Kromme van een MVT analoge Ontsteking
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Hallo,
weet iemand de data of de kromme van een analoge Ontsteking voor Kreidler Typ?
CDI Typ bih´j de Kreidler/Zündapp Typ is RJ051X
een bekennende heft een gat in sijn zuiger gerijd met een analoge MVT.
de Hercules rijders in D gebruiken deze ook en ook met een Brommer....darom snap ik niet dat er een gat in is bij een getunde 60cc....
Ma was de punt op punkt ingestellt en was ook noog so naar de schaden.... en was ook met een Kokusan met 16 Graden bij 9000 touren instelling geweest...dus 2e keer
heb in het www geen kromme gefonden....ook fremd...
weet iemand de data of de kromme van een analoge Ontsteking voor Kreidler Typ?
CDI Typ bih´j de Kreidler/Zündapp Typ is RJ051X
een bekennende heft een gat in sijn zuiger gerijd met een analoge MVT.
de Hercules rijders in D gebruiken deze ook en ook met een Brommer....darom snap ik niet dat er een gat in is bij een getunde 60cc....
Ma was de punt op punkt ingestellt en was ook noog so naar de schaden.... en was ook met een Kokusan met 16 Graden bij 9000 touren instelling geweest...dus 2e keer
heb in het www geen kromme gefonden....ook fremd...
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 jun 2021, 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.Eifelyeti schreef: ↑28 jun 2021, 09:46 Hallo,
weet iemand de data of de kromme van een analoge Ontsteking voor Kreidler Typ?
CDI Typ bih´j de Kreidler/Zündapp Typ is RJ051X
een bekennende heft een gat in sijn zuiger gerijd met een analoge MVT.
de Hercules rijders in D gebruiken deze ook en ook met een Brommer....darom snap ik niet dat er een gat in is bij een getunde 60cc....
Ma was de punt op punkt ingestellt en was ook noog so naar de schaden.... en was ook met een Kokusan met 16 Graden bij 9000 touren instelling geweest...dus 2e keer
heb in het www geen kromme gefonden....ook fremd...
196165859_1928605860635745_295122065070533523_n.jpg
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60288
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
ma warom ook met een kokusan het zelfde probleem????buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 11:58
Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.
- Bijlagen
-
- 196797186_2597905167179898_7470869779296303657_n.jpg (74.01 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 196165859_1928605860635745_295122065070533523_n.jpg (30.46 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 195190991_216107607009489_6037814816442052198_n.jpg (108.7 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 194743748_2594853064154546_5177799091962513658_n.jpg (35.29 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 194425079_925027871675348_3805764555464952440_n.jpg (125.84 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 194163563_193426745993766_7887312415616932064_n.jpg (41.98 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 192709125_389169062419927_8973881598462567038_n.jpg (33.43 KiB) 1512 keer bekeken
-
- 191669865_4345808512117062_6189762571150534033_n.jpg (39.66 KiB) 1512 keer bekeken
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Squish nameten inhoud kop controleren, neem aan dat je met een losse binnenkop rij. Hier ben ik absoluut geen voorstander van daar je met een thermische breuk in het materiaal komt te zitten. De Kreidler kop is te fragiel om dit toe te passen de kern of binnenkop word onvoldoende gekoeld zal tussen de 10 ~ 20 graden heter blijven in vergelijking met vaste kop. De Jager verkoopt volle zandgegoten koppen kun je zelf op maat maken. Naar alle waarschijnlijkheid probleem opgelostEifelyeti schreef: ↑28 jun 2021, 12:33ma warom ook met een kokusan het zelfde probleem????buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 11:58
Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.
- adriline
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 292 keren
- Ontvangen waarderingen: 205 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Onsteking
Is het dan zo lang geleden dat ik ok een kreidler heb gereden?
- b.bonk
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 232 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
is denk ik een beetje . maar heb nu ook een losse kop erop.buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 13:22Squish nameten inhoud kop controleren, neem aan dat je met een losse binnenkop rij. Hier ben ik absoluut geen voorstander van daar je met een thermische breuk in het materiaal komt te zitten. De Kreidler kop is te fragiel om dit toe te passen de kern of binnenkop word onvoldoende gekoeld zal tussen de 10 ~ 20 graden heter blijven in vergelijking met vaste kop. De Jager verkoopt volle zandgegoten koppen kun je zelf op maat maken. Naar alle waarschijnlijkheid probleem opgelostEifelyeti schreef: ↑28 jun 2021, 12:33ma warom ook met een kokusan het zelfde probleem????buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 11:58
Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.
dat zou toch betere koeling geven !
of is dat een ander soort ding ?
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ik bedoel een losse cilinderkop met een losse verbrandingskamer er in, weet niet of je over hetzelfde praatb.bonk schreef: ↑28 jun 2021, 18:16is denk ik een beetje . maar heb nu ook een losse kop erop.buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 13:22Squish nameten inhoud kop controleren, neem aan dat je met een losse binnenkop rij. Hier ben ik absoluut geen voorstander van daar je met een thermische breuk in het materiaal komt te zitten. De Kreidler kop is te fragiel om dit toe te passen de kern of binnenkop word onvoldoende gekoeld zal tussen de 10 ~ 20 graden heter blijven in vergelijking met vaste kop. De Jager verkoopt volle zandgegoten koppen kun je zelf op maat maken. Naar alle waarschijnlijkheid probleem opgelost
dat zou toch betere koeling geven !
of is dat een ander soort ding ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60288
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Ik snap je wel. Het is ook in theorie zo. Maar hele volksstammen rijden er mee zonder problemen.
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
- Bijlagen
-
- 69837A70-057E-4EF3-903A-5E9AC4B8E66B.jpeg (100.14 KiB) 1419 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- b.bonk (28 jun 2021, 18:42)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 232 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
ja dieEnzo-tvdzijden schreef: ↑28 jun 2021, 18:40 Ik snap je wel. Het is ook in theorie zo. Maar hele volksstammen rijden er mee zonder problemen.
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Je moet niet alles geloven wat ze roepen,Enzo-tvdzijden schreef: ↑28 jun 2021, 18:40 Ik snap je wel. Het is ook in theorie zo. Maar hele volksstammen rijden er mee zonder problemen.
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
Ja in de cross, grasbaan, SOBW kom je deze tegen en met heter weer komen de problemen wat op de weg nog erger is. Ken geen een grasbaan, cros circuit of SOBW circuit waar je het gas 5 minuten lang vol open kunt houden wat op de weg wel lukt. Heb voor deze grappenmakers maar 1 advies volle kop kopen en deze op maat maken, ze halen niet voor niets al die capriolen uit en dan staan ze hard op te roepen dat het 10 graden scheelt als je iets doe, doe het goed. En bekijk nu zelf ook eens met nuchter verstand die constructie van die cilinderkop met losse binnenkamer en dan smeren ze er nog warmte geleidende pasta tussen ook daar krijg je de thermische breuk echt niet mee op gelost. Bij een watergekoelde cilinder werkt dit wel het water komt direct in contact met de losse kop.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60288
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Er worden gelukkig ook nog genoeg volle koppen aangepast. Ik zou ook niet met zo’n pukkel rond mijn bougie gaan rijdenbuell killer schreef: ↑28 jun 2021, 18:55Je moet niet alles geloven wat ze roepen,Enzo-tvdzijden schreef: ↑28 jun 2021, 18:40 Ik snap je wel. Het is ook in theorie zo. Maar hele volksstammen rijden er mee zonder problemen.
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
Ja in de cross, grasbaan, SOBW kom je deze tegen en met heter weer komen de problemen wat op de weg nog erger is. Ken geen een grasbaan, cros circuit of SOBW circuit waar je het gas 5 minuten lang vol open kunt houden wat op de weg wel lukt. Heb voor deze grappenmakers maar 1 advies volle kop kopen en deze op maat maken, ze halen niet voor niets al die capriolen uit en dan staan ze hard op te roepen dat het 10 graden scheelt als je iets doe, doe het goed. En bekijk nu zelf ook eens met nuchter verstand die constructie van die cilinderkop met losse binnenkamer en dan smeren ze er nog warmte geleidende pasta tussen ook daar krijg je de thermische breuk echt niet mee op gelost. Bij een watergekoelde cilinder werkt dit wel het water komt direct in contact met de losse kop.
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 232 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
dank voor de uitleg.buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 18:55Je moet niet alles geloven wat ze roepen,Enzo-tvdzijden schreef: ↑28 jun 2021, 18:40 Ik snap je wel. Het is ook in theorie zo. Maar hele volksstammen rijden er mee zonder problemen.
Er is een aanpassing te koop.
Enzo
Ja in de cross, grasbaan, SOBW kom je deze tegen en met heter weer komen de problemen wat op de weg nog erger is. Ken geen een grasbaan, cros circuit of SOBW circuit waar je het gas 5 minuten lang vol open kunt houden wat op de weg wel lukt. Heb voor deze grappenmakers maar 1 advies volle kop kopen en deze op maat maken, ze halen niet voor niets al die capriolen uit en dan staan ze hard op te roepen dat het 10 graden scheelt als je iets doe, doe het goed. En bekijk nu zelf ook eens met nuchter verstand die constructie van die cilinderkop met losse binnenkamer en dan smeren ze er nog warmte geleidende pasta tussen ook daar krijg je de thermische breuk echt niet mee op gelost. Bij een watergekoelde cilinder werkt dit wel het water komt direct in contact met de losse kop.
voor mijn oude set heb ik ook de kop laten aanpassen, vind de ori look ook veel mooier.
maar ja , voor de nieuwe toch dat andere gedaan.
ben een leek op dat gebied, geloof daar in alles.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Roman , begrijp ik het goed : met Kokusan hetzelfde probleem als met de MVT analoog ?Eifelyeti schreef: ↑28 jun 2021, 12:33ma warom ook met een kokusan het zelfde probleem????buell killer schreef: ↑28 jun 2021, 11:58
Of dat het aan de ontsteking lig is nog de vraag, al weet je de kromme niet kun je altijd nog met een stroboskoop zien hoe ver hij verlaat. Komt hij onder de 16 graden kun je hem iets vroeger zetten. Als ik goed naar de zuiger kijk zie ik toch diverse nagel sporen van detonatie kan ook nog aan de squish ruimte liggen zo niet inhoud van de kop. Geloof niet dat hij te weinig benzine heeft gekregen dan had de zuigerbodem witter geweest. Uiteraard hebben wij de kop en bougie niet gezien.
- Andy
- Berichten: 10278
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Wil nog graag weten of het een barikit zuiger is, of een welk ander merk !!! Waarom... zomaar.
Andy,
Andy,
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Rijdt jij ook met Barikit dan Andy?
Kan dit probleem niet gewoon in de uitlaat zitten Roman?
En thermische breuk door de losse binnenkop klinkt niet gek. Toen ik de witte met snelle set net klaar had zat daae ook zo’n binnenkop op met dat extra koelelement eraan.
Met een temperatuur meter onder de bougie (zitting) gereden en volgas ging die lachend naar de 120/130graden!
Nadat er wat misging een vaste kop laten maken en nu werd hij volgas niet warmer dan 105graden, gemeten onder de bougie
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Kijk, hier zie je de verschillen, het is toch ook logies als je de constructie van de koeling van de kop bekijk die is te fragiel om er in te persen dan hoor je na het afkoelen een ping en dan is de kop gescheurd, dus ze gaan hem er zonder krimpspanning in zetten begeleid met warmte geleidende pasta daar word de thermische breuk niet mee opgelost. Om te proberen kan dit wel maar met een constante belasting gaat dit echt problemen geven.nozems schreef: ↑29 jun 2021, 10:59Rijdt jij ook met Barikit dan Andy?
Kan dit probleem niet gewoon in de uitlaat zitten Roman?
En thermische breuk door de losse binnenkop klinkt niet gek. Toen ik de witte met snelle set net klaar had zat daae ook zo’n binnenkop op met dat extra koelelement eraan.
Met een temperatuur meter onder de bougie (zitting) gereden en volgas ging die lachend naar de 120/130graden!
Nadat er wat misging een vaste kop laten maken en nu werd hij volgas niet warmer dan 105graden, gemeten onder de bougie
- Deze gebruikers waarderen buell killer voor dit bericht:
- nozems (29 jun 2021, 14:52)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
Hallo Andy,
het waren bijde een RSP....
Barikit is wat voor origineel
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 29 jun 2021, 15:05, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9268
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 924 keren
- Ontvangen waarderingen: 766 keren
Re: Kromme van een MVT analoge Ontsteking
buell killer schreef: ↑29 jun 2021, 13:57
Kijk, hier zie je de verschillen, het is toch ook logies als je de constructie van de koeling van de kop bekijk die is te fragiel om er in te persen dan hoor je na het afkoelen een ping en dan is de kop gescheurd, dus ze gaan hem er zonder krimpspanning in zetten begeleid met warmte geleidende pasta daar word de thermische breuk niet mee opgelost. Om te proberen kan dit wel maar met een constante belasting gaat dit echt problemen geven.
het sijn so veel die met een losse Binnekop rijden...en mijn draid ook 1500 meer dan deze boven, en heft 30° voorontsteking tot 7800 en 17 Graden bij 11300, en ook geen gat met de zelfde LVS gemaakte kop...darom is het ook zeeker niet de Binnekop van Claus en werken prima
heb met mijn Binnekop met volgas 4km max 65 Graden gemeten met de Laserpistole en dat met zeeker 2pk meer en veel meer touren... ben ja ook geen aanfanger
Ma ik moet ens kijken naar de MVT CDI... en een gradenbogen.....
en ook een andere Bougie gebruiken....ens wat wisselen aan de spullen
ma warom met Kokusan ook ???