Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Moderator: emilio
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Zondag 4 augustus 2013 Circuit Soerendonk Racedemo.
Ff een dingetje. We hebben hier een hele geslaagde dag gehad met elkaar. Nu hoor ik van verschillende jongens dat ze naar zwaardere machines willen. Komt meestal ergens uit vort. Het is best leuk dat je met een 125cc komt maar je trekt steeds meer de vermogens uit elkaar. Ik snap het wel. Maar ik denk toch dat het leuker is als de vermogens wat bij elkaar blijven. Dan is er strijd. Dus ik pleit een beetje voor de Kreidler Zat nog in mijn hoofd
Anders kom ik ook gewoon met de RD. tja...
Anders kom ik ook gewoon met de RD. tja...
- Bijlagen
-
- 05.12.2010.222.jpg (85.89 KiB) 15701 keer bekeken
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Zondag 4 augustus 2013 Circuit Soerendonk Racedemo.
Je hebt helemaal gelijk Huib.
een max aan cc,s zou een oplossing zijn maar of dat uitvoerbaar is?
of een bv als je 60 kg weeg je 50cc mag rijden
weeg je tot 70kg dan 60cc
en zoverder
dan krijg je eerlijke verhoudingen
een max aan cc,s zou een oplossing zijn maar of dat uitvoerbaar is?
of een bv als je 60 kg weeg je 50cc mag rijden
weeg je tot 70kg dan 60cc
en zoverder
dan krijg je eerlijke verhoudingen
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ik deel Huib zijn mening voor 100%. Uitgangspunt die we allemaal hebben is dat we low budget zo veel mogelijk "Spass" op de baan willen hebben. Het moet mogelijk zijn om met jouw normale 6,25 Pk Kreidler ook eens op de baan te komen om te proeven of het iets voor je is. Zo tuf ik dus, net als anderen, nog steeds rond op een doodnormale Straatkreidler. We willen dus een instapklasse zijn. Zeg maar een "wilde klasse" die niet merk gebonden is en waar geen reglement is behalve......
Huib drukt met zijn opmerking dus direct op de achillespees. Ook ik zit niet te wachten op 125cc's in onze klasse. Het snelheidsverschil wordt te groot en we verliezen de lage instapdrempel voor nieuwe mensen die graag met ons zouden willen meerijden. Overigens de productieracer (125cc) die onlangs is gekocht is voor een andere klasse bedoelt.
Graag zou ik het voorbeeld van de Sprintwedstrijden willen volgen. Daar hebben ze de "Prostock klasse" met een maximale inhoud van 90cc. De bestaande leden met 94cc zouden in dit geval dispensatie krijgen maar nieuwe gevallen zouden we dan niet meer moeten toestaan. Zo houden we de zaken binnen de perken en tevens overzichtelijk.
Het prettige van het SAM gebeuren vind ik dat we met transponder kunnen rijden. Uit de overzichten van de SAM kunnen we mooi de rondetijden halen zodat we appels met appels kunnen vergelijken. Zo zou je een klassement van 50cc's kunnen maken, 60 en als laatste de prostockklasse tot 90cc. We rijden dan niet om de plaatsen zodat het sportieve karakter blijft bestaan maar voor degene die wil is er de mogelijkheid om zich via de tijdwaarneming te meten met de rest...
Gelukkig bevalt het rijden op de baan bij sommige zo goed dat ze bezig zijn om of een racer te bouwen of om een racer te kopen. Deze mensen stromen dan door naar de andere (gereglementeerde) klasse. Prima zo! Er zijn er wel meer die in 2 klassen rijden. En zo zijn wij als "wilde klasse" weer van toegevoegde waarde voor het officiële racen.
Ik adviseer de mensen die plannen hebben om een "zwaardere"machine te willen gaan rijden volgend jaar even te wachten met de aankoop hiervan totdat het bovenstaande uitgekristalliseerd is en dat hoeft gelukkig geen maanden te duren ..
Ik sta graag open voor jullie meningen..
Huib drukt met zijn opmerking dus direct op de achillespees. Ook ik zit niet te wachten op 125cc's in onze klasse. Het snelheidsverschil wordt te groot en we verliezen de lage instapdrempel voor nieuwe mensen die graag met ons zouden willen meerijden. Overigens de productieracer (125cc) die onlangs is gekocht is voor een andere klasse bedoelt.
Graag zou ik het voorbeeld van de Sprintwedstrijden willen volgen. Daar hebben ze de "Prostock klasse" met een maximale inhoud van 90cc. De bestaande leden met 94cc zouden in dit geval dispensatie krijgen maar nieuwe gevallen zouden we dan niet meer moeten toestaan. Zo houden we de zaken binnen de perken en tevens overzichtelijk.
Het prettige van het SAM gebeuren vind ik dat we met transponder kunnen rijden. Uit de overzichten van de SAM kunnen we mooi de rondetijden halen zodat we appels met appels kunnen vergelijken. Zo zou je een klassement van 50cc's kunnen maken, 60 en als laatste de prostockklasse tot 90cc. We rijden dan niet om de plaatsen zodat het sportieve karakter blijft bestaan maar voor degene die wil is er de mogelijkheid om zich via de tijdwaarneming te meten met de rest...
Gelukkig bevalt het rijden op de baan bij sommige zo goed dat ze bezig zijn om of een racer te bouwen of om een racer te kopen. Deze mensen stromen dan door naar de andere (gereglementeerde) klasse. Prima zo! Er zijn er wel meer die in 2 klassen rijden. En zo zijn wij als "wilde klasse" weer van toegevoegde waarde voor het officiële racen.
Ik adviseer de mensen die plannen hebben om een "zwaardere"machine te willen gaan rijden volgend jaar even te wachten met de aankoop hiervan totdat het bovenstaande uitgekristalliseerd is en dat hoeft gelukkig geen maanden te duren ..
Ik sta graag open voor jullie meningen..
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ik ben het in grote lijnen wel met Johan eens
Hoe en wat de klasses moeten worden zal eens goed bekeken moeten worden
Mij lijkt het beste om een klasse met max 70cc en een voor de echt snelle mannen
70cc omdat dat de maximale grootte is zonder je blok aan te passen dus vrij makkelijk om te controleren
Mocht er tijdens een circuitdag toch blijken dat het verschil van bepaalde rijders te groot is dat ze dan automatisch naar de snelle klasse gaan
Hoe en wat de klasses moeten worden zal eens goed bekeken moeten worden
Mij lijkt het beste om een klasse met max 70cc en een voor de echt snelle mannen
70cc omdat dat de maximale grootte is zonder je blok aan te passen dus vrij makkelijk om te controleren
Mocht er tijdens een circuitdag toch blijken dat het verschil van bepaalde rijders te groot is dat ze dan automatisch naar de snelle klasse gaan
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
In het verleden was ik ook van de partij,en dat was nog OMS ALLEEN50CC later over genomen door het CRT omdat ze daar geen 50cc klasse hadden,en in het begin was daar wel controle op,bougie moest er uit zijn voor de keuring werd geboden zo niet, achter aan sluiten, het meet apparaatje er in, klaar is kees,en daar waren ook van die mispunten bij,die 60cc of 70cc reden,nou de 1e keurmeester was ANTON SLUIS,met DIK PRUIKSMA,nou heel simpel ,naam op de lijst,cilinder er af anderen er op ,of kijken langs de kant kijken ,toen was het nog 25gulden per keer wat je moet betalen,dus weren die handel.
Nou is er veel meer oog voor kuip banden speling voor achter,kabels,spaken,toen was dat ook ,en klaar is meneer,maar ja als je 5e of 6e klassen moet keuren,mag je wel vroeg op staan,
Nou is er veel meer oog voor kuip banden speling voor achter,kabels,spaken,toen was dat ook ,en klaar is meneer,maar ja als je 5e of 6e klassen moet keuren,mag je wel vroeg op staan,
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ik begrijp de genoemde argumenten alleen zeggen het aantal cc niet alles, zo zou het best kunnen zijn dat een onervaren persoon op een 80 cc word zoekgereden door een ervaren persoon op een 50cc en daarbij komt ook nog een dat het aantal cc niet alles zegt over het aantal pk. Het is allen naar mijn idee wel zo dat het wel zo eerlijk is om bij een bepaalde aantal cc' s of pk' s of ervaring een splitsing te maken om het leuk te houden voor een ieder die mee wilt rijden.
gr Thijs
gr Thijs
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Paul ik heb je stukje gelezen en jij hebt meer vermogen nodig omdat je ietsie zwaarder bent en dat is uiteraard prima. Maar zeker ook voor de mensen die is willen proeven is de instap ook belangrijk. Je hoeft niet gelijk een compleet creanotive blok aan te schaffen of iets dergelijks. Dat er onderling competitie is in een zekere gelijkwaardigheid is wat mij betreft het streven.
Johan groet Huib
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
het aantal cc,s maakt eigenlijk niet zo heel veel uit
het zit m in het grote snelheidsverschil
als je lekker aan t rijden bent en je hebt net nog achter je gekeken en niemand rijd achter je en even later komt er iemand met minstens 30km/uur verschil voorbij......
het zit m in het grote snelheidsverschil
als je lekker aan t rijden bent en je hebt net nog achter je gekeken en niemand rijd achter je en even later komt er iemand met minstens 30km/uur verschil voorbij......
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Huib, met de honda ga ik voornamelijk rijden op trackdays als er geen /weinig kreidlers rijden
Volgend jaar ik wel alle trackdays gaan rijden en dan is op een brommertje veel te gevaarlijk tussen de grote motoren
als er iets georganiseerd wordt vanuit Kreidler dan kom ik gewoon op mn brommertje
Volgend jaar ik wel alle trackdays gaan rijden en dan is op een brommertje veel te gevaarlijk tussen de grote motoren
als er iets georganiseerd wordt vanuit Kreidler dan kom ik gewoon op mn brommertje
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Johan,
Goede discussie, ik rijd weliswaar niet mee maar snap wat Huib bedoelt. De drempel om in te stappen wordt groter.
50cc en 80cc zijn historische klassen. Geef dispensatie aan wie nu meer heeft en voilá.
Succes met overeenstemming te bereiken. Je zult wie nu meerijdt of aangegeven heeft dit te willen doen er in moeten betrekkenen niemand meer . Het hele forum is een mooi medium ervoor maar staat garant voor 1000 meningen.
Eric
Goede discussie, ik rijd weliswaar niet mee maar snap wat Huib bedoelt. De drempel om in te stappen wordt groter.
50cc en 80cc zijn historische klassen. Geef dispensatie aan wie nu meer heeft en voilá.
Succes met overeenstemming te bereiken. Je zult wie nu meerijdt of aangegeven heeft dit te willen doen er in moeten betrekkenen niemand meer . Het hele forum is een mooi medium ervoor maar staat garant voor 1000 meningen.
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Tja bij hele grote groepen wordt het makkelijker.
Zo is de formule bij de Zomeravond Competitie (auto's) de indeling op rondetijden.
Toerklasse
sportklasse
supersport klasse
Daar heeft de organisatie de keuze om (te) snelle per klasse te laten doorstromen.
(en eventueel de langzame te laten terugstromen)
Ook geen echte competitie van de snelste maar bekers op regelmatigheid en positief opvallen. Dat kan de snelste zijn maar ook iemand in het midden.
Enzo
Zo is de formule bij de Zomeravond Competitie (auto's) de indeling op rondetijden.
Toerklasse
sportklasse
supersport klasse
Daar heeft de organisatie de keuze om (te) snelle per klasse te laten doorstromen.
(en eventueel de langzame te laten terugstromen)
Ook geen echte competitie van de snelste maar bekers op regelmatigheid en positief opvallen. Dat kan de snelste zijn maar ook iemand in het midden.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
meer groepen, minder tied te rijden.....Enzo-tvdzijden schreef:Tja bij hele grote groepen wordt het makkelijker.
Zo is de formule bij de Zomeravond Competitie (auto's) de indeling op rondetijden.
Toerklasse
sportklasse
supersport klasse
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Dat kan meevallen als je twee groepen hebt.
Het is maar een idee.
Enzo
Het is maar een idee.
Enzo
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
blijft moeilijk om een indeling te maken....
rondetijden zijn wel goed om een indeling te maken
Bij de SAM zijn er trainingen ,dan zou er gekeken kunnen worden naar de tijden en dan een indeling maken
Voor circuitdagen van Trackday.be worden geen tijden bijgehouden
dan wordt het moeilijk.
rondetijden zijn wel goed om een indeling te maken
Bij de SAM zijn er trainingen ,dan zou er gekeken kunnen worden naar de tijden en dan een indeling maken
Voor circuitdagen van Trackday.be worden geen tijden bijgehouden
dan wordt het moeilijk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Bij Zomeravond houden ze de tijden en indeling vast van de vorige race.the vizitor schreef:blijft moeilijk om een indeling te maken....
rondetijden zijn wel goed om een indeling te maken
Bij de SAM zijn er trainingen ,dan zou er gekeken kunnen worden naar de tijden en dan een indeling maken
Voor circuitdagen van Trackday.be worden geen tijden bijgehouden
dan wordt het moeilijk.
Gedurende de volgende races wordt er marginaal aangepast.
Soms ook lange tijd niet. Natuurlijk rijden ze veel op Zandvoort. Maar de uitstapjes naar Assen, Zolder en Francorchamps houden ze dit ook in stand.
Vanzelfsprekend rijden ze daar ook met AMB transponders.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
het was geen KritikEnzo-tvdzijden schreef:Dat kan meevallen als je twee groepen hebt.
Het is maar een idee.
Enzo
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
De puristen-diehards die het een sport vinden het maximale uit een 50cc te halen zou ik adviseren om mee te gaan doen met de Freetech 50 klasse.
Die klasse is 50cc.
Aangezien dat ook pas 2014 van start gaat ,is er dus ook nog geen instapdrempel als je van het begin af aan meedoet.
Want het is inderdaad de bedoeling dat het daar na enige tijd serieus hard gaat.
Ik zou jullie rij-groep op een of andere manier proberen te beheersen dat het niet te professioneel word.
Dat is lastig ,want het is nu eenmaal de uitdaging om er veel uit te halen.
Maar dan moet je gewoon toch voor jezelf een keer de vraag stellen: wat wil ik ?
-Wil ik voor mezelf het maximale proberen te bereiken ,zowel uit de motor als uit mijn rijden ?
-Wil ik gewoon rijden met mijn eigenbouwsel ,maakt niet uit of dat vooraan of achteraan is ,daar word mijn plezier niet anders van ?
Volgens mij neigt de insteek van jullie rij-groep naar opvatting twee.
Dus als je in je hart eigenlijk best wel veel voelt voor opvatting een ,dan kan het zijn dat je op een gegeven moment in de foute film zit te rijden.
Dan verpest je het voor jezelf ,en ook voor de anderen.
Die klasse is 50cc.
Aangezien dat ook pas 2014 van start gaat ,is er dus ook nog geen instapdrempel als je van het begin af aan meedoet.
Want het is inderdaad de bedoeling dat het daar na enige tijd serieus hard gaat.
Ik zou jullie rij-groep op een of andere manier proberen te beheersen dat het niet te professioneel word.
Dat is lastig ,want het is nu eenmaal de uitdaging om er veel uit te halen.
Maar dan moet je gewoon toch voor jezelf een keer de vraag stellen: wat wil ik ?
-Wil ik voor mezelf het maximale proberen te bereiken ,zowel uit de motor als uit mijn rijden ?
-Wil ik gewoon rijden met mijn eigenbouwsel ,maakt niet uit of dat vooraan of achteraan is ,daar word mijn plezier niet anders van ?
Volgens mij neigt de insteek van jullie rij-groep naar opvatting twee.
Dus als je in je hart eigenlijk best wel veel voelt voor opvatting een ,dan kan het zijn dat je op een gegeven moment in de foute film zit te rijden.
Dan verpest je het voor jezelf ,en ook voor de anderen.
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ik heb het bericht van Huib en de reactie van the visitor uit het andere topic gehaald en hier bovenaan geplaatst. Dit om het zuiver te houden.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
We zijn als groep gewoon te klein om de zaak op te splitsen en apart te laten rijden. Het vermindert denk ik ook de vreugde die we als groep beleven.
Ik denk dat Martijn dicht bij de kern komt. Wat is het uitgangspunt? Voor ons allemaal zie ik zijn tweede uitgangspunt als het uitgangspunt waar we allemaal van vertrokken zijn. Dat er dan mensen doorstromen is een logisch gevolg. Alhoewel deze mensen al aangeven de leut van de wilde klasse niet te willen missen en willen doorrijden op hun eigenbouw Kreidler of Dapp racertje.. Maar zouden we dan niet kunnen afspreken om de cc grens op 90 cc te zetten? Ik kan op mijn snel blok (84cc) ook makkelijk een 105cc zetten. Het blok is er immers al op voorbereid en toch neig ik er niet na omdat het brommer gevoel dan verloren gaat.... tja het is maar een persoonlijk gevoel maar volgens mij zit er ergens wel een kern in..
Voor volgend seizoen wil ik de race-activiteiten in een stichting onderbrengen en de organisatiecapaciteit uitbreiden naar een man of 3. We gaan dan e.e.a. beter stroomlijnen en nog meer communiceren met als doel om meer mensen te bereiken en de fun factor nog meer te verhogen. Ik trek dit niet meer alleen. Met 10 evenementen in 2013 ben ik behoorlijk over de grens gegaan vandaar de uitbreiding en de vraag om jullie input om e.e.a. naar jullie wens te stroomlijnen..
Ik denk dat Martijn dicht bij de kern komt. Wat is het uitgangspunt? Voor ons allemaal zie ik zijn tweede uitgangspunt als het uitgangspunt waar we allemaal van vertrokken zijn. Dat er dan mensen doorstromen is een logisch gevolg. Alhoewel deze mensen al aangeven de leut van de wilde klasse niet te willen missen en willen doorrijden op hun eigenbouw Kreidler of Dapp racertje.. Maar zouden we dan niet kunnen afspreken om de cc grens op 90 cc te zetten? Ik kan op mijn snel blok (84cc) ook makkelijk een 105cc zetten. Het blok is er immers al op voorbereid en toch neig ik er niet na omdat het brommer gevoel dan verloren gaat.... tja het is maar een persoonlijk gevoel maar volgens mij zit er ergens wel een kern in..
Voor volgend seizoen wil ik de race-activiteiten in een stichting onderbrengen en de organisatiecapaciteit uitbreiden naar een man of 3. We gaan dan e.e.a. beter stroomlijnen en nog meer communiceren met als doel om meer mensen te bereiken en de fun factor nog meer te verhogen. Ik trek dit niet meer alleen. Met 10 evenementen in 2013 ben ik behoorlijk over de grens gegaan vandaar de uitbreiding en de vraag om jullie input om e.e.a. naar jullie wens te stroomlijnen..
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Graag wil ik het begrip "Low Budget" eens nader verklaren. We hebben immers ons tot doel gesteld een hoge funfactor te willen realiseren tegen lage kosten.
We willen iedereen die een brommer heeft, bromfiets-, motor- of zelfs helemaal geen kenteken, in de gelegenheid stellen om de aan sensatie van het circuitrijden te laten proeven. Je hebt daarvoor alleen maar een brommer nodig die een top haalt van 85 kmh die bovendien goede remmen heeft. Je hebt verder nodig een lerenpak of lederencombi, motorlaarzen en motorhandschoenen.
Ik heb mijn (nieuwe)motorspullen gekocht op de beurs in Rosmalen en heb hiervoor het volgende betaald:
Motorbroek: 50 euro
Leren Motorjas: 75 euro
Leren Handschoenen: 25 euro
Motorlaarzen: 65 euro.
Je ziet op marktplaats vaker advertenties verschijnen voor een complete gebruikte combi voor minder dan 50 euro.
Wat kost je dan een dag rijden op een stratencircuit?
Volgend jaar gaan we vaker gebruik maken van de mogelijkheden die de SAM (Stichting Aanvullende Motorsporten) ons biedt. Als Black Mamba Clubklasse betalen we éénmalig 25 euro per dag. Hierdoor zijn alle leden voor het betreffende evenement ingeschreven. Stel we hebben 25 rijders dan kost het inschrijven je 1 euro.
Daar komt bovenop 35 euro voor de verzekering en overige kosten.
Voor 36 euro ben je dan onder de pannen. Je rijdet dan een training in de ochtend van 15 minuten en 2x een manche van 20 minuten. Mocht je een dag eerder willen komen dan is dat vaak mogelijk. Het kamperen op het rennerskwartier kost je niets.
De SAM evenementen vallen vaak in het weekeinde zodat je geen vrije dagen kwijt bent.
Wat kost het rijden op een professioneel circuit?
Een aantal keren per jaar rijden we op "grote" professionele circuits. Mettet is een prima voorbeeld hiervoor. Het inschrijven voor Mettet kost je 95 euro. Je rijdt dan echter wel 6 x 20 minuten. De meeste deelnemers zijn na 4x 20 minuten al bijna op .. Zorg dus dat je altijd uitgerust bent. Ook in Mettet ben je de avond ervoor al welkom en het kost je wederom niets.
Voor beide mogelijkheden kun jezelf voor de catering zorgen. Met andere woorden je hoeft geen extra geld uit te geven voor eten en drinken. Ik ben normaal op zo'n dag voor de inwendige mens een 15 euro extra kwijt.
De Mettet evenementen vallen vaak door de week op een maandag of vrijdag. Mocht je het rijden onder SAM vlag bevallen dan zou ik het zeker aanraden om Mettet eens te proberen. Onze Black Mamba klasse wordt dan vaak aangevuld met buitenlandse gasten. De laatste keer hadden we 14 Duitsers bv..
Wat voor brommer heb je nodig?
Gewoon.... eentje die 85 kmh haalt meer niet. Er zijn altijd jongens die ongeveer dezelfde snelheid halen en daar is het leuke rijden mee. Kijk maar eens naar de race in Lelystad waar ik met een (bijna) standaard RSje gereden heb. Heb er erg veel leut gehad.. zie dit topic:
viewtopic.php?f=44&t=40669&start=75
Dus voor wat betreft de brommer heb je geen extra kosten.
Tot slot...
De Black Mamba klasse kent geen verplichtingen. Je hoeft niet aan het begin van het seizoen op te geven hoeveel races je wilt rijden. Dit kun je per evenement zelf bepalen. Heb je interesse dan schrijf me gewoon ff aan of trek aan mijn jas bij één of ander evenement. Ik ben altijd bereid tot een praatje.
En zoals gewoonlijk nu de disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat je aan circuit rijden verslaafd raakt haha... Kom gewoon eens mee doen ..
We willen iedereen die een brommer heeft, bromfiets-, motor- of zelfs helemaal geen kenteken, in de gelegenheid stellen om de aan sensatie van het circuitrijden te laten proeven. Je hebt daarvoor alleen maar een brommer nodig die een top haalt van 85 kmh die bovendien goede remmen heeft. Je hebt verder nodig een lerenpak of lederencombi, motorlaarzen en motorhandschoenen.
Ik heb mijn (nieuwe)motorspullen gekocht op de beurs in Rosmalen en heb hiervoor het volgende betaald:
Motorbroek: 50 euro
Leren Motorjas: 75 euro
Leren Handschoenen: 25 euro
Motorlaarzen: 65 euro.
Je ziet op marktplaats vaker advertenties verschijnen voor een complete gebruikte combi voor minder dan 50 euro.
Wat kost je dan een dag rijden op een stratencircuit?
Volgend jaar gaan we vaker gebruik maken van de mogelijkheden die de SAM (Stichting Aanvullende Motorsporten) ons biedt. Als Black Mamba Clubklasse betalen we éénmalig 25 euro per dag. Hierdoor zijn alle leden voor het betreffende evenement ingeschreven. Stel we hebben 25 rijders dan kost het inschrijven je 1 euro.
Daar komt bovenop 35 euro voor de verzekering en overige kosten.
Voor 36 euro ben je dan onder de pannen. Je rijdet dan een training in de ochtend van 15 minuten en 2x een manche van 20 minuten. Mocht je een dag eerder willen komen dan is dat vaak mogelijk. Het kamperen op het rennerskwartier kost je niets.
De SAM evenementen vallen vaak in het weekeinde zodat je geen vrije dagen kwijt bent.
Wat kost het rijden op een professioneel circuit?
Een aantal keren per jaar rijden we op "grote" professionele circuits. Mettet is een prima voorbeeld hiervoor. Het inschrijven voor Mettet kost je 95 euro. Je rijdt dan echter wel 6 x 20 minuten. De meeste deelnemers zijn na 4x 20 minuten al bijna op .. Zorg dus dat je altijd uitgerust bent. Ook in Mettet ben je de avond ervoor al welkom en het kost je wederom niets.
Voor beide mogelijkheden kun jezelf voor de catering zorgen. Met andere woorden je hoeft geen extra geld uit te geven voor eten en drinken. Ik ben normaal op zo'n dag voor de inwendige mens een 15 euro extra kwijt.
De Mettet evenementen vallen vaak door de week op een maandag of vrijdag. Mocht je het rijden onder SAM vlag bevallen dan zou ik het zeker aanraden om Mettet eens te proberen. Onze Black Mamba klasse wordt dan vaak aangevuld met buitenlandse gasten. De laatste keer hadden we 14 Duitsers bv..
Wat voor brommer heb je nodig?
Gewoon.... eentje die 85 kmh haalt meer niet. Er zijn altijd jongens die ongeveer dezelfde snelheid halen en daar is het leuke rijden mee. Kijk maar eens naar de race in Lelystad waar ik met een (bijna) standaard RSje gereden heb. Heb er erg veel leut gehad.. zie dit topic:
viewtopic.php?f=44&t=40669&start=75
Dus voor wat betreft de brommer heb je geen extra kosten.
Tot slot...
De Black Mamba klasse kent geen verplichtingen. Je hoeft niet aan het begin van het seizoen op te geven hoeveel races je wilt rijden. Dit kun je per evenement zelf bepalen. Heb je interesse dan schrijf me gewoon ff aan of trek aan mijn jas bij één of ander evenement. Ik ben altijd bereid tot een praatje.
En zoals gewoonlijk nu de disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat je aan circuit rijden verslaafd raakt haha... Kom gewoon eens mee doen ..
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
die laatste regel
ik waarschuw alvast, het is zwaar verslavend
ik waarschuw alvast, het is zwaar verslavend
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Heren,
Ik werd vandaag gebeld door Piet en die had gelezen dat er nog drie racedagen waren van de Sam. En Piet heb zin. De vraag is zijn er nog meer met zin?
groet hUib
Ik werd vandaag gebeld door Piet en die had gelezen dat er nog drie racedagen waren van de Sam. En Piet heb zin. De vraag is zijn er nog meer met zin?
groet hUib
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:14
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Leuke discussie hier.
Ik denk, dat de meesten denken, dat ze veel PK's nodig zijn als ze op een circuit willen gaan rijden, terwijl ik van mening ben dat je eerst goed moet leren rijden. Dat kan prima met een 50 cc.
emilio schreef:Graag wil ik het begrip "Low Budget" eens nader verklaren. We hebben immers ons tot doel gesteld een hoge funfactor te willen realiseren tegen lage kosten.
Ik denk, dat de meesten denken, dat ze veel PK's nodig zijn als ze op een circuit willen gaan rijden, terwijl ik van mening ben dat je eerst goed moet leren rijden. Dat kan prima met een 50 cc.
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ook al is mijn reactie wat circuit rijden betreft minder relevant maar het heeft er wel alles mee te maken. Een aantal jaren geleden reden we allemaal, of althans de meesten, met 60cc zuigergestuurd, een gewone BING die soms was uitgedraaid en een normale Homoet 6p en uiteraard met een gewone Mahle of imitatie Breitwand. Dat was nog eens leuk sporten Ook toen was Piet v/d Gaag al vrijwel onklopbaar. Nu rijdt de een met 70cc membraan, een ander heeft zelfs 86cc (Valentino) (Dijk red.) en er is ook nog een of andere gek uit Brabant die met 95cc rijdt.....
Het zal duidelijk zijn.
Het zal duidelijk zijn.