Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
-
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Zou dat steunpunt echt een deel van het gietstuk zijn? Qua kleur lijkt het wel zo, maar het lijkt mij gestraald staal? Die klinknagel heeft ook dezelfde kleur.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Bei den originalen Deckeln sitzt dort ein Stahlbolzen, der von außen vernietet ist.
Unter dem Niet liegt eine Scheibe, die meist beim Nietprozess an den Seiten eingerissen ist (sh. Bild).
Der Niet wurde ab Werk mit silberner Farbe versehen.
Beim Nachbau sieht das doch ganz anders aus und ich gehe davon aus, dass der Bolzen einfach mit zum Guss gehört.
Ob die Zentrierung funktionsfähig ist oder nur eine optische Attrappe, ist mir auch nicht so ganz klar.
Am besten schaut sich das mal jemand in Natura an.
Vielleicht hat jemand hier so ein Teil ja auch schon erworben.
Gruß
Carsten
Unter dem Niet liegt eine Scheibe, die meist beim Nietprozess an den Seiten eingerissen ist (sh. Bild).
Der Niet wurde ab Werk mit silberner Farbe versehen.
Beim Nachbau sieht das doch ganz anders aus und ich gehe davon aus, dass der Bolzen einfach mit zum Guss gehört.
Ob die Zentrierung funktionsfähig ist oder nur eine optische Attrappe, ist mir auch nicht so ganz klar.
Am besten schaut sich das mal jemand in Natura an.
Vielleicht hat jemand hier so ein Teil ja auch schon erworben.
Gruß
Carsten
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Dat wist ik toen ook al wel.
Maar dacht de mooie buddy van t plaatje te kopen.
Én omdat ie ruim 100 was ipv 39,- natuurlijk ook 3x beter omdat ik bij echte kreidler kenners dacht te kopen.
Gr. Wim.
Maar dacht de mooie buddy van t plaatje te kopen.
Én omdat ie ruim 100 was ipv 39,- natuurlijk ook 3x beter omdat ik bij echte kreidler kenners dacht te kopen.
Gr. Wim.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Enzo-tvdzijden schreef: ↑23 mar 2021, 16:26Wim, de plaatjes op de website waren absoluut imi en zeker geen Denfeld !wimv8 schreef: ↑23 mar 2021, 15:17Ja, naar dat wist ik ook wel.Enzo-tvdzijden schreef: ↑23 mar 2021, 14:28
Dat heet naïef Wim. Wij allen weten dat er al HEEL lang geen ori Denfeld verkocht wordt. Was een toeleverancier.
En dan denken dat op de stelling liggen in Portugal.
Enzo
Het gaat mij er natuurlijk om dat hij een buddy van 15 euro ex. inkoop voor 120 verkoopt.
Én dat er een precies als origineel lijkende op de foto stond, misschien nóg wel.
Hoe durft ie.
Gr. Wim.
Enzo
Deze moet nog even voor mn antwoord.
Gr. Wim.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60283
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Die zullen ook steeds meer imi moeten verkopen omdat het er niet meer is.
Enzo
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Gaat het hier nou over remankerplaten, buddyseats of over benzinetanks?!
Nou is mijn Duits ontzettend slecht, maar begrijp ik goed dat de nieuwe remankerplaten op cruciale punten afwijken? Is dit slechts optisch, of kan dit ook echt gevaarlijk zijn?
Nou is mijn Duits ontzettend slecht, maar begrijp ik goed dat de nieuwe remankerplaten op cruciale punten afwijken? Is dit slechts optisch, of kan dit ook echt gevaarlijk zijn?
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
SwiffMeister schreef: ↑23 mar 2021, 22:23
Gaat het hier nou over remankerplaten, buddyseats of over benzinetanks?!
Ik heb even voor je terug gelezen,
het gaat over benzine tanks, buddy's én zelfs remankerplaten!
Je hebt geluk, alle 3 goed.
Gr. Wim.
-
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ja, vooral bij dat tweede plaatje kun je duidelijk zijn dat het een deel van het gietstuk is.
Lekker makkelijk en goedkoop natuurlijk maar zo moeilijk is het maken van een stalen pen/bout ook weer niet. Vooral omdat er toch ook een "draaibout"/hevel gemaakt en gemonteerd moet worden.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ja, richtig, aber warum machen sie dann nicht wie original einen Stahlbolzen rein ?Helmantel schreef: ↑24 mar 2021, 11:17Ja, vooral bij dat tweede plaatje kun je duidelijk zijn dat het een deel van het gietstuk is.
Lekker makkelijk en goedkoop natuurlijk maar zo moeilijk is het maken van een stalen pen/bout ook weer niet. Vooral omdat er toch ook een "draaibout"/hevel gemaakt en gemonteerd moet worden.
Scheint doch einigen Mehraufwand und zusätzliche Kosten zu bedeuten.
Alles, was schon mit drangegossen werden kann, ist doch viel billiger.
Einen separaten Stahlbolzen muß man erstmal herstellen, die Platte muß ein entsprechendes Loch haben, man braucht eine Scheibe und muß einen Nietprozess durchführen.
Das hat man sich offensichtlich gespart.
Aber ich will das Teil hier nicht aus der Ferne beurteilen.
An sich finde ich es auch gut, dass sich Leute der Sache annehmen und die Teile nachbauen, doch muß ein kritischer Blick darauf erlaubt sein.
Wenn dieser Bolzen tatsächlich einfach mit angegossen wurde, dann kann man nur sagen, dass es nicht sinnvoll ist, eine Geometrie, die sich durch ein Stahlteil ergibt, 1:1 in Alu nachzugießen.
1. würde man mit Alu anders dimensionieren als mit Stahl, und 2. würde man eine ganz andere Geometrie wählen, die sich beim Original durch ein zusätzlich eingebrachtes Stahlteil natürlicherweise ergibt.
Zum Beispiel wurde man den Übergang zwischen Bolzen und Platte bei einer Gußkonstruktion mit einem weichen Übergang (Radien, weicher Auslauf) versehen, um die Spannungen und Bruchgefahr zu reduzieren.
Sh. als Beispiel für weiche Übergänge Bild 2 und 3 vom Org.-Teil.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ja, es ist naturlich günstiger alles zu giessen statt separate Stahlteile zu fertigen und montieren. Die Geometri kan man wohl nicht viel ändern, da die Bremsbeläge dann nicht mehr passen?
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Im am stärksten belasteten Bereich (Kerbwirkung, Rissgefahr), dem Übergang zum Deckel (sh. Pfeile), könnte man schon einen weichen und viel großflächigeren Übergang realisieren, da dort die Bremsbeläge nicht anliegen.
Das hätte jeder vernünftige Konstrukteur auch so gemacht, hätte er es als Gußteil konstruiert, etwa wie auf dem Bild unten.
Der Zapfen weiter oben, wo die Bremsbeläge anliegen, müßte natürlich gleich bleiben, da hast Du Recht.
Gruß
Carsten
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
ma de bout heft toch niet so veel op deze kant en ook druk van bijde kanten, of niet??? en de meeste druk heft die toch bij de hevelbout.....
of is dat niet so???
of is dat niet so???
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Nein, denk mal drüber nach, das Rad bzw. die Bremstrommel will die Bremsbacken beim Bremsen verdrehen, es entsteht also ein sehr hohes Drehmoment.
Das Bremsmoment eben.
Der Zapfen muß wie geschrieben dieses Bremsmoment von den Bremsbelägen auf den Deckel übertragen.
Bei einer funktionsfähigen Selbstzentrierung kann der Knebel überhaupt keine Drehmomente übertragen, da er tangential verschieblich ist.
Also muß dieser Zapfen das gesamte Bremsmoment allein übertragen.
Vergiß die Kräfte für das Spreizen der Beläge, die sind uninteressant, denke an das Drehmoment, welches übertragen werden muß und welches die Abstützung außen an die Schwinge weitergibt.
Spüren tust Du dieses Bremsmoment bei einer Schwingengabel, es ist so stark, dass es Dich vorn hochhebt.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Zo ziet het er ongeveer uit. De lengte van de pijl komt overeen met de kracht. De krachten op de steunpunten zijn gelijke groot maar de andere kant op. Het onderste steunpunt wordt dus naar rechts gedrukt.
- Deze gebruikers waarderen Helmantel voor dit bericht (totaal 2):
- Flocke (25 mar 2021, 22:52) • Ronvanderstelt (02 apr 2021, 21:54)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Interessant verhaal over de krachten die worden uitgeoefend.
Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Angenehmer Nebeneffekt:Ronvanderstelt schreef: ↑02 apr 2021, 21:56 Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
Man kann 1 Teil 2x verkaufen, für vorn und hinten.
Gruß
Carsten
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Simpel: omdat nu de nieuwe 7 spaaks gietwielen op de markt zijn gekomen. En iedereen zoekt nu dus de bijbehorende dichte remankerplaat.Ronvanderstelt schreef: ↑02 apr 2021, 21:56 Interessant verhaal over de krachten die worden uitgeoefend.
Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
Perfecte timing dus.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60283
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ook nog voorvorkpotenCaspar schreef: ↑03 apr 2021, 09:52Simpel: omdat nu de nieuwe 7 spaaks gietwielen op de markt zijn gekomen. En iedereen zoekt nu dus de bijbehorende dichte remankerplaat.Ronvanderstelt schreef: ↑02 apr 2021, 21:56 Interessant verhaal over de krachten die worden uitgeoefend.
Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
Perfecte timing dus.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Ronvanderstelt (09 apr 2021, 20:17)
- Waardering: 9.09%
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Mijn eerste opnieuw verchroomde tank (die ik bij Piet gehaald had) had ook een lage kraag. Dat zijn inderdaad de "nieuwe".wimv8 schreef:Ik geloof niet dat jb ooit een tankhhelft heeft geperst.
Leuke foto's gezien vroeger, met twee helften aan elkaar lassen, naast een oude machine enz enz, mooi allemaal.
Dat was oude voorraad.
Had hij tankhelften kunnen persen dan had ie ze ook gemaakt.
Gewoon omdat er nu 500 voor een nieuwe zou worden betaald.
Dat denk ik.
Gr. Wim.
Volgensmij zitten/zaten ze ook op de nieuwe JB Kreidlers.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60283
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ja dat schreef ik al vaker.vlatro schreef: ↑03 apr 2021, 21:21Mijn eerste opnieuw verchroomde tank (die ik bij Piet gehaald had) had ook een lage kraag. Dat zijn inderdaad de "nieuwe".wimv8 schreef:Ik geloof niet dat jb ooit een tankhhelft heeft geperst.
Leuke foto's gezien vroeger, met twee helften aan elkaar lassen, naast een oude machine enz enz, mooi allemaal.
Dat was oude voorraad.
Had hij tankhelften kunnen persen dan had ie ze ook gemaakt.
Gewoon omdat er nu 500 voor een nieuwe zou worden betaald.
Dat denk ik.
Gr. Wim.
Volgensmij zitten/zaten ze ook op de nieuwe JB Kreidlers.
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ok begrijp ik maar waarom zijn ze dicht?Enzo-tvdzijden schreef: ↑03 apr 2021, 10:17Ook nog voorvorkpotenCaspar schreef: ↑03 apr 2021, 09:52Simpel: omdat nu de nieuwe 7 spaaks gietwielen op de markt zijn gekomen. En iedereen zoekt nu dus de bijbehorende dichte remankerplaat.Ronvanderstelt schreef: ↑02 apr 2021, 21:56 Interessant verhaal over de krachten die worden uitgeoefend.
Maar waarom is het ei gelijk een dichte versie zonder ventilatieopening?
Perfecte timing dus.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Ich glaube, die Frage wurde hier schon mal gestellt.Ronvanderstelt schreef: ↑09 apr 2021, 20:18Ok begrijp ik maar waarom zijn ze dicht?
Kann mich nicht daran erinnern, dass es eine plausible Antwort gab.
Ich weiß auch nicht, warum man die Deckel damals für die Gußräder dicht gemacht hat.
Vielleicht war man einfach zu der Erkenntnis gelangt, dass die Öffnung nicht mehr nötig ist und hatte die Teile (vorn und hinten) dann aus Kostengründen vereinheitlichen können.
(nur ein Werkzeug nötig, geringerer Logistik- und Lageraufwand, ...)
Gruß
Carsten
Laatst gewijzigd door Flocke op 09 apr 2021, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60283
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten
Chinees met Europese afwerking
- Bijlagen
-
- 24A8194F-088C-438C-B2CA-8DD3B65E2F81.jpeg (138.39 KiB) 1440 keer bekeken