afstellen immi Bing 20 mm carburateur
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ik heb een immi 20 mm Bing carburateur code 1/20/59
Zoals bekend zijn diverse onderdelen niet genummerd en worden dus vervangen door de originele van Bing.
Bij nader bekijken viel het mij op dat het remlucht kanaal een doorsnede heeft van 4 mm.
Dit lijkt mij veel te ruim.
Weet iemand hoe groot dit is bij een originele ?
Zoals bekend zijn diverse onderdelen niet genummerd en worden dus vervangen door de originele van Bing.
Bij nader bekijken viel het mij op dat het remlucht kanaal een doorsnede heeft van 4 mm.
Dit lijkt mij veel te ruim.
Weet iemand hoe groot dit is bij een originele ?
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Het kanaal komt uit in een kamertje rond de naaldbuis.Op deze plek zitten ook de kleine gaatjes.
Bij bv mikuni carburateurs zit in het kanaal een remluchtsproeier welke zeker geen 4 mm bedraagt.
Bij bv mikuni carburateurs zit in het kanaal een remluchtsproeier welke zeker geen 4 mm bedraagt.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
--------------------------------------------------------------
mikuni heeft meestal emulsie carburateurs .
een bing 18 is ook emulsie .
een bing 20 van de 80 cc motor = ook emulsie,
maar de bing 20 [ en de ching 20 ] zijn primaire carburateurs .
daar is geen lucht sproeier nodig .
##
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Das kommt schon hin, sh. hier Bild vom BING 1/20/100 mit gleichem Gehäuse wie 1/20/59.
Ist ein 5mm-Kanal und da sitzt auch keine Düse drin.
Carburateurhuis 1/20/..
Carburateur 1/20/100 BING 20mm
Beim 18er BING ist dagegen dort eine Düse eingesetzt, wie schon gesagt wurde (sh. letztes Bild).
Carburateur 1/18/13 BING 18mm
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
ook verschil in 20 mm
- Bijlagen
-
- C6EF8AC8-5707-4DD7-A17B-32F8D25FE3C1.jpeg (276.87 KiB) 3378 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ich würde sagen, in den Gehäusen gibt es keine nennenswerte Unterschiede bei den 1/20/59 oder 1/20/100.
Vielleicht sahen die Gehäuse mal an der einen oder anderen Stelle anders aus, je nachdem, wann sie gebaut wurden.
Aber sicher ohne Einfluß auf die Technik, allenfalls vielleicht Produktoptimierungen im Laufe der Produktionszeit.
Die Schellen und Schrauben waren mal schwarz beschichtet, und später messingfarben, kann einem auch noch auffallen ...
Aber was den Bremsluftkanal und Funktion angeht, wird da nichts groß unterschiedlich sein, auch hat kein 20er BING einen kleineren Kanal bzw. eine Düse eingesetzt.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ja auch
- Bijlagen
-
- 0ECE8818-3CA7-4787-88F9-6AADE5828804.jpeg (263.86 KiB) 3320 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ja, ich weiß, das ist ja das, was ich gemeint habe mit:
"Ich würde sagen, in den Gehäusen gibt es keine nennenswerte Unterschiede bei den 1/20/59 oder 1/20/100.
Vielleicht sahen die Gehäuse mal an der einen oder anderen Stelle anders aus, je nachdem, wann sie gebaut wurden.
Aber sicher ohne Einfluß auf die Technik, allenfalls vielleicht Produktoptimierungen im Laufe der Produktionszeit."
Gruß
Carsten
- Andy
- Berichten: 10328
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Laatst voor een kennis ook zijn rs met imi 20 afgesteld, hij kreeg em niet goed. Ik uiteindelijk wel, startte goed, liep mooi stationair, en rijdt ook goed nu.
Weet niet welke serie het was verder...
Andy,
Weet niet welke serie het was verder...
Andy,
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Wat is precies het verschil tussen een primaire en een emulsie carburateur?
In de naaldbuis van deze 20 mm zitten ook remlucht boringen.
In de naaldbuis van deze 20 mm zitten ook remlucht boringen.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Wahrscheinlich ist damit dieser Unterschied gemeint, der, wie oben erwähnt, ja auch den 18er und 20er BING voneinander unterscheidet.
Dem entsprechend sitzen die Löcher in der Nadeldüse beim 20er BING auch viel weiter oben.
Siehe auch hier: Emulsions-Rohr
Oder hier: Vergaser
Zusammenfassend verstehe ich es so, dass bei einem Emulsionsvergaser, wie dem 18er BING mit Emulsionsrohr (Nadeldüse), in der Nadeldüse das Benzin mit Luft aufgeschäumt wird.
Deswegen sitzen die Löcher bei der Nadeldüse auch unten. Für dieses Vergaserprinzip benötigst Du eine kleine, genau bemessene Korrektur-Luft-Düse.
Der 20er BING arbeitet nicht mit Brems- oder Korrekturluft, sondern mit Zerstäubungsluft, bei dem Prinzip ist keine kleine Korrektur-Luft-Düse erforderlich, da reicht einfach der Luftkanal.
Nadeldüse 18er BING, Bildquelle: http://www.greiner-oldtimerteile.de/ver ... ode=window Nadeldüse 20er BING:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ik heb ook op beide rsjes zo’n emulsie carburateur. Uitgedraaid naar/20/103, die van oorsprong onder een 50cc 9pk sterke Tomos hoort.
Tenminste zoiets had ik ooit gevonden op de bing site.
Voordeel is dat deze carburateurs minder verrijken door terugslag vh mengsel.
Vindt ze erg fijn reageren, maar door deze afwijkende sproeierbuis rijdt ik met afwijkende sproeiermaten. De gasnaald is ook vrij dik!
Als ik deze ooit nog ergens tegenkom koop ik er weer een.
Tenminste zoiets had ik ooit gevonden op de bing site.
Voordeel is dat deze carburateurs minder verrijken door terugslag vh mengsel.
Vindt ze erg fijn reageren, maar door deze afwijkende sproeierbuis rijdt ik met afwijkende sproeiermaten. De gasnaald is ook vrij dik!
Als ik deze ooit nog ergens tegenkom koop ik er weer een.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
deze is wel niet voor een 1/20/59 (100)
dat is een voor een emulsie Bing .... 1/20/103 ....die heft achtern ook een luchtsproierbus erin...
ik had ook so een Bing...
dat is een voor een emulsie Bing .... 1/20/103 ....die heft achtern ook een luchtsproierbus erin...
ik had ook so een Bing...
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
Ja hast Du denn noch nie einen originalen BING 1/20/59 oder 1/20/100 zerlegt ?
Da sitzt immer eine 1208 drin !
Wenn Du bei Deinem 1/20/103 oben reinschaust, sieht es dann aus wie beim 18er oder wie beim 20er BING (mit dem Ringspalt um die Nadeldüse) ?
Gruß
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
In der Beschreibung von BING für den 18er und 20er BING kann man auch nochmal die Unterschiede und Erklärung für den Emulsionsvergaser (18er BING) nachlesen.
Siehe auch das Vergleichsbild zwischen den beiden Vergasern, dort ist das unterschiedliche Prinzip ebenfalls zu erkennen.
Beim 18er BING, wo die Löcher weiter unten in der Nadeldüse angebracht sind, wirkt die Nadeldüse als Emulsionsrohr, dort wird der Kraftstoff mit Luft in der Nadeldüse vorgemischt.
Beim 20er BING wird dem Benzin die Luft erst nach Austritt aus der Nadeldüse zugefügt, die Löcher weiter oben sind wohl nur ergänzend angebracht.
Gruß
Carsten
Siehe auch das Vergleichsbild zwischen den beiden Vergasern, dort ist das unterschiedliche Prinzip ebenfalls zu erkennen.
Beim 18er BING, wo die Löcher weiter unten in der Nadeldüse angebracht sind, wirkt die Nadeldüse als Emulsionsrohr, dort wird der Kraftstoff mit Luft in der Nadeldüse vorgemischt.
Beim 20er BING wird dem Benzin die Luft erst nach Austritt aus der Nadeldüse zugefügt, die Löcher weiter oben sind wohl nur ergänzend angebracht.
Gruß
Carsten
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
we kunnen nog 100 pagina,s vullen.
is het een eerste of 2de serie imi ?
bij de 2de kun je hem over de schutting gooien,
als dick baan die al niet goed krijgt , kun je denk ik wel ophouden.
is het een eerste of 2de serie imi ?
bij de 2de kun je hem over de schutting gooien,
als dick baan die al niet goed krijgt , kun je denk ik wel ophouden.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
---------------------------------
Kvl, heeft wat vermaakt in de laaste type 20 mm imitatie carburateur . ( ching)
Die lopen nu veel mooier bij lagere toeren tallen.
Brommerzaak de loods heeft er nu verschillende gemonteerd,bij klanten.
Verandering zijn.
** het pasvlak van de carburateur, word aangepast, ,, zodat de sproeierbuis, beter in positie staat.
** en ook is er een speciaal bovenstukje gemaakt , dat op de bovenkant van de gas schuif gezet word .
Dick baan heeft ook een aantal, Carburateurs, waar wat aan vermaakt is.( volgens deze methode)
Maar hij heeft nog geen testrijder ???
***
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
ik was bij de Sproierbus van de 18er... die mag dan in de 103er erin... is ook anders binnen geboord...
ok false foto
kan het wel nu niet meer veranderen
natuurlik is in een ori 59 en 100er een 1208 erin....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
ik ook...nozems schreef: ↑05 mei 2021, 17:58 Ik heb ook op beide rsjes zo’n emulsie carburateur. Uitgedraaid naar/20/103, die van oorsprong onder een 50cc 9pk sterke Tomos hoort.
Tenminste zoiets had ik ooit gevonden op de bing site.
Voordeel is dat deze carburateurs minder verrijken door terugslag vh mengsel.
Vindt ze erg fijn reageren, maar door deze afwijkende sproeierbuis rijdt ik met afwijkende sproeiermaten. De gasnaald is ook vrij dik!
Als ik deze ooit nog ergens tegenkom koop ik er weer een.
ook stoppen aan een ampel, moet je geen koort tussengas geven.... anders bij 59er of 100er, da is die dan uit
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: afstellen immi Bing 20 mm carburateur
ik ook...
ook stoppen aan een ampel, moet je geen koort tussengas geven.... anders bij 59er of 100er, da is die dan uit
[/quote]
Wat bedoel je daarmee Roman? Dat hij dan afslaat als je bij stationair gas geeft?
Het enige nadeel van deze carburateur is dat er geen choke opzit, dus na lange stilstand of bij koude start met koud weer moet je altijd even vlotteren
ook stoppen aan een ampel, moet je geen koort tussengas geven.... anders bij 59er of 100er, da is die dan uit
[/quote]
Wat bedoel je daarmee Roman? Dat hij dan afslaat als je bij stationair gas geeft?
Het enige nadeel van deze carburateur is dat er geen choke opzit, dus na lange stilstand of bij koude start met koud weer moet je altijd even vlotteren