circuit brommer Jean-Paul

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jpsprinter
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

circuit brommer Jean-Paul

#1 Bericht door jpsprinter » 17 dec 2013, 16:58

Beste forum leden,

sommige zullen mij misschien wel kennen als de bestuurder van de witte puch brommer die Kees-Jan hier op het forum heeft gepost. Ik zelf ben al een tijd met kreidler bezig en ik had nog wat onderdelen liggen om zelf iets aardigs in elkaar te zetten. Op het moment ben ik aan het wachten op het motorisch gedeelte maar ik heb vertrouwen in dat de set in goede handen is. Het gaat een 50cc superbreitwand worden met opmaat kop en barikit zuiger. De carburatie wordt voor nu een 21mm dellorto

bij deze wat foto's van hoe mijn machine er nu bij staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MVG
Jean-Paul

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#2 Bericht door emilio » 17 dec 2013, 17:33

Lekker dingetje JP :)! Gaan we die op Lelystad zien? :)

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#3 Bericht door erik de l » 17 dec 2013, 18:00

Hoi JP,

JP... Van de gele Waterkoeling???

En volgens mij is tuinieren ook je hobby

Gr Erik

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#4 Bericht door Roland » 17 dec 2013, 19:24

Cole voorvork 8)

Rolando

erno se2
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:04
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: circuit brommer Jean-Paul

#5 Bericht door erno se2 » 17 dec 2013, 19:36

Hey Ro,
Leer toch eens een beetje Engels prutser :mrgreen:
Groetjes de coole Erno :oops:

Maar buiten deze kritiek op de prutser :roll: Puik machientje word al aardig wat. :clap

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#6 Bericht door arno meijer » 17 dec 2013, 20:17

dat gaat zeker een leuke machine worden,,vooral die voorvork,, info,,

jpsprinter
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: circuit brommer Jean-Paul

#7 Bericht door jpsprinter » 17 dec 2013, 20:40

emilio schreef:Lekker dingetje JP :)! Gaan we die op Lelystad zien? :)
Hoi Johan,

Dat durf ik nog niet te zeggen. In deze periode ben ik volgens de planning bezig met afstuderen aan de universiteit dus ik durf niet te zeggen.
erik de l schreef:Hoi JP,

JP... Van de gele Waterkoeling???

En volgens mij is tuinieren ook je hobby

Gr Erik
Nee, gewoon een luchtgekoelde Erik. Ik was met Kees-jan aanwezig op soerendonk. Tuinieren is moeders kapje aan haha.
Roland schreef:Cole voorvork 8)

Rolando
arno meijer schreef:dat gaat zeker een leuke machine worden,,vooral die voorvork,, info,,
Om even in te gaan op deze vraag, het is een voorvork van een derbi gpr sebac. Hij hangt middels een conisch lager onder en een conventioneel lager boven in het frame. De velg is standaard kreidler met grotere rollagers om de as van derbi te kunnen gebruiken. De schijf is een stage6 buiten schijf van een gilera geloof ik met een zelf ontworpen en laten snijden binnen hart dat zo op de kreidler velg past.

Mvg

Jean-Paul

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#8 Bericht door arno meijer » 17 dec 2013, 20:47

:clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2431
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: circuit brommer Jean-Paul

#9 Bericht door Leopold Hogenhuis » 17 dec 2013, 21:31

Heel netjes , prachtige tuin ook . :clap :clap :clap
Goed bezig geweest , zou hem wel eens in het echt willen zien .
Verlieft op de voorrem !
Gr, Leopold.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: circuit brommer Jean-Paul

#10 Bericht door pax00l » 18 dec 2013, 13:35

Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje :shock: ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit :clap ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog

jpsprinter
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: circuit brommer Jean-Paul

#11 Bericht door jpsprinter » 18 dec 2013, 14:00

pax00l schreef:Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje :shock: ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit :clap ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog
Beste pax00l bedankt voor de info, ik ben natuurlijk nog niet zeker hoe het rijden gaat worden met deze veer configuratie maar ik heb al eens op een lage puch gezeten en daar kon ik mijn benen niet goed kwijt. Ik zelf ben 1.82 dus hoop op de kreidler beter uit de voeten te kunnen.

jpsprinter
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: circuit brommer Jean-Paul

#12 Bericht door jpsprinter » 13 mar 2014, 11:10

Motorblok vooruitgang
Zo gisteren het motorblok verder opgebouwd en het staat er nu goed voor moet ik zeggen. Nieuwe lagers keringen en bussen en een simpel schakelmechanisme waardoor het een aanloper is geworden. De cilinder heeft timing 190-133 dus dat moet wel af gaan met de juiste uitlaat. Wat mij nu nog te doen staat is tapeinden voor het spruitstuk erin draaien een verloop flens maken voor de uitlaat teut en rs, lammellen koppelings tussen platen erin steken en hij is klaar voor de olie. Ik heb ook al voorbereidingen getroffen voor een koso temperatuur meter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week ben ik weer bezig geweest aan het blok. Ik moest nog wat dingen doen voor het schakel gebeuren dus van de week weer eens wat gedaan. Bussen gedraaid voor het schakel mechanisme en, 1 van brons en 1 van alluminium die in een klemming moet komen. De busjes moeten nog wel geruimd worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daarna heb ik nog een kijkglas gemaakt in het koppelingsdeksel. Ingeperst en gelijmd met groene loctite.
Afbeelding

Deze week ben ik weer bezig geweest met het schakelgebeuren en ik kan melden dat het nu super werkt en ik hoop door dubbele o-ringen van de bekende kreidler lekkage af te zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik de lagers en keeringen in het blok gezet.
Afbeelding
Afbeelding

In het weekend het blokje maar eens afbouwen voor zover het kan.

mvg

Jean-Paul

Cilinderset
Het wachten is beloond ik heb van de week mijn cilinderset op kunnen halen bij EHT. De cilinder is getuned om het rijdbaar en leuk te houden ik wil gewoon lekker kunnen gassen en niet veel onderhoud hebben. De afwerking is heel mooi en ook hoe de kop gevlakt en ingedraaid het is vakwerk. Hier een plaatje bij het verhaaltje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu kan ik beginnen met het opbouwen van het blok. Dit is een direkte 5 bak met gereviseerde 5e versnelling en koppelingsplaten met alluminium voering. De krukas is ook goed in balans nu enkel nog een leuke ontsteking scoren en hij kan aangeslingerd worden. De carburateur wordt een dellorto phbg 21mm

MVG

Jean-Paul

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: circuit brommer Jean-Paul

#13 Bericht door midde » 13 mar 2014, 12:45

Wat voor een oliepeilglas heb jij gebruikt? Ik heb ook een peilglas gemaakt maar dan van een stukje lexaan van 4mm dik en geklemd met 3 boutjes en afgedicht met zwarte silicone pakking.
Ziet er trouwens mooi uit de kreidler.

Gr Thijs

Plaats reactie