Wat kan er aan de hand zijn?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Wat kan er aan de hand zijn?
Heb een buffel 4 versnellingen Zeta cilinder 4 versnellingen indirect 17 mm carburateur, als ik een eind heb gereden en ik sta stil gaan de Kreidler uit, ik kan hem niet aantrappen, wel aanduwen dan doet ie et weer, max snelheid is 70 km , wat zou dit kunnen wezen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Welkom op het forum.
Jou probleem is een combi van niet goed functioneren van imitatie onderdelen.
Enzo
Jou probleem is een combi van niet goed functioneren van imitatie onderdelen.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Het slechte starten zit in de inlaat van de Zeta.
Hoe loopt hij stationair?
Hoe loopt hij stationair?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Als hij koud is start ie in 1 trap,weet even niet welke cilinder het is, mijn brommer staat weer in de garage en die is niet bij mijn huis, maar hij moet in september weer goed lopen dan aan we naar Woerden
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 01 mar 2020, 21:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 158 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Ik denk ook aan de cil.
Iemand met wie ik samen vroeger reed had er ook een.
Regelmatig had hij problemen .
Het chroom wandje is ook niet je van het.
Als je ook nog smeert 1/50 lachen de problemen je tegemoet. Bij hem toen ook
Met de org.cil ( met nicasil en goede smering
Heb ik nooit stil gestaan.
Ik wil zeta niet afkraken maar zou ,m nooit kopen zelf.
Misschien toch beter eens gaan kijken naar een mahle beste
Grt tom
Iemand met wie ik samen vroeger reed had er ook een.
Regelmatig had hij problemen .
Het chroom wandje is ook niet je van het.
Als je ook nog smeert 1/50 lachen de problemen je tegemoet. Bij hem toen ook
Met de org.cil ( met nicasil en goede smering
Heb ik nooit stil gestaan.
Ik wil zeta niet afkraken maar zou ,m nooit kopen zelf.
Misschien toch beter eens gaan kijken naar een mahle beste
Grt tom
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 01 mar 2020, 21:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 158 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Ben ook bere benieuwd naar jou olie / benzine verhouding .ik gok op 1/ 50 als ik het zo hoor
Mocht dit zo zijn.....dan weet je waar het probleem zit
Mocht dit zo zijn.....dan weet je waar het probleem zit
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
De cilinderwand van Zeta is niet slijtvast. Dat is bekend.
Maar om nu te zeggen dat het slechte cilinders zijn , nee dat gaat te ver.
De kleine breitwand met schuine inlaat en 32mm tuit aansluiting voor de uitlaat had vrij extreme timing. Daar heeft Wietse gelijk in.
Dat veroorzaakt onregelmatig stationair lopen en weinig fut bij lage toerentallen.
Maar ik vraag me af of daar het probleem van Marja zit , vandaar mijn vraag of het voorheen wél goed gelopen heeft.
Maar om nu te zeggen dat het slechte cilinders zijn , nee dat gaat te ver.
De kleine breitwand met schuine inlaat en 32mm tuit aansluiting voor de uitlaat had vrij extreme timing. Daar heeft Wietse gelijk in.
Dat veroorzaakt onregelmatig stationair lopen en weinig fut bij lage toerentallen.
Maar ik vraag me af of daar het probleem van Marja zit , vandaar mijn vraag of het voorheen wél goed gelopen heeft.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 01 mar 2020, 21:57
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 158 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Ik weet niet of het om de 50 of 70 ccm uitvoering qua cil. Is. Maar ik weet dat de 70 ccm aardig warmte gevoelig.
Het koel opp.vl is niet bijster groot
Bij een smering van 1/ 50 gaat deze het ( helemaal bij deze temp. Niet zo prettig vinden .
Koeling van de cil .haal je ( natuurlijk ook )
Door afstelling. Absoluut ook door het olie gebruik in de bezine. Ik zeg niet niet dat zeta niets is maar ...
Ik ben er geen fan van . Inderdaad door de wand .
Ik ben benieuwd hoe of wat
En...... wat de mengverhouding is
Grt tom
Het koel opp.vl is niet bijster groot
Bij een smering van 1/ 50 gaat deze het ( helemaal bij deze temp. Niet zo prettig vinden .
Koeling van de cil .haal je ( natuurlijk ook )
Door afstelling. Absoluut ook door het olie gebruik in de bezine. Ik zeg niet niet dat zeta niets is maar ...
Ik ben er geen fan van . Inderdaad door de wand .
Ik ben benieuwd hoe of wat
En...... wat de mengverhouding is
Grt tom
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Wat kan er aan de hand zijn?
Mijn Kreidler liep best goed, met een snelle zeta cilinder met rechte inlaat. (17 mm carburateur)Caspar schreef: ↑14 aug 2022, 23:14 De cilinderwand van Zeta is niet slijtvast. Dat is bekend.
Maar om nu te zeggen dat het slechte cilinders zijn , nee dat gaat te ver.
De kleine breitwand met schuine inlaat en 32mm tuit aansluiting voor de uitlaat had vrij extreme timing. Daar heeft Wietse gelijk in.
Dat veroorzaakt onregelmatig stationair lopen en weinig fut bij lage toerentallen.
Maar ik vraag me af of daar het probleem van Marja zit , vandaar mijn vraag of het voorheen wél goed gelopen heeft.
Ik ging wel in een paar maanden tijd van een B naar een F zuiger.
Even uit me hoofd, een zeta cilinder 175 gulden, een 6,3 tje (originele smalle tap RS cilinder met 5,2 PK) 325 gulden.