Toms Kreidler RM elektronik
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Toms Kreidler RM elektronik
Hallo allemaal
Na een aankoop van een "nieuwe" brommer werd ik benieuwd naar meer informatie
en ook naar de ervaringen/kennis/ideeën/projecten van andere leden.
Handig dat een forum als dit bestaat!
Ik neem hierbij even kort de tijd om me voor te stellen:
Tom is mijn naam, 33 jaar en geboren en wonend in België (Limburg).
Ik heb al sinds ik een kleine jongen was een interesse in gemotoriseerde voertuigen (klinkt best serieus ).
Begonnen met een brommer, verder gegaan met enkele sportieve auto's, motorfietsen
en nu beland bij een familiehok, lees: Volvo S40 diesel.
Daarnaast heb ik ook nog 1 brommer en 1 scooter, die mijn 2takt liefde voeden.
De 1e heb ik al enkele jaren en ben ik best tevreden van, let niet op het vuil,
een Vespa PK 50 XL van bouwjaar 1986: De 2e is de reden dat ik hier terechtkwam, deze kocht ik vorige week (21/05/2018),
de info die ik kreeg over de brommer:
een Kreidler Florett 50 cc, bouwjaar onbekend (inschrijving 1980 in België), 3 versnellingen,
topsnelheid ongeveer 50 km/u, enkel snelheidsmeter en geen toerenteller. Zoals je kan zien zijn het nog de foto's van de verkoopsite,
wanneer ik hem eens gepoetst heb, zal ik hier eens wat betere foto's plaatsen.
Natuurlijk zou ik er graag wat meer informatie over hebben, dus moesten er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen,
ik lees het graag. Ik ben best benieuwd naar bouwjaar, modeltype, origineel/niet origineel, ... (alles dus).
Mijn plan met de brommer is om er zo snel mogelijk nieuwe banden op te leggen, en genieten om er wat mee te rijden deze zomer.
Gaandeweg ook wel wat dingen er aan veranderen. Uiterlijk niet zo veel, motorisch zou ik hem wel graag iets harder laten lopen...
Voila: mijn 1e post
Na een aankoop van een "nieuwe" brommer werd ik benieuwd naar meer informatie
en ook naar de ervaringen/kennis/ideeën/projecten van andere leden.
Handig dat een forum als dit bestaat!
Ik neem hierbij even kort de tijd om me voor te stellen:
Tom is mijn naam, 33 jaar en geboren en wonend in België (Limburg).
Ik heb al sinds ik een kleine jongen was een interesse in gemotoriseerde voertuigen (klinkt best serieus ).
Begonnen met een brommer, verder gegaan met enkele sportieve auto's, motorfietsen
en nu beland bij een familiehok, lees: Volvo S40 diesel.
Daarnaast heb ik ook nog 1 brommer en 1 scooter, die mijn 2takt liefde voeden.
De 1e heb ik al enkele jaren en ben ik best tevreden van, let niet op het vuil,
een Vespa PK 50 XL van bouwjaar 1986: De 2e is de reden dat ik hier terechtkwam, deze kocht ik vorige week (21/05/2018),
de info die ik kreeg over de brommer:
een Kreidler Florett 50 cc, bouwjaar onbekend (inschrijving 1980 in België), 3 versnellingen,
topsnelheid ongeveer 50 km/u, enkel snelheidsmeter en geen toerenteller. Zoals je kan zien zijn het nog de foto's van de verkoopsite,
wanneer ik hem eens gepoetst heb, zal ik hier eens wat betere foto's plaatsen.
Natuurlijk zou ik er graag wat meer informatie over hebben, dus moesten er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen,
ik lees het graag. Ik ben best benieuwd naar bouwjaar, modeltype, origineel/niet origineel, ... (alles dus).
Mijn plan met de brommer is om er zo snel mogelijk nieuwe banden op te leggen, en genieten om er wat mee te rijden deze zomer.
Gaandeweg ook wel wat dingen er aan veranderen. Uiterlijk niet zo veel, motorisch zou ik hem wel graag iets harder laten lopen...
Voila: mijn 1e post
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Hallo tom,
Een mooie basis, echter verwacht ik dat deze meer dan 3 versnellingen heeft.
Dit kunnen er 4 of 5 zijn, bij een 3 versnelling staat de schakelas voor de kickas.
Zadel, spatbord en de uitlaat lijken mij niet orgineel. Voor de rest zie ik zo snel niet wat.
Een mooie basis, echter verwacht ik dat deze meer dan 3 versnellingen heeft.
Dit kunnen er 4 of 5 zijn, bij een 3 versnelling staat de schakelas voor de kickas.
Zadel, spatbord en de uitlaat lijken mij niet orgineel. Voor de rest zie ik zo snel niet wat.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
In Nederland werden zo'n zadel, uitlaat en achterspatbordhet er vaak later opgezet, maar (sommige) Belgische Kreidlers zijn zo geleverd, zoals model 429 in deze folder:
Belgische folder 1980
Belgische folder 1980
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Hallo Tom.
Mooie eerste post zet je daar effe neer. Complimenten.
Volgens mij is het een model 429 bouwjaar 1979.
Maar Louis Dörr van de database kan je wellicht meer vertellen.
Spatbord, zadel en uitlaat horen op een 429. Niks mis mee.
Ik zou alleen de cilinder en kop wat laten optimaliseren door een forumtuner.
Uitlaat en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u
Maak er wat moois van.
Mooie eerste post zet je daar effe neer. Complimenten.
Volgens mij is het een model 429 bouwjaar 1979.
Maar Louis Dörr van de database kan je wellicht meer vertellen.
Spatbord, zadel en uitlaat horen op een 429. Niks mis mee.
Ik zou alleen de cilinder en kop wat laten optimaliseren door een forumtuner.
Uitlaat en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u
Maak er wat moois van.
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
-
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Tom, ik zeg heel mooi brommertje , persoonlijk zou ik ALLEEN het achterspatbord oranje laten spuiten. Dan is het in 1 mooie lijn en toeren met die brommerd................
Ro
Ro
- marwin98
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Mooie kreidler, zo te zien geheel origineel
Nieuwe bandjes en lekker poetsen, voor de rest zou ik niks aan het uiterlijk doen.
Hoogstwaarschijnlijk zal de voorvork gereviseerd moeten worden, dit is vrij standaard bij kreidlers. Simpel en relatief goedkoop klusje.
Nieuwe bandjes en lekker poetsen, voor de rest zou ik niks aan het uiterlijk doen.
Hoogstwaarschijnlijk zal de voorvork gereviseerd moeten worden, dit is vrij standaard bij kreidlers. Simpel en relatief goedkoop klusje.
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Zeldzame verschijning! Maar helemaal origineel inderdaad. Als zelfs de originele (zeldzame!) kettingkast zo mooi bewaard is gebleven is het wel duidelijk dat dit beestje goed verzorgd is!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Is ook een BelgMichelVH schreef:Zeldzame verschijning! Maar helemaal origineel inderdaad. Als zelfs de originele (zeldzame!) kettingkast zo mooi bewaard is gebleven is het wel duidelijk dat dit beestje goed verzorgd is!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Bedankt voor de vriendelijke verwelkoming alvast
Ik heb de indruk dat "deze scene" in Nederland een heel stuk groter is dan in België.
Leuke brommercultuur hebben jullie!
Even wat korte antwoorden/bemerkingen:
@ Azzink: 4 versnellingen en geen 3, even gecheckt tijdens een testritje, dat klopt!
@ Helmantel: handige link van de folder, fijn dat er veel gedigitaliseerd is, merci.
@ Caspar: hoe contacteer ik Louis Dörr ?
enig idee of er een 'forumtuner' in Limburg woont (B of NL)?
@Roland: ik vind een oranje achterspatbord ook mooi, maar ben niet van plan om wat te laten (her)spuiten.
@Marwin98: hoe weet/voel ik of de voorvork toe is aan een revisie?
@MichelVH: de brommer ziet er wel oké uit, maar moet toegeven dat hij er op foto beter uitziet dan in het echt,
wel ben ik natuurlijk van plan deze goed te verzorgen.
Verder had ik nog 2 vragen maar weet niet of ik ze beter hier stel of in een ander topic,
ik zet ze alvast even hier. Als het nodig is verplaats ik ze wel naar ergens anders:
1. Ik ben opzoek naar nieuwe banden, maar er is best wat aanbod.
2.75 17 is geloof ik de maat die ik moet hebben voor beide wielen.
Graag heb ik een sportieve band met een mooie tekening.
Zijn er aanraders, of andere maten/dingen waar ik op moet letten?
2. Met opzoek gaan naar wat meer snelheid vroeg ik me af als het niet mogelijk was om
een "snellere" uitlaat te monteren? Zou het kunnen dat mijne geknepen is (loopt max 50 km/u)?
Ik kom nergens expansie-uitlaten tegen à la Proma, Polini, Gianelli, ...
Is dat not done, of bestaat het gewoon niet voor deze brommers?
Heb ondertussen al enkele korte ritjes gemaakt met de Kreidler,
en ben echt aangenaam verrast door zijn rij-eigenschappen.
Ik snap de passie voor deze brommers volledig, ook al zijn ze een stukje van voor "mijnen tijd".
Rijden? Graag!
Ik heb de indruk dat "deze scene" in Nederland een heel stuk groter is dan in België.
Leuke brommercultuur hebben jullie!
Even wat korte antwoorden/bemerkingen:
@ Azzink: 4 versnellingen en geen 3, even gecheckt tijdens een testritje, dat klopt!
@ Helmantel: handige link van de folder, fijn dat er veel gedigitaliseerd is, merci.
@ Caspar: hoe contacteer ik Louis Dörr ?
enig idee of er een 'forumtuner' in Limburg woont (B of NL)?
@Roland: ik vind een oranje achterspatbord ook mooi, maar ben niet van plan om wat te laten (her)spuiten.
@Marwin98: hoe weet/voel ik of de voorvork toe is aan een revisie?
@MichelVH: de brommer ziet er wel oké uit, maar moet toegeven dat hij er op foto beter uitziet dan in het echt,
wel ben ik natuurlijk van plan deze goed te verzorgen.
Verder had ik nog 2 vragen maar weet niet of ik ze beter hier stel of in een ander topic,
ik zet ze alvast even hier. Als het nodig is verplaats ik ze wel naar ergens anders:
1. Ik ben opzoek naar nieuwe banden, maar er is best wat aanbod.
2.75 17 is geloof ik de maat die ik moet hebben voor beide wielen.
Graag heb ik een sportieve band met een mooie tekening.
Zijn er aanraders, of andere maten/dingen waar ik op moet letten?
2. Met opzoek gaan naar wat meer snelheid vroeg ik me af als het niet mogelijk was om
een "snellere" uitlaat te monteren? Zou het kunnen dat mijne geknepen is (loopt max 50 km/u)?
Ik kom nergens expansie-uitlaten tegen à la Proma, Polini, Gianelli, ...
Is dat not done, of bestaat het gewoon niet voor deze brommers?
Heb ondertussen al enkele korte ritjes gemaakt met de Kreidler,
en ben echt aangenaam verrast door zijn rij-eigenschappen.
Ik snap de passie voor deze brommers volledig, ook al zijn ze een stukje van voor "mijnen tijd".
Rijden? Graag!
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Voorvork revisie is nodig als je voelt dat hij lekt of snel terugveert nadat je hem indrukt, dus niet dempt.
17"X2,75 is een goede maat. Heidenau K36 is een goede toerband met klassiek profiel. Heb hem zelf aan de voorkant.
Als je hem sneller wilt laten lopen heeft een snelle uitlaat weinig zin, is ook weinig voor te krijgen. Ze lopen origineel 50kmh en niet veel harder. Voor enkele tientjes kun je je cilinder laten bewerken door een tuner, die haalt er zo 4-5pk uit en dan zit je zo op de 75kmh. Met de originele uitlaat, carburateur en cilinder. Evt een 14mm carburateur, maar dat zal de tuner wel zeggen.
Maar voordat je gaat tunen zou ik vooral de uitlaat ontkolen, cilinder opmeten en evt laten honen+nieuwe zuiger. Als je een originele set op orde hebt loopt het al best goed.
In België zit Freddy Naessens maar die heeft Daan voor honderden euro's een loer gedraaid... Maar er zijn vast mensen in België die tweetakten kunnen opvoeren. Anders kun je altijd nog naar NL.
17"X2,75 is een goede maat. Heidenau K36 is een goede toerband met klassiek profiel. Heb hem zelf aan de voorkant.
Als je hem sneller wilt laten lopen heeft een snelle uitlaat weinig zin, is ook weinig voor te krijgen. Ze lopen origineel 50kmh en niet veel harder. Voor enkele tientjes kun je je cilinder laten bewerken door een tuner, die haalt er zo 4-5pk uit en dan zit je zo op de 75kmh. Met de originele uitlaat, carburateur en cilinder. Evt een 14mm carburateur, maar dat zal de tuner wel zeggen.
Maar voordat je gaat tunen zou ik vooral de uitlaat ontkolen, cilinder opmeten en evt laten honen+nieuwe zuiger. Als je een originele set op orde hebt loopt het al best goed.
In België zit Freddy Naessens maar die heeft Daan voor honderden euro's een loer gedraaid... Maar er zijn vast mensen in België die tweetakten kunnen opvoeren. Anders kun je altijd nog naar NL.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Jammer dat zo weinig mensen dit ori pareltje weten te waarderen. Ik zou er NIKS aan doen.tomsburg schreef:Bedankt voor de vriendelijke verwelkoming alvast
Ik heb de indruk dat "deze scene" in Nederland een heel stuk groter is dan in België.
Leuke brommercultuur hebben jullie!
Even wat korte antwoorden/bemerkingen:
@ Azzink: 4 versnellingen en geen 3, even gecheckt tijdens een testritje, dat klopt!
@ Helmantel: handige link van de folder, fijn dat er veel gedigitaliseerd is, merci.
@ Caspar: hoe contacteer ik Louis Dörr ?
enig idee of er een 'forumtuner' in Limburg woont (B of NL)?
@Roland: ik vind een oranje achterspatbord ook mooi, maar ben niet van plan om wat te laten (her)spuiten.
@Marwin98: hoe weet/voel ik of de voorvork toe is aan een revisie?
@MichelVH: de brommer ziet er wel oké uit, maar moet toegeven dat hij er op foto beter uitziet dan in het echt,
wel ben ik natuurlijk van plan deze goed te verzorgen.
Verder had ik nog 2 vragen maar weet niet of ik ze beter hier stel of in een ander topic,
ik zet ze alvast even hier. Als het nodig is verplaats ik ze wel naar ergens anders:
1. Ik ben opzoek naar nieuwe banden, maar er is best wat aanbod.
2.75 17 is geloof ik de maat die ik moet hebben voor beide wielen.
Graag heb ik een sportieve band met een mooie tekening.
Zijn er aanraders, of andere maten/dingen waar ik op moet letten?
2. Met opzoek gaan naar wat meer snelheid vroeg ik me af als het niet mogelijk was om
een "snellere" uitlaat te monteren? Zou het kunnen dat mijne geknepen is (loopt max 50 km/u)?
Ik kom nergens expansie-uitlaten tegen à la Proma, Polini, Gianelli, ...
Is dat not done, of bestaat het gewoon niet voor deze brommers?
Heb ondertussen al enkele korte ritjes gemaakt met de Kreidler,
en ben echt aangenaam verrast door zijn rij-eigenschappen.
Ik snap de passie voor deze brommers volledig, ook al zijn ze een stukje van voor "mijnen tijd".
Rijden? Graag!
- Bijlagen
-
- BA892947-6491-42FB-A94B-ACC81A7ACCF7.jpeg (123.54 KiB) 6417 keer bekeken
-
- 489F8F4D-9E42-462C-ADB3-5AF8CBA3594B.jpeg (111.64 KiB) 6417 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 mei 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Staat in de folder 11/1977
Dus een beetje RM elektronik. Want Kreidler noemde hem Bingo-40 met 2 pk (40km/h)
Er was ook een Bingo-70 maar dat was ander model ( oa gietwielen) en had 4 pk (70 km/h)
registreren kan hier
https://kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF2.html
Enzo
Dus een beetje RM elektronik. Want Kreidler noemde hem Bingo-40 met 2 pk (40km/h)
Er was ook een Bingo-70 maar dat was ander model ( oa gietwielen) en had 4 pk (70 km/h)
registreren kan hier
https://kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF2.html
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
4 versnellingen en alles origineelazzink schreef:Hallo tom,
Een mooie basis, echter verwacht ik dat deze meer dan 3 versnellingen heeft.
Dit kunnen er 4 of 5 zijn, bij een 3 versnelling staat de schakelas voor de kickas.
Zadel, spatbord en de uitlaat lijken mij niet orgineel. Voor de rest zie ik zo snel niet wat.
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 mei 2018, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Bij deze de infotomsburg schreef:Hallo allemaal
De 2e is de reden dat ik hier terechtkwam, deze kocht ik vorige week (21/05/2018),
de info die ik kreeg over de brommer:
een Kreidler Florett 50 cc, bouwjaar onbekend (inschrijving 1980 in België), 3 versnellingen,
topsnelheid ongeveer 50 km/u, enkel snelheidsmeter en geen toerenteller.
Zoals je kan zien zijn het nog de foto's van de verkoopsite,
wanneer ik hem eens gepoetst heb, zal ik hier eens wat betere foto's plaatsen.
Natuurlijk zou ik er graag wat meer informatie over hebben, dus moesten er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen,
ik lees het graag. Ik ben best benieuwd naar bouwjaar, modeltype, origineel/niet origineel, ... (alles dus).
Mijn plan met de brommer is om er zo snel mogelijk nieuwe banden op te leggen, en genieten om er wat mee te rijden deze zomer.
Gaandeweg ook wel wat dingen er aan veranderen. Uiterlijk niet zo veel, motorisch zou ik hem wel graag iets harder laten lopen...
Voila: mijn 1e post
Of de 429 (RM) en 429A (RMC) uit 6/1980
Deze latere Kreidlers passen beter bij jou plaatje
Ook de inschrijving van 1980 klopt dan als een bus.
Zie ook info Caspar
Enzo
- Bijlagen
-
- 5871B48A-548D-4207-ACD7-DCC1C3FD1E7E.jpeg (168.16 KiB) 6421 keer bekeken
-
- 3BF070FC-2572-4940-8C69-DF7AE7CFBA81.jpeg (120.43 KiB) 6424 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Bedankt voor de aanvullingen Tjerry,
Ik zou er qua uiterlijk ook NIKS aan veranderen , het is een parel.
Poetsen en technisch in orde houden.
Het probleem dat jouw Kreidler niet harder wil , zit in de cilindertiming.
Uitlaat , tandwielen , luchtfilter en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u.
Zoals gezegd : de cilinder/kop door een forumtuner laten optimaliseren voor iets meer pit.
WTR (zie banner onderaan) heeft vaker opgeknapte cilinders te koop.
Ook LVS kan je verder helpen.
Een expansie uitlaat gaat pas effect opleveren boven de 80km/u.
Heeft nu eigenlijk alleen maar nadelen , het kost je koppel onderin.
En dan zijn de fijne rij eigenschappen voorbij.
Voor banden zou ik eens kijken naar een Heidenau K36.1 , een Metzeler ME77 of een Michelin M62.
Alle 3 toppers met een profiel dat past bij jouw brommer.
Er zijn banden met een “Sport” profiel , maar ik vind dat geen porem op zo’n parel.
Daarbij zijn het ook banden die vaak een gebruiksaanwijzing hebben.
ALS je dan voor een sportband gaat , kijk dan eens naar de Metzeler ME22.
De juiste maat is inderdaad 17 x 2,75
Ik zou er qua uiterlijk ook NIKS aan veranderen , het is een parel.
Poetsen en technisch in orde houden.
Het probleem dat jouw Kreidler niet harder wil , zit in de cilindertiming.
Uitlaat , tandwielen , luchtfilter en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u.
Zoals gezegd : de cilinder/kop door een forumtuner laten optimaliseren voor iets meer pit.
WTR (zie banner onderaan) heeft vaker opgeknapte cilinders te koop.
Ook LVS kan je verder helpen.
Een expansie uitlaat gaat pas effect opleveren boven de 80km/u.
Heeft nu eigenlijk alleen maar nadelen , het kost je koppel onderin.
En dan zijn de fijne rij eigenschappen voorbij.
Voor banden zou ik eens kijken naar een Heidenau K36.1 , een Metzeler ME77 of een Michelin M62.
Alle 3 toppers met een profiel dat past bij jouw brommer.
Er zijn banden met een “Sport” profiel , maar ik vind dat geen porem op zo’n parel.
Daarbij zijn het ook banden die vaak een gebruiksaanwijzing hebben.
ALS je dan voor een sportband gaat , kijk dan eens naar de Metzeler ME22.
De juiste maat is inderdaad 17 x 2,75
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Idd niet te veel aan doen. Tellerhuis terug naar origineel wel denk ik...Of zie ik dat op plaatjes niet goed.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Een lange stilte hier verder maar ook wel heel wat fijne tochtjes verder!
Zopas deze verkocht omdat ik wat weinig tijd had echter begon het snel weer serieus te kriebelen.
Heb besloten om me wat snellers (legaal) aan te schaffen en daarin is de keuze jammer genoeg beperkt.
Ik ben op zoek naar een 50cc op motorkenteken,
heb 2 kanshebbers gevonden:
Yamaha FS1 2RU uit 1989
Kreidler Florett RS uit 1978
Gezien het hier een Kreidlerforum is neem ik aan dat er meer animo voor het 2e model is.
Vroeg me af of iemand me meer kan vertellen over de waarde van een RS in België?
Ook stelde ik me de vraag als het de moeite waard is om verder te zoeken naar een later exemplaar (schijfremwielen ipv aangepaste trommelwilen en schakelwalsbedining in het blok),
of een meer gerestaureerd model...
Geef gerust toe dat ik geen kenner ben, zelfs niet in de buurt dus leek me het geen slecht idee hier even te polsen waar ik rekening mee moet houden.
Tips met de zoektocht of weetjes zijn zeker welkom!
Zopas deze verkocht omdat ik wat weinig tijd had echter begon het snel weer serieus te kriebelen.
Heb besloten om me wat snellers (legaal) aan te schaffen en daarin is de keuze jammer genoeg beperkt.
Ik ben op zoek naar een 50cc op motorkenteken,
heb 2 kanshebbers gevonden:
Yamaha FS1 2RU uit 1989
Kreidler Florett RS uit 1978
Gezien het hier een Kreidlerforum is neem ik aan dat er meer animo voor het 2e model is.
Vroeg me af of iemand me meer kan vertellen over de waarde van een RS in België?
Ook stelde ik me de vraag als het de moeite waard is om verder te zoeken naar een later exemplaar (schijfremwielen ipv aangepaste trommelwilen en schakelwalsbedining in het blok),
of een meer gerestaureerd model...
Geef gerust toe dat ik geen kenner ben, zelfs niet in de buurt dus leek me het geen slecht idee hier even te polsen waar ik rekening mee moet houden.
Tips met de zoektocht of weetjes zijn zeker welkom!
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
de kreidler die je laat zien, heeft ook de directe schakeling
de wielen zijn ook de juiste.
daar hoef je geen later model voor te zoeken.
denk dat je 7 spaaks gietwielen bedoelt.
mvg bertus
de wielen zijn ook de juiste.
daar hoef je geen later model voor te zoeken.
denk dat je 7 spaaks gietwielen bedoelt.
mvg bertus
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Toms Kreidler RM elektronik
De Yamaha grijp ik waarschijnlijk al naast, kwam vandaag al iemand naar kijken.
Wil wel graag nog naar de Kreidler gaan kijken.
Zit het verschil hem dan enkel in de schijven
En klauwen in een later bouwjaar(78-80)?
Wil wel graag nog naar de Kreidler gaan kijken.
Zit het verschil hem dan enkel in de schijven
En klauwen in een later bouwjaar(78-80)?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Toms Kreidler RM elektronik
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mei 2018, 20:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Toms Kreidler RM elektronik
Na een lange zoektocht naar een brommer met motorfietspapieren zijn er onderweg een deel afgevallen:
Een Flandria ultra sport van 1964 waar ik zeer veel interesse in had maar niet alle juiste documenten bezat om direct in te schrijven (invoeren,...)
Yamaha FS1 van 1987 met de correcte papieren maar was net verkocht toen ik wou gaan kijken.
Honda MBX 80 van 1989 maar diende nog ingevoerd te worden en niet zo netjes herspoten.
Dan een Kreidler, die van de foto hierboven.
Echter ging de verkoper uit van een 1978er maar bleek een 1975er te zijn.
Eergisteren gaan kijken en een korte testrit kunnen maken.
Brommer/motor ziet er best oké uit naar mijn normen echter weet ik ondertussen van enkele forumleden (Caspar en Enzo-tvdzijden MERCI!)
dat er een heel deel niet origineel aan is. Vind ik an sich niet erg maar wel benieuwd naar wat er nog niet origineel is
Zeker nu het bouwjaar ook niet 1978 blijkt te zijn.
Heb net ook de mail gestuurd naar de kreidlerdatabase om daar misschien nog iets meer van te weten te komen en ik het een mooi initiatief vind.
Zal zo nog wat foto's posten en een lijst met de dingen die niet origineel blijken te zijn (aanvullen mag!)
Mijn plan is om eerst wat met de motorfiets te rijden en dan zien of het wat voor mij is vooraleer ik er een ernstig project van maak.
3 Weken wachten op een nummerplaat nu, dus vandaag tijd om te poetsen het resultaat volgt zo!
Een Flandria ultra sport van 1964 waar ik zeer veel interesse in had maar niet alle juiste documenten bezat om direct in te schrijven (invoeren,...)
Yamaha FS1 van 1987 met de correcte papieren maar was net verkocht toen ik wou gaan kijken.
Honda MBX 80 van 1989 maar diende nog ingevoerd te worden en niet zo netjes herspoten.
Dan een Kreidler, die van de foto hierboven.
Echter ging de verkoper uit van een 1978er maar bleek een 1975er te zijn.
Eergisteren gaan kijken en een korte testrit kunnen maken.
Brommer/motor ziet er best oké uit naar mijn normen echter weet ik ondertussen van enkele forumleden (Caspar en Enzo-tvdzijden MERCI!)
dat er een heel deel niet origineel aan is. Vind ik an sich niet erg maar wel benieuwd naar wat er nog niet origineel is
Zeker nu het bouwjaar ook niet 1978 blijkt te zijn.
Heb net ook de mail gestuurd naar de kreidlerdatabase om daar misschien nog iets meer van te weten te komen en ik het een mooi initiatief vind.
Zal zo nog wat foto's posten en een lijst met de dingen die niet origineel blijken te zijn (aanvullen mag!)
Mijn plan is om eerst wat met de motorfiets te rijden en dan zien of het wat voor mij is vooraleer ik er een ernstig project van maak.
3 Weken wachten op een nummerplaat nu, dus vandaag tijd om te poetsen het resultaat volgt zo!