SAM Keuringsdagen

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

SAM Keuringsdagen

#1 Bericht door emilio » 08 apr 2014, 07:37

Heren van Black Mamba Racing.....

ik weet dat dat sommige van jullie nog driftig aan het bouwen zijn om tijdig klaar te zijn voor het seizoen. Toch wil ik jullie op het volgende artikel wijzen. Om regulier in de 50 tot 125cc van de SAM te mogen starten MOET je een gele sticker van de SAM verkrijgen. Dit is anders dan vorig jaar waar we als Club Klasse konden meedoen. Het verschil zit hem in het feit dat wij nu onder de volledige reglementen rijden van de SAM en dus de strengere keuringsvereisten op ons van toepassing zijn. Die kun je hier vinden:

http://www.sammotorsport.nl/wp-content/ ... t-2014.pdf

Let wel 2014 is een overgangsjaar. Dat wil zeggen dat er bepaalde uitzonderingen zoals bv het licht op de motor mogelijk zijn.

Stuur jouw aanvraagformulier zsm naar Gijs van Hesteren in en laat jouw motor keuren. Ik ga de 19de april naar de keuring..

Groetjes,

Johan.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#2 Bericht door Henk 3bakvoet » 08 apr 2014, 12:31

Ik ga de 19de april naar de keuring..
Ik zou mij zorgen maken Johan :shock:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#3 Bericht door emilio » 08 apr 2014, 13:03

Hoezo Henk? ... spullekes zijn in en op orde :)..

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#4 Bericht door Henk 3bakvoet » 08 apr 2014, 13:23

Voor dat ik daar antwoord op geef maak ik een onderscheid tussen de SAM en jullie zelf georganiseerde circuit dagen.

De doelstelling van de SAM?
Johan, je hebt inmiddels je kreidler vol zitten juist met die spullen die het tijdsbeeld naar 2014 tillen, de historie gaat volledig mank.

SAM organiseert wegraces, circuitdagen en historische racedemo’s voor motoren die buiten de reguliere circuit- en raceklassen vallen. Denk aan motoren van wat oudere bouwjaren, youngtimers, semi-klassiekers, ‘forgotten era’; merken als Laverda, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini, Aprilia, MV Agusta en Benelli, Buell, Triumph, Norton en BMW; klassiekers uit Japan, zoals Yamaha RD tweetakten, Honda Black Bomber of Yamaha XS650.

uitstraling hebben en passen in het tijdsbeeld dat SAM wil weergeven(dit ter beoordeling van SAM).

Beoordeling van de toelatingsregels ligt bij de SAM toelatingscommissie die zich het recht voorbehoudt een machine niet toe te laten (bijv. om veiligheidsredenen of als deze geen race verleden en race uitstraling heeft en dus niet past in het beeld dat SAM wil weergeven) ook als deze machine valt binnen de SAM leeftijdsgrens.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#5 Bericht door emilio » 08 apr 2014, 13:28

En jij denkt dat ik dit niet al lang heb afgetikt :wink: :D ?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#6 Bericht door Henk 3bakvoet » 08 apr 2014, 17:43

Jij zou als landschap beheerder met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie de sloopkogel door de molens op Kinderdijk jagen en vervolgens vervangen voor windturbines vanwege de economische vooruitgang en de daar uit voort vloeiende win win situatie. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 apr 2014, 18:34

Wilco en Marco waren gisteravond druk bezig :wink:

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=kIcxv2PN ... e=youtu.be[/BBvideo]

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4099
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 227 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#8 Bericht door hermanngas » 08 apr 2014, 21:37

Henk 3bakvoet schreef:Jij zou ... met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie . . .
Een staalhard gezicht en Johan gaan volgens mij niet samen, ik zie steeds alleen maar een lachebek :) :)

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#9 Bericht door emilio » 08 apr 2014, 21:41

hermanngas schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Jij zou ... met een staalhard gezicht en zonder enige vorm van emotie . . .
Een staalhard gezicht en Johan gaan volgens mij niet samen, ik zie steeds alleen maar een lachebek :) :)
Meestal wel Herman. Afgelopen vrijdag ff niet....heb het heilige asfalt van Lelystad mogen kussen echter zonder gevolgen voor mens en machine. Alleen het ego heeft een klein deukje gekregen haha..

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SAM Keuringsdagen

#10 Bericht door Jan. K » 08 apr 2014, 22:39

Henk,

Of je hebt het niet gevolgd of je zit de boel te stangen.
Beide prima.

Emilio weet exact waar het bij de SAM keuring om draait.
Dat heeft (in geval SAM-BMR) meer te maken met constructie van, en borgdraad dan met leeftijdgrens brommer.
Komt wel goed.

Maak me wel zorgen over het zgn proberen in het rennerskwartier.
1x knipperen met de ogen en ik had een puchmaxi in me nek.
Adrenaline vanaf en tot aan de aanhanger. Bloedlink..

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SAM Keuringsdagen

#11 Bericht door haddiewaddie » 09 apr 2014, 10:56

"Proberen" in het rennerskwartier op lelystad dat doe je meestal maar 1 keer, er wordt daar over het algemeen scherp op gelet

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#12 Bericht door emilio » 09 apr 2014, 11:04

Goed dat je het ter sprake brengt Jan. Het is één van mijn aandachtspunten om tijdens de eerste race met de heren te bespreken. Veiligheid op het rennerskwartier dient immers gewaarborgd te worden.

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SAM Keuringsdagen

#13 Bericht door Jan. K » 09 apr 2014, 23:15

Jouw positieve houding werkt nogal aanstekelijk, ik gok erop dat ook dat puntje van aandacht geen obstakel wordt. :lol:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#14 Bericht door emilio » 19 apr 2014, 21:54

Vandaag zijn Ruud Adriaens en ik naar de SAM keuring in Loenen geweest voor onze "gele sticker". Alle rijders met een MON licentie die deelnemen in de klasse 50-125cc dienen deze toelatingssticker voor aanvang van het seizoen te behalen. Mensen die onder de BMR vlag rijden op 3 mei in Hierden en 17 augustus in Soerendonk hoeven deze sticker niet te halen!

We kwamen rond een uur of 11 in Loenen waar er al een drukte van jewelste was. De SAM had een aparte stand die in eerste instantie niet helemaal op viel waardoor we eerst in de rij stonden te wachten voor de geluidsmeeting. Al snel herkende ik een paar gezichten van het SAM bestuur en we reden de rij wachten weer snel voorbij.

Van Pim had ik vernomen dat de heren graag de link leggen naar authentieke machines van voor 1-1-88. Tja... en zwevende schijfremmen met stage 6 radiaal remklauwen hadden ze bv in die tijd nog niet. Net als KOSO cockpitjes verplaatste voetsteuntjes, dubbele bediening etc... Moet toch wel bekennen dat ik met enige spanning in de benen bij de keuringscommissie op audiëntie ging. De Mamba is eigenlijk op de keper beschouwd meer een special dan een originele machine....

De keuringscommissie bestaat 4 leden die dit op vrijwillige basis doen. Ik werd vriendelijk door de heren ontvangen die ook alle tijd voor mijn Mamba namen. Natuurlijk viel de cockpit maar dat was niet echt een bezwaar. Ook de schijfrem werd ter sprake gebracht maar de heren konden mijn argument dat de machine technisch aangepast was om het vele hogere vermogen verantwoord op de weg te brengen goed billijken. Veiligheid staat hoog bij de SAM in het vaandel. Dat brengt me dan ook op mijn voetsteuntjes die uit één stuk zijn. Het bezwaar van de SAM was dat bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre mijn voetsteun in het voorwiel van een mede-coureur kon komen. Een argument waar ik wel kon in komen. De commissie heeft op een prettige wijze meegedacht hoe we dit konden oplossen. Uiteindelijk is er besloten dat ze opklapbaar moesten zijn. Een oplossing waar ik me goed in kon vinden.

Tot mijn spijt kreeg Ruud de felbegeerde gele sticker niet in zijn bezit. Zijn Puch Maxi kwam niet overeen met het tijdsbeeld van die tijd van voor 1-1-88 of hij moest worden omgebouwd naar een SOBW uiterlijk net als de racers van Twan en Arnoud. De SAM vindt dat automaten zeker welkom zijn maar dat er dan sprake moet zijn van een race-uiterlijk.

Het was een leerzame maar prettige dag daar in Loenen! Wat ik met name zeker op prijs gesteld heb is het denken van de SAM in mogelijk in plaats van onmogelijkheden en dat er ruimte en tijd is voor discussie in een ontspannen sfeer. Heren van de SAM: Dank U wel!

Ps.... ik heb al bijna een setje opklapbare aluminium Kreidler voetsteuntjes

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: SAM Keuringsdagen

#15 Bericht door Theove » 19 apr 2014, 22:46

Veiligheid staat hoog bij de SAM in het vaandel.
Dan had ik ook wel remhendelbeschermers verwacht.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#16 Bericht door emilio » 20 apr 2014, 08:52

Die zullen ze in het kader van de veiligheid ook wel toestaan Theo. Sterker: ik heb een setje op de proef besteld. In de periode voor 1988 was het zeker geen algemeen goed en dus zijn ze niet verplicht..

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: SAM Keuringsdagen

#17 Bericht door Theove » 20 apr 2014, 10:19

In elk geval heel mooi om te lezen hoe intensief jullie bezig zijn met de Kreidlers!

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SAM Keuringsdagen

#18 Bericht door tet » 22 apr 2014, 22:14

Inklapbare voetsteunen?..........het is geen crosser!........
Klassieke racers hebben in geen geval inklapbare voetsteunen,wat een nonsens.
Mocht in het geval van eenverkeerde beweging de steun in het voorwiel komen dan is het maar de vraag of hij voor of achter de as erin komt.
In het meest logiese geval voor de as dus..........en de steunen klappen niet naar beneden neem ik aan............wat een kul........
René
Laatst gewijzigd door tet op 23 apr 2014, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: SAM Keuringsdagen

#19 Bericht door nsr » 23 apr 2014, 05:36

Ik snap het ook niet,bij de SOBW is het juist verboden :?:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#20 Bericht door emilio » 23 apr 2014, 08:18

Je kunt er lang en breed over discussiëren maar onderuit kom je er toch niet. Hetzelfde verhaal met de kickstarter...die mag er ook niet opzitten. Moraal van het verhaal: de regels verander je toch niet...

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: SAM Keuringsdagen

#21 Bericht door kreidler844 » 23 apr 2014, 08:23

Dat kan Johan maar een racer met klapvoetsteunen is niet reëel, mijn cupper is ook wel eens gekeurd bij de Sam en die heeft ook vaste steunen.
Ik denk dat je een verkeerde keurmeester hebt getroffen, misschien vroeger wat in de cross gedaan...

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#22 Bericht door emilio » 23 apr 2014, 10:09

kreidler844 schreef:Dat kan Johan maar een racer met klapvoetsteunen is niet reëel, mijn cupper is ook wel eens gekeurd bij de Sam en die heeft ook vaste steunen.
Ik denk dat je een verkeerde keurmeester hebt getroffen, misschien vroeger wat in de cross gedaan...
Dan hebben ze alle 4 in de cross gezeten Wietse :wink: .. het was namelijk een team van 4...

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: SAM Keuringsdagen

#23 Bericht door kreidler844 » 23 apr 2014, 11:28

Duidelijk crossers dus, het hoort niet.....

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: SAM Keuringsdagen

#24 Bericht door dolle aad » 23 apr 2014, 21:39

denk dat ze zuinig op het asfalt zijn --- :wink: Bij een klapper

Eigelijk ook wel begrijpelijk


:!: voor Johan heb ik wel een adresje voor zijn draai - werkjes
Tzit ook in zijn programma en ook niet onbekend met Kreidlers - hoor het dan nog wel Master Emillio

Plaats reactie