Hallo Allemaal,
Hier een berichtje van mijn kant. Sinds 2008 ben ik begonnen met wat circuitrijden op de puch maxi. Dit begon met een dorpsrace in Giessen voor puch maxi's tot het volgen van trainingsdagen en het mee doen met bijvoorbeeld een 6 uurs brommer race in Vaals voor automaten. Afgelopen jaar ook mee gedaan met een geslaagde trainingsdag in Mettet onder leiding van Emilio. Wellicht leuk om mijn brommertje te showen voor de liefhebbers in dit topic.
2 puch maxi racers
Samen met een maat ook hier op het forum Jean-Paul maken we de brommers klaar.
Dorsprace Giessen 2012 50cc klasse groep 1
Trainigsdag in Veldhoven
Mettet 2012 knee down
Verschillende blokjes/ reserven spullen:
membraam @ carter met 50cc. Een 70cc membraamcilinder en nog een 50cc blokje welke nu onder het zwart met witte frame hangt.
Binnenkant van het blokje wat onder het gele frame hangt.
- Rechte vertanding.
- Originele krukas met Kavo drijfstang.
- Koppelingshuis verstevigd.
Filmpje van de inmiddels zwarte puch: 100km/u en +/- 14.000 toeren.
[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=PIwfI4C9Opg[/BBvideo]
Inmiddels ook met twee honda racertjes bezig een MBX en MB maar daar komen nog wel een keertje foto's van. Jammergenoeg kan ik geen vrij vragen van m'n werk omdat ik in het onderwijs werk voor de circuitdagen Lelystad en Mettet. Hopelijk komt er nog ééntje bij ergens in een vakantie of weekend voor mij want het lijkt me zeker weer leuk om met de kreidlerjongens mee te rijden...
Gedachte van Emilio moedig ik alleen maar toe met wat meer merken samenwerken om eens wat van de grond te krijgen zoals een trainigsdag. Super!
Circuitbrommer Kees-Jan
Moderator: emilio
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Circuitbrommer Kees-Jan
Wat een gave presentatie van jouw Puch racers Kees-Jan! Ook in de puchwereld hebben jullie de "move" naar moderne "hulpmiddelen" gemaakt zie ik ..
Wat voor vermogen, aan het achterwiel, zit er nu in zo'n 50cctje?
Wat voor vermogen, aan het achterwiel, zit er nu in zo'n 50cctje?
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Circuitbrommer Kees-Jan
Toch ,
een wondertje van eenvoud zo,n maxi blok .
De horizontale Deling van het carter is dan ook ideaal ,
in n avondje Kant en Klaar gereviceerd voor relatief weinig duiten .
het Frame begrijp ik niet helemaal ,maargoed daar WAS de prijs ook wel naar destijds ,
eigenlijk wel jammer dat zoiets nooit in `n ander Frame (kreidler) is gemaakt .
Vindt het beslist WEL ,
een leuke aanvulling
van circuit gebeuren van Johan .
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Circuitbrommer Kees-Jan
Met het 50cc membraam blokje hebben we 8,4 pk gescoord en met het zuigergestuurde blokje 6,4 pk. Het zuigergestuurde blok is op dit moment wel sneller op de baan. Hoe hoger het vermogen wordt hoe piekeriger en dat is iets wat we liever niet willen hebben met 1 versnelling en een centrifugaal welke ook nog eens heel moet blijven met een slip tot 7000-8000 toeren. Hoe hoger het vermogen zit hoe hoger we die koppeling moeten zetten en dat houd ergens een keer op..emilio schreef:Wat een gave presentatie van jouw Puch racers Kees-Jan! Ook in de puchwereld hebben jullie de "move" naar moderne "hulpmiddelen" gemaakt zie ik ..
Wat voor vermogen, aan het achterwiel, zit er nu in zo'n 50cctje?
Tnx voor de reactie'Aad. Een blok revisie is inderdaad zo gedaan en de blokjes zijn heerlijk eenvoudig. Het meetse werk zit hem in het afstellen/testen goed krijgen van de koppeling/ uitlaat voor race/circuit gebruik omdat je zo optimaal mogelijk van je ene versnelling gebruik wil maken.