Even voorstellen: Gert (HansKarel)

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Even voorstellen: Gert (HansKarel)

#1 Bericht door HansKarel » 02 mei 2021, 20:27

Excuses want ik had me hier nog nooit voorgesteld. Mijn naam is Gert, ik ben 51 jaar, en Kreidler ken ik terug vanuit mijn jeugd.
Op mijn verjaardag, 7-2-1986 kreeg ik een groene RMC . (derde hands of zo natuurlijk want het geld groeide mijn ouders niet op de rug).
De eerste dag dat ik ermee legaal naar de HAVO mocht rijden zal ik nooit vergeten.
Het was winter, bar koud, en in mijn herinnering werd toen een Elfstedentocht verreden.
Ik had al veel geoefend op de Kreidler's van mijn broer, 5 jaar ouder.
Die geweldige trekkracht, met de 70cc en schuine inlaat, dat zie ik nog zo voor me.
We hadden maar een parcours van 200m over privé terrein naar mijn grootvader en weer terug, maar dat weggetje is goed gebruikt.

Mijn eerste Kreidler, was groen, RMC, zonder kappen, Weltmeister zadel erop en verder origineel, daarmee bedoel ik dan dat ie niet harder wilder dan 50 km/h.
Ik weet nog dat ik dat lange zadel afschuwelijk vond, en later is daar zeker wat anders voor teruggeplaatst maar dat kan ik me dan weer niet precies herinneren.
Voor mijn vakantiewerk bij de Sterbeton in Heino kocht ik een 50cc Zeta cilinder.
Dat was wat, maar hard heeft het nooit gelopen...

Dat lange spatbord achter, daar ging gewoon de slijptol in zodat het wat moderner leek...
Een 5-bak kocht ik voor 25 gulden o.i.d. en later kocht ik een complete Zundapp voor ongeveer datzelfde geld.
Toen reed ik dus plots Zundapp en stond de Kreidler aan de kant.

Gek genoeg komt in mijn herinnering de Kreidler weer boven. Met Zundapp heb ik verder niks.
Al jaren dacht ik erover om weer een Kreidler te kopen.
Een collega zij, ja Gert, maar nu ben je 30 kilo zwaarder, het zal je tegenvallen.
Al met al begin dit jaar de knoop doorgehakt en een leuke ( in mijn ogen) Kreidler gekocht.
Mooi Oranje zoals mijn broer vroeger had. Opvoeren houd ik niet van maar met 100 kg wil ik toch wel graag tegen de wind in kunnen.
Dus...2 a 3 mm van het zuigerhemd af, uitlaatpoort mooi vierkant gevijld en een 17mm carburateur erachter.
Nu rijd ik 60 tegen de wind in en 66km/h er van af en dat is genoeg.
Als het sneller moet dan staat hier nog een MP3 500cc ter beschikking.

Zo...dat is mijn verhaal....dank jullie wel voor alle hulp tot nu toe, Gert.
Bijlagen
20210227_153208.jpg
20210227_153208.jpg (228.3 KiB) 655 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen HansKarel voor dit bericht:
Maarten (03 mei 2021, 16:10)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Even voorstellen: Gert (HansKarel)

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mei 2021, 20:53

Leuk verhaal. Zo ging dat vroeger.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Even voorstellen: Gert (HansKarel)

#3 Bericht door Caspar » 03 mei 2021, 08:41

Welkom Gert.

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Even voorstellen: Gert (HansKarel)

#4 Bericht door adriline » 03 mei 2021, 12:29

Mooi om te lezen en een foto is altijd fijn om te zien wat je rijd. veel plezier ermee
A3,

Plaats reactie