3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#26 Bericht door BESTMAN » 05 mei 2014, 18:17

Het was super mooi Henk.
Het weer was super mooi echt genieten was het.

gr dick

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#27 Bericht door emilio » 05 mei 2014, 20:32

tombo schreef:Wat een tof initiatief. Ik zie dit topic nu pas, als ik dit had geweten had ik ook wel mee willen doen.
Maar als ik het goed begrijp hoeft je brommer/motorfiets dus niet bij de SAM gekeurd te worden op zo'n keuringsdag? M.a.w. als ik in Soerendonk mee wil rijden, en ik kom daar 's ochtends aan, hoef ik de brommer alleen bij jullie in te schrijven?
Hoi, je kunt je aanmelden bij deze groep op facebook: https://www.facebook.com/groups/342543982546893/. Alle relevante informatie zul je daar aantreffen. Om terug te komen op jouw vraag: je hebt 2 mogelijkheden om met ons mee te rijden:

1) Officieel SAM licentiehouder. Tegen betaling van 25 euro ben je donateur en dan mag je, mits jouw brommer SAM gekeurd is, op ieder SAM evenement deelnemen. Dat kost je dan 40 euro per evenement en je bent verplicht om met transponder te rijden. Dat kost je 15 euro huur per keer.De klasse waar je dan in deelneemt is de 50 tot 125cc klasse. Met een lekker opgevoerde brommer kun je ontzettend goed meekomen. De gemiddelde snelheid ligt er gemiddeld tot 7 seconde per ronde van 1 minuut lager als de Black Mamba Klasse. Klinkt een beetje raar maar de BMR machines zijn eenvoudig gemiddeld sneller.

2) Je rijdt BMR klasse. Je betaalt dan geen donateurschap aan de SAM (Dat heeft de BMR al gedaan). Jouw brommer hoeft dan niet voorzien zijn van een gele SAM sticker (Keuringssticker) maar wordt op het evenement even op veiligheid gecheckt. Je kunt niet met transponder rijden (15 euro goedkoper dus). Kosten dan 42,50 euro inclusief verzekering. Een clubklasse (zoals de BMR wordt genoemd en daar heeft de SAM er veel van) mag 1x per jaar met de SAM meerijden. BMR mag dat 2x..... en dat zijn de circuits in Hierden en Soerendonk. Mogelijk dat we in juni nog een datum erbij gaan krijgen maar daar krijg ik nog een seintje over...

Ik hoop dat het een beetje duidelijker voor je is. Je kunt me altijd ff mailen mocht je vragen hebben.... :D

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#28 Bericht door emilio » 06 mei 2014, 08:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#29 Bericht door tombo » 06 mei 2014, 14:21

emilio schreef:
tombo schreef:Wat een tof initiatief. Ik zie dit topic nu pas, als ik dit had geweten had ik ook wel mee willen doen.
Maar als ik het goed begrijp hoeft je brommer/motorfiets dus niet bij de SAM gekeurd te worden op zo'n keuringsdag? M.a.w. als ik in Soerendonk mee wil rijden, en ik kom daar 's ochtends aan, hoef ik de brommer alleen bij jullie in te schrijven?
Hoi, je kunt je aanmelden bij deze groep op facebook: https://www.facebook.com/groups/342543982546893/. Alle relevante informatie zul je daar aantreffen. Om terug te komen op jouw vraag: je hebt 2 mogelijkheden om met ons mee te rijden:

1) Officieel SAM licentiehouder. Tegen betaling van 25 euro ben je donateur en dan mag je, mits jouw brommer SAM gekeurd is, op ieder SAM evenement deelnemen. Dat kost je dan 40 euro per evenement en je bent verplicht om met transponder te rijden. Dat kost je 15 euro huur per keer.De klasse waar je dan in deelneemt is de 50 tot 125cc klasse. Met een lekker opgevoerde brommer kun je ontzettend goed meekomen. De gemiddelde snelheid ligt er gemiddeld tot 7 seconde per ronde van 1 minuut lager als de Black Mamba Klasse. Klinkt een beetje raar maar de BMR machines zijn eenvoudig gemiddeld sneller.

2) Je rijdt BMR klasse. Je betaalt dan geen donateurschap aan de SAM (Dat heeft de BMR al gedaan). Jouw brommer hoeft dan niet voorzien zijn van een gele SAM sticker (Keuringssticker) maar wordt op het evenement even op veiligheid gecheckt. Je kunt niet met transponder rijden (15 euro goedkoper dus). Kosten dan 42,50 euro inclusief verzekering. Een clubklasse (zoals de BMR wordt genoemd en daar heeft de SAM er veel van) mag 1x per jaar met de SAM meerijden. BMR mag dat 2x..... en dat zijn de circuits in Hierden en Soerendonk. Mogelijk dat we in juni nog een datum erbij gaan krijgen maar daar krijg ik nog een seintje over...

Ik hoop dat het een beetje duidelijker voor je is. Je kunt me altijd ff mailen mocht je vragen hebben.... :D
Tnx! Dit maakt het duidelijk (het meeste had ik al gevonden). Ik ben al toegevoegd aan de groep. Mogelijk dat we in de toekomst met 1 of 2 FS1's mee gaan doen ;)

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#30 Bericht door tombo » 27 mei 2014, 19:51

Nog een vraagje, hoe zit het met de geluidseisen in de BMR klasse? Een schuimfilter en een (lange) absorptiedemper, levert dat problemen op?

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6354
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#31 Bericht door Gijs » 27 mei 2014, 20:38

Was jij echt zoveel sneller dan/als Marinus toen?

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#32 Bericht door emilio » 27 mei 2014, 20:49

tombo schreef:Nog een vraagje, hoe zit het met de geluidseisen in de BMR klasse? Een schuimfilter en een (lange) absorptiedemper, levert dat problemen op?
Nope... geluid is bij de SAM niet echt een grote issue..

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#33 Bericht door emilio » 27 mei 2014, 20:50

Gijs schreef:Was jij echt zoveel sneller dan/als Marinus toen?
Voor wie is deze bestemd Gijs? :)

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6354
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#34 Bericht door Gijs » 27 mei 2014, 22:28

Voor jouw schoonheid!

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 3 mei Hierden Black Mamba Racing Clubklasse..

#35 Bericht door emilio » 27 mei 2014, 22:33

Voor mij? Nee joh... ik was niet sneller dan Marinus in Hierden. In de eerste manche kwam ik als eerste van ons 2 over de streep en in de 2de manche was het andersom. Der wordt niet tot het gaatje gereden met die dure brommers maar dat kan in Mettet wel iets anders zijn :).Dan rijden de meeste ook met 60cc :). (een bietje competitie mag wel;)).

Plaats reactie