Nieuwe leden stel jezelf voor.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Gesloten
Bericht
Auteur
FransRMC
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012, 08:25
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstellen

#1451 Bericht door FransRMC » 17 jan 2012, 17:29

Hallo allemaal!

Blij dat ik deze website heb gevonden want ik heb vorige week besloten mijn Kreidler RMC-S te gaan reviseren. Ik heb hem in 1994 gekocht van de eerste eigenaar, een oudere meneer die de brommer al snel na aankoop veel te zwaar vond en in de schuur heeft laten staan. Er was nog geen 2500 km mee gereden.

De brommer is toen helemaal gereviseerd. Was werkelijk een plaatje. Ik heb er toen een aantal jaar actief op rond gereden en dat resulteerde uiteraard in gebruiksschade. Sinds 2002 heeft de brommer (binnen) stil gestaan en NU is het tijd er weer eens de prachtige brommer van te maken die het ooit was.

in 1994 hebben we de brommer een soort bordeauxrood gespoten maar eigenlijk was hij dat hele felle groen. Golfgrun heet dat volgens mij. Mijn plan is hem nu weer groen te gaan spuiten.

Gisteren hebben we de brommer helemaal uit elkaar gehaald. Ongelofelijk hoe je in 1 avond een heuse Kreidler RMC-S converteert in een paar grote stukken en 2 kratjes met gelabelde onderdelen. Een beetje pijn doet het ook wel, maar it's for the better! Binnenkort gaan we de boel stralen, spuiten of poedercoaten en polijsten. polijsten en polijsten :D. Daarna de boel weer in elkaar en hopelijk van de zomer op pad op een blinkende "nieuwe" groene Kreidler.

Momenteel zit ik met een paar vragen waar iemand op dit forum mij misschien mee kan helpen:

1. Ik weet niet zeker uit welk jaar de brommer is. Het plaatje geeft namelijk wel een type, maar geen bouwjaar. De typering op het plaatje is K53/402. Weet iemand hoe ik hier achter kan komen?

2. Ik weet ook niet zeker welk type het is. Ik vermoed dat dit het type is: http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/x-30107-17.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Weet iemand of dat klopt?

Het lijkt me aardig om exact te weten welk type en welk bouwjaar het is om de boel weer zoveel mogelijk in originele staat te kunnen restaureren. Er zitten nogal wat (kleine) verschillen tussen de verschillende types en bouwjaren tussen 1977 en 1980 (uit die periode moet hij zijn).

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. Hieronder een foto van mijn Kreidler vlak voordat we hem demonteerden.

Frans
Bijlagen
RMCS16-1-12.jpg
RMCS16-1-12.jpg (91.54 KiB) 13493 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen

#1452 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jan 2012, 18:05

Typenummer en framenummer zorgen voor de herkenning en bouwjaar. Dus met jou framenummer weet je pas alles.

Ik schat 1979 door de klik trappers.
viewtopic.php?t=10300" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1453 Bericht door Maarten » 17 jan 2012, 18:45

Welkom Frans!

FransRMC
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2012, 08:25
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1454 Bericht door FransRMC » 17 jan 2012, 18:46

@Enzo, dat zou goed kunnen inderdaad! Lijkt er veel op.

Waar kan ik mijn framenummer invoeren om alles te achterhalen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1455 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jan 2012, 18:49

FransRMC schreef:@Enzo, dat zou goed kunnen inderdaad! Lijkt er veel op.

Waar kan ik mijn framenummer invoeren om alles te achterhalen?
Hier bij Maloud.
http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-00.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Je kan nu beter een restauratie topic openen en je vorderingen van opbouwen plaatsen à.d.h.v. Veel foto's waar wij heel veel advies en tips kunnen geven.

Enzo

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1456 Bericht door maloud » 17 jan 2012, 20:17

Enzo-tvdzijden schreef:
FransRMC schreef:@Enzo, dat zou goed kunnen inderdaad! Lijkt er veel op.

Waar kan ik mijn framenummer invoeren om alles te achterhalen?
Hier bij Maloud.
http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-00.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Je kan nu beter een restauratie topic openen en je vorderingen van opbouwen plaatsen à.d.h.v. Veel foto's waar wij heel veel advies en tips kunnen geven.

Enzo
Je kan dat beter hier doen: http://www.kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1457 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jan 2012, 20:22

Dan is jou toevoeging weer waardevol voor de volgende zoekende.

Enzo

RaceKuip
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2012, 19:12
Locatie: friesland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1458 Bericht door RaceKuip » 23 jan 2012, 17:16

hallo,
ben nick. 15 en kom uit friesland,ben veel bezig met puchjes, en die blokjes ken onderhand nu wel, en wil daarom nu ervaring opdoen hier over hoe de kreidler inelkaar zit.
groeten

Gebruikersavatar
Heggemus
Berichten: 236
Lid geworden op: 07 feb 2011, 13:26
Locatie: Meterik, Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1459 Bericht door Heggemus » 23 jan 2012, 17:39

Hej Nick, plaats is wat foto's we zijn benieuwd!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1460 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 jan 2012, 17:42

RaceKuip schreef:hallo,
ben nick. 15 en kom uit friesland,ben veel bezig met puchjes, en die blokjes ken onderhand nu wel, en wil daarom nu ervaring opdoen hier over hoe de kreidler inelkaar zit.
groeten
Welkom op het Kreidler forum.
Er is één ding wat je snel moet vergeten. En dat zijn de Puch prijzen. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1461 Bericht door Monsma » 23 jan 2012, 18:10

Hee Nick

Welkom op het forum, iemand uit Friesland erbij :clap
Succes met de hobby.

gr anne monsma

madgonz
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:00
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1462 Bericht door madgonz » 08 feb 2012, 20:45

hallo ik ben gert jan en 26 ik ben eigenlijk een beetje "straattuner" , ik hou me graag bezig met 50cc te tunen , met honda behaalde ik redelijke resultaten en ben gek van de oude van veen racers , het zou de bedoeling zijn om ooit een van veen replica achtige racer te bouwen , maar ik ken helemaal niets van kreidler , ik weet bijvoorbeeld niet welke blokken goed zijn voor het tunen , welke niet en hoop via dit forum een beetje een dieper inzicht in kreidler te krijgen .

Bertje/eitje
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 feb 2012, 14:10
Locatie: Blaricum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1463 Bericht door Bertje/eitje » 10 feb 2012, 11:58

Laat ik beginnen met me even voor te stellen;
Mijn naam is Bert en woon in Blaricum.
Ik ben 63 jaar en sinds kort alle tijd aan mezelf ivm. pre-fut.
Tweewielers hebben altijd al mijn belangstelling gehad, in m`n jeugd heb ik in een bromfietsenzaak gewerkt en veel later in m`n vrije tijd in een motorzaak in Hilversum.
Na een confrontatie met een eitankje, die bij een vriend in zijn garage stond, kreeg ik ook de kriebels weer en heb na enig zoeken een eitank opgescharreld.
Het is een 63er, waarschijnlijk net na de introductie van het model met de grote koplamp.
Aangezien ik niet geheel tevreden was met het lakwerk, (veel oneffenheden en zakkers), heb ik besloten om het hele zaakje uit elkaar te halen en alles opnieuw te laten spuiten.
En zoals wel bekend is bij dit soort acties, kom je dan van alles tegen wat ook wel wat aandacht verdient.
Achterschokbrekers die niet dempen, net als die aan de voorkant,
Velgen en spaken wel vernieuwd, maar de naven niet gepolijst,
De hele handel ligt nu bij de spuiter en intussen heb ik mooi de tijd om het "kleine" werk op te knappen, zoals het blokje reviseren en alles te laten glimmen zoals het hoort.
De schokbrekers zijn inmiddels door een expert weer helemaal nieuw gemaakt.
Tot slot wil ik graag opmerken dat ik heel veel gehad heb,(en nog steeds heb), aan alle verslagen en goede adviezen die hier op het forum staan.
Met name het restauratieverslag van Mink heeft me geboeid en heb ik met diep respect gelezen. :clap
Heerlijk om te zien dat iemand met de middelen die hem ter beschikking stonden, zulke resultaten kan behalen.
Het is de bedoeling dat ik het verloop van de restauratie ga bijhouden en wel in het topic restauratie, waar al een begin gemaakt is .

Groet, Bert.

PS. dit verhaaltje staat ook op dat andere topic, maar ik kwam er te laat achter dat er een aparte plek was om je voor te stellen, deze dus.

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1464 Bericht door redfox » 10 feb 2012, 16:39

Nou Bert welkom bij die andere koorts die Kreidler heet, en de Mods hier kennende als die dit leest dan voegt hij alles wel bij elkaar. :lol:

Succes met de verdere opbouw, we volgen het en zijn gek op foto's maar dat had je al gemerkt :wink:

Gr Wim.

mg-79
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2012, 19:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1465 Bericht door mg-79 » 11 feb 2012, 19:49

Hallo alle kreidler fanaten,
Ik ben Martin uit Rotterdam en schade-hersteller en spuiter van beroep.
Ben door mijn geklus in aanraking gekomen met kreidler liefhebbers.
Ben nu ook door het type gebber aan het warm lopen om er 1 aan te schaffen.
Ben geen sleutelaar maar spuiter.
Misschien dat als ik zover ben iemand mij kan helpen met sleutelen in ruil voor spuitwerk.\
Ik zet er over een paar dagen wat foto s bij met gespoten kreidlers.
Groeten Martin.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1466 Bericht door Gijs » 11 feb 2012, 21:06

mg-79 schreef:Hallo alle kreidler fanaten,
Ik ben Martin uit Rotterdam en schade-hersteller en spuiter van beroep.
Ben door mijn geklus in aanraking gekomen met kreidler liefhebbers.
Ben nu ook door het type gebber aan het warm lopen om er 1 aan te schaffen.
Ben geen sleutelaar maar spuiter.
Misschien dat als ik zover ben iemand mij kan helpen met sleutelen in ruil voor spuitwerk.\
Ik zet er over een paar dagen wat foto s bij met gespoten kreidlers.
Groeten Martin.
Hulp krijg je altijd hier. Misschien kan je in de toekomst wel iemand helpen met spuiten,

Rensdw
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jan 2012, 18:23
Locatie: Middelburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1467 Bericht door Rensdw » 14 feb 2012, 21:16

Beste allemaal,

Vind het toch wel zo netjes me even voor te stellen.
Ik ben Rens uit Zeeland, heb een paar weken geleden een Kreidler RM gekocht voor een klein bedrag.
Het was een samenraapsel in redelijke staat maar er heeft een beunhaas aan gesleuteld.

Hier staat hij, al enigsins gestript:
Afbeelding

Naast de Kreidler staat er nog een Flandria Caravelle uit 65, een Flandria Apollo AF uit 72 en nog een AF die iets ouder is.
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover

kreidlerfryslan
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2012, 20:20
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1468 Bericht door kreidlerfryslan » 23 feb 2012, 21:32

hallo ik ben martijn ook uit weer een fries ben 29 jaar
heb zelf op dit moment 3 kreidlers
rmc groen voor handel eigenlijk
een rmc s rood ment 44 mm parma 18mm kroondop en homoet directe 4
en heb een jah van alles wat kreidler net gestraald en gespoten
alle onderdelen er nieuw op
blok 5 direckt word nu gereviseerd en getuned
komt een kt 44mm op met 23 bing
expansie uitlaat electrische ontsteking
rsp zuiger is deze week binnen gekomen
verder word de cilinder verder bewerkt door een tuner uit de buurt
tot zo ver mijn super interesante verhaal haha
zal kijken of ik er foto's bij kan krijgen ben geen computer techneut

kreidlerfryslan
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2012, 20:20
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1469 Bericht door kreidlerfryslan » 24 feb 2012, 20:07

zal kijken of ik er nu foto's bij krijg heb ff gevraagd hoe en wat
Bijlagen
DSC01442.JPG
DSC01442.JPG (81.26 KiB) 12933 keer bekeken

kreidlerfryslan
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2012, 20:20
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1470 Bericht door kreidlerfryslan » 24 feb 2012, 20:18

mijn gerestaureerde kreidler
Bijlagen
DSC01427.JPG
DSC01427.JPG (95.11 KiB) 12931 keer bekeken

HENRI78
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2012, 10:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1471 Bericht door HENRI78 » 28 mar 2012, 11:17

Hoi ik zal me even voorstellen.mijn naam is henri en heb eingelijk meer een scooterverleden dan een schakel, heb heel veel scooters gehad vroeger,en ben nu een gilera runner aan het op bouwen in originele staat. ik heb toen ik 16 werd een mooie honde mb5 gehad ,met de nodige toeters en bellen hahaha . en een mt5.
en nu ben ik aangestoken met het kreidler virus vind de rmc, uit 78 geweldig mooi en dan ook in oranje en groen .
ik ben hard aan het zoeken naar deze rmc in onderdelen vind het het mooiste om hem op te bouwen vanaf het frame. en helemaal in originele staat te brengen.
ik zal wat foto,s plaatsen als ik een frame en onderdelen heb aangeschaft
iemand die wat heeft liggen ,is van harte welkom begin met een frame

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1472 Bericht door Mach4 » 28 mar 2012, 13:42

HENRI78 schreef:Hoi ik zal me even voorstellen.mijn naam is henri en heb eingelijk meer een scooterverleden dan een schakel, heb heel veel scooters gehad vroeger,en ben nu een gilera runner aan het op bouwen in originele staat. ik heb toen ik 16 werd een mooie honde mb5 gehad ,met de nodige toeters en bellen hahaha . en een mt5.
en nu ben ik aangestoken met het kreidler virus vind de rmc, uit 78 geweldig mooi en dan ook in oranje en groen .
ik ben hard aan het zoeken naar deze rmc in onderdelen vind het het mooiste om hem op te bouwen vanaf het frame. en helemaal in originele staat te brengen.
ik zal wat foto,s plaatsen als ik een frame en onderdelen heb aangeschaft
iemand die wat heeft liggen ,is van harte welkom begin met een frame
Welkom hier Henri,als je een los frame wil ,koop er dan 1 waar al een kenteken bij zit,dat scheelt je een hoop gezeur met een keuring,
en je kan gelijk rijden als hij klaar is,als je een beetje geduld heb vind je die wel voor rond de 200,-,vergis je overigens niet in de kosten,
een kaal frame opbouwen kost ook aardig wat eurie,s,zelfs al gebruik je alleen maar gebruikte onderdelen,veel gebruikt spul kan of gelijk de
oud ijzerbak in of het heeft een revisie nodig,goed gebruikt spul kost ook niet weinig en is moeilijk te vinden.
Ik heb zelf een kaal RSframe met kenteken gekocht en opgebouwd met gedeeltelijk gebruikt en ook nieuwe delen,nu had ik mijn
motorblok voor weinig ,maar ondanks dat zit ik al rond de 2500,- euro aan kosten.

Elevation
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1473 Bericht door Elevation » 04 jun 2012, 21:41

Ook ik zal me even voorstellen: mijn naam is Thomas, woonachtig in het Gooi. Ik schuim dit forum nu al een poosje af, als een spons alles opnemend, om mezelf zo goed als mogelijk bekend te maken met Kreidler.
Mijn 'brommer' ervaring (goeie ouwe tijd), is nog van voor de snorfiets en scooter hype (1986 - 1988), en bestond uit een Honda MT-8; ik zal daar niet alteveel woorden aan vuil maken.
Een maat van me reed echter dwars rond op een oranje RMC, en stiekem had dat wel wat; typisch geluid, grote tank, chroom icm oranje lak etc... etc...

Nu, vele jaren later, zou ik eigenlijk 'zo'n ding' wel willen hebben, om een beetje mee te toeren, en wat licht opknapwerk te doen (kan wel wat, maar ben niet al te technisch).
Twee weken geleden begonnen met Kreidler als zoekterm, en niet veel later RMC erbij gezet, want dat model spreekt mij nog het meeste aan; niet te oud/ niet te nieuw (lastig uit te leggen).

Ik ben dus vooral orienterend bezig, maar ik kan het niet laten om af en toe met een schuin oog naar Marktplaats te kijken. Het liefst vind ik een rijdende RMC, met wat optisch werk, maar technisch in orde (rijdend, en met met papieren/ kenteken). Het doel is om met de tijd dingetjes te vervangen, zodat het geheel weer oogt en in orde is en motorisch naar wens. Ik zit te denken aan; wel 50cc, maar niet aan 45 km/hr; er moet wel behoorlijk wat fut in zitten, zonder drama. Dus uiteindelijk iets van een revisie en tuning in een keer, zeg maar.

Ik blijf me hier voorlopig nog als een spons gedragen, alles in me opnemend. Als het ooit zover is, dan gaat het feest beginnen, en zal ik zeker op jullie hulp, kennis en advies willen rekenen ;-)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1474 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 jun 2012, 21:50

Welkom, leuk verhaal

Enzo

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#1475 Bericht door hermanngas » 04 jun 2012, 23:54

Hoi Thomas,
Welkom hier op het forum, hoe meer zielen hoe meer vreugd (en aktie)
Slimme zet om als een spons eerst alles op te nemen,
dat komt goed van pas bij je zoektocht naar een RMC.
Succes,
HermaNN

Gesloten