powerbox voor kokusan en bosch mhkz

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#251 Bericht door nozems » 23 mei 2021, 11:28

jamojamo schreef: 23 mei 2021, 00:14 @Pascal: ik kan me inderdaad herinneren dat toen we naar Hierden reden met Andy en Wim een paar jaar terug dat je ook al niet gelukkig was om 90kmh te rijden. Dit gaf voor jou geen gunstig toerental en gasstand en je vreesde een warmloper. Dat was voor mij in die omstandigheden de snelheid die ik ongeveer haalde bij volgas, ook al wilde het ook wel eens 105kmh worden met een klein windje in de rug. In ben blij met dat je de rust hebt gevonden in je setup. Je hebt ook leergeld betaald en als we onze ervaringen blijven delen gaat er hopelijk minder stuk 👍🏻.
Gr.,
Eric
Nou dat is wel even geleden zeg 😅 denk rond 2014? Maar dat klopt, hij reed niet lekker met dat constant halfgas rijden bij 85/90km/h .
Je verloor toen op de ring A10 nog he binnendemper.

Leuke rit was dat, doe dat zo weer over.

Door de jaren heen heb ik ook het nodige gesloopt en leergeld betaald.
Vaak als het op tunings gerelateerde zaken aankomt deel ik doorlopend mijn ervaringen, maar krijg toch het idee dat men daar eigenlijk helemaal niks mee doet en dan alsnog leergeld betaald.
Ook prima, we kunnen er allemaal van leren 👍
Deze gebruikers waarderen nozems voor dit bericht (totaal 2):
jamojamo (24 mei 2021, 09:34) • KJ (05 jul 2021, 17:44)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#252 Bericht door Caspar » 24 mei 2021, 08:49

"men" doet er wel degelijk iets mee.
Ik neem jouw bevindingen mee in tunings fratsen.
O.a. de theezeef.
Alleen zullen we het over de zeer krappe squisch nooit eens worden.
Je bevindingen worden dus wel degelijk gelezen en verwerkt.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#253 Bericht door jamojamo » 05 jul 2021, 16:35

GerritjanS schreef: 18 mei 2021, 18:12 Afstellen op een bank is natuurlijk een must
Anders zorgen dat je een goede lamp krijgt die de toeren aan kan

Ik heb een , zelf powered ignitinon licht uit America via eBay
Die werkt perfect
Ontsteking op gevoel afstellen is trikie
Altijd met lamp controleren

Ik heb sl sinds ze er zijn een p22 op mijn setup

Heb 2 keer vastlopers gehad maar dit komt Puur door verkeerde sproeiers gemonteerd
Er zijn er ook die problemen hebben met hpi of andere ontstekingen
Zorgen eerst dat je dr afstelling van dd set goed hebt
Uitlaat, carburatie enz
Thermisch moet hij ook goed zijn
Dan word hij niet heet
Daarna pas powerbox of hpi of wat dan ook
Is mijn metode
Ik moet toch nog even vervelend doen GJ, ik heb al wat dingen van je gelezen over de Powerbox en het gaat alle kanten op, hier nog maar even een quote uit het topic van de VHS cilinder:
GerritjanS schreef: 02 jul 2021, 11:18 Ik rijd al jaren met p22 op 60 cc
Max 11500 rmp
Nooit geen probleem gehad
Wel de ontsteking stuk vroeger gezet?
Zo afstellen dat bij max toeren op 1,2-0,8 staat
Het gaat van testbank naar straatafstelling.
Het gaat van 0,8 naar 1,2 tot 0,8.
Het gaat van nooit geen problemen gehad tot 2 x vastloper (puur door sproeier schrijf je)

Ik lees in het topic viewtopic.php?f=5&t=47778 ook de problemen die forumlid fptjb heeft gehad waarbij er 2 zuigers verbrand zijn door de Powerbox P22 (zoals hij schrijft) wat me sterk doet denken aan de problemen die ik had rijdend met een Powerbox P22. Ik ben voldoende gewaarschuwd door anderen maar wilde echt geloven dat het niet zo veel kwaad kon.
Als je heel eerlijk bent vind je dan ook niet dat het tijd wordt de Powerbox van onschuldig verlatertje te promoveren naar race ontsteking die een hoog risico op motorschade mee brengt?

Dat het werkt ben ik van overtuigd, dat heb ik immers zelf ervaren.
Maar ik vind de bijdrage van rvrt echt een eye opener als hij schrijft dat ie een P10 genoeg vindt verlaten bij een statische CDI! Oftewel 10 graden bij 10,000 rpm tegenover misschien wel 26 graden bij een P22 met een niet statische cdi?

Ik lees het wel weer,
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#254 Bericht door Flocke » 05 jul 2021, 18:47

jamojamo schreef: 05 jul 2021, 16:35 ... de Powerbox van onschuldig verlatertje te promoveren naar ...

Maar ik vind de bijdrage van rvrt echt een eye opener als hij schrijft dat ie een P10 genoeg vindt verlaten bij een statische CDI! Oftewel 10 graden bij 10,000 rpm tegenover misschien wel 26 graden bij een P22 met een niet statische cdi?

Gr.,
Eric
Den Zündzeitpunkt später zu stellen, hört sich ja erstmal nicht so schlimm und relativ harmlos an ...

Sieht man es von der anderen Seite aus, vom eingestellten Zündzeitpunkt bei Nenndrehzahl, dann verfrüht z. B. eine P22 den Zündzeitpunkt bei unteren und mittleren Drehzahlen sehr stark, was ggfs. zu den genannten Problemen führen kann ... wenn man lange Zeit mit wenig Gas, niedriger bis mittlerer Drehzahl und sehr frühem Zündzeitpunkt herum cruist ...

Gruß

Carsten
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
Gps (24 jul 2022, 18:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#255 Bericht door GerritjanS » 11 jul 2021, 10:06

jamojamo schreef: 05 jul 2021, 16:35
GerritjanS schreef: 18 mei 2021, 18:12 Afstellen op een bank is natuurlijk een must
Anders zorgen dat je een goede lamp krijgt die de toeren aan kan

Ik heb een , zelf powered ignitinon licht uit America via eBay
Die werkt perfect
Ontsteking op gevoel afstellen is trikie
Altijd met lamp controleren

Ik heb sl sinds ze er zijn een p22 op mijn setup

Heb 2 keer vastlopers gehad maar dit komt Puur door verkeerde sproeiers gemonteerd
Er zijn er ook die problemen hebben met hpi of andere ontstekingen
Zorgen eerst dat je dr afstelling van dd set goed hebt
Uitlaat, carburatie enz
Thermisch moet hij ook goed zijn
Dan word hij niet heet
Daarna pas powerbox of hpi of wat dan ook
Is mijn metode
Ik moet toch nog even vervelend doen GJ, ik heb al wat dingen van je gelezen over de Powerbox en het gaat alle kanten op, hier nog maar even een quote uit het topic van de VHS cilinder:
GerritjanS schreef: 02 jul 2021, 11:18 Ik rijd al jaren met p22 op 60 cc
Max 11500 rmp
Nooit geen probleem gehad
Wel de ontsteking stuk vroeger gezet?
Zo afstellen dat bij max toeren op 1,2-0,8 staat
Het gaat van testbank naar straatafstelling.
Het gaat van 0,8 naar 1,2 tot 0,8.
Het gaat van nooit geen problemen gehad tot 2 x vastloper (puur door sproeier schrijf je)

Ik lees in het topic viewtopic.php?f=5&t=47778 ook de problemen die forumlid fptjb heeft gehad waarbij er 2 zuigers verbrand zijn door de Powerbox P22 (zoals hij schrijft) wat me sterk doet denken aan de problemen die ik had rijdend met een Powerbox P22. Ik ben voldoende gewaarschuwd door anderen maar wilde echt geloven dat het niet zo veel kwaad kon.
Als je heel eerlijk bent vind je dan ook niet dat het tijd wordt de Powerbox van onschuldig verlatertje te promoveren naar race ontsteking die een hoog risico op motorschade mee brengt?

Dat het werkt ben ik van overtuigd, dat heb ik immers zelf ervaren.
Maar ik vind de bijdrage van rvrt echt een eye opener als hij schrijft dat ie een P10 genoeg vindt verlaten bij een statische CDI! Oftewel 10 graden bij 10,000 rpm tegenover misschien wel 26 graden bij een P22 met een niet statische cdi?

Ik lees het wel weer,
Gr.,
Eric

tja, waarom verbrand een zuiger
dat kan meerdere oorzaken hebben
verkeerde timing in de cilinder om te beginnen
verkeerde uitlaat, of afstelling
te schrale afstelling
verkeerd ontstekingstijdstip, en ga zo maar door

om terug te komen op de powerbox
er zijn er onder anderen al meer dan 2000 van verkocht, tot nu toe 3 stuks zijn retour gekomen
doordat deze op onverklaarbare redenen stuk zijn gegaan, deze zijn dan ook direct
met tevredenheid klant weer kosteloos vervangen

afstellen staat duidelijk in de beschrijving
doe je dit volgens handleiding, kan het niet verkeerd gaan
afstellen op 1,2 tot 0,8 mm bij max toerental waarmee je in de hoogste versnelling rijd

en ja hoor, moet het nu op 1,2 of 0,8 word gevraagd
deze waardes zijn standaard waardes die met testwerk naar voren zijn gekomen

de rest is finetuning
iets vroeger of later kan per setup ietjes uitmaken, maar dat heb je bij hpi, mvt, en ander ontstekingen ook
dus 1,2-0,8 is een richtlijn, dit wel met goede stroboskoop meten

of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daaronder kan p10 of 17 prima
p10 verlaat 10 graden per 1000 rmp
p17 verlaat 17 graden per 1000 rmp
p22 verlaat 22 graden per 1000 rmp

dat hij stukloopt bij langzaam rijden, 5000 - 6000 rmp lijkt gevaarlijk, maar is het niet
bij dat toerental heb je veel minder energie in de cilinder dus ook minder wamte ontwikkeling

op mijn setup, 60cc, 14 pk, 23 polini, verlengde 4p, membraam, kokusan p17
heb ik bij wijze van test 40 km aanengesloten gereden tussen 5000 en 6000 rmp in 5e versnelling
geen centje pijn

dus alles staat en valt bij goede afstelling

een powerbox ga je dus ook pas installeren en afstellen als jou setup goed loopt en goed afgesteld is
anders weet je niet waar je zouken moet

komt iemand er dan nog niet uit wil ik de afstelling wel doen, op afspraak
gerritjan

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#256 Bericht door GerritjanS » 11 jul 2021, 10:07

jamojamo schreef: 05 jul 2021, 16:35
GerritjanS schreef: 18 mei 2021, 18:12 Afstellen op een bank is natuurlijk een must
Anders zorgen dat je een goede lamp krijgt die de toeren aan kan

Ik heb een , zelf powered ignitinon licht uit America via eBay
Die werkt perfect
Ontsteking op gevoel afstellen is trikie
Altijd met lamp controleren

Ik heb sl sinds ze er zijn een p22 op mijn setup

Heb 2 keer vastlopers gehad maar dit komt Puur door verkeerde sproeiers gemonteerd
Er zijn er ook die problemen hebben met hpi of andere ontstekingen
Zorgen eerst dat je dr afstelling van dd set goed hebt
Uitlaat, carburatie enz
Thermisch moet hij ook goed zijn
Dan word hij niet heet
Daarna pas powerbox of hpi of wat dan ook
Is mijn metode
Ik moet toch nog even vervelend doen GJ, ik heb al wat dingen van je gelezen over de Powerbox en het gaat alle kanten op, hier nog maar even een quote uit het topic van de VHS cilinder:
GerritjanS schreef: 02 jul 2021, 11:18 Ik rijd al jaren met p22 op 60 cc
Max 11500 rmp
Nooit geen probleem gehad
Wel de ontsteking stuk vroeger gezet?
Zo afstellen dat bij max toeren op 1,2-0,8 staat
Het gaat van testbank naar straatafstelling.
Het gaat van 0,8 naar 1,2 tot 0,8.
Het gaat van nooit geen problemen gehad tot 2 x vastloper (puur door sproeier schrijf je)

Ik lees in het topic viewtopic.php?f=5&t=47778 ook de problemen die forumlid fptjb heeft gehad waarbij er 2 zuigers verbrand zijn door de Powerbox P22 (zoals hij schrijft) wat me sterk doet denken aan de problemen die ik had rijdend met een Powerbox P22. Ik ben voldoende gewaarschuwd door anderen maar wilde echt geloven dat het niet zo veel kwaad kon.
Als je heel eerlijk bent vind je dan ook niet dat het tijd wordt de Powerbox van onschuldig verlatertje te promoveren naar race ontsteking die een hoog risico op motorschade mee brengt?

Dat het werkt ben ik van overtuigd, dat heb ik immers zelf ervaren.
Maar ik vind de bijdrage van rvrt echt een eye opener als hij schrijft dat ie een P10 genoeg vindt verlaten bij een statische CDI! Oftewel 10 graden bij 10,000 rpm tegenover misschien wel 26 graden bij een P22 met een niet statische cdi?

Ik lees het wel weer,
Gr.,
Eric
tja, waarom verbrand een zuiger
dat kan meerdere oorzaken hebben
verkeerde timing in de cilinder om te beginnen
verkeerde uitlaat, of afstelling
te schrale afstelling
verkeerd ontstekingstijdstip, en ga zo maar door

om terug te komen op de powerbox
er zijn er onder anderen al meer dan 2000 van verkocht, tot nu toe 3 stuks zijn retour gekomen
doordat deze op onverklaarbare redenen stuk zijn gegaan, deze zijn dan ook direct
met tevredenheid klant weer kosteloos vervangen

afstellen staat duidelijk in de beschrijving
doe je dit volgens handleiding, kan het niet verkeerd gaan
afstellen op 1,2 tot 0,8 mm bij max toerental waarmee je in de hoogste versnelling rijd

en ja hoor, moet het nu op 1,2 of 0,8 word gevraagd
deze waardes zijn standaard waardes die met testwerk naar voren zijn gekomen

de rest is finetuning
iets vroeger of later kan per setup ietjes uitmaken, maar dat heb je bij hpi, mvt, en ander ontstekingen ook
dus 1,2-0,8 is een richtlijn, dit wel met goede stroboskoop meten

of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daarboven kan p10 of 17 prima
p10 verlaat 1,0 graden per 1000 rmp
p17 verlaat 1,7 graden per 1000 rmp
p22 verlaat 2,2 graden per 1000 rmp

dat hij stukloopt bij langzaam rijden, 5000 - 6000 rmp lijkt gevaarlijk, maar is het niet
bij dat toerental heb je veel minder energie in de cilinder dus ook minder wamte ontwikkeling

op mijn setup, 60cc, 14 pk, 23 polini, verlengde 4p, membraam, kokusan p17
heb ik bij wijze van test 40 km aanengesloten gereden tussen 5000 en 6000 rmp in 5e versnelling
geen centje pijn

dus alles staat en valt bij goede afstelling

een powerbox ga je dus ook pas installeren en afstellen als jou setup goed loopt en goed afgesteld is
anders weet je niet waar je zouken moet

komt iemand er dan nog niet uit wil ik de afstelling wel doen, op afspraak
gerritjan
Laatst gewijzigd door GerritjanS op 24 jul 2021, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#257 Bericht door jamojamo » 11 jul 2021, 17:21

GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 10:07 of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daaronder kan p10 of 17 prima
Ik neem aan dat je bedoelt daarboven ipv daaronder? Het lijken soms tegenstrijdigheden die je schrijft.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#258 Bericht door GerritjanS » 11 jul 2021, 17:24

jamojamo schreef: 11 jul 2021, 17:21
GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 10:07 of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daaronder kan p10 of 17 prima
Ik neem aan dat je bedoelt daarboven ipv daaronder? Het lijken soms tegenstrijdigheden die je schrijft.
Gr.,
Eric
Klopt, beetje te snel met typen
Vrouw zat te zeuren , moesten naar verjaardag
Is al aangepast

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#259 Bericht door jamojamo » 11 jul 2021, 17:38

GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 10:07 Ik heb sl sinds ze er zijn een p22 op mijn setup

Ik rijd al jaren met p22 op 60 cc
Max 11500 rmp

op mijn setup, 60cc, 14 pk, 23 polini, verlengde 4p, membraam, kokusan p17
Gebruik je zowel de P22 als de P17 op vergelijkbare setups? Ik quote hierboven en eerder in dit topic dingen die jij zelf schrijft, en ik neem aan dat het allemaal waar is. Ik ben blij dat er zo veel tevreden gebruikers zijn. Ik was het ook maar vind nu een waarschuwing op zijn plaats: een P22 maakt van je ontsteking een race ontsteking.
Dit kun je wel of niet met me eens zijn maar ik raak door je antwoorden niet overtuigd van het tegendeel.
Gr,
Eric

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#260 Bericht door jamojamo » 11 jul 2021, 17:40

GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 17:24
jamojamo schreef: 11 jul 2021, 17:21
GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 10:07 of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daaronder kan p10 of 17 prima
Ik neem aan dat je bedoelt daarboven ipv daaronder? Het lijken soms tegenstrijdigheden die je schrijft.
Gr.,
Eric
Klopt, beetje te snel met typen
Vrouw zat te zeuren , moesten naar verjaardag
Is al aangepast
Sorry, had deze reactie nog niet gelezen, excuses. Het wordt voor mij erg lastig anders kwam ik echt een keer naar je toe met de Kreidler. Ben ook benieuwd naar de aangekondigde website.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#261 Bericht door GerritjanS » 11 jul 2021, 17:44

Met die website zijn derden mee bezig, dat duurt nog effe

Gebruikersavatar
Len
Berichten: 171
Lid geworden op: 14 feb 2005, 13:52
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#262 Bericht door Len » 23 jul 2021, 16:31

Gerritjan,

Heeft een powerbox (p10) ook nog nut bij de Kokusan met de gele Top Performance bobine ipv de standaard Kokusan bobine?

Gr.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#263 Bericht door GerritjanS » 23 jul 2021, 16:49

Tussen de standaard bobine en de gele kleine topperformance bobine zit geen verschil
Alleen de gele heeft een iet zichtbare betere vonk
Wij hebben verschillende bobine getest op aanwezige curve
Maar deze is bij dd meesten allemaal gelijk
Volgens mij staat dat hier in dit topic, eindje terug wel beschreven
Een P10 of P17 maakt altijd uit mbt tot je koppel

Gebruikersavatar
Len
Berichten: 171
Lid geworden op: 14 feb 2005, 13:52
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#264 Bericht door Len » 24 jul 2021, 09:31

Duidelijk verhaal! Ik rij nu al meer dan ‘n jaar met Kokusan en standaard bobine icm P10. Top gemakkelijk 100 km/h +

Zeer content mee. Duidelijk meer leven onderin. Daar ging het me ook om. Bovenin maakt het geen verschil.

Gr.

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#265 Bericht door GerritjanS » 24 jul 2021, 13:35

Len
Als goed is Kun je ook probleemlooa halfgas rijden
5000-6000 rmp

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#266 Bericht door nozems » 24 jul 2021, 15:26

GerritjanS schreef: 24 jul 2021, 13:35 Len
Als goed is Kun je ook probleemlooa halfgas rijden
5000-6000 rmp
De P10 heeft een kleinere curve, logisch dat je minder warmte heb. Ik denk als ik alles zo lees dat het best een complexe materie is. En je zeker met een grote curve moet oppassen.

Zelf ook de grondplaat weleens op max voor ontsteking gezet en dat geeft onderin zeker merkbaar meer trekkracht.. maar ook meer warmte ontwikkeling vh blok.

Wellicht als ik de uitlaat poort 10a15graden omhoog haal om in de buurt van jullie race timingen te komen wordt dat wellicht weer een heel ander verhaal.

Blijft een interessante materie dit

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#267 Bericht door GerritjanS » 24 jul 2021, 16:07

Wat jij zegd , klopt wel iets, maar dat heb je met hpi, mvt enz ook.

Gebruikersavatar
Len
Berichten: 171
Lid geworden op: 14 feb 2005, 13:52
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#268 Bericht door Len » 24 jul 2021, 16:09

GerritjanS schreef: 24 jul 2021, 13:35 Len
Als goed is Kun je ook probleemlooa halfgas rijden
5000-6000 rmp
Zekers. Kan prima een toertochtje tussen de bromfietsen meerijden zonder problemen.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#269 Bericht door LVS » 24 jul 2021, 18:28

of je nu een p10 of 17 of 22 wilt gebruiken hangt beetje af hoeveel toeren je setup draait
draai je meer dan 12000 rmp zou ik zwz geen p22 gebruiken, daarboven kan p10 of 17 prima
p10 verlaat 10 graden per 1000 rmp
p17 verlaat 17 graden per 1000 rmp
p22 verlaat 22 graden per 1000 rmp


gerritjan
[/quote]
----------------
Lees ik dit nu goed???? 10 graden verlating bij 1000 rpm
Als de motor 12.000 rpm loopt,,dan zou die op 140 graden voorontsteking staan bij 0 rpm
Wel vreemd,
Bij die andere types is het nog extreemer
:? :? :? :?

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#270 Bericht door GerritjanS » 24 jul 2021, 19:46

Sorry, foutje

P10 IS 1,0 graden
P17 is 1,7 graden
P22 is 2,2 graden

Zo lijkt dit beter
Te snel met tiepen

Heb reeds aangepast

alexb
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2014, 17:46
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#271 Bericht door alexb » 26 jun 2022, 17:43

Doet de powerbox p10 op een motor met een rechtsdraaiende kokusan ontsteking ook hetgeen waar hij voor gemaakt is?
Of werkt deze enkel op een linksdraaiende motor?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#272 Bericht door Eifelyeti » 26 jun 2022, 17:57

alexb schreef: 26 jun 2022, 17:43 Doet de powerbox p10 op een motor met een rechtsdraaiende kokusan ontsteking ook hetgeen waar hij voor gemaakt is?
Of werkt deze enkel op een linksdraaiende motor?
maakt de condernsator nieks uit :thumbleft

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#273 Bericht door jamojamo » 24 jul 2022, 12:35

GerritjanS schreef: 11 jul 2021, 17:44 Met die website zijn derden mee bezig, dat duurt nog effe
Is er al een website en zo ja, kun je dan een linkje posten? Ik wil een P17 proberen op een project Kreidler met een standaard Derbi cilinder. In je Youtube filmpje laat je ook al duidelijk zien hoe de uitgangsposities zijn voor een P17 en P22. Aan de hand daarvan heb ik nog gecontroleerd hoe ik destijds de P22 op de Inspiratie Kreidler had en dat kwam precies overeen.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#274 Bericht door GerritjanS » 24 jul 2022, 17:47

Dat waren plannen om een website te maken, maar verder is het er niet van gekommen
Tis gewoon simpel
Afstellen op 1,2-0,8 mm vbdp
Bij max toerentan in de 5
Rest is fintuning

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: powerbox voor kokusan en bosch mhkz

#275 Bericht door GerritjanS » 24 jul 2022, 17:47

Inde 5 bedoel ik hoogste versnelling

Plaats reactie