even voorstellen
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
even voorstellen
Geachte forum leden,
sinds kort ben ik in bezit van een Kreidler Grand Prix uit 1972. Van orgine een trapper blok, maar nu voorzien van een kickstart 4 bak direct. De brommer was volledig standaard en had een top snelheid van 45/50 km per uur.
Aangezien mijn wens was om deze iets vlotter te krijgen heb ik contact opgenomen met Enzo en Hermann gas.
Van beiden kreeg ik meteen een positieve reactie.
Hermann adviseerde mij om met Joop Beitler uit Hierden contact op te nemen om mijn wensen te bespreken.
Joop heeft het rijwielgedeelte nagekeken en het e.e.a. wat nodig was vervangen. Tevens alle goed afgesteld.
Koppeling was niet goed gemonteerd (bij intrekken hoorde je een klak geluid), is ook aangepast.
De originele NL mahle cilinder is vervangen door een 5.3 pk imitatie cilinder met een betere zuiger. De imitatie bing (had ik al in bezit) is voorzien van origineel bing sproeierhuis en toebehoren.
De tandwielverhouding was 13/36. Deze wordt na inrijden aangepast naar 14/36. Topsnelheid vind ik niet echt belangrijk, maar goed optrekken wel. Ca.70 km per uur is voor mij oké.
Met Joop afgesproken dat ik na het inrijden nog een keer langsga om nog even te finetunen.
Al met al, een goede tip van Herman gass. Erg blij met het resultaat. Ik kan Joop zeker aanbevelen als goede en betrouwbare Kreidler techneut. (p.s. ik heb geen aandelen bij Joop)
Groet,
Marten
sinds kort ben ik in bezit van een Kreidler Grand Prix uit 1972. Van orgine een trapper blok, maar nu voorzien van een kickstart 4 bak direct. De brommer was volledig standaard en had een top snelheid van 45/50 km per uur.
Aangezien mijn wens was om deze iets vlotter te krijgen heb ik contact opgenomen met Enzo en Hermann gas.
Van beiden kreeg ik meteen een positieve reactie.
Hermann adviseerde mij om met Joop Beitler uit Hierden contact op te nemen om mijn wensen te bespreken.
Joop heeft het rijwielgedeelte nagekeken en het e.e.a. wat nodig was vervangen. Tevens alle goed afgesteld.
Koppeling was niet goed gemonteerd (bij intrekken hoorde je een klak geluid), is ook aangepast.
De originele NL mahle cilinder is vervangen door een 5.3 pk imitatie cilinder met een betere zuiger. De imitatie bing (had ik al in bezit) is voorzien van origineel bing sproeierhuis en toebehoren.
De tandwielverhouding was 13/36. Deze wordt na inrijden aangepast naar 14/36. Topsnelheid vind ik niet echt belangrijk, maar goed optrekken wel. Ca.70 km per uur is voor mij oké.
Met Joop afgesproken dat ik na het inrijden nog een keer langsga om nog even te finetunen.
Al met al, een goede tip van Herman gass. Erg blij met het resultaat. Ik kan Joop zeker aanbevelen als goede en betrouwbare Kreidler techneut. (p.s. ik heb geen aandelen bij Joop)
Groet,
Marten
- Bijlagen
-
- rm.jpg (325.03 KiB) 2386 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: even voorstellen
"De tandwielverhouding was 13/36. Deze wordt na inrijden aangepast naar 14/36.
Topsnelheid vind ik niet echt belangrijk, maar goed optrekken wel."
De combinatie van de 2 bovenstaande zinnen kan ik niet helemaal rijmen!
Topsnelheid vind ik niet echt belangrijk, maar goed optrekken wel."
De combinatie van de 2 bovenstaande zinnen kan ik niet helemaal rijmen!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: even voorstellen
Dat is idd het tegenovergesteldehermanngas schreef: ↑12 apr 2020, 22:28 "De tandwielverhouding was 13/36. Deze wordt na inrijden aangepast naar 14/36.
Topsnelheid vind ik niet echt belangrijk, maar goed optrekken wel."
De combinatie van de 2 bovenstaande zinnen kan ik niet helemaal rijmen!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: even voorstellen
De brommer trekt behoorlijk snel op, maar maakt bij 55/60 km per uur best veel toeren. Ik merk dat er behoorlijk kracht in zit, en verwacht dat met 1 tandje groter voortandwiel met bovenstaande snelheid iets minder toeren wordt gedraaid. Correctie was moet zijn, is nu: 13/36.
Uitlaat bocht 32 met verloop naar 28 mm.
Nog even een aanvulling op "voorstellen" . Ben 61 jaar en heb in mijn jeugd ook Kreidler gereden. Erg leuk om dit nu weer op te pakken. Ik rij ook motor maar moet zeggen dat het rijden op een oude Kreidler me nog meer voldoening geeft.
Uitlaat bocht 32 met verloop naar 28 mm.
Nog even een aanvulling op "voorstellen" . Ben 61 jaar en heb in mijn jeugd ook Kreidler gereden. Erg leuk om dit nu weer op te pakken. Ik rij ook motor maar moet zeggen dat het rijden op een oude Kreidler me nog meer voldoening geeft.
Laatst gewijzigd door wombie op 12 apr 2020, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: even voorstellen
met dat ene tandje ga je de 70 niet mee halen vrees ik
Ik twijfel aan 5,3 pk als je met 13/36 maar 55/60 km/h haalt
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: even voorstellen
Ok maar een nieuwe cilinder die 80 kan hoef je na 80 km niet onder de 60km/h te houden hoor. Gaat om wisselend rijden zonder belasting.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: even voorstellen
Welkom Marten.
Zou het kunnen dat hij voor jouw gevoel veel toeren maakt?
Je bent een motor gewend en stapt nu op een 50cc 2 takt met een hoogtoerige cilinder..
Zou het kunnen dat hij voor jouw gevoel veel toeren maakt?
Je bent een motor gewend en stapt nu op een 50cc 2 takt met een hoogtoerige cilinder..
- Joop B
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 20:57
- Locatie: Hierden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: even voorstellen
was ook niet de bedoeling om er een race monster van te maken,hij moet lekker vlot door de versnellingen heen schakelen ook tegen de wind in.
70km/u is meer dan zat,ff lekker inrijden en zo als enzo zegt met wisselende belasting.
als hij nog wat harder moet zetten we er een complete 32mm uitlaat op en evt een 20 mm mikuni.
70km/u is meer dan zat,ff lekker inrijden en zo als enzo zegt met wisselende belasting.
als hij nog wat harder moet zetten we er een complete 32mm uitlaat op en evt een 20 mm mikuni.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: even voorstellen
Als je van een echte motorfiets op een kreidler brommer of motor rijdt is dat echt even anders. De toeren kan hij makkelijk aan, al is dat voor je gevoel wellicht niet zo.
Wil je tegenwind ook in de hoogste versnelling sterk blijven moet je hem niet zwaarder vertanden.
Je kan hem wel zwaarder vertanden zodat ie rustiger loopt en bij (flinke) tegenwind dan voor lief nemen dat je dan een versnelling terug moet.
Wil je tegenwind ook in de hoogste versnelling sterk blijven moet je hem niet zwaarder vertanden.
Je kan hem wel zwaarder vertanden zodat ie rustiger loopt en bij (flinke) tegenwind dan voor lief nemen dat je dan een versnelling terug moet.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: even voorstellen
Heren, dat klopt helemaal. Ik ben 4 takt gewend. (BMW R1150). Wisselend belasten had Joop mij ook geadviseerd. Vandaag maar weer een ritje maken met dit lekkere weer. Dank voor de adviezen.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: even voorstellen
Update: vandaag samen met Andre 54 "mede forumlid" langs Joop Beitler te Hierden geweest. Joop heeft nog even een fijntuning uitgevoerd. Na uitgebreide testrit sproeier 1 maatje kleiner gemonteerd. Bougie is nu mooi koffiebruin. 13 tandwiel vervangen door een 14 uitvoering. (verhouding 14/36) Nog meer dan genoeg trekkracht en vloeiend door de versnellingen heen. Top op de GPS 71 km per uur. Nog een hele uitdaging om vanaf Hierden naar Almere-Haven te rijden, over toegestane wegen. Overgestapt op Triboron. Gebruikte eerst Castrol mengolie. Roken is nu geheel verdwenen.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: even voorstellen
Is toch een pracht route Door Harderwijk, langs het Wolderwijd en Nuldernauw
en dan bij Nijkerk de polder in duiken en verder langs de dijk richting Almere Haven
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
- Andre54 (02 jul 2020, 21:53)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Nieuwe aanwinst
Afgelopen vrijdag een RS uit 1973 opgehaald bij Leopold in België. Nog even als motorfiets laten keuren bij de RDW en dan een keuze probleem: Neem ik de GP of de RS.
- Bijlagen
-
- combie 3.jpg (228.04 KiB) 1285 keer bekeken
-
- combie 2.jpg (210.38 KiB) 1285 keer bekeken
-
- combie 1.jpg (224.56 KiB) 1285 keer bekeken