, Luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door coock » 09 okt 2006, 00:53

Ja hoor, Ton is toen an het toneel verdwenen en maakt nog wat frames en prepareerde fietsen vanuit zijn huis in Leiden. Ik heb me met m'n eigen aspiraties bezig gehouden en o.a de beruchte staking meegemaakt op de Nürnburgring. Van dat weekend staat me nog alles bij en alleen daarvan kan ik wel een boek schrijven. Jaap Timmer die als official van de FIA ook niet widst wat hij er mee aanmoest en ons eigenlijk gelijk gaf. De Duitsers die kostte wat kost, 7 mensen aan de start moesten hebben anders was de GP niet officieel erkend etc etc. Het was eigenlijk uit m'n beginperiode en die blijft je goed bij. Nadien heb ik Hans Vermaat uit Rotterdam geholpen en daarbij reden toen: Cees van Dongen, Nico Polane en Theo Timmer. Hans heeft later contact gezocht met Arie Molenaar, met wie hij nog steeds een goed contact heeft. Ik heb bv. nog regelmatig contact met Austin Hockley die nog steeds het rondenrecord heeft op Hilvarenbeek in zijn jacht naar John Eckerhold, die nog steeds in Dtsl. woont. Austin rijdt nog senioren races in Engeland en mag dan bv. Phil Read niet voorbij gaan :D ivm het publiek en de publiciteit van deze races.
Voorlopig tot zover, later volgt er wel meer.
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#6 Bericht door Luc » 09 okt 2006, 01:14

Zie je wel hele boeken schrijven is wat erg uitgebreid, maar iets minder is al leuk genoeg over bvb die staking. Ik wist daar niets van.

Ook leuk dat je over het ronderecord van Hilvarenbeek begint. Dat heeft mijn broer heel lang in bezit gehad, dat was gevestigd in 1969. Weet jij hier nog iets van? Volgens andere bronnen zou dit zo'n jaar of 10 gestaan hebben??
Ik weet nog wel dat zijn machine op dat moment een heel stuk sneller was dan het hele veld en hij in 2 ronden tijd van de achterste startrij naar de kop van het veld reed. Door draadbreuk viel hij helaas uit, maar had wel een heel scherp rondercord gereden.
Mijn machine liep toen geheel niet goed en heb toen 1 rondje op die van mijn broer getraind, waardoor ik met mijn slecht lopende machine op de 2e startplaats stond en mijn broer met zijn super snelle achteraan stond, omdat hij nog geen snelle ronde had kunnen maken.
Ik kan mij nog herinneren hoe snel dat ding toen was. Hij sputterde een beetje vlak na het opschakelen maar pakte daarna zo hard op dat zelfs in de 2e versnelling het voorwiel nog los kwam, iets wat ik nog nooit had mee gemaakt.
Waarom dat hij toen zo snel was is altijd een raadsel gebleven, ondanks het feit dat alle gegevens over de motor nog wel bekend zijn.
Groeten, Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 10 okt 2006, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door coock » 09 okt 2006, 10:53

Luc,

ff tussendoor, want ik moet weg. In die tijd reden er de klassen: 50 - 125 - 250 - 350 - 500cc en als je mazzel had ook nog de zijspannen. Dus 6 races op een dag en allemaal voor hetzelfde geld en de paddocks waren ook voor het publiek min of meer goed bereikbaar.
Van al deze klassen staan natuurlijk de records want kort nadien was het afgelopen met Hilvarenbeek, Oldenbroek, Tubbergen en vele andere circuits. Toch wel een mooie tijd als je erop terugkijkt alleen waren de circuits echt levens gevaarlijk, zeker naar de normering van vandaag de dag. Er waren toen in die klasse, uitstekende coureurs hoor. Aalt, Jan Bruins uit Hasselt, en vele anderen die elkaar op het circuits bestreden maar daarbuiten altijd prima met elkaar door de bocht konden. Er zijn in die tijd heel wat uitlaten, cilinderkoppen etc etc uitgeleend. Na de race kreeg je de geleende spullen gewoon weer terug. Simple as that :wink: .
VFRgroet
Coock

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door coock » 09 okt 2006, 22:07

De hierboven door mij genoemde Jan Bruins, moet uiteraard Theunis Ramakers uit Hasselt zijn. Fantastischer coureur, waarvan Nico Polane zei: die gaat je in de binnenbocht voorbij, door in het zand, zijn band tegen de zijkant van de weg aan te drukken :wink: .
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#9 Bericht door Luc » 09 okt 2006, 23:10

Jan Bruins was evengoed een zeer goed coureur, waarmee wij een heel goed contact hadden. Teunis Ramaker was wat afstandelijker maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij de grote conqurent voor het kampioenschap in 1968 en 1969 voor mijn broer Ricus.
In 1968 reed mijn broer op een VanVeen productie racer en werd net kampioen voor Teunis. In 1969 was het net andersom, en werd Teunis kampioen. Beide kampioenschappen werden in de laatste race in Voerendaal beslist en waren zeer spannend, want de verschillen waren zeer klein.
In 1969 reed mijn broer weer op zijn privé getunede Kreidler, waarvan het frame door mij in een serie van 6 stuks werd gebouwd en waar we nu nog steeds in de classics op rijden.
Teunis is ook nog steeds tuner en niet zonder succes. Als ik het goed heb is hij vorig jaar met zijn team NL kampioen geworden.
Bijgaande foto is de laatste race uit 1969 in Voerendaal. 25 Teunis Ramaker, 39 Ricus Foekema, 38 Ton Daleman, 42 Ondergetekende, 37 Rob Bron.
Groeten,
Luc
Bijlagen
Voerendaal1969.JPG
Voerendaal1969.JPG (42.63 KiB) 38348 keer bekeken

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door coock » 09 okt 2006, 23:32

Teunis was inderdaad ingetogener als de rest. Iets minder van de tongriem gesneden maar wel een heel aardige kerel hoor. Deze foto gaat dan misschien over de nationale klasse? Ik mis hier voorin nml. een aantal ook toen al bekende coureurs? De namen mag je zelf invullen want die ken je ook: Jan Huberts, Cees van Dongen etc etc.
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#11 Bericht door Luc » 10 okt 2006, 00:27

In 1968 was de nationale titlelstrijd en 1969 dan automatisch de internationale titelstrijd. Cees van Dongen reed af en toe nog wel mee maar ging net als het Jamathi team en het vanVeen team niet meer voor de NL titel. Jan Huberts de eerste NL 50cc GP rijder reed in die jaren alleen 125cc en is pas later weer met 50cc begonnen. Het vanVeen team begon in 1969 met het GP racen en het Jamathi team deed dat al in 1968. Als het vanVeen team dat ook had gedaan dan was ik in 1968 kampioen geweest. Jan Huberts en Cees van Dongen leverden in die jaren strijd om de 125cc titel. In 1968 won Cees de eerste 3 wedstrijden maar Jan Hubberts werd uiteindelijk toch kampioen. 1969 moet ik nog eens opzoeken.
Groeten,
Luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door coock » 10 okt 2006, 00:35

Heb ik er nog een voor je, over vroeger gesproken.
Weet je dat Jan Huberts, ooit Angel Nieto een gigantische klap voor z'n kop heeft gegeven? Dat was na de finish in Brno, toen Angel weer eens een geintje met Jan de Vries had uitgehaald. Bos uit en dan na 10 sec. even je achterrem aantikken en een vastlopen suggereren. Jan trok hard aan z'n voorrem anders was hij er bovenop gevlogen en Angel liet vervolgens de voetrem schieten. Dan was er een gat van 20 - 30 meter en Angel won. Jan zat erachter, zag dat, en z'n Haagse temperament liet hem na de finish niet in de steek. Hij gooide z'n fiets in de strobalen en Nieto, de vader en oom van de huidige coureurs, dacht dat Jan hem kwam feliciteren en hij kreeg pardoes een klap in z'n gezicht.
Ik weet zeker dat Jan Huberts zich dit voorval nog prima kan herinneren.
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#13 Bericht door Luc » 10 okt 2006, 00:47

Ik ken het voorval niet, maar Jan ken ik wel en dat past precies bij zijn karakter en goed dat hij dat ook deed. Trouwens ook het gedrag van Nieto was bekend, wel een echte top coureur maar ook zeer onsportief. Jan de Vries zou zoiets nooit doen, hij is de sportiviteit zelf, evenals trouwens Aalt Toersen. Als ik Jan weer eens zie zal ik het zeker vragen.
Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door Johan » 10 okt 2006, 00:49

haha wat mooi jongens dat jullie twee weer via het forum contact hebben!
vind het prachtig om te zien wat jullie allemaal herinneringen van vroeger ophalen!

gr Johan

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door coock » 10 okt 2006, 00:52

Het duurt ff maar der zit nog wel meer. Komt wel als je maar tijd van leven hebt en de oude plaatjes weer eens opzoekt. Dat ga ik maar eens doen.
Afspraken hieromtrend zijn reeds gemaakt.

Luc, als je het Jan vraagt, wel even op z'n ogen letten, want die spetteren nog steeds vuur als hij hieraan terugdenkt , weet ik zeker :lol: .
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#16 Bericht door Zatopek » 10 okt 2006, 08:18

Vind het ook erg vermakelijk om te lezen :!:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#17 Bericht door Luc » 10 okt 2006, 09:47

Ligt eraan aan welke Jan. Huberts zie ik minder vaak, hoewel het een Hagenaar is. Jan de Vries zal wel geen vuur spugen, ik zal er zeker op letten, maar ik denk dat hij erom zal lachen.
Er zijn er nog wel een paar die het moeten weten en het is natuurlijk toch leuke stof om weer eens op te halen. Het heeft natuurlijk ook een negatieve kant, zoals de onsportiviteit in de motorsport. Winnen is natuurlijk het mooist, maar niet ten koste van ... en je moet dan ook een goede verliezer kunnen zijn.
De onderlinge sportiviteit was vroeger zeer groot en dat maakt het eraan terug denken alleen maar leuker.
Groeten, luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door coock » 10 okt 2006, 10:29

Ik bedoelde inderdaad Jan Huberts. Hem kennende krijg je het hele verhaal in geuren en kleuren. aangedikt of niet :wink: .
VFRgroet
Coock

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#19 Bericht door Luc » 10 okt 2006, 11:30

Ja ik denk dat ik het eerste half uur, na die vraag niets meer hoef te zeggen. Jan is een jongen van veel woorden, maar zeker niet ongezellig.
Ik heb het verhaal over Hilvarenbeek 1969 nog wat aangevuld omdat het nog niet geheel af was.
Het is een onderwerp waarover ik het nog wel eens heb met met mijn broer.
Waarom liep dat ding nu zo hard? is dan mijn vraag, maar het antwoord is vaag. Jij weet het ook niet precies, jawel is zijn antwoord en dat gaat dan nog wel even zo door.
Voor alle duidelijkheid met brandstoffen hebben wij vroeger en ook nu nog nooit gerommeld.
Groeten, Luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door coock » 10 okt 2006, 14:01

Met brandstof werd helemaal niet gerommeld. Bovendien kon je dat ruiken en Ben Verschoor, toentertijd racing manager van Castrol was bij elke race aanwezig en die had er een neus voor. Je kwam zelfs niet op de gedachte om zoiets te doen.

Even naar 1974, want ik denk dat het toen gebeurde, de reeds aangehaalde staking tijdens de GP van Duitsland.
Een grote staking op de Nürnburgring, toentertijd nog 22 km lang, vanwege de conditie van het wegdek. De GP was vroeg in het seizoen en het vroor en ijzelde. De baan was spekglad en bovendien waren er tegelijkertijd autoraces. Die oliebakken trainden voor ons en verspeelden bovendien veel rubber waardoor het levensgevaarlijk werd om te rijden. Je stond op met ijzel op de tent, de training werd een uur of twee uitgesteld en dan moest je alsnog de baan op. Omdat dit al vaker was voorgevallen is er toen een wilde staking uitgebroken op de vrijdag, met een paar goede GP coureurs die na aandringen van iedereen het voortouw namen. De speaker maakte ons uit voor Mafia etc etc en schold ons letterlijk de huid vol. Wij bleven echter achter ons standpunt staan en de organisatie heeft toen alle zeilen moeten bijzetten om het minimale aantal coureurs aan de start te krijgen. Er werd toen bovendien met de geldbuidel gezwaaid als er iemand eventueel tòch wilde starten.
Volgens mij heeft toen Ingo Emmerich de 50cc gewonnen. Iemand die normaal in de middenmoot arriveerde op de streep. We hebben hem verder ook nooit meer vooraan de finish aangetroffen, want je krijgt de goeie spullen niet meer als je de boel hebt verraden. Overigens werden toen alle klassen gewonnen door Duitsers en dus werd de GP geldig verklaard. Ik meen, dat er ook nog minimaal 5 moesten finishen, en dat haalden ze met de 50cc kantje boord. Er kwamen maar 5 coureurs binnen want de overige twee waren uitgevallen.
VFRgroet
Coock
Laatst gewijzigd door coock op 10 okt 2006, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#21 Bericht door maloud » 10 okt 2006, 14:07

Ik ben eens bij Jan de Vries thuis geweest (zie: http://fswfs03.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreidler/x-20020.htm) toen herinnerde ik hem aan een bepaald fragment wat ik op televisie had gezien. In de bocht probeerde Nieto jan de Vries onderuit te schoppen !!!! Rijdend in een bocht met zo'n 120 km/u

Commentaar van Jan:
"ach, je moet wat bedenken om te winnen"
Dat is dus het commentaar van een (groot) sportman !!!

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door coock » 10 okt 2006, 20:51

28 avril 1974 GP d'ALLEMAGNE Nürburgring

50 cc Ingo EMMERICH D Kreidler

125 cc Fritz REITMAIER D Maico

250 cc Helmut KASSNER D Yamaha

350 cc Helmut KASSNER D Yamaha

500 cc Edmund CZIHAK D Yamaha

sidecars Werner SCHWÄRZEL Karl-Heinz KLEIS D König

- Les pilotes sont désormais trés sensibles à la sécurité et le circuit du Nürburgring est jugé trop dangereux. Suite à un accident aux essais, les pilotes solos, officiels et privés, décident de ne pas courir ce GP qui ne sera disputé que par quelques Allemands de second plan.
- Les sidecaristes ne se sont pas sentis concernées par le probléme et tous sont au départ. Werner Schwärzel fait pour la premiére fois gagner un deux-temps dans cette catégorie.



Bovenstaande tekst, uit een Frans motorblad, getuigt nog van de staking en de beweegredenen op de Nürnburgring. Gevonden via Google overigens :D .
VFRgroet
Coock
Laatst gewijzigd door coock op 11 okt 2006, 02:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#23 Bericht door Luc » 10 okt 2006, 21:20

Mooi stakingsverhaal Coock, en ook goed om te lezen. Coureurs worden vaak aangezien als lefgozers die veel meer durven dan normaal.
Ik heb altijd beweerd dat dit zeker niet het geval is. Coureurs voelen zich meer dan normaal in ogenschijnlijke moeilijke situaties nog steeds volledig op hun gemak.
Zij moeten net als normaal ook alles onder controle hebben. Hoe beter de coureur hoe verder deze grens ligt. Bovendien moet hij alles heel scherp aanvoelen, met een uiterst gevoelig evenwicht orgaan, naast talent hiervoor is veel training net zo belangrijk,
Hier was sprake van een situatie die niet meer veilg was ook niet voor coureurs en dan moet er een grens getrokken worden.

Maloud, Mooi stuk over Jan ik herken hem helemaal.

Groeten, Luc

coock
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:06
Locatie: Hengelo ov
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door coock » 11 okt 2006, 02:06

Het verhaal van maloud kan ik gewoon onderschrijven en is een lust om te lezen. Zo zit die man nu eenmaal in elkaar en thats it. So simpel maar wel oprecht en recht voor z'n raap. Hij hield niet van gezwetst :D .
VFRgroet
Coock

flipp022
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:16
Locatie: leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door flipp022 » 21 okt 2006, 22:10

goedenavond allemaal ik ben nieuw hier me naam is ane [flipp022] ik ben een oude vriend van ton daleman al uit 1964.ik heb hier op het forom gelezen dat me niets meer van ton weet hoe het met hem is nou ik kom ook uit leiden. en ga vertel dat ik vandaag 21-10-2006 met ton van 2uur tot 21 met hem uit ben geweest naar vrienden en familie dus het gaat wel met hem.als er iemand is die meer wil weten is hier me tel nr 071-5132861 of aj.smittenaar@planet.nl
Laatst gewijzigd door flipp022 op 18 feb 2007, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie