Dan heb ik maar een antwoord gewoon door blijven gaan totdat de knip leeg is. Kijk nog eens goed naar de meting van nozems. Heb hier wel eens mensen op visite sommige van deze springen in de sloot bij het weg rijden, nog nooit gedaanEifelyeti schreef: ↑29 jun 2021, 15:07buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 13:57
Kijk, hier zie je de verschillen, het is toch ook logies als je de constructie van de koeling van de kop bekijk die is te fragiel om er in te persen dan hoor je na het afkoelen een ping en dan is de kop gescheurd, dus ze gaan hem er zonder krimpspanning in zetten begeleid met warmte geleidende pasta daar word de thermische breuk niet mee opgelost. Om te proberen kan dit wel maar met een constante belasting gaat dit echt problemen geven.
het sijn so veel die met een losse Binnekop rijden...en mijn draid ook 1500 meer dan deze boven, en heft 30° voorontsteking tot 7800 en 17 Graden bij 11300, en ook geen gat met de zelfde LVS gemaakte kop...darom is het ook zeeker niet de Binnekop van Claus en werken prima
heb met mijn Binnekop met volgas 4km max 65 Graden gemeten met de Laserpistole en dat met zeeker 2pk meer en veel meer touren... ben ja ook geen aanfanger
Ma ik moet ens kijken naar de MVT CDI... en een gradenbogen.....
en ook een andere Bougie gebruiken....ens wat wisselen aan de spullen
ma warom met Kokusan ook ???
Kromme van een MVT analoge Ontsteking
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Even nog over de meting die je gedaan hebt het laserpistool meet niet op het rode stipje wel ongeveer maar als de binnenkop de warmte niet goed afgeeft naar de buitenkop/lees koelmantel blijft hij inderdaad lekker koelEifelyeti schreef: ↑29 jun 2021, 15:07buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 13:57
Kijk, hier zie je de verschillen, het is toch ook logies als je de constructie van de koeling van de kop bekijk die is te fragiel om er in te persen dan hoor je na het afkoelen een ping en dan is de kop gescheurd, dus ze gaan hem er zonder krimpspanning in zetten begeleid met warmte geleidende pasta daar word de thermische breuk niet mee opgelost. Om te proberen kan dit wel maar met een constante belasting gaat dit echt problemen geven.
het sijn so veel die met een losse Binnekop rijden...en mijn draid ook 1500 meer dan deze boven, en heft 30° voorontsteking tot 7800 en 17 Graden bij 11300, en ook geen gat met de zelfde LVS gemaakte kop...darom is het ook zeeker niet de Binnekop van Claus en werken prima
heb met mijn Binnekop met volgas 4km max 65 Graden gemeten met de Laserpistole en dat met zeeker 2pk meer en veel meer touren... ben ja ook geen aanfanger
Ma ik moet ens kijken naar de MVT CDI... en een gradenbogen.....
en ook een andere Bougie gebruiken....ens wat wisselen aan de spullen
ma warom met Kokusan ook ???
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 15:40Even nog over de meting die je gedaan hebt het laserpistool meet niet op het rode stipje wel ongeveer maar als de binnenkop de warmte niet goed afgeeft naar de buitenkop/lees koelmantel blijft hij inderdaad lekker koelEifelyeti schreef: ↑29 jun 2021, 15:07buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 13:57
Kijk, hier zie je de verschillen, het is toch ook logies als je de constructie van de koeling van de kop bekijk die is te fragiel om er in te persen dan hoor je na het afkoelen een ping en dan is de kop gescheurd, dus ze gaan hem er zonder krimpspanning in zetten begeleid met warmte geleidende pasta daar word de thermische breuk niet mee opgelost. Om te proberen kan dit wel maar met een constante belasting gaat dit echt problemen geven.
Buell killer,
Roman neemt mijn bevindingen nooit serieus, hij vindt dat ik een schijtert ben met mijn tamme bigbore’s met standaard uitlaten.
Maar vorig jaar dik 8000km weggereden, net als het jaar ervoor en dit jaar gaat het misschien nog meer worden.
En volgas rijden? Ik houdt het gas rustig 100km achtereen vollopen, ook in de Eiffel en ook met meer dan 30gradey.
Heb al in geen jaren een zuiger opgerookt, maar natuurlijk gaat er evengoed weleens wat stuk(slijtage)
Ik houdt het in dit geval toch bij de uitlaat, aangezien het bij beide ontstekingen is voorgekomen,
Roman dit is geen aanval!
Ik probeer ook mee te denken.
het sijn so veel die met een losse Binnekop rijden...en mijn draid ook 1500 meer dan deze boven, en heft 30° voorontsteking tot 7800 en 17 Graden bij 11300, en ook geen gat met de zelfde LVS gemaakte kop...darom is het ook zeeker niet de Binnekop van Claus en werken prima
heb met mijn Binnekop met volgas 4km max 65 Graden gemeten met de Laserpistole en dat met zeeker 2pk meer en veel meer touren... ben ja ook geen aanfanger
Ma ik moet ens kijken naar de MVT CDI... en een gradenbogen.....
en ook een andere Bougie gebruiken....ens wat wisselen aan de spullen
ma warom met Kokusan ook ???
- Andy
- Berichten: 10331
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
RSP en barikit brand je gauw een gat in, gebruik nu alleen nog maar VHM zuigers. Probeer een VHM en weet je meer ...
Andy,
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Dat schijnt zo te zijn. Roman heb je de tailpipe gecontroleerd?
En een vaste kop zou wel mijn voorkeur hebben, zeker als je heftig getund rijdt.
Aan de andere kant rijdt ik met de oranje ook al 50.000km met een binnenkop. Maar heb daarbij weinig pk’s dus dat scheelt ook.
En een vaste kop zou wel mijn voorkeur hebben, zeker als je heftig getund rijdt.
Aan de andere kant rijdt ik met de oranje ook al 50.000km met een binnenkop. Maar heb daarbij weinig pk’s dus dat scheelt ook.
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
- Locatie: vrije wereld
- Gegeven waarderingen: 76 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ik heb het zelfde gehad met een kokusan ontsteking gat in de zuiger, werd veel te heet en te kleine sproeier
mijn ontsteking had 1.1 mm voorontsteking .
Gr Paul
mijn ontsteking had 1.1 mm voorontsteking .
Gr Paul
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
omdat het hier ook fout gaat met de kokusan heeft hij wel een punt, romanbuell killer schreef: ↑28 jun 2021, 11:58Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.Eifelyeti schreef: ↑28 jun 2021, 09:46 Hallo,
weet iemand de data of de kromme van een analoge Ontsteking voor Kreidler Typ?
CDI Typ bih´j de Kreidler/Zündapp Typ is RJ051X
een bekennende heft een gat in sijn zuiger gerijd met een analoge MVT.
de Hercules rijders in D gebruiken deze ook en ook met een Brommer....darom snap ik niet dat er een gat in is bij een getunde 60cc....
Ma was de punt op punkt ingestellt en was ook noog so naar de schaden.... en was ook met een Kokusan met 16 Graden bij 9000 touren instelling geweest...dus 2e keer
heb in het www geen kromme gefonden....ook fremd...
196165859_1928605860635745_295122065070533523_n.jpg
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Zuiverder dan bij de bougie kun je niet metennozems schreef: ↑29 jun 2021, 10:59Rijdt jij ook met Barikit dan Andy?
Kan dit probleem niet gewoon in de uitlaat zitten Roman?
En thermische breuk door de losse binnenkop klinkt niet gek. Toen ik de witte met snelle set net klaar had zat daae ook zo’n binnenkop op met dat extra koelelement eraan.
Met een temperatuur meter onder de bougie (zitting) gereden en volgas ging die lachend naar de 120/130graden!
Nadat er wat misging een vaste kop laten maken en nu werd hij volgas niet warmer dan 105graden, gemeten onder de bougie
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Het is een Dick Baan uitlaat voor 60cc (verlengte Homoet 6P) met boucht en Tailpipe dicht aan de 15mm, de 14mm borer is goed intesteken en ook noog een beetje ruim....buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 20:09
Rijdt jij ook met Barikit dan Andy?
Kan dit probleem niet gewoon in de uitlaat zitten Roman?
wij wisseln nu naar een andere Bougiedop en een andere handelaar voor de B9EG en B10EG...
ook een SP60 heb ik noog liggen, die maaken wij nu eronder.... voor te testen
ook dikkere Massakabel van 4² mm
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
die heft Rene in 1800 km door gerijd.... niet beter daan een Smeedzuiger, sorry ....
Ma 105€
- Andy
- Berichten: 10331
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Zelf weten, ik koop geen rsp of barikit meer, in combi met de kokusan (sterke vonk) heb het al een paar keer gehad. Met VHM geen enkele keer.
Naar stomwijk rij ik volgas 25km lang over de N206 en geen probleem met de VHM.
Andy,
Naar stomwijk rij ik volgas 25km lang over de N206 en geen probleem met de VHM.
Andy,
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ik vind een 15 mm tailpijp echt te klein voor een getunede, luchtgekoelde 60cc.Eifelyeti schreef: ↑29 jun 2021, 21:21Het is een Dick Baan uitlaat voor 60cc (verlengte Homoet 6P) met boucht en Tailpipe dicht aan de 15mm, de 14mm borer is goed intesteken en ook noog een beetje ruim....buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 20:09
Rijdt jij ook met Barikit dan Andy?
Kan dit probleem niet gewoon in de uitlaat zitten Roman?
wij wisseln nu naar een andere Bougiedop en een andere handelaar voor de B9EG en B10EG...
ook een SP60 heb ik noog liggen, die maaken wij nu eronder.... voor te testen
ook dikkere Massakabel van 4² mm
Op één van mijn straat Dappen gebruik ik ook een getunede, watergekoelde 60cc (incl pomp) icm een Kokusan, met verlater en een eigen expansie pijp. Max rpm in 5v 12,5k.
Een tijd geleden had ik een (hitte)probleempje met de (Barikit)zuiger.
Uit onderzoek bleek de bobine niet goed te werken en heb die vervangen voor een statische topperformance bobine.
Mijn tailpijp had ik op 16,2 mm inwendig en heb die gelijk aangepast naar 17 mm.
De nieuwe bobine zorgde duidelijk voor extra vermogen en een bevestiging dat de Kokusan versie niet goed werkte.
Gaat al vele kilometers goed. Heeft een top van ca 125 échte km/u.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ma, warom met Kokusan en dan ook met een nieuwe MVT ????RvRT schreef: ↑30 jun 2021, 08:35
Ik vind een 15 mm tailpijp echt te klein voor een getunede, luchtgekoelde 60cc.
Op één van mijn straat Dappen gebruik ik ook een getunede, watergekoelde 60cc (incl pomp) icm een Kokusan, met verlater en een eigen expansie pijp. Max rpm in 5v 12,5k.
Een tijd geleden had ik een (hitte)probleempje met de (Barikit)zuiger.
Uit onderzoek bleek de bobine niet goed te werken en heb die vervangen voor een statische topperformance bobine.
Mijn tailpijp had ik op 16,2 mm inwendig en heb die gelijk aangepast naar 17 mm.
De nieuwe bobine zorgde duidelijk voor extra vermogen en een bevestiging dat de Kokusan versie niet goed werkte.
Gaat al vele kilometers goed. Heeft een top van ca 125 échte km/u.
denk niet dat het aan de ontsteking kan liggen.... ma ik ga het met een gradenbogen kontrolieren... normaal is ja een MVT wat voo Ontsteking-Legasteniker
darom delen wisselen.... die bij bijde schaden montiert waren en noog niet gewisselt worden...
Claus heft de Verbrandingsruim gemeeten.... en ook de Afstand van de Bougie naar de Zuigerboden.... die is 4,3mm, dus prima...
Sproier nu van 175 naar 190... laat ik die eerst ens vol loopen...dan armer maaken....
SP60 is ook een goede uitlaat voor deze setup...
Rob, so getuned is die niet.... 100 loopt die...niet meer
Deze week is de cilinderkit weer terug.... dan ens kijken....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 30 jun 2021, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ecki heft Super+ erin, 98 oktaan en A747
Benzin was ca. 2 weeken oud.....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ja...ook kan je een MVT met een ori 6,25er gebruiken en ori uitlaat...maakt geen problemen....... heft Rene gistern met de geele en een KT cilinder gedaan...150km gerijd door de Eifel ....
Ma kijken dat de CDI van Ecki dan goed is van de MVT....
sijn nu aan het wisselen de Komponenten en dikke Massa aan de Spoel....
de Tailpipe van de Baan uitlaat is 15,7 mm
Het probleem is de MVT met de Stroboskoplamp te kontrollieren.... die vonkt bij 180° en 360° ... dat heet, als je 5000 draid... heft de Lamp dan 10000 signalen....
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Als het goed is vonken ze 180 graden na elkander en niet tegelijk Fictief als je op 17 graden vdp een streepje zet vonkt die daar maar 1 keer zet je op 180 graden verder ook een streep ga je daar ook een vonk zien als je je stroboscoop op richt. HPI ten geeft ook 2 vonken je bobine en bougie worden wel zwaarder belastEifelyeti schreef: ↑04 jul 2021, 11:34Ja...ook kan je een MVT met een ori 6,25er gebruiken en ori uitlaat...maakt geen problemen....... heft Rene gistern met de geele en een KT cilinder gedaan...150km gerijd door de Eifel ....
Ma kijken dat de CDI van Ecki dan goed is van de MVT....
sijn nu aan het wisselen de Komponenten en dikke Massa aan de Spoel....
de Tailpipe van de Baan uitlaat is 15,7 mm
Het probleem is de MVT met de Stroboskoplamp te kontrollieren.... die vonkt bij 180° en 360° ... dat heet, als je 5000 draid... heft de Lamp dan 10000 signalen....
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Begrepen , probleem is dat je bij bijvoorbeeld 8000tpm een stroboscooplamp moet hebben die 16.000 x per minuut kan flitsen.
En vaak zit de powerband nog hoger , dan moet je een hele goede lamp hebben
En vaak zit de powerband nog hoger , dan moet je een hele goede lamp hebben
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
en hij laat ook 15 graden met zijn cilinderkop liggen, hier is heel wat winst te behalen, we wachten eerst nog op het volgende gat in de zuiger
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Jawel . Maar cilinderkop is het probleem niet . Dit is puur tailpijp .buell killer schreef: ↑06 jul 2021, 16:04 en hij laat ook 15 graden met zijn cilinderkop liggen, hier is heel wat winst te behalen, we wachten eerst nog op het volgende gat in de zuiger