- met speciaal voor de RDW ingebouwd blok.jpg (91.71 KiB) 943 keer bekeken
Kreidler Enduro
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De ketting loopt nu nog iets aan op een paar moeren(ter bevestiging van het kettingscherm). Mochten wij nog eens zo'n scherm maken komen de voorste bevestigingen op de achterbrug iets meer naar achteren. Zoals ik al eerder schreef wordt het achterste einde vdan helaas het scherm wat hoger worden geplaatst. Het scherm is nu namelijk gemaakt voor een 50 tands. Klein denkfoutje...Er zit trouwens een behoorlijke slag in het (fris) elders ingespaakte voorwiel. Wij gaan voorlopig de kappen van een kleine Breitwand gebruiken. Betekent links weer extra werk. Er komt een gewone uitlaat op en een 20mm Bing. Ik neem namelijk niet het risico dat ik een jonge keurmeester tref welke geen affiniteit heeft met Kreidlers, Zündapps en dergelijke en dat deze dan wél geluid test enz.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Krom Nederlands, moet zijn: het achterste gedeelte van het kettingscherm wordt wat ingekort en als ik alsnog overstap naar bijvoorbeeld een 56 tands met het scherm (helaas) wat hoger worden gezet.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Terwijl Ger bezig is met de kabelboom, schakelaar en een claxon ben ik eens bezig gegaan met een ontwerp voor een benaming van de GS. Ik heb besloten dat het een "GJ Special" gaat worden, zijnde een eerbetoon aan Ger welke het rijwielgedeelte van mijn Looman replica heeft opgebouwd en nu weer bezig is met eenzelfde opbouw van deze GS. Ik heb een site gevonden waar je naar hartenlust kunt stoeien met allerlei lettertypes, kleuren enz. Het eerste resultaat zie je op de foto maar straks wordt deze tekst goudkleurig. De breedte van de totale tekst is zo'n 7 cm en dat is zo'n 3 cm korter dan de sticker "Florett" zoals die op de smalle tank zit. Overigens kun je de letters iets korter op elkaar of juist iets verder uit elkaar zetten. Voor de goede orde, ik laat deze tekst kopiëren door een stickerbedrijf bij mij in de buurt. In het hetzelfde lettertype komt er op het frame "GS" te staan, ook goudkleurig.
- Bijlagen
-
- Ontwerp tanksticker.jpg (41.37 KiB) 625 keer bekeken
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Sloeg op de dubbele foto, Bertus. De bedoeling is dat de letters dus goudkleurig worden met een dun zwart lijntje er omheen, zoals bijvoorbeeld bij "Florett". De kabelboom loopt nu gedeeltelijk door de frame(steun)buis naar het achterlicht. Ik gebruik géén remlicht want dat is voor motoren ouder dan november 1975 niet verplicht. Bovendien, álles wat er op zit moet bij de keuring (goed) functioneren en op de openbare weg kost het pieken als bijv. het remlicht het niet doet! Speciaal voor de keuring zetten we er wel een elektrische claxon op, omdat het geluid eentonig moet zijn maar daarna gaat ie er af en komt er een knijptoeter op. Zo min mogelijk potentiële(elektrische) storingsbronnen is het devies!
De mooie Ceriani binnenpoten zijn eindelijk aan de bovenzijde afgedraaid naar 28mm zodat ze passen in de bovenste Ceriani kroonplaat. Verder zijn de poten 30mm en passen dus gewoon in de onderste Ceriani kroonplaat. Ik heb overigens nog een set van kroonplaten met Ceriani poten welke een paar centimeter langer zijn maar moet ik nog laten afdraaien. Normaliter zet ik e.e.a. in de loop van deze winter alles in elkaar vermits ik passende keerringen en stofkapjes vind. Mocht dat laatste niet lukken gebruik ik van die harmonica rubberhoezen. De bedoeling is dat ik in het voorjaar de Ceriani er in heb zitten. Zie ook de eerste of tweede pagina van deze topic. Nota bene, de huidige Marzocchi poten gaan dan hoogstwaarschijnlijk met de bijbehorende Marzocchi kroonplaten én een andere achterbrug in mijn straat Kreidler maar dat is weer een ander verhaal...
De mooie Ceriani binnenpoten zijn eindelijk aan de bovenzijde afgedraaid naar 28mm zodat ze passen in de bovenste Ceriani kroonplaat. Verder zijn de poten 30mm en passen dus gewoon in de onderste Ceriani kroonplaat. Ik heb overigens nog een set van kroonplaten met Ceriani poten welke een paar centimeter langer zijn maar moet ik nog laten afdraaien. Normaliter zet ik e.e.a. in de loop van deze winter alles in elkaar vermits ik passende keerringen en stofkapjes vind. Mocht dat laatste niet lukken gebruik ik van die harmonica rubberhoezen. De bedoeling is dat ik in het voorjaar de Ceriani er in heb zitten. Zie ook de eerste of tweede pagina van deze topic. Nota bene, de huidige Marzocchi poten gaan dan hoogstwaarschijnlijk met de bijbehorende Marzocchi kroonplaten én een andere achterbrug in mijn straat Kreidler maar dat is weer een ander verhaal...
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Zolang ik dit spatbord gebruik handhaaf ik dit achterlicht. Het is verstelbaar zodat de lamp straks gewoon horizontaal staat en niet schuin zoals bij een vast licht. Ik vind dat mooier. Dat is eigenlijk ook de enige reden want verder lijkt mij de lamp kwetsbaar bij een val. Omdat ik deze winter waarschijnlijk een langer achterspatbord ga monteren denk ik dat daar dan wel een klein (imitatie) Kreidler achterlicht op zet.
Door het pijpje op het achterframe lopen de kabeltjes van het achterlicht. Dit pijpje zie je straks niet meer want onder de zit. De kabeltjes gaan dan onder het spatbord en niet bovenlangs zoals ik eerst wilde. Een en ander is vast gezet met zogenaamde (auto)ruitenkit.
Het is nu nog een kabelwirwar maar een gedeelte van de kabelboom loopt door de steunbuis. De elektrische claxon bevestigen wij aan een van de staanders waarop de tank (achter) wordt bevestigd. Dus aan de zijkant. Er staat namelijk nergens beschreven dat de claxon aan de voorzijde moet zijn bevestigd!
Het Hebo trialstuur is mij wat te te breed namelijk 82cm wat betekent dat wij het inkorten tot zo'n 78 cm en dan blijft er nog steeds voldoende ruimte over voor de handvatten. Vóór de Looman en op de Looman reed/rijd ik namelijk ook met een behoorlijk recht en niet zo hoog stuur en dat bevalt mij heel erg goed. Verder is dit trialstuur een paar centimeter lager dan het crossstuur van de Looman. De bedoeling is dat ik met een onderbreker (blauw) ga rijden, zoals ik ook gewend ben bij de classic grasbaanraces, die het contact onderbreekt bij een val. Hopelijk gaat dat samen met een normale stopknop welke ik dan gebruik bij een "normale" stop. We zullen zien.
Door het pijpje op het achterframe lopen de kabeltjes van het achterlicht. Dit pijpje zie je straks niet meer want onder de zit. De kabeltjes gaan dan onder het spatbord en niet bovenlangs zoals ik eerst wilde. Een en ander is vast gezet met zogenaamde (auto)ruitenkit.
Het is nu nog een kabelwirwar maar een gedeelte van de kabelboom loopt door de steunbuis. De elektrische claxon bevestigen wij aan een van de staanders waarop de tank (achter) wordt bevestigd. Dus aan de zijkant. Er staat namelijk nergens beschreven dat de claxon aan de voorzijde moet zijn bevestigd!
Het Hebo trialstuur is mij wat te te breed namelijk 82cm wat betekent dat wij het inkorten tot zo'n 78 cm en dan blijft er nog steeds voldoende ruimte over voor de handvatten. Vóór de Looman en op de Looman reed/rijd ik namelijk ook met een behoorlijk recht en niet zo hoog stuur en dat bevalt mij heel erg goed. Verder is dit trialstuur een paar centimeter lager dan het crossstuur van de Looman. De bedoeling is dat ik met een onderbreker (blauw) ga rijden, zoals ik ook gewend ben bij de classic grasbaanraces, die het contact onderbreekt bij een val. Hopelijk gaat dat samen met een normale stopknop welke ik dan gebruik bij een "normale" stop. We zullen zien.
- Bijlagen
-
- stuur met onderbreker.jpg (91.25 KiB) 823 keer bekeken
-
- kabelwirwar.jpg (20.9 KiB) 823 keer bekeken
-
- verstelbaar achterlicht.jpg (83.61 KiB) 823 keer bekeken
-
- oplossing kabeldoorvoer onder het zitje.jpg (12.58 KiB) 823 keer bekeken
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Nota bene, het stuur staat voor mij te ver naar voren en ook niet in lijn met de voorvork. Daardoor geeft de foto een vertekend beeld.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
JW, dat voorspatbord staat 'm goed, die koplamp en koplamporen zou ik nog eens goed over nadenken lijkt me sterk dat dit de sluitpost is
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Neen Marcel, in ieder geval voorlopig blijft e.e.a. zo. De koplampoortjes zijn echt geen sluitpost maar, zoals ik al eerder schreef, heel bewust gekocht/gebruikt. kan je verzekeren dat ze toen ik ze kocht - en nu ook nog steeds niet - financieel niet bepaald een sluitpost waren. Ik zou nog ergens een ander glas voor die koplamp moeten hebben en dan ziet het er alweer anders uit. Als ik ga rijden plak ik er in ieder geval met tape een kruis overheen zodat ik zeker weet dat het glas er niet af valt. Het voordeel van deze lamp is
overigens dat deze heel snel af te koppelen is want drie stekkertjes aan de buitenzijde van de lamp losmaken en klaar. Voordeel als ik nog eens wil meedoen op de grasbaan...Moet daarbij opmerken dat de bedrading bijna helemaal is weggewerkt onder de tank, de (zwarte) elektrische claxon ook. Op de foto hieronder kun je 'm net nog zien zien zitten onder de achterzijde van de tank. Het kettingscherm moet overigens nog veranderd worden want blijkt aan de bovenzijde iets te krap gebogen omdat op dit moment de ketting nét niet aanloopt... Het stand van het achterlicht/stuur/onderbreker is ook nog niet correct maar gelukkig simpel te doen. Voor de netheid komen er speciaal voor de keuring motorkappen op Kreidler kleine Breitwand) met daaronder een 20mm Bing.-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Voor ik het vergeet, er zit een werkende stopknop op én een eveneens functionerende onderbreker (blauw) voor om de pols. De kniekussentjes lijken hier behoorlijk wit maar zijn gewoon licht beige. De tank is ook niét wit trouwens. Moet zeggen dat de hoogte mij tegenvalt terwijl ie toch een 3cm lager is dan de Looman. Ben mij nu aan het afvragen of ik in pakweg 10 jaar een 3 á 4 cm gekrompen ben....Hieronder ter verduidelijking een foto van de achterzijde van de koplamp, hier nog zwart maar nu zelfde kleur als het frame.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Als t.z.t. alles gedaan is en de stickers op de tank zitten ziet ie er (nog) veel beter uit. De Looman Special waar in de eerste helft van de jaren 60 enduro's mee gereden zijn was het voorbeeld maar de mijne is veel netter en zoals ik in begin van deze topic reeds aangaf was dat ook de bedoeling. Zie eventueel ter vergelijking de topic betreffende de Looman Spec. waarin ook een foto van die Looman in enduro uitvoering.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 20:12
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Kreidler Enduro
Maar de kleur Groen is helemaal geslaagd voor dit model of type !
Pas op voor Na maak ! Hij is helemaal de jouwe .
Pas op voor Na maak ! Hij is helemaal de jouwe .
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Bedankt Jan!! Wilde eens een andere kleur, zoals ik in een eerder stadium schreef, dan rood of grijs. Bovendien wil ik, als ik wél zo'n originele kleur zou prefereren, mijn uiterste best doen die originele rode of grijze kleur van frame én uiteraard de juiste kleur voor de tank te vinden. Te vaak zie ik een net niet. Eerst was trouwens de bedoeling om 'm wit te maken maar toen toch maar een kleurenwaaier gekocht. Tja, dan is het telkens weer vergelijken....
De bedoeling van mijn topic was en is te laten zien waar je tegenaan kunt lopen en wat mogelijkerwijs een oplossing zou kúnnen zijn. Zo loop ik straks onherroepelijk toch weer tegen het probleem van een kleiner luchtfilterbakje (emmertje) aan.
Maar...ik heb nog wel een vraag aan jullie als volgers-wie heeft er zo'n zwart kunststof afdekkapje voor het voortandwielwiel? Ik heb ze jaren geleden gezien bij o.a. Chris van Homoet maar deze heeft ze niet meer. Die kapjes werden gebruikt als je zonder een motorkap reed maar waren eigenlijk bedoeld voor crossers (geloof ik).
De bedoeling van mijn topic was en is te laten zien waar je tegenaan kunt lopen en wat mogelijkerwijs een oplossing zou kúnnen zijn. Zo loop ik straks onherroepelijk toch weer tegen het probleem van een kleiner luchtfilterbakje (emmertje) aan.
Maar...ik heb nog wel een vraag aan jullie als volgers-wie heeft er zo'n zwart kunststof afdekkapje voor het voortandwielwiel? Ik heb ze jaren geleden gezien bij o.a. Chris van Homoet maar deze heeft ze niet meer. Die kapjes werden gebruikt als je zonder een motorkap reed maar waren eigenlijk bedoeld voor crossers (geloof ik).
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
JW, je kettingkast zit boven veel te dicht op de ketting, door het slaan van de ketting gaat hij gegarandeerd de kettingkast rakenretteketet schreef: ↑07 okt 2021, 18:40 Neen Marcel, in ieder geval voorlopig blijft e.e.a. zo. De koplampoortjes zijn echt geen sluitpost maar, zoals ik al eerder schreef, heel bewust gekocht/gebruikt. kan je verzekeren dat ze toen ik ze kocht - en nu ook nog steeds niet - financieel niet bepaald een sluitpost waren. Ik zou nog ergens een ander glas voor die koplamp moeten hebben en dan ziet het er alweer anders uit. Als ik ga rijden plak ik er in ieder geval met tape een kruis overheen zodat ik zeker weet dat het glas er niet af valt. Het voordeel van deze lamp is Het schiet op....jpgoverigens dat deze heel snel af te koppelen is want drie stekkertjes aan de buitenzijde van de lamp losmaken en klaar. Voordeel als ik nog eens wil meedoen op de grasbaan...Moet daarbij opmerken dat de bedrading bijna helemaal is weggewerkt onder de tank, de (zwarte) elektrische claxon ook. Op de foto hieronder kun je 'm net nog zien zien zitten onder de achterzijde van de tank. Het kettingscherm moet overigens nog veranderd worden want blijkt aan de bovenzijde iets te krap gebogen omdat op dit moment de ketting nét niet aanloopt... Het stand van het achterlicht/stuur/onderbreker is ook nog niet correct maar gelukkig simpel te doen. Voor de netheid komen er speciaal voor de keuring motorkappen op Kreidler kleine Breitwand) met daaronder een 20mm Bing.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Overigens zie je op de detailfoto van mijn straatkreidler de koppelingskabel buitenom lopen en dat gaat ook op deze GS zo gebeuren. Stel de koppelingskabel zou knappen dan is een nieuwe veel sneller ingehangen dan op de standaard manier.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Er moet ook nog een aanslag op met betrekking tot het rempedaal en natuurlijk een uitlaat plus (20mm) carburateur met filter. Vanzelfsprekend moeten er ook nog stickers op de tank... Verder nog wat kleinere en nauwelijks zichtbare zaken. Nota bene, mocht ik geen geschikte band vinden gaan we misschien de noppen aan de zijkant iets bijwerken.
Ik heb het al eerder vermeld maar een motor met een bouwjaar vóór november 1975 hoeft geen remlicht te hebben. Vandaar dat je ook geen stroomkabel naar het rempedaal ziet gaan.
De snelheidsmeter hoeft ook niet verlicht te zijn en dus twijfel ik nog of iker vanwege de keuring er een normale Kreidler snelheidsmeter op zet, zonder verlichting, of een GPS snelheidsmetertje welke ik straks eenvoudig kan verwijderen want niet nodig straks.
In de betrouwbaarheidsritten (vroegere benaming) en nu de enduros rijd je op o.a. op tijden op de verbindingsstukken tussen de proeven. Vandaar mijn klokje. Is overigens Chinese prul maar kost ook géén "drol" én zou wel (spat)waterdicht zijn...Eigenlijk wel wat te modern qua vormgeving maar het is niet anders. We zullen zien.
Ik heb het al eerder vermeld maar een motor met een bouwjaar vóór november 1975 hoeft geen remlicht te hebben. Vandaar dat je ook geen stroomkabel naar het rempedaal ziet gaan.
De snelheidsmeter hoeft ook niet verlicht te zijn en dus twijfel ik nog of iker vanwege de keuring er een normale Kreidler snelheidsmeter op zet, zonder verlichting, of een GPS snelheidsmetertje welke ik straks eenvoudig kan verwijderen want niet nodig straks.
In de betrouwbaarheidsritten (vroegere benaming) en nu de enduros rijd je op o.a. op tijden op de verbindingsstukken tussen de proeven. Vandaar mijn klokje. Is overigens Chinese prul maar kost ook géén "drol" én zou wel (spat)waterdicht zijn...Eigenlijk wel wat te modern qua vormgeving maar het is niet anders. We zullen zien.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Oei, in de haast in mijn bovenstaand verhaal een paar stijl- en typfouten!
Ik kom nog even terug op de (positieve!) opmerking van Jan van Leeuwen. Wij zijn inderdaad heel trots op wat er staat. Tenslotte beschikken wij niet over een zeer goed geoutilleerde werkplaats en is er geen sprake van professionals. Het is gelukt om met allerlei reeds aanwezige onderdelen uit mijn berging een zo goed(koop) mogelijke GS op te bouwen. Een zo goed mogelijke is niet altijd gelijk aan een zo fraai mogelijke maar ook ten aanzien van dat laatste zijn wij zeer tevreden. Er zijn een paar onderdelen niet helemaal "period" zoals o.a. de Leleu remnaven, het Hebro stuur, de lichtschakelaar en héél misschien ook de koplamp en de koplampsteunen maar zoals mijn (ex)schoonvader wel eens zei: een blinde die hard loopt ziet er niets van...
Nog wel even een tip, kijk of er zoveel mogelijk onderdelen gecoat kunnen worden! Wij hebben, omdat ondergetekende twijfelde over een andere kleurstelling, het voor- en achterspatbord gespoten. Met een spuitbus en juist dát is knap waardeloos. Als je tóch wilt spuiten - doe dat dan met een "normaal" spuitpistool want dan is de hechting en kwaliteit van de lak veel beter.
De motorkappen zijn gestraald en worden ook RAL 6009 gespoten. In de tussentijd gaat de GS naar mijn huistuner - Chris van Homoet - vanwege de resterende werkzaamheden. Normaliter blijft het dan vanaf nu waarschijnlijk een poosje stil rondom dit project.
Ik kom nog even terug op de (positieve!) opmerking van Jan van Leeuwen. Wij zijn inderdaad heel trots op wat er staat. Tenslotte beschikken wij niet over een zeer goed geoutilleerde werkplaats en is er geen sprake van professionals. Het is gelukt om met allerlei reeds aanwezige onderdelen uit mijn berging een zo goed(koop) mogelijke GS op te bouwen. Een zo goed mogelijke is niet altijd gelijk aan een zo fraai mogelijke maar ook ten aanzien van dat laatste zijn wij zeer tevreden. Er zijn een paar onderdelen niet helemaal "period" zoals o.a. de Leleu remnaven, het Hebro stuur, de lichtschakelaar en héél misschien ook de koplamp en de koplampsteunen maar zoals mijn (ex)schoonvader wel eens zei: een blinde die hard loopt ziet er niets van...
Nog wel even een tip, kijk of er zoveel mogelijk onderdelen gecoat kunnen worden! Wij hebben, omdat ondergetekende twijfelde over een andere kleurstelling, het voor- en achterspatbord gespoten. Met een spuitbus en juist dát is knap waardeloos. Als je tóch wilt spuiten - doe dat dan met een "normaal" spuitpistool want dan is de hechting en kwaliteit van de lak veel beter.
De motorkappen zijn gestraald en worden ook RAL 6009 gespoten. In de tussentijd gaat de GS naar mijn huistuner - Chris van Homoet - vanwege de resterende werkzaamheden. Normaliter blijft het dan vanaf nu waarschijnlijk een poosje stil rondom dit project.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60404
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Kreidler Enduro
Heeft Chris deze ook niet meerretteketet schreef: ↑07 okt 2021, 23:11
Maar...ik heb nog wel een vraag aan jullie als volgers-wie heeft er zo'n zwart kunststof afdekkapje voor het voortandwielwiel? Ik heb ze jaren geleden gezien bij o.a. Chris van Homoet maar deze heeft ze niet meer. Die kapjes werden gebruikt als je zonder een motorkap reed maar waren eigenlijk bedoeld voor crossers (geloof ik).
- Bijlagen
-
- D9410E46-7C61-4E1D-B388-A4A621587091.jpeg (111.66 KiB) 679 keer bekeken
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Precies Tjerry, dié bedoel ik! En nee, Chris had ik al eens eerder gevraagd maar helaas...
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Sorry Caspar, even jouw vraag over het hoofd gezien. Formeel moet ie minstens 55km kunnen halen om door de motorfietskeuring te komen. Zelf verwacht ik niet dat e.e.a. een probleem wordt met deze cilinder, een 20mm Bing, standaard pijp en een tandwielverhouding van 13/50. Toen ik nog een (gekentekende) trial Kreidler had met standaard spul en 13/56 reed ie zo'n 55km.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Dit blok komt er ná de RDW onder. Door Chris van Homoet zo'n 10 jaar geleden getuned en door ondergetekende ingezet op de grasbaan in de 50cc oldtimer voetversnellingen klasse(bouwjaar motor t/m 1968). Zeer betrouwbaar en snel. Alleen open geweeest vanwege de ombouw van de bak naar een close-ratio en toen ook meteen alles gecontroleerd. In staat van (bijna) nieuw!
- Bijlagen
-
- 5 gang direct met klein blokclindertje en grote kop (nep-Boele) zoals onder mijn Looman Spec. replica.jpg (66.16 KiB) 633 keer bekeken